Astrologi er kjempe spennende! Selv om du er født i vær, så kan Ascedanten, eller Descendanten, ha betydning for tegnet ditt. Men både planetene og de andre stjernetegnene kan også påvirke tegnet ditt, alt etter som hvilke hus de står i. Det samme med aspektene, hvor de går hen, og om det er av negativ eller positiv art. Og det om du er født sist eller først i tegnet, har ingenting å si. For har du f.eks. Vekt som Ascedant, vil den
overstyre Vær tegnet i mange tilfeller.
Om man kan se på person hvilke tegn det tilhører? Tja... Man ser jo ganske kjapt hvem som er løvinne, eller løvemann.... Eller jomfru... Jeg har 4, og sikkert fler, i min vennkrets, som er født i Jomfru tegnet, og de har jaggu meg samme holdning og klesstil, uavhengig av hverandre.
Men om Skorpionen
Endret: i første hus, som Lilja bekrefter,
sies det bl.a.: Sterk og muskuløs kropp, mørke øyner med et gjennomtregende blikk, og et smalt ansikt med ørnenese. Men Skorpionen er også veldig hemmelighetsfull, sier ikke alt, følsom, spirituell, og kan stikke deg med halen sin.
Om du bør forholde deg til Skorpion i.s.f. ditt eget tegn? Tja, både og. Du kan forholde deg til begge tegnene, men kanskje legge mest vekt på Skorpionen.
Spennende sammensettning du har! Mens Væren tilhører ILD elementet, som står for kolerisk temperament, og som tilhører det Maskuline/Positivetegnet, så tilhører Skorpion VANN elementet, som står for flegmatisk temperament, og som tilhører det Feminine/Negativetegnet. Så her kan det bli "varm vann" ganske fort... :mozilla_wink: