fnis
Neida men når jeg skriver "slik er det" mener jeg så klart "slik er det for meg" , Jeg gidder bare ikke presisere det hele tiden

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Det er jo det jeg sier, at om det er vi selv som skaper dem, er det et større "vi" som gjør det, for fenomenet er (det jeg vet) universellt - fenomenet skapes altså ikke av deg og meg som separate individ, eller vi i vesten som kultur, men av "oss" som et større kollektiv, eller som et større vesen (til og med større enn summen av oss, tror jeg, men det er en annen diskusjon).Tom_33 skrev:For det første...hvordan kan du vite at vi IKKE skaper dem...for det andre hvis det er sinnet vårt som skaper dette bildet så er det vel denne delen av oss som evnt er i kontakt med den kollektive bevistheten og det er jo ut ifra den hjelperne også springer ut...derfor påstår jeg ennå at vi kan skape dem...Biejjie skrev:Men vi skaper ikke dem. Det er hjernen vår, sinnet vårt, som former det bildet som representerer dem. Skikkelsen, utseendet, karakteren, kanskje til og med personligheten de tar utformes i individets sinn under påvirkning av kulturen h*n lever i.
Om det også er vi som skaper selve fenomenet - altså hjelperne selv - så må dette være noe som går utenfor individets og kulturens grenser. Og da er vi inne på mennesket som art. Det er godt mulig at det er et enda videre fenomen som inkluderer andre arter også - har katter hjelpere, for eksempel...?
Hide post links |
Hide post links |
Hurra!Leah skrev:[...] enkelte ting er helt meningsløse å diskutere fordi vi er avkåret fra å forstå dem så lenge vi er i menneskekropp, så som begrepet tid, uendelighet og alle tings hensikt.
Og mennesket er ikke opphøyd over dyra. Det er like mye guddommelig i katta mi som i meg.
Hide post links |
Er jo her jeg, tussi...tussi skrev:jeg savner deg Biejjie....
Hide post links |
er du vel ikke! er i Italia du!Biejjie skrev:Er jo her jeg, tussi...tussi skrev:jeg savner deg Biejjie....
Hide post links |
Jeg skjønner det kjære Leah.Leah skrev:Og LARSROLLE!! Jeg er så bastant som jeg bare vil!!! GRRRRRRRRRRR!
fnis
Neida men når jeg skriver "slik er det" mener jeg så klart "slik er det for meg" , Jeg gidder bare ikke presisere det hele tiden
Hide post links |
Sant, det... Og du er langt der oppe i Gokk...tussi skrev:er du vel ikke! er i Italia du!Biejjie skrev:Er jo her jeg, tussi...tussi skrev:jeg savner deg Biejjie....
Hide post links |
Hvorfor virker ikke "klapper for" smileyen? *klapper for manuelt* i stedet da! he-heDet er faktisk det som gjør oss så unike her på paranormal.
Vi velger å tro ut fra våre egne følelser og erfaringer
- ikke ut fra en dogmatisk lære som blir tredd nedover hodet på oss.
Hide post links |
hææææ.....?Biejjie skrev:Sant, det... Og du er langt der oppe i Gokk...tussi skrev:er du vel ikke! er i Italia du!Biejjie skrev:Er jo her jeg, tussi...tussi skrev:jeg savner deg Biejjie....
Hide post links |
det vakke no fint sakt veeel...Aerius skrev:Mitt råd;tussi skrev:jeg savner deg Biejjie....
Hold deg unnav hedningen, det bejie ikke vet er at vi har satt opp et stort bål på markedsplassen og planlegger en liten ..... inkvisisjon..
....Kjettere... *snøft* :twisted:
Hide post links |
Visste du ikke at alt nord for Trøndelag kalles Gokk?tussi skrev:hææææ.....?Biejjie skrev:Sant, det... Og du er langt der oppe i Gokk...tussi skrev:er du vel ikke! er i Italia du!Biejjie skrev:Er jo her jeg, tussi...tussi skrev:jeg savner deg Biejjie....
Hide post links |
Biejjie skrev:Visste du ikke at alt nord for Trøndelag kalles Gokk?tussi skrev:hææææ.....?Biejjie skrev:Sant, det... Og du er langt der oppe i Gokk...tussi skrev:er du vel ikke! er i Italia du!Biejjie skrev: Er jo her jeg, tussi...
det vakke no snilt sakt...
Hide post links |
Det var absolutt ikke vondt ment. Tvert imot. Synes det er et kjempesøtt navn, jeg... Men mest synes jeg det låter veeeeldig langt unna.tussi skrev:hææææ.....?Biejjie skrev:Visste du ikke at alt nord for Trøndelag kalles Gokk?tussi skrev:det vakke no snilt sakt...
Hide post links |