Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterModer jord blir en stjerne i 2013 (George Kavassilas)

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

pser
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 22 Mai 2011 10:28
13
Blitt takket: 5 ganger

- Moder jord blir en stjerne i 2013 (George Kavassilas)

Innlegg av pser »

M-sjel81, jeg tok det på ordet. Tankesettet mitt? Jeg tenker mye, har alltid tenkt mye og fundert over livet mange gåter og tilfeldigheter som ikke kanskje er tilfeldigheter. Først av alt tror jeg på reinkarnasjon, vi har vært her før og vi har kommet her igjen. Men dersom vi går tilbake i tid og ser på starten sett i forhold til bibelen så er vi nok alle enige om at vi har en start. Hvem trigget så denne starten? Hva gjorde at vi fikk det fortrinnet og har den posisjonen vi har tilsynelatende på toppen av pyramiden på jorden av de (kjente) artene som befinner seg her? Jeg har to teorier:
1. Vi mennesker er på jorden som en forlengelse av en annen verden, dimensjon rase eller hva du en nå vil kalle det. Vi er her for en grunn, det kan være vi skal lære noe, mestre noe eller annet som noen eller oss selv mener vi har behov for i den andre verdenen. Sagt enkelt vi er spillet Civilisation i full skala, med spilleregler, noen som styrer spillet og vi alle bidrar ut fra den oppgave vi har fått definert på godt og vondt. Dette betyr at mye av det som skjer her er forhåndsdefinert, men dog med muligheter som skal gjøre det mulig å oppnå akkurat din oppgave. Men, jeg er litt i tvil også her fordi jeg føler meg som en slave. Og dermed kommer vi over på neste.
2. Vi er slaver for høytstående vesener som dyrker oss i den forstand det vi gjør med livet. Man vil kanskje tro at livet er langt, men faktisk er det veldig kort. Hva består livet av? Som barn er det for de fleste rutiner med barnehage, skole og læring i definerte mønster. Etter hvert så klarer de fleste av oss å få seg en utdannelse og jobb. Hva gjør vi da, jo vi er slaver for en arbeidsgiver og selger vår tid. Hovedsakelig går døgnet med til å jobbe og sove hvis du ser på hovedandelene. Etter hvert etablerer vi oss og får barn og oppdrar de som slaver og presser dem inn i samme mønster som vi har vært gjennom på godt og vondt. Når barna blir eldre vil de overta og vi dør. Dermed har vi oppnådd en syklus. Men, sier du vi har jo mye gøy også, med fest og moro og ferie osv.. Jeg skal ikke nekte for det. Men utfør et tanke eksperiment med deg selv, sett deg ned og tenk gjennom hva du har oppnådd de siste 10 årene? Hva har betyd mest for deg og hvorfor? Dersom vi ser bort fra at opplevelse å få barn er det største i livet tror jeg for de aller fleste at det dreier seg om ting. For min del er det hovedsaklige det materialistiske som har hatt fokus. Jeg har vært med på den kapitalistiske bølgen. Det er et fryktelig jag i samfunnet om å tjene penger og bruke penger. Noen har ufattelig mye penger, mens andre har nesten ingen ting. Det er en orden i den forstand at noen legger føringene for hvordan utviklingen går. Vinnere har vi og en haug av tapere. Penger skaper ondskap og muligheter. Det er en agenda hvor noen trekker i trådene. Eksempel: Kunne vi blitt kvitt mange av sykdommene dersom vi hadde villet? Ja, men da ville ikke de med agendaen tjent så mye penger. Det er jo ikke penger å tjene på produksjon av mat dersom vi sammenligner det med farmasøytisk industri. Men det å utvikle medisiner til sykdommer vi egentlig ikke vil bli kvitt, der er det business.

I den seinere tid har jeg mer og mer innsett det materialistiske ikke betyr noe. Selvfølgelig har det en verdi for meg her og nå ettersom det gir meg en glede og tilfredsstillelse. Men er ikke den nokså kortvarig og ubetydelig? Husker du sist du kjøpte noe? Det var moro i begynnelsen og hva skjedde så... Jeg kjøpte Ipad2, moro i begynnelsen, men hvor mye har jeg brukt den siste måneden? Tja, la oss si 30 minutter. Vi er blitt slaver av teknologi og glemmer oss selv og de andre menneskene omkring oss. Hvor mange ensomme mennesker finnes det i Norge? Jeg gjorde at raskt søk på google og fant en artikkel i VG fra i fjor som antyder at hver fjerde nordmann har opplevd vond ensomhet. Hva forteller dette om hvordan vi som mennesker har utviklet oss? Vi er blitt slaver av teknologien, tiden og de som styrer.

Jeg er ikke redd for å dø, dersom Planet X (Nibiru) kolliderer med jorden er det ute med oss og det materialistiske. Men vi lever alle videre, vi er frekvenser eller vibrasjoner (har ikke funnet en god beskrivelse på hva vi er utenom materie). Hvorfor bygges det så utrolig mye underjordiske bygg, eksempelvis frø banken på Svalbard? Hva er det som truer? Hvorfor måtte frø banken på Svalbard være ferdig før 2012? De sier på nettsidene at de skal sikre fattige land bla bla bla, mot hva da? Planet X, atom krig, naturkatastrofer og forurensing? Hva er agendaen og hvorfor får vi ikke vite det? For det første er disse elementene med på å skape frykt, en frykt som vil kunne misbrukes. Se hvordan USA er blitt etter 9/11, hele samfunnet er etterhvert bygget rundt frykt. Det er nok å se på våre egne flyplasser og hva vi må gjennom når vi skal ut å reise.

La oss si at det faktisk er tilfelle at Planet X treffer jorden vil det å informere befolkningen nå skape enda støre problemer som ikke vil kunne håndteres. Jeg mener at George også snakket om aliens vil hjelpe menneskene med å frakte dem til månen eller var det en annen planet slik at vi kan fortsette levesettet vi har nå og videreutvikle oss teknologisk.

Jeg har blitt mer bevisst på nuet, øyeblikket i det siste. Jeg forsøker å meditere mye for å finne ro. Jeg kjenner på vibrasjonene og de er gode. Jeg er glad i jorden, jeg bruker betydeligere mer tid med å vie den oppmerksomhet, se på den se på fargene og kjenne på luktene. Vibrasjonene i hende og etterhvert i tredje øye er det beste som har skjedd i det siste halve året. Når jeg nå har hodepine holder jeg hendene mot hodet i 10-15cm avstand og kjenner varmen og trykket og etter hvert er hodepinen borte. Tenk hvis alle kunne lært seg dette og kastet pille. Vi ville blitt kvitt betydelig mange problemer.
Sist redigert av pser på 28 Jun 2011 12:35, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

- Moder jord blir en stjerne i 2013 (George Kavassilas)

Innlegg av Deep Space »

Jeg skjønner ikke at folk får lov til å si slike ting som denne George gjør. Det er ikke bra. Skremmer opp uvitende mennesker i tusenvis.. Not good.

Det eneste som er 100% garantert når det gjelder liv på jorda, er at vi på en eller annen måte vil bli utryddet pga radioaktivitet eller atomkrig hvis ikke noe gjøres for å stanse, eller sikre slik teknologi på en bedre måte.. Og evt større asteroider.
Dette er det vi kan frykte og bør frykte.
På den nordlige halvkule har vi reaktoren på Sellafield, og en i nord russland som truer alt liv her oppe, hver dag. Det gikk galt i Japan nå. Det vet dere alle. Radioaktiviteten der nede vil plage dem i svært lang tid fremover. Tusener vil få deformerte barn og millioner vil få kreft og dø pga ulykken.

Jorden kan umulig bli en stjerne på petter smart vis.. Les om hvordan stjerner blir til.
http://no.wikipedia.org/wiki/Stjerne

Jorden vil bestå i millioner av år akkurat slik den er idag, men etterhvert kommer det en ny istid.
Aliens, eller flyvende røde planeter kommer ikke hit uansett. Altfor mange crazy dyr her. :-D

Så.. get down to earth folks ;) George er en lurifaks.
Antall ord: 215
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pser
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 22 Mai 2011 10:28
13
Blitt takket: 5 ganger

- Moder jord blir en stjerne i 2013 (George Kavassilas)

Innlegg av pser »

Vi lever i et rimelig fritt samfunn og si hva vi vil. Dermed kan hver og en gjøre våre vurderinger og evaluering på hva vi tror. Jeg sier ikke George har hverken riktig eller galt og etter det jeg forstår så er George opptatt av at du selv skal undersøke, vurdere og gjøre opp din egen mening.

Jeg kan ikke se han er så mye verre en bibelen og alle de millioner med folk som blindt tror på det som er skrevet i denne. Historisk var der tross alt mange som forkynte på den tiden og det at bibelen vant frem kan diskuteres, men det ligger nok mer politisk grunner og tvang bak.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pser
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 22 Mai 2011 10:28
13
Blitt takket: 5 ganger

- Moder jord blir en stjerne i 2013 (George Kavassilas)

Innlegg av pser »

Interessant
[youtube]W9ylsvAX5uA&hl[/youtube]
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pser
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 22 Mai 2011 10:28
13
Blitt takket: 5 ganger

- Moder jord blir en stjerne i 2013 (George Kavassilas)

Innlegg av pser »

Jeg kom tilfeldig over denne artikkelen. Det som jeg synes var interessant informasjonen om jording. Sjekk den ut:
http://www.psitalent.de/Englisch/Fatale%20Errors.htm
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links