Jobbet mange år på dette sykehjemmet,skiftet 1000-vis av ganger i garderroben,trent der-men denne kvelden brukte jeg X god tid.Jobbet 23-vakt og ingen t-bane på en stund.Dusjet,fikset håret foran speilet .Hørte lette små slag på skapene som om det var gjennomtrekk.Men det slo meg som umulig,ingen vinduer,og jeg var alene.Så jeg fortsatte med håret,tok ut kammene.....DA dunker det,mildt sagt:Det kommer 4 sterke slag etter hverandre som om noen tar en av de store hengelåsene og banker av alle krefter mot et av skapene.Fy f... Jeg lover det smalt!Metall mot metall:Jeg ble iskald,trodde hjertet skulle stoppe der og da.En sterk følelse kom over meg om at HER skulle jeg bare komme meg ut,fortere enn svint!Jeg løp some en tulling bortover til nattsykepleier,fortalte heseblesende hva som hadde skjedd.Men der var det ikke no' trøst å få!Alle vet at det"spøker" ulike steder der og som hun sa:"Og hva kunne det/dette gjort deg?Ingenting!"
Jeg var så redd at jeg bare ropte:"Nei"Annet enn å gi meg hjertestans!" Måtte gå hjem for å roe meg,ba hele veien hjem.
Vet det,pingle.