Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynDemon eller noe annet???

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

>wiz

Demoner og faenskap

Innlegg av >wiz »

På paranormal, på gaia, på kurs og i alle bøker( omtrent) jeg har lest er den alternative verden så fantastisk. Astralverden er et sted hvor man sklir fra sky til sky på regnbuer og spiser sukkerspinn og danser med alver hele dagen.

Men den alternative verden er ikke bare bra. Tror dere evner bare er kult. Denne tråden er viet den kjipe delen av vårt virke.

Ånder( oss)
Hjelpere
Guider
Engler
Erkeengler
Guder/gudinner

Jeg vet det er mange her som ikke tror på mørke ting for det ødelegger alt, men jeg har sett det sjøl og slike sider som paranormal og kurs hvor man ikke lærer ordentlig om åndeverden er rett og slett farlig. I den lista over står det masse hyggelige ting. Engler etc.

Hva finnes i den andre enden av skalaen?
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

For hver engel som evnt finnes må det finnes en "demon"...balanse folkens!! ;-)
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja, det er jo logisk, men jeg har opplevd endel kjipe ting i det siste. Har hatt noen runder med dette før også, bare ikke like ille. Dette er seriøst viktig å vite noe om uansett hva man kaller det. Det som skjer nå med det alternative er en ufarligjøring av det meste.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Ikke bare en ufarliggjøring Wiz...vi latterliggjør oss selv og DET er ingen tjent med.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Men er det noen av dere som vet hvor disse ordene, eller navnene opprinnelig kom fra, og hva de betyr i sin rette forstand?
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nei, men det er ikke navnet som er viktig her.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

>Wiz skrev:Nei, men det er ikke navnet som er viktig her.
Nei det er ikke det, det er holdninger, naivitet og manipulasjon. :twisted:
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er vel mange innenfor miljøet som aksepterer eksistens av "faenskapet i den andre enden av skalaen", men de fokuserer ikke energien på å snakke om dem. Jeg er litt enig på en måte, for det en ikke vet har en (som oftest) ikke vondt av. En periode leste jeg skikkelig masse om demoner o.l. og fikk helt noia. :shock: Fikk beskjed om å slutte å tenke på det, for de skapes/tiltrekkes av frykt. Om ikke de tiltrekkes av det, skaper en i hvertfall demoner i sitt eget hode, hvilket er like "farlig".
Nå tenker jeg ikke på det lenger og livet er herlig!!! :D

Demon er vel fra gresk? daimon= ånd.
Fra gresk dydsetikk brukes uttrykket eudaimonia om lykke. Det betyr å være besatt av en god ånd.
Antall ord: 128
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det er helt sant at det ikke snekkes om fordi man ikke vil tiltrekke seg deres oppmerksomhet. Men selv om jeg har lest tonnevis av bøker og har sittet i sirkel lenge så gjør jeg feil jeg også. Folk MÅ vite at det er en negativ side med alt dette. Det er ikke bare å gå i transe, leke med ouija o.l Jeg har lest mange bøker av kjente medium og jeg er egentlig provosert over at de ikke tar opp problematikken. Folk tror seriøst at åndeverden er en forbanna lek. Det er greit å tro på alver, men demoner finnes ikke. Bare i din fantasi....Det er så naivt
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Vel...ang fantasi vs virkelighet. The truth is IN HERE!!! ;-) (kontra "out there)
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Tom_33 skrev:Vel...ang fantasi vs virkelighet. The truth is IN HERE!!! ;-) (kontra "out there)
Bare så det er sagt Tom. Jeg skjønner ikke denne teorien din. Lag en tråd som forklarer. Eller link til en du allerede har skrevet. Skal prøve å forstå det med tid og kollektiv sjel.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

>Wiz skrev:
Tom_33 skrev:Vel...ang fantasi vs virkelighet. The truth is IN HERE!!! ;-) (kontra "out there)
Bare så det er sagt Tom. Jeg skjønner ikke denne teorien din. Lag en tråd som forklarer. Eller link til en du allerede har skrevet. Skal prøve å forstå det med tid og kollektiv sjel.
Ok...tror ikke jeg har sammenfattet alt her inne ennå, kan skrive noe hjemme i kveld, skal prøve å illustrere det med eksempler så det blir lettere å skjønne hva jeg mener. (er ikke alltid like god til å forklare meg). *s*
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Demon eller noe annet???

Innlegg av Hecate »

Har hørt om demoner med gule øyne, men jeg er litt usikker på denne...???
Under meditasjon var det noe som tok hendene mine. For mitt indre så jeg hendene til denne skikkelsen. De var lyseblå og marmorerte som en statue. Blikket mitt fulgte armene oppover og det var en flott blå mannsskikkelse med skulder langt blått hår som blåste i vinden. Alt vel så langt...så fikk jeg se øynene og jeg "bråvåknet". De var gule, stikkende og lysende. Nå har jeg søkt rundt på internett i håp om at dette var en slags ånd, men finner bare demoner med gule øyne. Det var heller ingen ulveskikkelse, så han er ikke en naturånd. Fikk ingen ekkel følelse av ham, kunne godt trodd at han var en hjelper eller noe, men øynene satte i gang alle varsellamper! :shock:

Noen som har hørt om slike blå menn med gule øyne før?

:lol: Må le litt også, for når jeg leser dette, så begynner jeg å lure på meg selv altså!!! :oops:
Antall ord: 178
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ok

Re: Demon eller noe annet???

Innlegg av Ok »

Heia skrev:Har hørt om demoner med gule øyne, men jeg er litt usikker på denne...???
Under meditasjon var det noe som tok hendene mine. For mitt indre så jeg hendene til denne skikkelsen. De var lyseblå og marmorerte som en statue. Blikket mitt fulgte armene oppover og det var en flott blå mannsskikkelse med skulder langt blått hår som blåste i vinden. Alt vel så langt...så fikk jeg se øynene og jeg "bråvåknet". De var gule, stikkende og lysende. Nå har jeg søkt rundt på internett i håp om at dette var en slags ånd, men finner bare demoner med gule øyne. Det var heller ingen ulveskikkelse, så han er ikke en naturånd. Fikk ingen ekkel følelse av ham, kunne godt trodd at han var en hjelper eller noe, men øynene satte i gang alle varsellamper! :shock:

Noen som har hørt om slike blå menn med gule øyne før?

:lol: Må le litt også, for når jeg leser dette, så begynner jeg å lure på meg selv altså!!! :oops:
Mener du da at naturånder kun viser seg i ulveskikkelse? Jeg bare tenker at hvorfor skulle det ikke være en naturånd når det finnes bla marmor stein i naturen liksom. Og er du sikker på at du har tolket opplevelsen med å møte øynene hans riktig, jeg mener.. av og til er en opplevelse så intens at en føler frykt liksom.. Jeg sier på ingen måte at det stemmer det jeg skriver, jeg bare lufter tankene jeg :lol:
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

http://paranormal.se/topic/ickefysisk_livsform.html
Du kan jo se her om du finner det du leter etter.
Antall ord: 19
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links