ufo skrev:jeditrond skrev: Men jeg er av den mening at mytene om at gudene sang/spilte for steinene og fikk dem til å fly, forteller om en virkelig hendelse. Det er bare det at hva som egentlig foregikk har blitt misforstått av all gjenfortellingen opp gjennom tusenårene
Det forskes i dag på en slags "antigravitasjon" basert på kryssende ultralydbølger. Inntil videre har forskerne ikke fått noe tyngre enn en ping-pong ball til å sveve, men teorien er bevist. Det som gjenstår er å finne ut av hva slags maskineri man må ha og hvordan kontrollere bølgene slik at gjenstanden man løfter "flyr" dit man vil
Akkurat dette har jeg lest om, og også sett dokumentarer om.
Veldig interessant.
Men du "Jeditrond". Kan Egypterne fått sin teknologi (den gangen) overbragt fra "noen/noe" ?
Eller har de rett og slett forsket ut teknologien på egenhånd uten noen innblanding ?
Hva tror du om det ?
He, he, jeg er av den oppfatning av at det var en "modersivilisasjon" et sted som av ymse årsaker hadde "kolonier" eller sivilisasjoner startet av flyktninger derfra. Denne sivilisasjonen var teknisk avansert, minst på samme nivå som nåværende "vestlig" sivilisasjon og på noen områder langt forbi, men også teknologi basert på en litt annen tankegang som dermed får arkeologer til å klø seg i hodet fordi det ikke er kuttmerker etter meisler o.l. på steiner.
Egypterne hadde jo legender om at gudene kom fra et land ute i havet i vest, som ble utsatt for en eller annen katastrofe. Mayaene mfl. hadde legender om guder som kom fra øst.... India har også legender om et legendarisk øyrike befolket av "soltilbedere" som muligens er samme øyrike som det "demonene" kom fra i Mahabharata.
Etter min mening peker dette mot Atlantis, ikke aliens

Kort fortalt ble Khem (Egypt), Ramaimperiet og store deler av pyramidesivilisasjonene i Amerika (nord, mellom og sør) grunnlagt med hjelp fra Atlantis. Det bodde folk der fra før av og til å begynne med var det heller ikke snakk om noen form for erobring. Vi snakker nå en god del tusen år tilbake i tid, lenge før dynastisk Egypt. Muntlige tradisjoner forteller at de store pyramidene på Gizaplatået er ca 70 000 år gamle og Sfinksen rundt 50 000 år
edit: flyttet på en s