Som med så mye her i livet, så kan for mye av det gode virke mot sin hensikt. Det er alltid snakk om riktig dosering, enten det kommer til definisjon av gift kontra medisin, eller det er snakk om å forlenge livet med en god latter i forhold til å le seg ihjel (rest in peace, kondolerer). Jeg tenker altså at vi den dag idag er så opptatt av å være "altomfattende inkluderende";
alle meninger skal bety like mye = ingen meninger betyr mer enn andre = dø debatt, likegyldighet
fordommer skal kunne legitimeres, ikke bare forstås = aksept for intoleranse = splid
Vet dere? Jeg kunne fortsatt en evindelig rekke, tankene mine kverner ekstra hardt idag, men selvinnsikten tilsier også at jeg roter det til og ikke vet når jeg skal stoppe. Jeg har fått frem det vesentlige jeg tenker over og har en gyllen anledning til å utøve god impulskontroll. Snurr debatt eller noe, da! Please, for en kjedelig og ensom fredagskveld - fortell meg om jeg ikke har et poeng eller vri på det jeg sa til at det får en annen mening, så vi har noe å diskutere!