(selv om vi ikke nødvendigvis er enige, men det tåler vi vel begge to

Når jeg pratet om hva som er riktig for meg, mente jeg en indre tilfredstillelse om at "dette føles riktig", etter år med søken. Ikke nødvendigvis rett ang "treff". Jeg tror på mine evner, men mener dette er utslag av intuisjon som jeg prøver å videreutvikle.
La meg sette ting litt på spissen:
Jeg VET at veggene i stuen min er, la oss si, grønne. Du befinner deg på et sted der du ikke har mulighet til å se stuen, og der du er finnes ikke farven grønn. Men du har hørt om den.(eller du er farveblind, og ikke kan se den, selv om du er i stuen min)
Du kan velge å tro meg, og du kan la være. Da lurer jeg på: hva er sant? Vi har jo begge rett?
Kan det finnes flere sannheter om samme emne? Er du helt fremmed for at det kan finnes noe mer? Er vi kanskje begge på villspor? Er du og science samme person? ( jeg bare prøver å få deg til å skjønne poenget mitt, ikke å være ekkel)
For meg blir det litt som at flere ser på et maleri: noen liker det, andre ikke. noen hverken liker eller misliker det.
Mulig jeg er helt ute på prærien nå

Skulle til å fortelle noe selvopplevd, men det holder å si at jeg har opplevd ting som ikke har latt seg forklare(til nå hvertfall).