Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserTro og mening er geografisk betinget

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

>wiz

Innlegg av >wiz »

skytte skrev:
>Wiz skrev:Hvordan vet dere at jeg ikke har rett? Når alle er enige om en ting, hva tyder det på?
BEEN THERE!!!!!!!og hvem er enig om en ting??er alle så j... enige her?
Altfor enige
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jun 2005 02:13
19

Innlegg av skytte »

>Wiz skrev:
skytte skrev:
>Wiz skrev:Hvordan vet dere at jeg ikke har rett? Når alle er enige om en ting, hva tyder det på?
Altfor enige
Du har ett sterkt behov for å kverulere og hevde deg her! iallefall av mye jeg har sett av dine innlegg..greit å ha egene meninger og utfordre mennesker..men slapp nå av litt!! litt fjortis eller blitt litt undertrykt så du må hevde deg hele tiden?
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

skytte skrev:
>Wiz skrev:
skytte skrev:
Altfor enige
Du har ett sterkt behov for å kverulere og hevde deg her! iallefall av mye jeg har sett av dine innlegg..greit å ha egene meninger og utfordre mennesker..men slapp nå av litt!! litt fjortis eller blitt litt undertrykt så du må hevde deg hele tiden?
Jeg hevder meg ikke. Jeg forteller bare åssen ting henger sammen etter min tro. Sorry mac, men jeg har litt peiling på det jeg snakker om. Dette er ikke ting jeg bare finner på.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:
skytte skrev:
>Wiz skrev:
skytte skrev:
Altfor enige
Jeg hevder meg ikke. Jeg forteller bare åssen ting henger sammen etter min tro. Sorry mac, men jeg har litt peiling på det jeg snakker om. Dette er ikke ting jeg bare finner på.
Hehe. Jo det er det. :twisted:

Du har din egen forestilling om hvordan ting henger sammen, og dette er noe du har finni på selv. Du har sikkert hørt mye fra andre, men den kombinasjonen du har kommet fram til, den har du finni på selv.
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nope. Eller jo. Selvfølgelig har jeg lært det, ergo hørt det av noen, men det betyr ikke at det er vill fantasi. Det er det nemlig ikke.

Dessverre så lever de fleste her inne i sin egen boble hvor åndeverden er fantastisk. Ja, det er den. Men ingenting er bare bra. Det finnes like store forskjeller der oppe som her nede.

Tror dere virkelig vi plutselig blir like gode, flinke og snille etter at vi dør?
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:Nope. Eller jo. Selvfølgelig har jeg lært det, ergo hørt det av noen, men det betyr ikke at det er vill fantasi. Det er det nemlig ikke.

Dessverre så lever de fleste her inne i sin egen boble hvor åndeverden er fantastisk. Ja, det er den. Men ingenting er bare bra. Det finnes like store forskjeller der oppe som her nede.

Tror dere virkelig vi plutselig blir like gode, flinke og snille etter at vi dør?
Selvfølgelig har du lært noe, og koblet andre ting sammen selv. Slik er det med alle her. Jeg tror jeg forsto hva du mente, måtte bare erte litt. :)

For min del tror jeg ikke vi blir hverken gode, flinke eller snille etter at vi dør, faktisk tror jeg den eneste måten å gjøre noe godt på etter døden er ved organdonasjon. Anbefaler det for de fleste.
Donorkort fåes der du gir blod, og der kan du også skrive deg på for beinmargsdonasjon.
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Men WIZ,

Jeg trodde jeg var returpapp i den forstand at selv om jeg var alternativt interessert, hadde jeg ingen evner. Trodde jeg så klart. Har jeg jo...

Menneh. Hva med muslimen jeg kjenner som ser ånder?? Hmm... Han er i en religion men har evner som langt overstiger mine sånn sett.

Oppsummert:

Hvem er mest utvalgt:

Den åndelig opplyste uten evner eller den religiøse med evner.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 12:01
20
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Det er mulig at det er en eller flere utvalgte.
Jeg kjenner i alle fall ingen av dem.
Dersom noen kommer til meg og forteller at han/hun er en utvalgt så tar jeg nok det med en stoooor klype salt (eller annet tilbehør).

Alle mennesker har en søken i seg etter noe som er større enn en selv. Det er en kjensgjerning. Noen vil fornekte dette - og de om det. Det rører egentlig ikke meg.
Innenfor det åndelige så har ALLE likt utgangspunkt. ALLE kan. Det er bare ikke alle som vil - eller tør.
Så kan man filosofere over dette med evner både histen og pisten. Jo noen har nok evner i den retningen, men det tror jeg ligger i den enkeltes interesse, mulighet og ikke minst empatiske evner.

Som jeg har nevnt tidligere i dette forum. Nøkkelen til det paranormale ligger i den enkeltes evne til fantasi - til å kunne forestille seg ting - til å kunne se ting fra andre synsvinkler enn de vi er lært opp til.

Alle kan. Alle er. Ingen er utvalgt.
Antall ord: 183
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

larsrolle PPV skrev:Det er mulig at det er en eller flere utvalgte.
Dersom noen kommer til meg og forteller at han/hun er en utvalgt så tar jeg nok det med en stoooor klype salt (eller annet tilbehør).

Løksmør er bra.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Leah skrev:Men WIZ,

Jeg trodde jeg var returpapp i den forstand at selv om jeg var alternativt interessert, hadde jeg ingen evner. Trodde jeg så klart. Har jeg jo...

Menneh. Hva med muslimen jeg kjenner som ser ånder?? Hmm... Han er i en religion men har evner som langt overstiger mine sånn sett.

Oppsummert:

Hvem er mest utvalgt:

Den åndelig opplyste uten evner eller den religiøse med evner.
Dette med utvalgt var et dårlig ord av meg å bruke. Enkelte sjeler har større oppgaver enn andre. Så enkelt er det. Man kan jo ha evner selv om man er muslim ja. Man kan også være høyt utviklet selv om man ikke har evner. Enkelte mennesker har medfødte evner. Andre har ikke det.

Det finnes noen mennesker som har evner MYE større enn det de fleste klarer å oppnå. Det er det jeg vil si om den saken.
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Innenfor det åndelige så har ALLE likt utgangspunkt
Nei totalt feil.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Man kan være høyt utviklet selv om man ikke har evner... ja det var godt sagt, den likte jeg godt...
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

larsrolle PPV skrev:Det er mulig at det er en eller flere utvalgte.
Ikke jeg heller. :)
Dette er jeg fullstendig enig i.
Alle mennesker har en søken i seg etter noe som er større enn en selv. Det er en kjensgjerning. Noen vil fornekte dette - og de om det. Det rører egentlig ikke meg.
Hvis det er en kjennsgjerning, må du kunne bevise det. Her påstår du at folk lyver, og da bør du dokumentere at det er du som har sannheten om dette.
Innenfor det åndelige så har ALLE likt utgangspunkt. ALLE kan. Det er bare ikke alle som vil - eller tør.
Så kan man filosofere over dette med evner både histen og pisten. Jo noen har nok evner i den retningen, men det tror jeg ligger i den enkeltes interesse, mulighet og ikke minst empatiske evner.
Dette er noe du tror. Ingen vet noe om det åndelige, ikke engang om det finnes. Da vet heller ingen noe om hvorvidt evner er likt fordelt eller ikke.
Som jeg har nevnt tidligere i dette forum. Nøkkelen til det paranormale ligger i den enkeltes evne til fantasi - til å kunne forestille seg ting - til å kunne se ting fra andre synsvinkler enn de vi er lært opp til.
Dette tror jeg nok du har rett i. :)
>Wiz skrev:
Innenfor det åndelige så har ALLE likt utgangspunkt
Nei totalt feil.
Se mitt svar til Larsrolle om dette.
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Leah skrev:Man kan være høyt utviklet selv om man ikke har evner... ja det var godt sagt, den likte jeg godt...
Ja det kan man. Men da har man potensialet til å få evnene mye mer enn andre. Hvis man har hatt evner i mange liv og plutselig blir født inn i en norsk familie hvor penger er alfa omega. Det åndelige vil jo da bli kvalt fra begynnelsen. Men de som er høyt utviklet har mye større potensialet enn andre til å utvikle evner. Men i gjentatte reinkarnasjoner vil det være forskjeller ute og går. Men de aller aller fleste mennesker som har kommet langt, de har evnene fra de er født. Men det finnes alltid unntak.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Jeg mener at en høyt utviklet sjel kan gå inn i en inkarnasjon uten evner i det hele tatt, for å erfare det å være totalt avskjermet fra sin opprinnelse.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links