Har en ekkel drøm som kommer tilbake med jevne mellomrom – det er ikke samme drøm, men samme tema. Skal prøve å fatte meg i korthet. Dette er litt i grenseland mellom trådene drømmer og ånder.
Drømmene starter med samme utgangspunkt – alt er på en eller annen måte dystert, atmosfæren kan være fin i begynnelsen.
Jeg er et sted, for eksempel hjemme hos mamma,(har hatt et dårlig forhold til henne helt til nå de siste par årene)
Alt har vært koselig til jeg skal legge meg. Da drømmer jeg at noen står og ser, nei, nistirrer på meg. Og dette, hva-det-nå-er, er omringet av et mørke så intenst at det drar meg mot seg. Jeg begynner å løpe, snu hodet andre veien, men dette vil ikke slippe taket i meg.
Uansett hvor mye jeg kjemper, er mørket like ved siden av meg.
Våkner helt utkjørt og det står faktisk noen ved siden av senga mi og nistirrer på meg.
Når det er ‘vanlige’ ånder, kan jeg snakke med dem, får bilder og setninger i hodet o.l. Men dette… Dette er ikke en vanlig ånd, dette er tvers igjennom ondt.(Det kjennes i hvert fall slik ut).
Dette kan vare i flere uker til jeg til slutt er så utkjørt at jeg sovner. Og selv da merker jeg at det er der og nistirrer på meg. Det er ikke mine hjelpere eller noe slik.
Det er flere som kjenner på denne energien jeg har ved siden av senga.
En sa det var Mara, og jeg renset og vasket leiligheten grundig.
Etter det ble det bra noen uker, eller max et par måneder, så var det på’n igjen.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Jeg har bodd her siden ’98, og ingen har bodd her før meg og kattene mine. Nærmeste nabo nedenfor meg, er et sykehjem. Ja, det hender at jeg får ‘besøk’ derfra, men de kommer som regel bare innom på vei videre.
Noen må jeg riktignok hjelpe noen litt på vei, men det greier jeg selv. Det er, som sagt, ‘vanlige ånder.
Dessuten kommer de ikke om natten, slik som det jeg har på soverommet og – noen ganger – i gangen.
Jeg vasker ca 1 gang i uka, og renser ca 2 ganger i året.
Noen som kan gi noen tips om hva dette kan være og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det?
MvH C.A