UFO, Kornsirkler & fenomenUFO og utenomjordisk liv

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

påldale
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Mai 2006 00:28
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Florø,Norway

liv ute i det store univers

Innlegg av påldale »

Elise Høye skrev:Hmm? Jeg tror d finnes liv ute i d store univers.. vi dukket jo opp ved hjelp av en tempratur som var perfekt for å skape liv.. og den tempraturen ble til ved hjelp av jordens avstand fra solen.. Og om d ikke finnes liv i våres solsystem, så er d tusenvis av andre solsystem som kan ha liv?? kansje d bare er små insekt lignende dyr, men d r jo et lite liv d også, så hvem vet?? :mozilla_smile:

Jeg tror det er liv og vet med sikkerhet at alt som skal til for å skape liv på mars er varme, Mars inneholder det samme som skulle til fpr at Jorden oppstod borstett fra varme, jeg har en spes teori at hadde vi sendt en rakket til mars med nok "forurensning" ombors så skapes det varme av det og vips så oppstår det liv der. Det er spoådd at det vil bli liv der etter hvert som tiden går men det er mange hundre år fram i tid. Med forurensning så kan du fremskynde den prossesen med hundrevis av år. Jorden inne holder nok søppel til å klare det:-)
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jan 2005 16:05
20

Innlegg av Marií »

torgeir skrev:Jeg tror det finnes mere enn vi kan fatte å begripe ut i det store ukjente.
Både inteligent og u-inteligent liv tror jeg fins, og hvis universet er uendelig stort mener jeg det en naivt å tro noe annet. det er min mening.
Helt enig. Men tror fortsatt ikke vi får besøk av "dem" her på jorden, slik mange hevder.
Sist redigert av Marií på 27 Mai 2006 23:47, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
EBE1
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Mai 2006 11:58
19

Innlegg av EBE1 »

helt klart!

å benekte intellektuell eksistens utenfor vår egen planet vitner om total logisk uvitenhet.
dersom man går utifra at universet er uendelig stort, hvorfor skulle man da bare kunne finne intelligent liv på én eneste planet?

såkalte "romvesner" har også vært her på jorden ved flere anledninger og rundt om i verden i dag finnes det GARANTERT hemmelige agencies som har fremmede skapninger i sin varetekt.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

EBE1 skrev:såkalte "romvesner" har også vært her på jorden ved flere anledninger og rundt om i verden i dag finnes det GARANTERT hemmelige agencies som har fremmede skapninger i sin varetekt.
Hvilken garanti gir du?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2004 19:06
20
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Tror kanskje det er litt sånn a la Smalville...
Antall ord: 10
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
20
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Jeg tror det finnes former for liv andre plasser enn på jorda, men jeg tror ikke noe av det vi har sett av såkalte "Unidentified Flying Objects" er eksempler på dette.

For øvrig så jeg en interessant artikkel om at indiske forskere som hadde funnet noe som kan være celler fra en komet som passerte jorden i 2001, gjennom prøver av frosset, rødt regn.

les mer her: http://www.dagbladet.no/kunnskap/2006/05/28/467422.html
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

84507
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Des 2003 12:18
21
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av 84507 »

Med den vitenskapen vi i dag har om hvor ufattelig stort universet er, blir det svært naivt å tro at det ikke eksisterer mer intelligent liv enn vår sivilisasjon. Det er som om den største pygmeen i sin isolerte stamme på 1.52 hadde sagt at han var verdens høyeste mann... Det burde være en selvfølge at alle oppegående mennesker så å si tar for gitt at det finnes svært intelligente sivilisasjoner ute i verdensrommet. Egen fornuft kombinert med utallige UFO-fenomener burde være nok,men desverre ser mange seg blind på såkalte "vitenskapelige bevis". Vitenskapen mener ofte at avstandene er for store til at vi får besøk - helt utrolig at en kan tenke i så enkle baner.. Riktignok er det flere og flere som får øynene opp innenfor vitenskapen/forskermiljøene - som gjør at mange forskere ser på besøk fra verdensrommet som en reel mulighet. For mindre enn hundre år siden påstod vitenskapen at biler aldri kunne kjøre fortere enn 30 kilometer i timen - for det var umulig....
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

84507 skrev:Med den vitenskapen vi i dag har om hvor ufattelig stort universet er, blir det svært naivt å tro at det ikke eksisterer mer intelligent liv enn vår sivilisasjon.
Dette har eg ikkje fått med meg. Kor stort er universet basert på vitenskapen av i dag?

Vil størrelsen på universet bestemme om det eksisterer meir intelligent liv enn vår sivilisasjon?
84507 skrev:For mindre enn hundre år siden påstod vitenskapen at biler aldri kunne kjøre fortere enn 30 kilometer i timen - for det var umulig....
Dette er løgn, faktafeil og omskriving av historia.

Men ut fra ditt naive syn, bør vel ikkje oppegåande mennesker tvile på dine utsagn?
Antall ord: 119
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mjølnir
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mar 2006 03:18
19
Lokalisering: Midgard

Innlegg av Mjølnir »

Siden det finnest en del galakser og rommet er stort, så er det store sansynligheter for at liv eksisterer andre steder en på Tellus. Og siden verdensroimmet har eksistert en del år, er det jo godt mulig at andre livsformer har oppstått lenge før oss og har gåttt forbi oss i utvikkling.
Og det er da vel ikke noe som sier at liv ikke skal ha kunnet oppstått andre steder i rommet, når mulighetene er så ekstremt mange.
Men hvorfor er det noen som bare tror at det finnest enklere former og ikke intelligent liv andre steder?
Hvem vet? Kansje vi har besøk av dem akkurat nå? Ingen som vet, eller det kan jo vere noen som vet, eller ikke. Når det gjelder verdensrommet, så burde man egentlig vere ganske åpen for ting, siden det er så mikroskopisk lite utforsket av oss. Det er jo ingen som vet hva rommet egentlig er for noe engang! Er det bare en illusjon? De flestes tankegang sier at det må vere noe utenfor rommet, som vi ikke ser. Fordi ingenting kan da vere uendelig stort.Og isåfall, hva er utenfor der igjen?
Rommet utvider seg, hva utvider det seg i?

Grunnen til at man tenker sånn, tror jeg, er at vi er tilpasset de lovene vi har her. Vi vet hva som gjelder av naturlover og hvordan dette påvirker oss. Derfor blir det vanskelig å tenke lenger en dette. Det er som en sperre i hjernen som sperrer ifra å tenke større, og det irriterer hvertfall meg noe sykt.

Nå kommer jeg endelig til et poeng her, og det er at vi må vel nesten tenke i andre dimensjoner for å kunne forstå noe.

ps: om noen ikke skulle forstå hva jeg mener med denne filosofien, så ikke spør om forklaring. Jeg forstår det ikke selv.

:mozilla_wink: :-({|=
Antall ord: 315
Universets evige kamp for å gjennvinne likevekt er fasinerende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
20
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: I fjordstrøka innafor
Har takket: 1453 ganger
Blitt takket: 1746 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Å innbille seg at vi er den ultimate livsform i et univers som vi bare ser en mikroskopisk del av, det er ikke bare hykleri, det er å overvurdere seg selv.

De enorme avstander vi har i universet, og med de reisetider vi må regne med, ( iallfall med VÅR kjente teknologi ), så er sannsynligheten for at vi kan besøke andre bebodde systemer i løpet av ett menneskeliv en utopi.

Jeg tror det må være massevis av intelligent liv der ute et sted, men så langt borte at vi sannsynligvis ikke vil oppleve kontakt i vår levetid.

Dersom "de" skulle hatt kunnskap og teknologi til å kunne besøke oss, tviler jeg på at "de" ville dukke opp som små grønne menn og si Hei....

Men at de finnes ? Det er jeg ikke i tvil om.

Å trop at vi er alene i universet - det er bortkastet plass det.... ;-)

Asbjørn
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mjølnir
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mar 2006 03:18
19
Lokalisering: Midgard

Innlegg av Mjølnir »

Jo, jeg er enig i det du sier.
Antall ord: 8
Universets evige kamp for å gjennvinne likevekt er fasinerende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Er det fortsatt noen som tror at kornsirkler er laget av bønder med fritidsproblem?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ntnjen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Okt 2005 16:38
19

Innlegg av ntnjen »

Selvfølgelig finnes det andre livsformer der ute!! vi kan jo ikke være alene i en så stor verden :mozilla_cool:
Antall ord: 22
JEG TROR PÅ ALT DET SOM FINNES MELLOM HIMMEL OG JORD. MEN HVA ER DET? KAN DU ELLER NOEN ANDRE FORKLARE MEG DET?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Viss liv vert oppdaga ute i universet, vil det mest sannsynlig være ei bille eller kanskje ein mygg, og det er ikkje for meg ei intelligent livsform slik vi menneska beskriver intelligens.

Såleis ser eg med forundring på alle desse bastante naive meiningane om at det må eksistere intelligent liv andre plasser i universet enn her på jorda. Skremmande intelligent.
Antall ord: 62
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
20
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Vi er ikke alene. Tror det finnes noen der ute som er kommet mye lenger enn vi er, de ser ned på oss og ler seg skakk tenker jeg. :D
Antall ord: 29
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links