runehera skrev:BA :
eg kan svare, men eg svarer ofte i heilhet, noko som kan vera vanskelig å forstå iblant..
eg tør å svare på alt!
eg står for det eg seier!
eg veit ikkje svar på alt, men det er heller ikkje meininga me skal veta alt; skal prøva så godt eg kan å svara på spm. :
Slangen laug.. han sa at dei ikkje kom til å dø!! alle "MENNESKE" er døande, men sjela er udødelig..satan sa til dei det han sa på ein "gjer seg ut for å vera ein lysande engel"-måte; utgjer seg for noko bra!! på samme måte operer han per i dag..alt i Bibelen betyr noko; men uten Den Hellige Ånd som guide leser ein Bibelen på ein heilt annan måte!!
Gud sa «den dagen du spiser av det, skal du dø». Dette stemte definitivt ikke.
Slangen sa «...vil deres øyne bli åpnet; dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt». Dette var definitivt riktig.
Ikke sant?
Lukas kap. 22
3 Da fór Satan inn i Judas, han som hadde tilnavnet Iskariot og var en av de tolv. 4 Han gikk av sted og snakket med overprestene og offiserene ved tempelvakten om hvordan han kunne utlevere ham til dem. 5 De ble glade og ble enige om å gi ham penger. 6 Judas godtok dette, og fra da av søkte han en anledning til å forråde Jesus en gang han ikke hadde mengden omkring seg.
Dette var vel en god gjerning. Hadde ikke de romerske soldatene funnet Jesus, hadde ikke Gud fått hevnen sin, og dere kristne måtte bote selv for deres synder.
Paulus 2.korinterbrev kap. 11 :
14 Det er ikke noe å undres over, for selv Satan skaper seg om til en lysets engel. 15 Da er det ikke merkelig at hans tjenere skaper seg om til tjenere for rettferdigheten. Men til slutt skal de få lønn etter sine gjerninger.
Dette er en retorisk fremstilling, ikke et eksempel på hva Satan faktisk har gjort.
Kan du f.eks. vise meg når Satan gjorde seg om til en lysets engel.
Paulus 2.tessalonikerbrev kap. 2 :
9 Når Den Lovløse kommer, har han sin kraft fra Satan, og han opptrer med stor makt og med under og falske tegn. 10 Med all slags urett forfører han dem som går fortapt, fordi de ikke tok imot og elsket sannheten, så de kunne bli frelst. 11 Derfor sender Gud over dem en villfarelse som virker i dem så de tror løgnen. 12 Og slik skal de få sin dom, alle de som ikke trodde på sannheten, men hadde sin glede i uretten.
Dette er en spådom, dette har ikke Satan gjort.
Joh.åp. kap. 12 :
9 Den store drake ble styrtet, den gamle slange, han som kalles djevelen og Satan og som forfører hele verden; han ble kastet ned på jorden og hans engler med ham. 10 Og jeg hørte en høy røst i himmelen som sa: «Seieren og kraften og riket tilhører fra nå av vår Gud, og hans Salvede har herredømmet. For våre brødres anklager er styrtet, han som anklaget dem for vår Gud dag og natt. 11 De har seiret over ham i kraft av Lammets blod og det ordet de vitnet om; de hadde ikke sitt liv så kjært at de ikke ville gå i døden. 12 Derfor skal dere juble, himler og dere som bor i dem! Men ulykkelige jord og hav! For djevelen er kommet ned til dere, og hans vrede er stor, fordi han vet at han bare har en kort tid igjen.»
13 Da draken så at den var kastet ned på jorden, forfulgte den kvinnen som hadde født guttebarnet. 14 Men hun fikk de to vingene til den store ørnen, så hun kunne fly ut til sitt sted i ødemarken for å få mat og det hun trengte, i én tid og to tider og en halv tid, langt borte fra slangen. 15 Ut av gapet spydde slangen vann etter kvinnen, som en elv, for å rive henne vekk i strømmen. 16 Men jorden kom kvinnen til hjelp; den åpnet sin munn og slukte elven som draken hadde spydd ut av gapet. 17 Fylt av raseri mot kvinnen gikk draken av sted for å føre krig mot de andre av hennes ætt, mot dem som følger Guds bud og holder fast ved vitnesbyrdet om Jesus. 18 Og den stilte seg nå på stranden ved havet.
kvinna og dragen = kyrkja og satan = åndelig krig!!
Spådom
Joh.åp. kap. 20 :
Jeg så nå en engel som steg ned fra himmelen med nøkkelen til avgrunnen og en svær lenke i sin hånd. 2 Han grep draken, den gamle slange, som er djevelen og Satan, og bandt ham for tusen år. 3 Han kastet ham i avgrunnen, låste igjen og satte segl over, så han ikke lenger skulle forføre folkene, ikke før de tusen år var gått. Etter den tid skal han slippes løs for en kort stund.
Joh.åp. kap. 20 :
7 Når de tusen år er til ende, skal Satan slippes løs fra sitt fengsel. 8 Han skal dra ut og forføre folkene ved de fire verdenshjørner, Gog og Magog, og samle dem til strid, utallige som havets sand. 9 De drog opp på jordens høyslette og omringet de helliges leir og den elskede by. Men ild falt ned fra himmelen og fortærte dem. 10 Og djevelen som forførte dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet.
(som du sikkert veit er det også ein satanistisk treenighet; djevelen, antikrist og den falske profet - den falske profet er rett rundt hjørnet!! Satans sønn i motsetning til Jesus, Guds sønn!!)
Bare spådommer. Dette har ikke skjedd.
Altså ingen onde gjerninger fra Satan.
Ett eksempel, med Judas, som er mer en talemåte enn en faktaopplysning viser noe som har skjedd. Og man må tro ganske blindt for å se det som en ond gjerning, alt i alt.
shocola skrev:synes det er direkte styggt å si at de som ikke tror havner i helvete. STYGGT er det!!
Nei, det er ikke nødvendigvis stygt å si det hvis man virkelig tror det. Hvis man er oppriktig bekymret for personens framtid er det riktig å si slikt.
De som sier dette, og som samtidig fryder seg over at rettferdigheten skal skje, ser jeg på som onde mennesker. Men så kan de kose seg der oppe i sin kjølige himmel med Hitler, Ivan den grusomme og kumpanene deres i all evighet. :twisted: