[/quote]Ok....jeg prøvd-e å ha en spøkefylt tone med innlegget mitt...så nå skal jeg være seriøs.
Har du ikke lært noe av verdenshistorien? Et følge ankommer sjeldent en plass med fredlige hensikter. Jeg vil tro at mye-vil-ha-mer holdningene er mer universelt enn hva det er...skulle det eksistere annet liv i form av mennesker eller noe..der ute altså.
Tror du at det hadde vært realistisk å bare vandre inn i løvens hule? For det hadde jo vært noe i nærheten om noen plutselig skulle droppe innom. Blir nesten som å si at man kan bare stikke innom hvilket som helst hus fordi man er nysgjerrig på hvem som bor der. Du kan velge å tro at de tar deg inn med åpne armer, men realiteten ville nok ha vært den at vedkommende hadde blitt hysterisk og enten lynsjet deg helseløs eller fått politiet til å hanke deg inn. Skjønner du tegningen?
Jeg tok faktisk et fly til afrika jeg og jeg tenkte ikke på at flyet kom til å dette ned eller at jeg kom til å bli bortført av afrikanerene..heller ikke at jeg kom til å bli spist av en løve. Jeg regnet med at flyet kom til å klare seg fint p.g.a. disse statistikkene som viser at det skjer nesten aldri...eller noe. Altså at sjansen for at akkurat DU skulle oppleve det er minimal. Angående afrikanerene....nå er de jo slik at de fleste er som alle andre...greie hyggelige mennesker...kanskje litt mindre kalde og litt mindre stiv som en stokk aktig. Hvis du tenkte på disse som skal rane hvite pengesekker type folka...vel jeg sprang ikke rundt i gaten og flashet seddlene i den tro om at ingen kom til å gjøre noe. Jeg oppførte meg og viste respekt...likevel ble jeg tre tusen kr mindre (laaang historie). Den biten med løven...vel jeg var et par meter unna en, men jeg sprang ikke bort for å klappe på den i den troen om at det ville være som å klappe en kattunge. Kattunger kan også være fæle. Jeg tenkte ikke noen tanker om de verste scenarioene mens jeg var der, til tross for at jeg hadde mine opplevelser. Likevel hadde jeg the time of my life.
Poenget mitt...lille frøken...er at man kan fint finne på masse rart og gjøre livet til en heidundrandes eventyr og blomster og kjærlighet og alt det der uten å skulle være komplett blottet for det man ville ha kalt å være forsiktig. Du får det jo nesten til å høres ut som om man er dødskjedelig bare fordi man ikke springer med åpne armer mot enemy lines om du skjønner? Jeg personlig tror på fred og kjærlighet fremfor krig og vold, men jeg prøver å likevel ikke å være for naiv.
Ergo (jeg kan ikke tro at jeg diskuterer noe som egentlig er en liten sjanse for at det skulle skje) skulle det en dag komme ufoer med grønne menn eller hva enn det skulle være...så hadde jeg nok ikke tatt dem med åpne armer med det første nei. Det har med menneskelig innstinkt å gjøre. Man vil alltid være skeptisk til å begynne med...når det er snakk om noe som er totalt ukjent for en.[/quote]
en sunn fornuft er vel alltids å foretrekke, men jeg tror ikke de ville reist så langt eller hvordan de nå reiser bare for å lage et helvete her.. kall meg naiv, greit nok

er sikkert mange ''slemme'' av deres rase også, akkurat slik det er av menneskene, og løvene.. men det fins jo snille også, og hvis det da skjer at det faktisk kommer noen aliens hit til jorden, og faktisk lander i min hage, ja da velger jeg å tro at de kommer i fred

dør jeg da av min egen dummhet, ja da har jeg hvertfall fått et bevis på at det fins mer enn vi trodde
[/quote]Jeg tror det samme som deg.
Om de har teknologi til å reise interplanetariske reiser, velger å lande her, må det være for et større formål enn bare å krige.
Man kan jo ta Ashtar/Galactic federation of light-scenario da for eks, med Aliens som "jobber" for et større formål.
De hevdes jo lande her støtt og stadig, for å stimulere oss til "åndelig vekst" og en oppvåkning når det gjelder klima osv..[/quote]
jeg har ikke hørt om Ashtar/Galactic federation of light-scenario, kunne du utdypet det litt?