Vermilion Oriol skrev: Portal? Åssen da?
I det fysiske går du gjennom en dør og du
vet at på den andre siden er feks kjøkkenet. Og kjøkkenet er der jaggu neste gang også. Og neste gang og neste gang... Altså forutsigbart.
Det er ikke tilfellet på astralplanet. I mine foreldres hus er det to portaler. (Antakelig har jeg lagd dem selv). I det fysiske er verandadøra ut til hagen, og sovromsvinduet glaner rett på et tre i hagen. På astralplanet kommer jeg til et annet nivå når jeg "går" gjennom verandadøra. "I hagen" dems kommer jeg til et lysorkester i alle mulige farger. Der er det ingen objekter jeg kan se, det er som å se inn i et kaleidoskop Lys, varme og kaos... Forøvrig er det litt sånn å se med "astraløynene", 360-graders vinkel på alt (som EN STOR PUPILL samtidig som jeg ser fra forskjellige retninger. Forvirrende egentlig

). Men likevel ser jeg gjenstander -dog noe forvridd.
Ut soveromsvinduet dems kommer jeg ut på et annet nivå. Alt er hvitt/grått, bommulsaktig. Man bare "flyter" rundt og alt er behagelig og fredlig.
Hvor jeg bodde tidligere hadde jeg en annen form for portal. Eller, egentlig var det et ormehull. Når jeg gikk gjennom denne døren (som skulle ført ut til gangen) ble jeg "sugd" inn i et ormehull. Jeg passerte mange plasser/ting i en viss fart, før jeg ble sugd lenger og lenger vekk fra jorda. Et stykke ut svevde jeg som en satelitt og kikket ned på jorda. Der var det et nytt ormehull som sugde meg lengre og lengre vekk fra jorda til den var ute av syne for lengst. Jeg svevde ut i rommet og kikket på ting der ute. Alt var fredelig, farger og mørke om hverandre. Det er vel første gangen jeg hadde et snev av bekymring for hvordan jeg skulle komme tilbake -og hvor "elastisk" denne sølvtråden var.... Nå var det ingen problem, men jeg kom tilbake i flere etapper.
En annen gang gikk "noe" ut av astralkroppen, og jeg var det "noe" som kikket ned på astralkroppen min. Dette skjedde flere ganger, så jeg så på en måte mange astralkropper som var meg... Det tror jeg kanskje er noe av det snodigste jeg har opplevd, og heller aldri lest om.
Ang rot tror jeg du kan ta det knasende med ro. Mine foreldre (som forøvrig er noen hamstre), så er det ikke DET jeg ser når jeg er på astralplanet. Jeg ser mer "overblikket av det vesentlige" i hjemmet.