Hva liker du å lese om av paranormale ting?
Moderator: Asbjørn
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Ja, det tror jeg godt de kan ha!jeditrond skrev:Ja.
Har verdens lysfestivaler opphav i et fjern minne om en hendelse for svært lenge siden?
Hide post links |
En skapende kraft om man vil kalle det det, men det finnes elementaler, naturånder for elementene. Om disse har noe innvirkning på vær og vind osv. vet jeg ikkeLilja skrev:Ja, det tror jeg godt de kan ha!Har verdens lysfestivaler opphav i et fjern minne om en hendelse for svært lenge siden?![]()
Har hvert element sin gud, eller tror du på èn skapende makt?
Jeg tenker på diwali hos hinduene og den gamle egyptiske lysfestivalen, lampenes fest, visstnok til minne om Osiris' død og gjenoppstandelse. Det er tilsvarende i Japan, hvor man setter papirlykter på vannet slik som i India, i Japan gjøres dette som en minneseremoni over de døde. Siden slike festivaler ser ut til å være spredd over hele kloden undres jeg jo på om det er en felles kulturell bakgrunn for disse markeringeneIsan skrev:Lysfestivaler? Tenker du på slike som jul og saturnaliene og den som nylig har vært, som wiccanerne kaller imbolc, og som er en slags tidlig hilsning av våren?
Hide post links |
Hide post links |
Vel, intuisjonen min sa at flyttingen kom til å gå rett til helvete og tilbake. Det gjorde den ikke!Lilja skrev:Haha, jeg mente skapende kraft, ikke makt![]()
Nei, fører ikke drømmedagbok. Jeg gjorde det en stund, samtidig som jeg leste mye om drømmetydning, men resultatet ble bare en masse kvasisymbolske drømmer hvor underbevisstheten tydeligvis skulle ha med så mange symboler som mulig på kortest mulig tid, på rein trass
Har magefølelsen / intuisjonen din tatt grundig feil i en situasjon der du trodde du kunne stole på den? Fortell! (Vil ha mer enn ja/nei her, altså)
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
jeditrond skrev:Er det noe sannhet i værtegn av typen "hvis katten spiser gress blir det regn" osv.?
Hide post links |
Hide post links |