Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Det tror jeg nok. Litt avhengig av hva slags hjelp selvsagt. Men hvis man f.eks sitter i rullestol, lam fra nakken og ned, kan man alikavel hjelpe andre med sånt som krever hodekapasitet.
Er det greit å ikke hjelpe noen som ikke er i stand til å hjelpe seg selv?
Antall ord: 50
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Ja, dersom de ber om hjelp til noe som som strider mot din moral kan du forbeholde deg retten til ikke å hjelpe. Og selvsagt dersom de ikke ønsker din hjelp.
Hva er verst av dobbeltmoral og fullstendig mangel på moral?
Har du lyst har du vel lov? Men hold meg utenfor, har registrert at julebrus o.l. nå er tilgjengelig i butikken, men ignorerer det frem til slutten av november eller noe
Hvis du skulle feiret en paranormal jul hvordan ville du gått frem?
Antall ord: 45
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Hvis jeg skulle feiret en litt alternativ jul måtte det blitt å flytte hele feiringen til vintersolverv, hatt forbud mot kjøpegaver, feiret året som har vært og hatt en slags hyggelig mimrestund for de som ikke lenger er her.
Mulig det siste er litt snålt, men jula er litt sånn for meg uansett.. mye minner fra barndommens jul og mange som er savnet men som man ikke snakker om på en sånn dag.
Er det "lov" å inkludere de som har forlatt oss i juleselskapet?
Antall ord: 89
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
Jeg må innrømme at jeg har litt motforestillinger, men det kommer vel an på hvordan man gjør det. Har noen erfaringer med godt voksne som sitter og hulker over folk som ble borte for årevis siden, istedetfor å være takknemlige over å få feire med nye barne- og oldebarn, og DET syns jeg blir litt drøyt!
Å minnes med smil om munn, derimot, syns jeg er helt på sin plass i alle høytider
Tror du at du har levd før, og har du isåfall noen formening om når og hvor?
Ja, jeg har vært noen runder på denne kloden før Tidligste jeg vet om er Atlantis, tidsrommet like før siste og endelige katastrofe som ødela denne sivilisasjonen for godt. Når dette var har jeg bare vage tidsrom for, men sånn ca 13-15 000 år siden en gang. Etter det er jeg usikker, men har vært innom Japan og et eller annet med annen verdenskrig. Det siste er veldig uklart hvem/hva/hvor. I Japan var jeg sverdsvinger, altså samurai av noe slag. Det var jo ikke akkurat mangel på samuraier når japansk middelalder var på sitt høyeste, så hvem jeg var og hvor i Japan jeg holdt til aner jeg ikke
Er s.k. dokumentarserier om det paranormale av det gode for omdømmet til paranormalt interesserte/ praktiserende? Er det slik at f.eks. Åndenes Makt gjør at det er lettere å snakke om slikt selv til de som er over gjennomsnittet skeptiske?
Antall ord: 162
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Jeg tror faktisk det. Samme hvor mye de ler av det, blir ting mer kjent og mindre mystisk.
Hvis du måtte velge en religion for hele verden, hvilken ville du valgt? Og hvorfor?
Antall ord: 34
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her