https://www.youtube.com/watch?v=sadVpH6lsy8
Noen som har prøvet denne metoden? Eventuelt har noen tips som er lurt å ta med seg når man bruker pendel? Tar i mot alle tips jeg kan få

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Oi, skikkelig energi der! Fikk vondt i hodet, av energien, nesten litt kvalm òg. Er vel ikke rart, at du har "mistet" evnen. Men fin pendel! En feminin kjærlighets kraft fra den. Tror ikke den ekstra kulen er direkte årsak, vil tro at den forsterker det hele, og skape uro. For deg.Terra skrev: ↑12 Jul 2021 14:23 Trekker litt i denne da jeg for tiden så vidt har begynt å bruke pendelen min igjen etter flere års hvile ;-)
Jeg hadde stor suksess med min "Terrapendel" i ametyst for mange herrens år siden. Jeg spådde riktig med kjønn på baby osv. på et forum som het Gaia. Mye stemte, det må jeg si.
Så var jeg så dum og fikk satt på en liten ametyst-steinkule i enden og da endte det eventyret... og siden har jeg ikke drevet med pendel, dessverre. For etter at kulen kom på pendelen min så greide jeg ikke å bruke den som før :-(
Å bruke pendel kan kreve en del trening. Det anbefales gjerne å stille spørsmål på ting en vet svaret på for å teste ut litt først. Anbefales på det varmeste.
For eksempel: Er denne duken grønn? Får du ja og duken er grønn har du fått helklaff.
I utgangspunktet skal man kunne spørre pendelen om alt mellom himmel og jord.
Men jeg ville vært litt forsiktig med å stole på alle svarene... Bruke vett og fornuft i tillegg tror jeg kan være lurt.
Bildet er av pendelen min i ametyst (og den lille kulen i enden av lenken er det som skapte problemer for meg og den skal vekk).
Hide post links |
Hide post links |
Terra skrev: ↑18 Jul 2021 18:39 Takk for input og råd Polarlyset, det skal jeg ta med meg
Jeg skal rense den i salvie etter et råd fra Asbjørn, og min mentor Marit.
Mulig hvordan jeg holder den også har litt å si har jeg tenkt i ettertid. Med den ekstra kulen på ble det jo til at den dinglet og forstyrret meg litt ;-)
Har du en kule i enden av sølvtråden på dine pendler?
Hide post links |
Ok. Før holdt jeg i sølvlenken ganske langt nede, altså ganske kort lenke, og lot pendelen henge fritt. Og det fungerte fint for meg da. Nå har jeg prøvd det slik som før samt som du å holde i selve kulen og lar lenken henge fritt.polarlyset skrev: ↑18 Jul 2021 20:22
Salvie høres fornuftig ut. Måneskinn og KristusLyset like så.Mange måter å rense på.
Ja, har plastkuler i enden av lenken. Litt bedre kontroll på penduleringen, synes jeg.
Hvordan holder du pendelen? Jeg holder plastkulen i enden av sølvlenken på pendelen mellom fingrene, lar pendelen dingle fritt. Jeg bruker pendelen til bl.a. chakra healing. Pendelen slutter bevegelsen, med å være helt i ro over chakra punktet, når den er balansert.
Edit:
Litt rart å si det, men det føles som at pendelen har en ubrukt kraft i seg. Som at den savner å gjøre jobben, den er satt til å gjøre. Kanskje en stagnert iboende kraft i dere 2, som bør forløses, og "slippes" "fri". Ikke bare til ja/nei oppgave, men en dypere oppgave...![]()
Hide post links |
Ah, du har brukt pendelen pendelen på den måten...Terra skrev: ↑18 Jul 2021 20:34 Ok. Før holdt jeg i sølvlenken ganske langt nede, altså ganske kort lenke, og lot pendelen henge fritt. Og det fungerte fint for meg da. Nå har jeg prøvd det slik som før samt som du å holde i selve kulen og lar lenken henge fritt.
Interessant det du sier fordi jeg har studert litt angående å lete på kart og i rom ved hjelp av pendel og det er noe jeg ønsker å trene mer på i fremtiden ;-)
Jeg tror at jeg rett og slett bare må bli kjent med pendelen min på nytt etter at kulen kom på i enden av tråden og en aldri så liten rens.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Jeg bruker ikke ja/nei-svar/spr. Jeg bruker pendelen til mer enn det. Som chakra-balansering. Da begynner jeg med krone-chakraen, hos klienten, som ligger vannrett, holder pendelen over, lar den vibrere og dreie over punktet, inntil den er helt i ro over chakra-punktet. Jobber meg nedover, til rot-chakraen. Bruker pendelen til andre ting òg, som å velge sted på kart.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |