ufo skrev:Min UFO var på EØS kontroll og ble ikke godkjent uten store utbedringer. Det har jeg ikke råd til nå med store fyringsutgifter pga den hel... vinterkulda her på mitt landsted - Tellus.
Ja, det er et problem det der, - etter de endringene som ble innført tilbake i 2012:
Videre utvides virkeområdet for krav til periodisk kontroll til noen nye kategorier.
Det stilles videre skjerpede krav til kontrollutstyr- og metoder.
Direktivet stiller også kompetansekrav til kontrollørene og innfører en sertifiseringsordning.
Det gis regler for klassifisering av tekniske feil og mangler
Etter de nye ordningene, - så er det omtrent umulig å få en UFO godkjent under de nye reglene.
Det er så mye dikkedarier, og nye krav, ikke minst miljøkrav når det gjelder magnetisk og optisk stråling, nye forskrifter om maksimal summelydnivå, og selvfølgelig utvidede krav når det omhandler passasjersikkerhet ved oppstråling.
Her kommer og helestilsynet inn med nye krav og maksimumsverdier for ytre og indre påvirkning av DNA og hjernebindinger. Disse ekstra spesifikasjonene, kommer av at man har mistanke om mental påvirkning og senvirkning etter gjennomførte opp og nedstrålinger, noe man mistenker kan ligge i spesielt hjernens frontallapper. Disse ser ut til å bli ekstra påvirket, enten med feilkoblinger, eller ved at hukommelsesdetaljer faller ut / blir endret.
Det var ikke som før i tiden, da man kunne bygge egen UFO i garasjen, og prøvefly mens man jobbet med den. Og når den var klar var det bare å kjøre.
Kunne man rekke fram til konsoll og rekke ned til pedaler, var det bare å fly ivei.
Videre har luftfarttilsynet også kommet med nye krav og retningslinjer med virkning fra 1 januar 2016. Nå må luftfarkosten merkes med navn og telefonnummer, det er innført begrensninger i flyhøyde, samt man må holde flere km avstand til lufthavner...
Nei, alt var mye bedre før...
Har fått lov av ADMIN å være litt offtopic