Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:
Symbolikken kan være så mangt her, men at jeg er redd for å bli stukket i ryggen symbolsk av folk jeg skal jobbe sammen med f.eks.? Hvorfor akkurat denne spesifikke butikken er jeg usikker på, jeg handler ikke så ofte her, utenom hvis jeg har vært ennå lenger oppe i landet på min fars grav.

Evt. så er dette en sanndrøm... :mrgreen:

Om du redd for å bli dolket i ryggen av noen du skal jobben med, jo kan jo godt være det også, ikke alle er like ærlige :mozilla_innocent:
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Empathica »

Empathica skrev:I det siste har jeg hatt mer kontroll og ro over drømmene mine.
Før var det mye kaos og virrvarr.
Det er interessant å tenke på syns jeg.

I natt drømte jeg noe spesielt som virkelig satte seg.

Var på besøk hos en nabo, og der hang det opp en del bilder på veggene.
De var blyanttegninger, som sønnen deres på 15 år hadde tegnet.
Tegningene var stort sett av dyr og mennesker.
Han hadde lagt flid på skyggelegging og detaljer, men bar samtidig preg av at han
fremdeles hadde mye å lære.

Men det som virkelig satte seg på minnet, var at øynene på alle dyr og mennesker
var tegnet på en spesiell måte. De var alle like, og manglet øyeeple!
Ikke så mye som en blyantstrek inni der.
Det hadde vært tegnet på et par stykker, men de var visket ut igjen.

Så våknet jeg ...
galaxy skrev:Tror det ble litt uklart det jeg skrev, mente pga kaos du har følt så symboliserer en uferdig tegning uten øyne, er følelser/tanker du selv har følt på, og jeg mente ikke noen konkret om noen naboer du har i det hele tatt, andre personer opptrer ofte bare som en symbolikk på noe annet, men selvsagt ikke alltid :)
Handler drømmer alltid en selv?

Selv fikk jeg en følelse av at dette var en bekreftelse på hva jeg har tatt inn av informasjon om denne gutten. Nemlig det å ikke bli sett og hørt. Verken av sine nærmeste eller på skolen.

Det var iallefall det som ploppet opp i hodet på meg, da jeg våknet.


EDIT: Vil bare legge til at det jeg mener med å "tatt inn av informasjon", er det jeg har følt når jeg er i hans nærvær.
Sist redigert av Empathica på 18 Mar 2014 18:16, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 309

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Det viktigste er å se på hva man selv følte for å tyde en drøm. Om drømmen var om at du selv bare tror det eller om det virkelig er slik med gutten, kan jeg ikke svare på, kanskje noen andre som er mer sanndrømt, jeg har selv problemer med å skille hva som er mine tanker i en drøm og om det var sann drøm.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av armageddon »

Et spørsmål.
Kan det være slik at et mareritt er et forvarsel om fysisk smerte som drømmeren snart skal erfare? Og kan det forvarselet være en beskjed om å være forsiktig med det du foretar deg i løpet av den kommende dagen?
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

armageddon skrev:Et spørsmål.
Kan det være slik at et mareritt er et forvarsel om fysisk smerte som drømmeren snart skal erfare? Og kan det forvarselet være en beskjed om å være forsiktig med det du foretar deg i løpet av den kommende dagen?
Strengt tatt så kan det vel det.. litt ettersom hvordan man ser det og ikke minst settingen rundt.
For å ta et (noe søkt men dòg..) eksempel: Hvis man er gravid kan det være at underbevisstheten vet at fødselen nærmer seg eller at det er "noe galt" og kan varsle om dette i form av en drøm/ mareritt. Eksempelet kan strekkes videre til å gjelde mange fysiske varsler vi ikke nødvendigvis henger oss opp i i dagliglivet men som underbevisstheten alikavel snapper opp. Drømmer er jo i hovedsak underbevissthetens måte å "rydde opp" for oss..
Antall ord: 151
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av armageddon »

ludoburgero skrev:Jeg har startet drømmetråd før, det vet jeg, men jeg ville starte opp en ny...
grunnen er at jeg gjentatte ganger drømmer om visse elementer som er ofte med, og det har skjedd de siste nettene også, spesielt godt husker jeg inatt at jeg drømte det.

HEIS.

Hva er det med meg og heiser?
Er det noen som har drømmetydning som hobby her? :)
Jeg drømmer stadig vekk at jeg befinner meg i heiser.
Noen går utrooolig hurtig, avogtil er det gammeldagse, som i noen slags sjakter, smale ganger, ofte lagerbygninger, og andre ganger dreier det seg om tidsreiser, i framtiden hvor heisene går opp imot g-kraft og alt det der...
Og ofte er det slik at heisene får problemer eller går så fort at det svimler for meg, jeg føler ubehag og våkner. Men ikke inatt, da var det slik at jeg kom til "forskjellige verdener" for hver gang dørene åpnet seg.


Så... til dere andre? Har dere noe som går igjen i drømmene deres?
I forskjellige "fasonger", varianter... bare at det er en ting som går igjen liksom?
Noen drømmer jo ofte om havet, andre drømmer ofte om dyr.

Og betyr disse tegnene noe?
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av armageddon »

Til Bearchild.
Jeg har nybegynner-tendenser når det gjelder å forstå fremgangsmåten på tilsvar med sitat. Jeg finner nok ut av det.

Til diskusjonen. Jeg tenker; hvorfor drømmer vi? Hva er meningen med at vi skal våkne om morgenen med klare bilder av steder og hendelser? Kan det hende at vi bør lete etter disse steder og hendelser i den dagen som kommer, for så å avverge onde hendelser fordi en "har sett det komme" ?
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

armageddon skrev:Til Bearchild.
Jeg har nybegynner-tendenser når det gjelder å forstå fremgangsmåten på tilsvar med sitat. Jeg finner nok ut av det.
Du finner sikkert ut av det, blir det for vrient er det lov å spørre om hjelp! :)
Til diskusjonen. Jeg tenker; hvorfor drømmer vi? Hva er meningen med at vi skal våkne om morgenen med klare bilder av steder og hendelser? Kan det hende at vi bør lete etter disse steder og hendelser i den dagen som kommer, for så å avverge onde hendelser fordi en "har sett det komme" ?
Veldig ofte drømmer vi jo i symboler, og å begynne å jage nattens bilder tror jeg i de fleste tilfeller vil bli fryktelig slitsomt. Og meningsløst!
Hvis man har en sanndrøm som f.eks dreier seg om en slags katastrofe relatert til en bygning- si en kirke i London- så kan drømmen like gjerne "vise" kirken i nabobygda. Da hjelper det fint lite å henge over gjerdet til kirken du så i drømmen? :p

Dessuten synes jeg det er viktig å tenke på hvorvidt man skal blande seg inn i fremtiden. Såsant det er mulig.
Antall ord: 193
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av armageddon »

Man trenger ikke "jage" nattens drømmer, Bearchild, bare ikke ignorere dem. Hvem vet; kanskje er drømmen en sans på lik linje med de andre sansene? Kanskje er denne sansen den ypperste, fordi den er et indre øye som lar deg se fremtiden og således kan fungere som et "fyrtårn fra fremtiden" som skal hindre deg fra å gå på grunn.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

"Jage", lete etter.. hvem er det som har anledning til å benytte dagene til å lete etter steder de drømmer om? Jeg forflytter meg ikke bare fylkesvis men også gjennom flere land i løpet av en natt. Det sier seg selv at jeg ikke kan drive å oppsøke disse stedene påfølgende dag.

Jeg har selv sett nytten av å "følge drømmer" og er enig i at underbevisstheten har mye fornuftig "å si". ;) Men svært ofte tolker vi underbevissthetens beskjeder på en sånn måte at det ville være meningsløst å hive seg ut på leting, hva hjelper det å legge på svøm når vann egentlig bare beskriver følelser..?
Antall ord: 115
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av armageddon »

Drømmer er kanskje de tankene du skal gjøre deg i løpet av den kommende dagen. Om du drømmer at du hopper i fallskjerm, jager banditter og er på krigsskueplasser, så kan det være de tankene du gjør deg når du ser på nyhetene og en film på kveldingen den påfølgende dagen etter drømmen. Du behøver ikke å være fysisk på stedet for hendelsen du drømmer om. Eksempelvis; når du til stadighet drømmer om å være i en heis, så kan det være en indikasjon på at du er en person som til stadighet står ovenfor utfordringer. Drømmene dine gjengir tankene du gjør deg når du skal løse utfordringene.

PS
Diskusjonen er interessant. Vær snill og fortell meg hvordan jeg kan sitere deg i svarene mine.
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:
armageddon skrev:Til Bearchild.
Jeg har nybegynner-tendenser når det gjelder å forstå fremgangsmåten på tilsvar med sitat. Jeg finner nok ut av det.
Du finner sikkert ut av det, blir det for vrient er det lov å spørre om hjelp! :)
Til diskusjonen. Jeg tenker; hvorfor drømmer vi? Hva er meningen med at vi skal våkne om morgenen med klare bilder av steder og hendelser? Kan det hende at vi bør lete etter disse steder og hendelser i den dagen som kommer, for så å avverge onde hendelser fordi en "har sett det komme" ?
Veldig ofte drømmer vi jo i symboler, og å begynne å jage nattens bilder tror jeg i de fleste tilfeller vil bli fryktelig slitsomt. Og meningsløst!
Hvis man har en sanndrøm som f.eks dreier seg om en slags katastrofe relatert til en bygning- si en kirke i London- så kan drømmen like gjerne "vise" kirken i nabobygda. Da hjelper det fint lite å henge over gjerdet til kirken du så i drømmen? :p

Dessuten synes jeg det er viktig å tenke på hvorvidt man skal blande seg inn i fremtiden. Såsant det er mulig.
Drømmer er smekkfulle av symbolikk, inkl. sanndrømmer og drømmer om tidligere liv m.m, så du har helt rett i at kirken i nabobygda egentlig bare menes som kirker generelt f.eks.

Ang. det å drømme/få beskjeder om fremtiden, anser jeg vel egentlig for å være en invitasjon til/tillatelse til å blande seg inn i fremtiden. Man får ikke slike beskjeder om hendelsen er "fastlåst", forutbestemt. Tror jeg, vel å merke, jeg kan ta feil :mrgreen:
Antall ord: 275
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

Sendte deg en privat melding. :)
armageddon skrev:Eksempelvis; når du til stadighet drømmer om å være i en heis, så kan det være en indikasjon på at du er en person som til stadighet står ovenfor utfordringer. Drømmene dine gjengir tankene du gjør deg når du skal løse utfordringene.
Ikke sant, men da er det jo nødvendig å sette seg inn i og å forstå en del av disse symbolene. Hvis man ikke vet at en heis symboliserer utfordringer (gjør den det? :dontknow ) er det ikke bare enkelt å forstå hva underbevisstheten prøver å fortelle deg.
Antall ord: 102
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av armageddon »

jeditrond skrev:
Bearchild skrev:
armageddon skrev:Til Bearchild.
Jeg har nybegynner-tendenser når det gjelder å forstå fremgangsmåten på tilsvar med sitat. Jeg finner nok ut av det.
Du finner sikkert ut av det, blir det for vrient er det lov å spørre om hjelp! :)
Til diskusjonen. Jeg tenker; hvorfor drømmer vi? Hva er meningen med at vi skal våkne om morgenen med klare bilder av steder og hendelser? Kan det hende at vi bør lete etter disse steder og hendelser i den dagen som kommer, for så å avverge onde hendelser fordi en "har sett det komme" ?
Veldig ofte drømmer vi jo i symboler, og å begynne å jage nattens bilder tror jeg i de fleste tilfeller vil bli fryktelig slitsomt. Og meningsløst!
Hvis man har en sanndrøm som f.eks dreier seg om en slags katastrofe relatert til en bygning- si en kirke i London- så kan drømmen like gjerne "vise" kirken i nabobygda. Da hjelper det fint lite å henge over gjerdet til kirken du så i drømmen? :p

Dessuten synes jeg det er viktig å tenke på hvorvidt man skal blande seg inn i fremtiden. Såsant det er mulig.
Drømmer er smekkfulle av symbolikk, inkl. sanndrømmer og drømmer om tidligere liv m.m, så du har helt rett i at kirken i nabobygda egentlig bare menes som kirker generelt f.eks.
Ang. det å drømme/få beskjeder om fremtiden, anser jeg vel egentlig for å være en invitasjon til/tillatelse til å blande seg inn i fremtiden. Man får ikke slike beskjeder om hendelsen er "fastlåst", forutbestemt. Tror jeg, vel å merke, jeg kan ta feil :mrgreen:
Det er nettopp det jeg tror at drømmer er; en invitasjon til å blande seg inn i fremtiden. Det er mulig å forandre fremtiden til det bedre hvis du lytter til drømmene.
Antall ord: 309

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

Jeg får det ikke til å henge på greip at en ting symboliserer det samme uansett hvem som drømmer om den. Da må man jo gå ut i fra en eller annen form for kollektiv bevissthet eller noe?

Hvis drømmene dannes i underbevisstheten vår, er det også underbevisstheten som velger symbolene. Og dermed blir hvert enkelt symbol personlig, gjør det ikke?

Det er klart at det å rømme fra noe(n), gå seg vill i labyrinter og den type symbolikk vil bety det samme for veldig mange av oss, men jeg klarer ikke tro at det å drømme om en tresko skal bety det samme for alle :dontknow (Treskoen symboliserer forøvrig en kort kjærlighetsaffære, ifølge drømmetydning.com)

Jeg tror det er viktig å kjenne etter i seg selv, framfor å stole blindt på hva andre forteller at dine drømmer betyr for deg.
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links