Bearchild skrev:
.. og litt mer spesifikt, er det noen i Oslo/ Osloområdet som har hørt noe "rart" i dag?
Jeg
vet at det har vært noen lyder i Oslo i dag. Spørsmålet er hva slags. Pratet med en som ringte bare for at jeg måtte høre på "den rare lyden". Men jeg hørte jo ikke noe.. men det var flere som kikket opp, både gående og folk som hang ut av vinduene.
Lyden ble beskrevet som "tåkelur", sånn som de store båtene bruker. Men lyden kom fra feil retning i så måte da den hørtes ut til å komme fra Nordmarka..

Dette var i 15- tiden i dag.
Er det fortsatt ingen i Oslo som hører "rare lyder"?
Jeg blir dødsfrustrert over at ingen undersøker det nærmere!
For en drøy halvtime siden fikk jeg melding fra datteren min; "hjelp, lyden er her igjen- hele senga mi vibrerer!!"
Og så begynner jeg å mase om at hun må ta opp lyden/ filme/ whatever. Men så har hun ikke plass på telefonen. Unger!! Men fikk et par korte klipp.. skal se om jeg får overført det til youtube.
Så sender hun melding til en av de andre beboerne (hybelhus) og spør om h*n hører lyden, noe h*n bekrefter. Sier det høres "bassaktig" ut. Jeg ber datteren min gå ut ("pell deg ut da, finn ut hvor det kommer fra!"

) men det tør hun ihvertfall ikke.. men hun åpner vinduet og sier at lyden høres ute også. Og at det er flere som har gått ut, står ute litt og går inn igjen. Så flere må (?) ha hørt det.
Lyden kommer i sekvenser- varer fra noen sekunder til flere minutter og høres altså ut til å komme fra skogen bak krigsskolen/ retning nordmarka. Det er visst mer en intens during enn en faktisk lyd. Og den har visst gitt seg nå.
Men når man faktisk kjenner lyden/ vibreringen fysisk er det jo rimelig heftig.. vi har diskutert alt fra tørketromler til anleggsarbeid men klarer ikke finne noen gode løsninger.
Så da skriver jeg her i håp om at andre og mer nysgjerrige sjeler har hørt/ kjent dette og har undersøkt nærmere.
"Tåkeluren" som jeg beskrev i førsteinnlegget har blitt hørt flere ganger men siden dette altså er militært område har det blitt avskrevet med ett eller annet som hører til i området. Og lyden i kveld var visst annerledes- i den grad hun oppfattet den innendørs og såvidt ut av vinduet.