Her gikk strømmen akkurat i det jeg hadde trukket det første kortet og den var borte en god time, så her ble det en litt spesiell stemning med masse levende lys og helt mørk og stille i hele området rundt her. Utrolig fredelig og godt, og ikke minst, veldig stemningsfullt!
Jeg tok frem tarotkortene og her er min spådom for 2018
Januar
Noe kan skje plutselig som lyn fra klar himmel og vi vil bli litt forbauset over det som skjer. Det vil være litt uventet og skjer helt plutselig. En krone vil falle... Om det er makt eller penger eller en konge eller «hersker/politiker» eller annet, vet jeg ikke. Det kan føre til kaos og en forandring vil komme i dets kjølvann.
Februar
Det kan bli en midlertidig stillstand og viktigheten av å være seg selv, å være ekte, den en er. Man vil komme til å se ting på en ny måte. Men det er som om ting er på vent...
Mars
Mars kan være stri oppe på fjellet sier sangen... Uten at det skal sies å gjelde noe med dette her, men tanken på stri skulle nok opp i alle fall... Noe må ordnes og det gjelder å ikke få panikk, men å handle med kaldt hode. Ta det rolig og tenke klart blir viktig. Hva er en redd for her? Noen føler seg fanget og ute av stand til å finne noen vei ut av uføret.
April
En keiser eller «hersker» sitter på sin trone og skuer utover sin verden. Han har ro i sinnet og vet at han er stor. Kan det være Putin som sitter der da tro? Der sitter han godt i alle fall. Denne mannen har maktkronen på hodet i alle fall. Billedlig eller en faktisk krone, hvem vet.
Mai
Det er sorg rundt en dame og hun bærer også krone? Kronen kan være et symbol på at hun er kjent i alle fall, tenker jeg. Kan også være en politiker? Nåvel, hun sitter i alle fall der på sin trone/i sitt hjem eller på sin arbeidsplass/kontor og sørger over noe som ikke ble slik hun hadde håpet. Hun er både skuffet og lei seg. Mon tro om hun ikke sitter der på sin pc og skriver bok om dette tapet?
Juni
Noe av det som skjedde i mars kan komme til å blusse opp igjen. Det kan bli litt sånn maktkamp og noen kan føle seg sperret inne... Trengt opp i et hjørne? En dame med makt, om hun er enke eller om hun er politiker eller hva hun er vet jeg ikke. Kanskje til og med kongelig? Hun «bærer makt» på en måte som for meg vises som en krone. Det er som om noen sier at nå er det nok, nå skal det felles en rettferdig dom om denne saken og nå faller dommen. Rett skal være rett! Tror denne damen vil få slutt på noe som har ført til at folk lider. Hun vil ha rettferdighet og ikke noe mer tull. Vet ikke hvorfor Angela Merkel kommer i mine tanker her... Trenger ikke være noe med henne, men nevner alt som kommer opp av tanker, dette er jo bare på moro.