mordecai skrev:
Jeg er en synder lik alle andre som kun er frelst ved nåde.
Hva mener du egentlig med dette? Hvorfor er vi alle syndere? Personlig syntes jeg dette er en helt naiv og latterlig teori. Har aldri egentlig skjønt hva som egentlig menes med det. . At Jesus døde på korset for våre synder? Har ikke hørt noe mer svada i hele mitt liv jeg. Tenk att de har fått oss til å tro at vi mennesker er født syndere hele gjengen! Hva betyr det? Hva har denne teorien gjort med oss mennesker på et underbevisst plan? Vi går jo rundt og føler oss skyldige hele gjengen. På et kollektivt ubevisst plan. Uten grunn. Det er løgn. Løgn til hensikt for å kontrollere.
Jeg har sagt det før og sier det igjen; budskapet har blitt vridd og forvrengt til det ugjenkjennelige av mørkemennene. Det Jesus, eller ("de kristnede" som vandret på jorda på den tiden) egentlig skulle vise oss har jo druknet helt til fordel for fordomsfullhet, frykt og synd, trussel om helvete og det ene med det andre.
Budskapet til Jesus er jo egentlig så enkelt som bare det: KJÆRLIGHET. Betingelsesløs kjærlighet. For alt og alle. Åpenhjertethet. Forståelse for alle. Uansett legning, tro, kriminell, u name it.. Glem trusler om synd og helvete,løgner om urenhet og fordommer. Løgn, løgn, løgn.
Har du tenkt på at bibelen har blitt forvrengt slik med en hensikt. For å få kontroll over mennesker. Det er ingeting som kontrollerer mennesker mer enn frykt. Utrolig effektivt!
Når man truer med et evig liv i skjærsilden , helvete og annet løgn, er det ganske lett å få folk til å danse etter sin pipe.
Jeg tror vi velger alle våre erfaringer før vi inkarnerer her. Vi er her nettopp for å oppleve erfaringsmulighetene her på dette planet. På godt og ondt. Alt i regi av universet. Derfor kan Det hverken dømme eller forlate.
For essensen i Alt er betingelsesløs kjærlighet. Og Gud er Alt.
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.