Personlig hadde jeg endel opplevelser jeg ikke kunne akseptere at jeg hadde,
for jeg kunne ikke forklare de med kjent fysikk og fysiske lover.
Så de tingene jeg opplevde gjorde at jeg trodde jeg fantaserte, da kunne det gå an liksom.
Ikke at jeg hadde "Usynlige venner" - som jeg merket meg, men heller at jeg "visste ting" jeg umulig kunne vite.
Så jeg bortforklarte alt - uten unntak med "tilfeldigheter", at jeg underbevisst hadde fåt vite ting, og dermed...
osv.
Noen ting KAN forklares på den måten også, men på langt nær alt.
Som radio/tv og data tekniker, og som vitenskaps"nerd" - kom jeg også etterhvert borti kvanteteori, og kvantemekanikk, og plutselig oppdaget jeg noe viktig:
Kvantemekanikken KAN IKKE FORKLARES med kjente vitenskapelige fysiske metoder !
Faktum er at kvantemekanikken går stikk i strid med kjente fysiske fakta!
Og allikevel, fysikken vi kjenner har byggestener fra kvantemekanikken ! HALLO LIKSOM...
Jeg oppdaget at tid ikke eksisterer i vår fysiske forstand ,
Einstein selv bortforklarte saker med "
a spooky reaction on a distance" {link}.
Tid og avstand eksisterer ikke på kvantenivå, alt skjer i "samme nå" ..
Denne nye kunnskapen fikk meg til å tenke på at "tenk om disse kvantefysiske reglene også gjelder for det åndelige " ?
Og plutselig - så var det mange umulige saker som faktisk kunne stemme likevel, ikke etter fysikkens lover, men etter kvantefysikkens lover !
( Jada, jeg har masa om dette temaet før, om du søker finner du sikkert flere tilsvarende kommentarer fra meg

)
For meg ble det iallfall en helt ny situasjon - Tilfeldigheter ble "tilfeldigheter" - altså ikke i det heletatt, men hendelser som gjerne var styrt av noe utenfor oss ( som Engler, Hjelpere, vårt eget høyere selv, osv ).
Tankeoverføring over store distanser - ja, nå fullt mulig. Vi ser det oftest somregel mellom Mor og Barn.
Healing, Frekvenser, energier som ikke kan måles med fysiske metoder,
spøkelser, ånder osv, jo, plutselig ER det mulig at det kan være slik likevel.
Idag er jeg ikke lengre i tvil, jeg er skråsikker på at dette er realiteter !
Derfor har jeg også gått til den eldste kjente trosretning, Sjamanismen, og funnet meg et "hjem" der.
Ikke har vi moralske "du skal... du skal IKKE..." osv, men vi skal følge samvittigheten, følge det hjertet sier om ting. Skjønne at ting du gjør får følger, er det da rett å gjøre det ? Mot andre ? mot deg selv ?
Igjen er det hjertets svake stemme som forteller om ...
Mange av dagens kapitalkåte rike mennesker har mistet denne forbindelsen til sitt eget hjerte, og
bryr seg overhodet ikke om det er noen som lider så den rike kan få mer penger på kistebunnen.
( Hvorfor egentlig ? etter ca max 100 år, så forlater man livet, uten å kunne ta med seg ei eneste krone, eller gram gull..)
Hjertet og medfølelse med de i din nærhet er viktigst, vi kan ikke hjelpe hele verden, vi er ikke rike nok.
VI må hjelpe oss selv, og våre egne først, og når de har det bra, så... kan vi hjelpe andre - om vi har overskudd.
Alt kan ikke måles i kroner og øre.
Heller ikke det åndelige.
Jesus selv kastet ut kjøpmenn, og pengevekslere fra tempelet ... Om Jesus levde slik historene forteller, da.
Moralen er dog der..
Sporet visst litt av her, - sikkert en av dere som trenger å lese dette, enten ikveld, i morgen, eller om 25 år
A