UFO, Kornsirkler & fenomenUFO og utenomjordisk liv

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

84507 skrev:Madjava mener det er lite sannsynlig med intelligent liv andre steder enn på jorda - og ja, det mener jeg er naivt. Ellers konstaterer jeg at du er mer åpen for dette, og jeg er helt enig i at det sannsynligvis er få steder der det kan finnes mer intelligent liv enn vår sivilisasjon - men hva er få i en universell sammenheng? Millioner? Universet er jo gigantisk. Så å operere med tallbegreper blir abstrakt.
Madjava mener som du sier at det er lite sannsynlig. Det er ikke naivt, det er en konklusjon han trekker ut fra sammenligninger med det eneste vi har å sammenligne med. Jorda.
Om konklusjonen er riktig eller feil vet vi ikke, men den er basert på logiske slutninger ut fra noe av det vi vet.
En tilsvarende konklusjon kan også lages, der man finner det sannsynlig at det finnes intelligent liv andre steder, men å kategorisk fastslå at det selvfølgelig er høytstående intelligent liv andre steder er bare tro, og ikke basert på noe man vet.

Når du kaller Madjava naiv, er det feil, fordi hans slutning ikke er absolutt, og den er basert på hva vi vet om saken. Der Madjava sier andre er naive, er det riktig, fordi han begrenser det til den bastante holdningen som kun er basert på personlig tro, og ikke kunnskap.
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

84507 skrev:
madjava skrev:
84507 skrev:Med den vitenskapen vi i dag har om hvor ufattelig stort universet er, blir det svært naivt å tro at det ikke eksisterer mer intelligent liv enn vår sivilisasjon.
Dette har eg ikkje fått med meg. Kor stort er universet basert på vitenskapen av i dag?

Vil størrelsen på universet bestemme om det eksisterer meir intelligent liv enn vår sivilisasjon?
84507 skrev:For mindre enn hundre år siden påstod vitenskapen at biler aldri kunne kjøre fortere enn 30 kilometer i timen - for det var umulig....
Dette er løgn, faktafeil og omskriving av historia.

Men ut fra ditt naive syn, bør vel ikkje oppegåande mennesker tvile på dine utsagn?
Madjava, universet er stort. Må jeg definere "stort" og "universet"? Selvsagt vil antall planeter og stjerner påvirke sannsynlighetsgraden av intelligent liv. Skjønner du ikke det er det håpløst å diskutere med deg, men jeg er etterhvert blitt svært usikker på hvor mye du egentlig skjønner...
Du treng ikkje definere noko, prøv å svare på det eg spør om i staden for å synse om kva eg forstår og ikkje.

Kor stort er universet basert på vitenskapen av i dag?

Sannsynligheten for å finne liv er er jo ikkje så stor, så kvifor trur du at sannsynligheten i det heile er der for å finne intelliget liv, endatil meir intelligent liv enn vårt?

84507 skrev:Jeg konstaterer at du hisser deg opp over "vitenskapens" mangler som eksempelet med bilen viser, men du må for all del ikke la meg ødelegge ditt verdensbilde....
Eg hisser meg da ikkje opp. Påpeiker bare at du lyge, kjem med faktafeil og omskriving av historia. Eg innser at du veit nada om vitenskapen.

Eksempelet ditt viser naivitet under gjennomsnittet og at du ikkje veit kva du prater om.

I 1890 hadde bilane ein toppfart på 30 km/t og damp-toga ca 60 km/t. For mindre enn 100 år sidan, ca 1907 hadde bilane ein toppfart på ca 160 km/t.

Tviler på at det var vitenskapen som informerte verden om at bilane for mindre enn hundre år sidan ikkje kunne gå fortare enn 30 km/t fordi det var umulig. Var vel heller ein alternativ tulling, som ikkje fulgte med på utviklinga og informerte verden om sine fantasier.
Antall ord: 393
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Des 2003 12:18
21

Innlegg av 84507 »

madjava skrev:
84507 skrev:
madjava skrev:
84507 skrev:Med den vitenskapen vi i dag har om hvor ufattelig stort universet er, blir det svært naivt å tro at det ikke eksisterer mer intelligent liv enn vår sivilisasjon.
Dette har eg ikkje fått med meg. Kor stort er universet basert på vitenskapen av i dag?

Vil størrelsen på universet bestemme om det eksisterer meir intelligent liv enn vår sivilisasjon?
84507 skrev:For mindre enn hundre år siden påstod vitenskapen at biler aldri kunne kjøre fortere enn 30 kilometer i timen - for det var umulig....

Men ut fra ditt naive syn, bør vel ikkje oppegåande mennesker tvile på dine utsagn?
Madjava, universet er stort. Må jeg definere "stort" og "universet"? Selvsagt vil antall planeter og stjerner påvirke sannsynlighetsgraden av intelligent liv. Skjønner du ikke det er det håpløst å diskutere med deg, men jeg er etterhvert blitt svært usikker på hvor mye du egentlig skjønner...
Du treng ikkje definere noko, prøv å svare på det eg spør om i staden for å synse om kva eg forstår og ikkje.

Sannsynligheten for å finne liv er er jo ikkje så stor, så kvifor trur du at sannsynligheten i det heile er der for å finne intelliget liv, endatil meir intelligent liv enn vårt?

84507 skrev:Jeg konstaterer at du hisser deg opp over "vitenskapens" mangler som eksempelet med bilen viser, men du må for all del ikke la meg ødelegge ditt verdensbilde....
Eg hisser meg da ikkje opp. Påpeiker bare at du lyge, kjem med faktafeil og omskriving av historia. Eg innser at du veit nada om vitenskapen.

Eksempelet ditt viser naivitet under gjennomsnittet og at du ikkje veit kva du prater om.

I 1890 hadde bilane ein toppfart på 30 km/t og damp-toga ca 60 km/t. For mindre enn 100 år sidan, ca 1907 hadde bilane ein toppfart på ca 160 km/t.

Tviler på at det var vitenskapen som informerte verden om at bilane for mindre enn hundre år sidan ikkje kunne gå fortare enn 30 km/t fordi det var umulig. Var vel heller ein alternativ tulling, som ikkje fulgte med på utviklinga og informerte verden om sine fantasier.
Jeg skal innrømme at bileksempelet muligens var å dra det litt langt - men uansett var poenget å vise at vitenskapen i "nuet" ofte viser seg å ha for snevre rammer. Fokuset du setter på dette er en avsporing fra kjernen i mitt innlegg, nemlig at det er svært naivt å tro at vi er den eneste intelligente sivilisasjonen i verdensrommet. Kanskje er arrogant et bedre ord enn naivt... Jeg tror det er svært få mennesker som tror vi er de eneste intelligente i universet - selv om det nok er noen fanatikere som fornekter en slik tanke...Selv svært skeptiske folk, som BA, mener det er realistiske muligheter for intelligent liv i universet.
Antall ord: 507

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av madjava »

84507 skrev:
madjava skrev:
84507 skrev:
madjava skrev:

Jeg skal innrømme at bileksempelet muligens var å dra det litt langt - men uansett var poenget å vise at vitenskapen i "nuet" ofte viser seg å ha for snevre rammer. Fokuset du setter på dette er en avsporing fra kjernen i mitt innlegg, nemlig at det er svært naivt å tro at vi er den eneste intelligente sivilisasjonen i verdensrommet. Kanskje er arrogant et bedre ord enn naivt... Jeg tror det er svært få mennesker som tror vi er de eneste intelligente i universet - selv om det nok er noen fanatikere som fornekter en slik tanke...Selv svært skeptiske folk, som BA, mener det er realistiske muligheter for intelligent liv i universet.
Samma for meg ka eksempel du bruker, men du kan i det minste bruke eksempel som ikkje er basert på løgn, faktafeil osv. Fokuset eg satte er ikkje avsporing når du bruker eksempelet til å poengtere det du har skrive forut for eksempelet.

Kjernen i ditt innlegg har eg allereie argumentert imot om enn ikkje direkt til deg. Faktisk har BA forklart det så enkelt og elegant at dei fleste burde skjønne kva eg meiner.

Kva folk trur variere etter kva bilde media viser og elles kva folk lar seg påvirke av. Det vil ikkje dermed medføre at dette er fakta.

Nokre fornekter intelligent liv ute i universet fordi det ikkje passer inn i livssyn eller egoistiske tanker.
Andre forfekter intelligent liv i universet og at alle andre tanker om det er naivt.
Dei fleste trur på liv i universet, men tek ikkje stilling til utviklingsnivå pga at det er umulig å vite i dag om det eksisterer intelligent liv utover vårt.

Av desse 3 variantane kan dei 2 første fint gå under fanatiker-stempelet som du no drog fram, men det treng ikkje.
Den siste varianten kan ikkje være fanatiker. Der trur eg dei fleste mennesker er i sitt forhold til universet. Men det treng ikkje bety at dei fleste her på paranormal er der. :mozilla_undecided:

Forsatt svarer du ikkje på det eg spør om, og som du oxo bruker som grunnlag for din påstand om intelligent liv i universet. Vil du ikkje diskutere? :mozilla_surprised:
Antall ord: 763
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Des 2003 12:18
21

Innlegg av 84507 »

madjava skrev:
84507 skrev:
madjava skrev:
84507 skrev:
madjava skrev:Dette har eg ikkje fått med meg. Kor stort er universet basert på vitenskapen av i dag?

Samma for meg ka eksempel du bruker, men du kan i det minste bruke eksempel som ikkje er basert på løgn, faktafeil osv. Fokuset eg satte er ikkje avsporing når du bruker eksempelet til å poengtere det du har skrive forut for eksempelet.

Kjernen i ditt innlegg har eg allereie argumentert imot om enn ikkje direkt til deg. Faktisk har BA forklart det så enkelt og elegant at dei fleste burde skjønne kva eg meiner.

Kva folk trur variere etter kva bilde media viser og elles kva folk lar seg påvirke av. Det vil ikkje dermed medføre at dette er fakta.

Nokre fornekter intelligent liv ute i universet fordi det ikkje passer inn i livssyn eller egoistiske tanker.
Andre forfekter intelligent liv i universet og at alle andre tanker om det er naivt.
Dei fleste trur på liv i universet, men tek ikkje stilling til utviklingsnivå pga at det er umulig å vite i dag om det eksisterer intelligent liv utover vårt.

Av desse 3 variantane kan dei 2 første fint gå under fanatiker-stempelet som du no drog fram, men det treng ikkje.
Den siste varianten kan ikkje være fanatiker. Der trur eg dei fleste mennesker er i sitt forhold til universet. Men det treng ikkje bety at dei fleste her på paranormal er der. :mozilla_undecided:

Forsatt svarer du ikkje på det eg spør om, og som du oxo bruker som grunnlag for din påstand om intelligent liv i universet. Vil du ikkje diskutere? :mozilla_surprised:
Jeg synes du fremtrer litt merkelig... Du spør om jeg ikke vil diskutere - er det ikke det vi gjør nå da..?

Hvorfor spør du om jeg vet hvor stort universet er? Det er vel ingen som vet det nøyaktig, poenget er at det er enorme dimensjoner, og at universet siden "big bang" har utvidet seg med lysets hastighet.
Antall ord: 768

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av madjava »

84507 skrev:Hvorfor spør du om jeg vet hvor stort universet er? Det er vel ingen som vet det nøyaktig, poenget er at det er enorme dimensjoner, og at universet siden "big bang" har utvidet seg med lysets hastighet.
Pga ditt utsagn: "Med den vitenskapen vi i dag har om hvor ufattelig stort universet er, blir det svært naivt å tro at det ikke eksisterer mer intelligent liv enn vår sivilisasjon."

Eg byrja så smått å lure på kva som nå hadde inntruffe sia sannsynligheten for meir intelligent liv enn vår sivilisasjon virka så bastant. Faktisk så bastant at å tru noko anna er svært naivt. Slik eg tolka dette burde det jo ha dukka opp ny viten om sannsynligheten eller kanskje tettheten av solsystem i universet eller i det minste noko nytt som på ein eller anna måte støtter opp under ditt utsagn. Eg skjønner ikkje korleis du kom fram til poenget ditt?
Antall ord: 161
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spess
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Feb 2006 14:18
19

Innlegg av spess »

jeg er ikke sikker på hva jeg skal tro. Men etter videoer som jeg har sett har du sett klart noe med ufo. på video så jeg en gang en ting som fløy ekstremt fort fram og tilbake.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jan 2005 16:05
20

Innlegg av Marií »

spess skrev:jeg er ikke sikker på hva jeg skal tro. Men etter videoer som jeg har sett har du sett klart noe med ufo. på video så jeg en gang en ting som fløy ekstremt fort fram og tilbake.
Jeg tror at 99 - 100% av UFOer har lite å gjøre med utenomjordisk liv å gjøre. De aller fleste har nok en naturlig forklaring på en eller annen måte. Men utenomjordisk liv i seg selv serjeg på som en selvfølge. Har selvfølgelig ingenting som hverken kan bevise eller motbevise at det finnes liv andre steder enn på Tellus, dog, så det blir bare utsagn basert på tro.
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
20
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Til dere som fornekter alt som dere velger å ikke undersøke nærmere...og som mener det er lite sannsynlig at menneskeheten har hatt besøk av utenomjordisk liv :

Bilde
Bilde
Bilde
"The Crucifixion" hangs above the altar at the Visoki Decani Monestary in Kosovo, Yugoslavia ~ it was painted in 1350.
On either side of Jesus are a pair of Jetsons like skycars, one chasing the other ~ the pilots apparently working controls.
The leading craft is decorated with two twinkling stars, one reminiscent of national insignia on modern aircraft.

Bilde
~ "The Madonna with Saint Giovannino" ~
Above Mary's left shoulder is a shining, or glowing, disk shaped object.
A man and his dog can clearly be seen looking up at the floating object in the composite below.
Painted in the 15th century, Palazzo Vecchio lists the artist as unknown ~ although attributed to the Lippi school.
Bilde
Bilde
Domino or "cigar shaped" craft also appear in ancient art ~ Notabilia Temporum by Angelo de Tummulillis
(left) describes a "flaming girder" sighted in February 1465 the sky during the reign of Enrico IV
~ a similar renaissance illustration (right) of a UFO sighting in that occurred in Rome
detailed in the book "Prodigiorum Liber" by Roman historian Julio Obsequens.
The caption translates: "Something like a sort of weapon, or missile,
rose with a great noise from the earth and soared into the sky."
They resemble the monoliths featured in the movie 2001.

Bilde
These images from the 12th century manuscript "Annales Laurissenses"
(Latin for "volumes" or "books" about "historical and religious" events)
depicts the Saxon siege of Sigiburg Castle, France, in the year 776.
The Crusaders had the medieval French completely surrounded
when the "flaming shields" suddenly appeared in the sky;
(the manuscript reports this as being over a church).
Assuming the French were being protected,
the Saxons fled in fear from the UFOs.

Bilde
Haratonohama, Hitachi, Japan ~ 1803
The book "Ume No Chiri" (Dust of Apricot)
tells us that a "foreign ship and crew" was once
witnessed at Haratonohama (Haratono Seashore)
in Hitachi no Kuni (Ibaragi Prefecture), Japan.
The outer shell was made of iron and glass ~
and strange letters were seen inside the ship.
Notice also four examples of alien heiroglyphs.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Cave Painting from Fergana, Oezbekistan
Legg merke til disken vesenet holder, hvor lik den er cd-plata i Crabwood-sirkelen..
Bilde
Flystripe?
Bilde
Bilde

Mer her:
http://www.dudeman.net/siriusly/ufo/art.shtml
http://www.bibleufo.com/anaintro.htm
Antall ord: 398

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
20
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Gaute skrev: Legg merke til disken vesenet holder, hvor lik den er cd-plata i Crabwood-sirkelen..
Bilde
Så orginale "romvesene" er da, som tegner et alien slik vi har forestiller oss de :mozilla_undecided:
Tror du virkelig at det der ikke er skapt av mennesker?
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magician
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Jun 2006 21:42
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Magician »

JUNE skrev:jeg er i grunnen åpen for det meste. så jeg har troen på at det kan finnes liv på andre planeter. men om de farter rundt i tallerkener er en annen sak... kanskje det bare finnes mikrober.... men like fullt er det liv.
Noen mikroorgansmer kan leve i ekstremt tempratur og klima forhold, så det er mulig med mikrober i andre steder i universe.Det er enorm mengde stjerner,planter og galaxies i universet(milioner) som kan gi liv betingelser for en eller flere form av liv.

Vi er ikke alene, tror jeg :mozilla_wink:
Antall ord: 97
The truth is out there

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2005 16:09
20

Innlegg av Sashaian »

paraunormal skrev:
Gaute skrev: Legg merke til disken vesenet holder, hvor lik den er cd-plata i Crabwood-sirkelen..
Bilde
Så orginale "romvesene" er da, som tegner et alien slik vi har forestiller oss de :mozilla_undecided:
Det er ikke så rart at de er laget på den måten, når det er slik de ser ut i virkeligheten.
Meldingen i cd-plata sier foresten:

"Be aware of the bearers of false gifts and their broken promises. Much pain, but still time. There is GOOD out there. We oppose deception"
Antall ord: 99
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av paraunormal »

Sashaian skrev:
paraunormal skrev:
Bilde
Det er ikke så rart at de er laget på den måten, når det er slik de ser ut i virkeligheten.
Åja, ja men daså.. :roll:
Hva er liksom sannsynligheten for at vi har hatt fulltreffer på hvordan et "utenomjordisk vesen" ser ut? Bildet heter Alien2002.gif, så da regner jeg med at det er laget da også. Jeg mener at menneskene kom med illustrasjoner om et slikt vesen med de samme ansiktstrekkene lenge før 2002. Også har det armer og brystkasse akkurat slik som menneskene, det må da tyde på at menneskeslekten virkelig er et allsidig evolusjonsemne. Om det virkelig finnes romvesen, tror du de ville sett så lik ut som oss?
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av paraunormal »

Gaute skrev:Til dere som fornekter alt som dere velger å ikke undersøke nærmere...og som mener det er lite sannsynlig at menneskeheten har hatt besøk av utenomjordisk liv :
Mange av de tegningene/maleriene der tror jeg er mer forbundet med religiøse elementer enn utenomjordisk besøk.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2005 16:09
20

Innlegg av Sashaian »

Hvorfor skulle de ikke sett ut som oss? Det er ikke sikkert de hadde hatt noen interesse å komme hit, hvis de ikke hadde hatt en familiær likhet med oss. Hvorfor skulle ingen romvesener sett ut som oss? hm?
Antall ord: 39
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links