Drømmer, NDO & ut av kroppenUKO / Kan du se inn i ett Annens Rom. Hus ????

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Borte..

Re: UKO / Kan du se inn i ett Annens Rom. Hus ????

Innlegg av Borte.. »

HeleneV skrev:Anja/Third Eye: Ja, det kan du. Jeg er ofte hos mine foreldres hus når jeg er UK. Har også vært ved noen anledninger hos andre også, men det er ikke så ofte. Ofte er jeg langt avgårde, ikke nærme kroppen i det hele tatt. Ikke på denne planeten engang. Men; Du kan ikke dra til en plass for egen vinning (feks se noen du er forelsket i dusje). Min slektning, som forøvrig er et kjent medium, var på en UKO; Hun greide ikke å besøke sin venninne, men ble "stengt ute". Dette hadde aldri skjedd henne før. Senere fikk hun vite at på det aktuelle tidspunkt hadde venninnen hatt sex med sin mann...
Kiara: Det er kjent at barn er mer "åpen" enn voksne. Når barnet blir større "lukker" det seg hvis ikke det videreutvikler evnene. Barn er naturlig åpen. Det er ikke umulig at det er det som skjedde med deg. Etter slike opplevelser begynner man etter hvert å tvile på opplevelsen om ikke de gjentas....
Fikk litt déjà vu av å lese det der :lol: Kan ikke tenke meg at det skulle være interessant å se på at ens venninne har en live show foran deg :shock:
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
HeleneV
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2010 16:42
14

Innlegg av HeleneV »

Svartepus skrev:Dette er litt på siden av temaet i tråden, men jeg tar meg den frihet og spør her istedet for å starte en ny tråd. For noen år siden når jeg var student fortalte ei i klassen meg at jeg hadde vært på besøk hos henne senkvelden/natta før. Jeg hadde visstnok sittet på høytaleren hennes, smilt og vinket til henne. Jeg syntes nesten dette var litt ekkelt siden jeg ikke, såvidt jeg vet, hadde vært ute av kroppen. Jeg har aldri drevet med UKO, mest fordi tanken på å forlate kroppen skremmer meg litt, så jeg ble rimelig forskrekket når hun fortalte det.

Denne samme jenta har hatt problemer med insomnia, så muligheten for at hun hallusinerte eller drømte er absolutt tilstede. Så hva mener dere, er det mulig å forlate kroppen om natta uten at man merker eller husker det? Hvorfor gjør man isåfall det? Det virker jo litt rart at astrallegemet mitt bare svirrer rundt på natta uten at jeg husker det etterpå...
Det jeg har lest om dette OG erfart selv, er at astralkroppen faktisk på "vandring" når man drømmer. Slik jeg har forstått det er forskjellen på UKO og det å drømme (REM) er om man er bevisst på at kroppen sover og at man "er på tur". Jeg har møtt noen "søvngjengere" på astralplanet -men som sagt får man egentlig ikke kontakt med dem. På astralplanet kan man "lage sitt eget teater" hvis man "ikke er våken" (drømmer vanlig). Så har du lucid dreaming som er en mellomting. Der er man bevisst at det er en drøm, men bestemmer selv "scenen". De gangene jeg har lucid dreams, har jeg egentlig ikke nok energi til å "se bak mitt eget teaterstykke". -Bare flyter med på en måte.

Nå er det (veldig) mange som sliter med insomnia, hvor man enten sliter med selve innsovningen, våkner midt på natta eller for tidlig. Mange har en opplevelse av ikke å få sove fordi de ikke oppnår deltasøvn ila natta. MAO: Har man bare hatt REM-søvn oppleves ikke det som om man har sovet. (De fleste vet hva REM er, men ikke alle vet hva delta er). Nå er det delta-søvnen som er viktig for å føle seg uthvilt neste dag, altså den dype søvnen. Hvis din venninne har slitt med insomnia, så er det en reell mulighet for at hun har hatt REM-søvn, som er drømmestadiet. Altså, hvis hun opplever at hun ikke sover, men har hatt REM, så er det ikke sikkert det er DU som har hatt en UKO. Heller at hun har følt seg våken og drømt at du var der. Men å drømme er heller ikke hallusinoser... Så hun behøver ikke å ha hallusinert heller :-)
Antall ord: 486

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
HeleneV
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av HeleneV »

Vermilion Oriol skrev: Fikk litt déjà vu av å lese det der :lol: Kan ikke tenke meg at det skulle være interessant å se på at ens venninne har en live show foran deg :shock:
Ikke...? Kommer vel an på venninna det da...? :mrgreen:
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

HeleneV skrev: Det jeg har lest om dette OG erfart selv, er at astralkroppen faktisk på "vandring" når man drømmer. Slik jeg har forstått det er forskjellen på UKO og det å drømme (REM) er om man er bevisst på at kroppen sover og at man "er på tur". Jeg har møtt noen "søvngjengere" på astralplanet -men som sagt får man egentlig ikke kontakt med dem. På astralplanet kan man "lage sitt eget teater" hvis man "ikke er våken" (drømmer vanlig). Så har du lucid dreaming som er en mellomting. Der er man bevisst at det er en drøm, men bestemmer selv "scenen". De gangene jeg har lucid dreams, har jeg egentlig ikke nok energi til å "se bak mitt eget teaterstykke". -Bare flyter med på en måte.

Nå er det (veldig) mange som sliter med insomnia, hvor man enten sliter med selve innsovningen, våkner midt på natta eller for tidlig. Mange har en opplevelse av ikke å få sove fordi de ikke oppnår deltasøvn ila natta. MAO: Har man bare hatt REM-søvn oppleves ikke det som om man har sovet. (De fleste vet hva REM er, men ikke alle vet hva delta er). Nå er det delta-søvnen som er viktig for å føle seg uthvilt neste dag, altså den dype søvnen. Hvis din venninne har slitt med insomnia, så er det en reell mulighet for at hun har hatt REM-søvn, som er drømmestadiet. Altså, hvis hun opplever at hun ikke sover, men har hatt REM, så er det ikke sikkert det er DU som har hatt en UKO. Heller at hun har følt seg våken og drømt at du var der. Men å drømme er heller ikke hallusinoser... Så hun behøver ikke å ha hallusinert heller :-)
Sannelig ikke godt å vite... Hun virket litt skremt når hun fortalte dette og jeg fikk litt småangst jeg også. Men nå i ettertid smiler jeg bare av det.
Grunnen til at jeg dro inn hallusinasjoner er at hun gikk på en del sterke medisiner i forbindelse med søvnproblemene og at i tillegg kan manglende søvn i verste fall gi hallusinasjoner. Men litt artig var det ihvertfall at jeg hadde sittet på høytaleren og smilt og vinket... :D
Antall ord: 390
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HeleneV
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av HeleneV »

Sannelig ikke godt å vite... Hun virket litt skremt når hun fortalte dette og jeg fikk litt småangst jeg også. Men nå i ettertid smiler jeg bare av det.
Grunnen til at jeg dro inn hallusinasjoner er at hun gikk på en del sterke medisiner i forbindelse med søvnproblemene og at i tillegg kan manglende søvn i verste fall gi hallusinasjoner. Men litt artig var det ihvertfall at jeg hadde sittet på høytaleren og smilt og vinket... :D
Tja, mange sedativa eller hypnoticum som gir hallusinoser da.... Ikke godt å vite siden det er mange om-hvis-men faktorer... Bare spekulasjoner :-)
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Borte..

Innlegg av Borte.. »

HeleneV skrev:
Vermilion Oriol skrev: Fikk litt déjà vu av å lese det der :lol: Kan ikke tenke meg at det skulle være interessant å se på at ens venninne har en live show foran deg :shock:
Ikke...? Kommer vel an på venninna det da...? :mrgreen:
Nåja... :lol: Har du ikke hørt om den uskrevne regelen angående ens venninner? :D

Nei...nå sporer jeg av litt.

Så....basically så kan hvem som helst av dere f.eks "se" soverommet mitt?
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
18
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

HeleneV,

La meg først si at jeg tror på astralreiser i den forstand at man forlater kroppen. Jeg tror også at man kan ferdes over strekninger, noe som det finnes en viss grad av forskning på.

Men jeg er litt usikker på om andre menneskers sinnstilstand vil indre et astralbesøk (les f.eks sex). Jeg klarer ikke helt å se det logiske i hvorfor og hvordan denne "beskyttelsen" skal oppstå annet en rent moralsk hos den reisende. Det hadde derfor vært artig å ha ditt syn på hva denne "beskyttelsen" skal bestå i og hvordan den utføres.

Jeg tror også at en del av de syn mange ser faktisk er astralreiser. Desverre er det lett å henge seg opp i en Hollywood versjon hvor man bare flyr på vinger avsted inn i det ukjente, men dette tror jeg kun er et få tall som vil oppleve. Som fenomen er UKO veldig intressant og håper på mer god informasjon. Jeg håper også noen vil ta utfordringer uten å føle at de dummer seg ut om det ikke går den rette vei. Det er modig å prøve og lett å la være.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
20
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

HeleneV skrev: Appelsin: (Humrer av nick'et ditt! Herlig!) Oi! Det var litt av et spørsmål! :-) Hmmm... Du lurer på om man greier å flytte ting i denne materielle verden med astralkroppen...? Forstod jeg deg rett nå? (Altså slik en ånd kan rote og tulle med bilnøkler eller andre gjenstander for oss). I så fall har jeg aldri prøvd! Men jeg kan gjøre et redelig forsøk ved anledning... -Men skal jeg tippe på forhånd, så tror jeg ikke det. Altså... Hadde man greid det, så hadde man jo hatt bevis for at "noe" er ute av kroppen... Og de strides jo om den saken. (Jeg har skrevet noe om forskning og UKO under tråden "Hvordan komme ut av kroppen?"). Jeg er en troende skeptiker med andre ord.
Ja du forstod meg helt rett ! :) Og jeg er igrunnen enig med deg i at det skal nok godt gjøres.
Antall ord: 155
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HeleneV
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av HeleneV »

Vermilion Oriol skrev: Så....basically så kan hvem som helst av dere f.eks "se" soverommet mitt?
Haha! Uff, i teorien ja. Men så skal det sies at jeg kun har vært på mine foreldres soverom i barndomshjemmet mitt, da jeg bruker vinduet dems som en portal videre til andre plasser.

Jeg har aldri tenkt over at "andre kan se på soverommet mitt" -og for å være helt ærlig så bekymrer jeg meg svært lite for akkurat det...
For det første: Jeg har da ingenting på soverommet jeg ikke kan... stå for (misforstå meg rett...)
For det andre: Jeg ser de fleste med UKO er på sitt eget soverom og roter... :mrgreen:
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HeleneV
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av HeleneV »

storms skrev:HeleneV, La meg først si at jeg tror på astralreiser i den forstand at man forlater kroppen. Jeg tror også at man kan ferdes over strekninger, noe som det finnes en viss grad av forskning på.
Jeg er i utgangspunktet enig i at astralreiser er en reise ut av kroppen, ikke bare en opplevelse. Men om noen kom med bevis på noe annet, så ok -la meg ha mine hallusinoser i fred ;-)

storms skrev: Men jeg er litt usikker på om andre menneskers sinnstilstand vil indre et astralbesøk (les f.eks sex). Jeg klarer ikke helt å se det logiske i hvorfor og hvordan denne "beskyttelsen" skal oppstå annet en rent moralsk hos den reisende. Det hadde derfor vært artig å ha ditt syn på hva denne "beskyttelsen" skal bestå i og hvordan den utføres.
Høres ikke fjernt ut at det er vi som er på UKO som moralsk setter sperrene.

Teori 2 i farta er at det vi jordiske som setter denne begrensningen. (3D-puslespillteorien min. Hvis jeg er en brikke, har jeg mange sider som er en "match" til andre; Kjærester, venner osv.) Jeg tenker at som sjeler er vi "ett". På det jordiske er vi (fysisk) separert. Da har vi også fått egenskapen at vi kjenner behov for "privatliv". (I alle fall gjør jeg det ;-))
Snu det på hodet: Under mine astralreiser har jeg en imaginær mur rundt meg som beskytter meg. Vi gjør kanskje dette ubevisst som jordiske også.... Dette er lite gjennomtenkt, bare slengt ut i løse lufta.

storms skrev:Jeg tror også at en del av de syn mange ser faktisk er astralreiser. Desverre er det lett å henge seg opp i en Hollywood versjon hvor man bare flyr på vinger avsted inn i det ukjente, men dette tror jeg kun er et få tall som vil oppleve. Som fenomen er UKO veldig intressant og håper på mer god informasjon. Jeg håper også noen vil ta utfordringer uten å føle at de dummer seg ut om det ikke går den rette vei. Det er modig å prøve og lett å la være.
Uhummm.... C2H5OH har nå affisert mitt CNS så jeg prossesserer ikke de 2 siste setningene dine. Eller på godt norsk; Jeg hang ikke med etter et glass Rosèvin. :roll:
Antall ord: 390

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Borte..

Innlegg av Borte.. »

HeleneV skrev:
Vermilion Oriol skrev: Så....basically så kan hvem som helst av dere f.eks "se" soverommet mitt?
Haha! Uff, i teorien ja. Men så skal det sies at jeg kun har vært på mine foreldres soverom i barndomshjemmet mitt, da jeg bruker vinduet dems som en portal videre til andre plasser.

Jeg har aldri tenkt over at "andre kan se på soverommet mitt" -og for å være helt ærlig så bekymrer jeg meg svært lite for akkurat det...
For det første: Jeg har da ingenting på soverommet jeg ikke kan... stå for (misforstå meg rett...)
For det andre: Jeg ser de fleste med UKO er på sitt eget soverom og roter... :mrgreen:
Portal? Åssen da?

Vel bra at du er laidback om det woman! For hvis det i teorien var mulig for hvem som helst å bare...bedrive voyeurism bak min rygg så vil jeg nok ta det svart tungt. Ingen kan holde et rom ryddig og rent 24/7. Tempelet mitt er en kryssning mellom et nedbombet ** og tja.....en jungel av ting og jeg skulle gjerne ha sett at ingen fikk det med seg. Flaut som det er :lol:
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HeleneV
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av HeleneV »

Vermilion Oriol skrev: Portal? Åssen da?
I det fysiske går du gjennom en dør og du vet at på den andre siden er feks kjøkkenet. Og kjøkkenet er der jaggu neste gang også. Og neste gang og neste gang... Altså forutsigbart.

Det er ikke tilfellet på astralplanet. I mine foreldres hus er det to portaler. (Antakelig har jeg lagd dem selv). I det fysiske er verandadøra ut til hagen, og sovromsvinduet glaner rett på et tre i hagen. På astralplanet kommer jeg til et annet nivå når jeg "går" gjennom verandadøra. "I hagen" dems kommer jeg til et lysorkester i alle mulige farger. Der er det ingen objekter jeg kan se, det er som å se inn i et kaleidoskop Lys, varme og kaos... Forøvrig er det litt sånn å se med "astraløynene", 360-graders vinkel på alt (som EN STOR PUPILL samtidig som jeg ser fra forskjellige retninger. Forvirrende egentlig :roll: ). Men likevel ser jeg gjenstander -dog noe forvridd.

Ut soveromsvinduet dems kommer jeg ut på et annet nivå. Alt er hvitt/grått, bommulsaktig. Man bare "flyter" rundt og alt er behagelig og fredlig.

Hvor jeg bodde tidligere hadde jeg en annen form for portal. Eller, egentlig var det et ormehull. Når jeg gikk gjennom denne døren (som skulle ført ut til gangen) ble jeg "sugd" inn i et ormehull. Jeg passerte mange plasser/ting i en viss fart, før jeg ble sugd lenger og lenger vekk fra jorda. Et stykke ut svevde jeg som en satelitt og kikket ned på jorda. Der var det et nytt ormehull som sugde meg lengre og lengre vekk fra jorda til den var ute av syne for lengst. Jeg svevde ut i rommet og kikket på ting der ute. Alt var fredelig, farger og mørke om hverandre. Det er vel første gangen jeg hadde et snev av bekymring for hvordan jeg skulle komme tilbake -og hvor "elastisk" denne sølvtråden var.... Nå var det ingen problem, men jeg kom tilbake i flere etapper.

En annen gang gikk "noe" ut av astralkroppen, og jeg var det "noe" som kikket ned på astralkroppen min. Dette skjedde flere ganger, så jeg så på en måte mange astralkropper som var meg... Det tror jeg kanskje er noe av det snodigste jeg har opplevd, og heller aldri lest om.

Ang rot tror jeg du kan ta det knasende med ro. Mine foreldre (som forøvrig er noen hamstre), så er det ikke DET jeg ser når jeg er på astralplanet. Jeg ser mer "overblikket av det vesentlige" i hjemmet.
Antall ord: 440

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links