Jeg tror ikke så mye på en "felles dommedag for hele jorden" - slik disse folkene påstår gang på gang.
Derimot VET jeg at for enkeltpersoner, så kommer denne dagen fort å gæli ,
i og med at noen dør, blir skadet, ( gifter seg

) , osv.
Det skjer med noen hver eneste dag.
Jeg tror derimot at om ikke verden tar seg sammen med hensyn til miljø, ( plast, syntetiske hormoner, plantegifter, osv ) så vil verden som vi kjenner den forsvinne.
Men på en gradvis måte, kansje så sakte at vi ikke oppdager det før det er for sent å snu.
( vi er kansje der allerede ? )
Global oppvarming, - den er jeg ikke så bekymret for, med tanke på at naturen selv går i bølger. OM global oppvarming tar knekken på oss, så er det naturen selv som forårsaker det,
selv om vi nok har vært med på å øke hastigheten det skjer med med en viss andel.
Men en skal huske på at slike oppvarminger og nedkjølinger har vært og er en del av jordens historie.
Man kunne gå tørrskodd fra England til Frankrike under den lille istid, nettopp over isen.
Og, jo, vi har tropiske fossiler både på Svalbard, og i Norge.
Så naturen har selv sine variasjoner, UTEN at vi mennesker har grepet inn.
Men derimot pestisider, kunstige hormoner, og hormonlignende kjemikalier, plast, og mye mer vi sprer i naturen, DET er det jeg er mest bekymret for !
IKKE en eventuell "dommedag" - for skulle den virkelig komme, - da skjer det fort....
A