Jeg bruker Rider Waite tarotkort. Jeg er relativt fersk når det gjelder å legge tarot, så jeg pleier å legge enkle legg. Dersom det hopper kort ut av kortstokken mens jeg stokker, så tolker jeg det som svar på spørsmålet eller situasjonen jeg spør om. Slik som jeg har forstått det så skal man ikke legge legg om det samme spørsmålet flere ganger på kort tid. Men jeg gjorde det likevel fordi jeg ikke skjønte helt hvordan jeg skulle tolke kortene i forhold til situasjonen eller utfallet jeg spurte om.
Jeg synes det er litt vanskelig å tolke kort i forhold til hverandre eller sammenhengen mellom dem. Jeg stilte et spørsmål angående en tidligere flørt, vi har ikke hatt kontakt på en liten stund. Jeg snakket med en synsk dame angående denne fyren, og hun sa at han kom til å kontakte meg igjen etter noen mnd. Derfor stilte jeg et spørsmål mens jeg stokket tarotkortene om hva utfallet ville bli dersom vi fikk kontakt igjen. Jeg la noen legg angående han, men følte ikke jeg fikk skikkelig svar. Rundt 3 legg angående han på kort tid. En kveld jeg satt og stokket kortene for å legge et siste legg i håp om et litt mer tydelig svar hoppet det ut 10 kort av bunken, vanligvis ville jeg stokket dem på nytt i og med det var så mange. Men da jeg så igjennom kortene så jeg at det var de samme kortene som har gått igjen i alle leggene.
Dette er kortene jeg fikk: Vannknekten, jord dronningen, vannkongen, månen, solen, 3 sverd, 6 beger, 2 beger, luft knekten og 4 mynter
Så jeg lurer på om noen kunne tenkt seg å hjulpet meg med å tolke sammenhengen, og hva det kan bety? Setter veldig pris på alle innslag