UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ UFO og utenomjordisk liv
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jan 2005 16:09
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Jeg foreslår hvis dere ønsker, at dere stikker inn på denne linken å tar dere an aldri så liten titt:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 84471236&q
Antall ord: 28
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Jun 2006 21:42
- 18
Top film...Hard document. Jeg har tro på det! :mozilla_smile:
Antall ord: 11
The truth is out there
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 20
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Er alle kornsirkler menneskelagde? Nei det er noe du av mangel på viten om fenomenet tror.madjava skrev:For det første er alle kornsirkler laga av mennesker på ein eller anna måte. Alle geometriske figurer som bygger på nyvinninger, eller geometriske gåter som du kaller det, har dukka opp etter at desse nyvinningane har blitt utrekna av mennesker.
For det andre betaler nokon godt for å få laga mange av desse figurane, fordi det igjen gjere at dei tjener meir penger på sine produkt. I dei fleste tilfelle er drivkrafta penger, nokre få ganger idealisme.
Det som for deg som menneske er umulig å lage/gjere, treng ikkje være umulig for andre.
Har kikka i krystallkula mi, og der kom det tydelig fram at det vert gjort forsøk på å avdekke noko av dette i nærmaste framtid. :mozilla_laughing:
Bare 5 - 10 % av det totale antall registrerte kornsirkler vet vi sikkert er menneskelagde. Dette tallet stemmer godt i.o.m at kornsirkelforskergruppen BLT har funnet endringer i korn og jordsmonn i rundt 90% av alle sirklene de har undersøkt (Over 250 sirkler i 8 forskjellige land)
Det er riktig som du sier at noen lager sirkler på bestilling for diverse firmaer og filmprodusenter, men disse hører til fåtallet.
Dette fant jeg i boka "Kornsirkler - Verdens vakreste mysterium" :
"I tillegg gjør personer og grupper som "Team Satan" krav på å ha lagd en rekke av de større formasjonene som oppstår hvert år. Imidlertid er det sjelden de kan dokumentere at de faktisk har lagd sirklene. Ofte vet man at de lyver fordi de f.eks oppgir feil dato for når en bestemt sirkel oppsto, eller fordi de i ettertid viser at de åpenbart ikke har de avanserte geometriske kunnskapene som må til for lage de mønstrene de påstår å ha lagd. Ofte gjør også flere grupper uavhengig av hverandre, krav på å lagd samme formasjon (!)
Når personer har lagd en kornsirkel og ønsker å få æren for det, skulle en ikke tro det var så vanskelig å framlegge et skikkelig bevis f.eks et fotografi eller videoopptak av seg selv i den halvferdige sirkelen. Men slikt foreligger ytterst sjelden."
Nei, dette stemmer ikke. Men det er klart at du tror dette når du i utgangspunktet har bestemt seg for å tro at alle kornsirkler er menneskelagde.madjava skrev:Alle geometriske figurer som bygger på nyvinninger, eller geometriske gåter som du kaller det, har dukka opp etter at desse nyvinningane har blitt utrekna av mennesker.
Mange av de mest avanserte geometriske figurene dukker først opp i kornsirkler, deretter på datamaskin, hvor de forbløffer matematikere og forskere.
Her er et eksempel på det jeg snakker om :
Fra Alternativt Nettverk Nr.1 2006.
"For eksempel en enkel løsning på en gammel geometrisk nøtt, som matematikere har slitt med i 2000 år; kvadrering av sirkelens omkrets med passer og linjal. En serie med kornsirkler viser en ny metode som gir betydelig større nøyaktighet enn tidligere kjente metoder – og er så enkel at selv skolebarn kan lære den på minutter. Nåværende metoder er ganske så kompliserte. Er geometri en av nøklene til utvidet forståelse av virkeligheten? " http://www.kornsirkler.org/ToftenesKorn ... 6-nr.1.htm
Jeg vet ikke om du leste det forrige innlegget mitt, om "Mandelbrot-fraktalen" som oppsto i en kornåker i 1991. Denne er som sagt umulig å få ned på papir ved hjelp av passer og linjal. Figuren framkommer kun på datamskin (!) etter titusenvis med kompliserte beregninger etter en spesiell formel. Likevel lå denne i en kornåker...med perfekt symmetri og presisjon....
Det som imidlertid er interressant er budskapet i sirkelen. Mandelbrot-fraktalen representerer nemlig den matematiske formelen hvor ro og orden i universet bryter ut til kaos. Så hva er det de vil fortelle oss? Sirkler av Maya-kalenderen, Mandelbrot, den Grå med cd-plata og mange andre, gir oss en pekepinn på det.
I nærmeste framtid blir det nok avdekt og konstatert en gang for alle det faktum at 90% av alle kornsirkler umulig kunne vært lagd av mennesker. Det trenger jeg ikke krystallkule engang for å med sikkerhet si.Har kikka i krystallkula mi, og der kom det tydelig fram at det vert gjort forsøk på å avdekke noko av dette i nærmaste framtid. :mozilla_laughing:
Antall ord: 732
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
Jeg har forsket endel i fenomenet og støtter deg 100% Gaute. Har man sett og lest med egne øyne materialet rundt dette, vil man skjønne litt mer enn nesa rekker.
Flott og SAKLIG innlegg Gaute!
Flott og SAKLIG innlegg Gaute!
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Var inn å såg gjennom dette tullet på litt over 90 minutter og fekk meg ein god latter for å seie det mildt.Sashaian skrev:Jeg foreslår hvis dere ønsker, at dere stikker inn på denne linken å tar dere an aldri så liten titt:
Mesteparten av desse filmane var fra grensa mellom mexico og usa, og at usa har kome lenger med mange av sine fjernstyrte ufo(fordi dei ikkje er identifisert) for militær bruk, er jo ikkje noko nytt.
Kvifor er det lagt på musikk på desse filmsnuttane? Hadde eg filma ein ufo ville eg aldri miksa inn musikk eller noko anna. Da ville eg forlangt at råformatet vart vist utan noko form for miksing.
Og desse bilda av aliens var noko av det dårligaste eg har sett av juks. Eg er skuffa! Kasta vekk så mykje tid på nada.
Men toppen av kaka var vel dette om at havet ville stige i 2012 og nokre bilder som da viste korleis dei tørre landområda ville sjå ut. Mest heile norge forsvann, europa i seg sjølv var nærmast borte. Innser at eg treng bøtter og spann med fantasi for å toppe noko så tåpelig. :mozilla_laughing:
Antall ord: 211
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
For det første stusser eg over desse non-profitt organisasjonane som tjener penger på alt mulig dei selger av bøker, filmer og diverse.Gaute skrev:Er alle kornsirkler menneskelagde? Nei det er noe du av mangel på viten om fenomenet tror.madjava skrev:For det første er alle kornsirkler laga av mennesker på ein eller anna måte. Alle geometriske figurer som bygger på nyvinninger, eller geometriske gåter som du kaller det, har dukka opp etter at desse nyvinningane har blitt utrekna av mennesker.
For det andre betaler nokon godt for å få laga mange av desse figurane, fordi det igjen gjere at dei tjener meir penger på sine produkt. I dei fleste tilfelle er drivkrafta penger, nokre få ganger idealisme.
Det som for deg som menneske er umulig å lage/gjere, treng ikkje være umulig for andre.
Har kikka i krystallkula mi, og der kom det tydelig fram at det vert gjort forsøk på å avdekke noko av dette i nærmaste framtid. :mozilla_laughing:
Bare 5 - 10 % av det totale antall registrerte kornsirkler vet vi sikkert er menneskelagde. Dette tallet stemmer godt i.o.m at kornsirkelforskergruppen BLT har funnet endringer i korn og jordsmonn i rundt 90% av alle sirklene de har undersøkt (Over 250 sirkler i 8 forskjellige land)
Det er riktig som du sier at noen lager sirkler på bestilling for diverse firmaer og filmprodusenter, men disse hører til fåtallet.
Dette fant jeg i boka "Kornsirkler - Verdens vakreste mysterium" :
"I tillegg gjør personer og grupper som "Team Satan" krav på å ha lagd en rekke av de større formasjonene som oppstår hvert år. Imidlertid er det sjelden de kan dokumentere at de faktisk har lagd sirklene. Ofte vet man at de lyver fordi de f.eks oppgir feil dato for når en bestemt sirkel oppsto, eller fordi de i ettertid viser at de åpenbart ikke har de avanserte geometriske kunnskapene som må til for lage de mønstrene de påstår å ha lagd. Ofte gjør også flere grupper uavhengig av hverandre, krav på å lagd samme formasjon (!)
Når personer har lagd en kornsirkel og ønsker å få æren for det, skulle en ikke tro det var så vanskelig å framlegge et skikkelig bevis f.eks et fotografi eller videoopptak av seg selv i den halvferdige sirkelen. Men slikt foreligger ytterst sjelden."
Nei, dette stemmer ikke. Men det er klart at du tror dette når du i utgangspunktet har bestemt seg for å tro at alle kornsirkler er menneskelagde.madjava skrev:Alle geometriske figurer som bygger på nyvinninger, eller geometriske gåter som du kaller det, har dukka opp etter at desse nyvinningane har blitt utrekna av mennesker.
Mange av de mest avanserte geometriske figurene dukker først opp i kornsirkler, deretter på datamaskin, hvor de forbløffer matematikere og forskere.
Her er et eksempel på det jeg snakker om :
Fra Alternativt Nettverk Nr.1 2006.
"For eksempel en enkel løsning på en gammel geometrisk nøtt, som matematikere har slitt med i 2000 år; kvadrering av sirkelens omkrets med passer og linjal. En serie med kornsirkler viser en ny metode som gir betydelig større nøyaktighet enn tidligere kjente metoder – og er så enkel at selv skolebarn kan lære den på minutter. Nåværende metoder er ganske så kompliserte. Er geometri en av nøklene til utvidet forståelse av virkeligheten? " http://www.kornsirkler.org/ToftenesKorn ... 6-nr.1.htm
Jeg vet ikke om du leste det forrige innlegget mitt, om "Mandelbrot-fraktalen" som oppsto i en kornåker i 1991. Denne er som sagt umulig å få ned på papir ved hjelp av passer og linjal. Figuren framkommer kun på datamskin (!) etter titusenvis med kompliserte beregninger etter en spesiell formel. Likevel lå denne i en kornåker...med perfekt symmetri og presisjon....
Det som imidlertid er interressant er budskapet i sirkelen. Mandelbrot-fraktalen representerer nemlig den matematiske formelen hvor ro og orden i universet bryter ut til kaos. Så hva er det de vil fortelle oss? Sirkler av Maya-kalenderen, Mandelbrot, den Grå med cd-plata og mange andre, gir oss en pekepinn på det.
I nærmeste framtid blir det nok avdekt og konstatert en gang for alle det faktum at 90% av alle kornsirkler umulig kunne vært lagd av mennesker. Det trenger jeg ikke krystallkule engang for å med sikkerhet si.Har kikka i krystallkula mi, og der kom det tydelig fram at det vert gjort forsøk på å avdekke noko av dette i nærmaste framtid. :mozilla_laughing:
For det andre er ikkje kildemateriellet tilgjengelig i anna form enn dei bøkene og filmane dei selger.
For det tredje baserer dei all sin "vitenskaplige" ekspertise på synsing og ei ferdig tolking av at dette er laga av aliens på ein eller anna måte.
For det fjerde er mange av desse kornsirklane som skal være "ekte" aliens-made så tydelige spor i etter tråkkestokk som må førast rundt og rundt i sirkler og halvsirkler at du med fleire burde skaffe briller av sterkare slag.
For det femte har det enda ikkje dukka opp noko nytt i ein kornsirkel som ikkje er kjent av vitenskapen fra før.
For det sjette ville aliens kome med vanskelige kornsirkler med ein gang og ikkje gradvis blitt flinkerer og flinkere til å lage vanskelige kornsirkler. Tenk litt da. Det er faktisk lov.
Den geometrinøtta var sikkert eit problem for nokon, men hittil har eg bare funne Terje Toftenes sine ord for dette og at han nevner bjørkeskog i tsjekkia utan å forklare det nærmare på sida til Norsk Kornsirkelgruppe. Mulig du finner noko meir om denne nøtta?
Elles har eg og funne at denne Maya-kalenderen(kornsirkel) ikkje er lage slik at det er mulig å få ut noko fornuftig av den. Verken ytterring eller innerring gjev eit korrekt bilde av kor tid Maya-kalenderen slutter. Faktisk slutter denne kornsirkelen sine ferdigheter i 2013, er speilvent og tydelig menneskelagd utan nok kjennskap til kva dei holdt på med.
Mandelbrot-fraktalen er ikkje vanskelig å gjengje i kornsirkel(1991), det vert ikkje brukt passer og linjal der. Prøv å tenk litt, så ser du ei mulig og enkel løysing for å kunne lage dette i ein kornåker. Menneskelagd med andre ord.
Det har dukka opp mange andre og vanskligare fraktaler etter som åra har trampa korn og det er garantert forsatt mennesker som står bak, godt betalt for å halde kjeft om det dei driv med. Sjå kven som skriv bøker om emnet og kven som dreg desse kornsirklane inn i sine utallige bøker om new age svada. Dette burde du greie å fordype deg i vil eg tru.
Mulig eg ikkje ser fordi eg er skjeptisk eller kritisk eller kva du vil påstå, men mykje av dette som kjem fram er ikkje vitenskaplig forskning, men heller synsing for å få fram det dei ynskje å tru og sjå. Det ser eg på som svindel og bedrag. Skjønt moro at nokon går på det da. :mozilla_laughing:
Sist redigert av madjava på 06 Jun 2006 18:16, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1179
If we spread truth like a disease
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
Madjava: Hva kan jeg si?? Du får bare vente å se. Jeg VET du kommer til å måtte "spise hatten din".

Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Apr 2006 16:03
- 19
- Lokalisering: Bergen
for en god stund siden sendte verden ut en melding ut i verdensommet med info om hvordan menneskets DNA,utseende, om åssen grunnstoff vi har på jord og litt andre info kryptert på noe av den samme måten som som teknologien bak hvordan cd er laget........og for en stund til bake kom det en kornsirkel hvor det på en måte var svar på den meldinga! kan være fake men hvordan og hvorfor skulle noen gjøre det?
Jeg tror det finnes liv som er mye mer avanser og inteligent enn mennesker tror oxo at grunnen til at de ikke har tatt mer direkte kontakt er at menneskeheten ikke er klare for det.......vi greier jo ikke en gang å holde fred på denne planeten så hvorfor i allverden skulle vi da gjøre det med andre planeter?! dessuten har jo verdensrommet eksistert mye lenger en jorda da( kommer jo litt an på hva man tror på da) men hvorfor skulle det ikke være mer intiligente vesner der ute når de har hatt mye lenger eksistens enn oss?
Jeg tror det finnes liv som er mye mer avanser og inteligent enn mennesker tror oxo at grunnen til at de ikke har tatt mer direkte kontakt er at menneskeheten ikke er klare for det.......vi greier jo ikke en gang å holde fred på denne planeten så hvorfor i allverden skulle vi da gjøre det med andre planeter?! dessuten har jo verdensrommet eksistert mye lenger en jorda da( kommer jo litt an på hva man tror på da) men hvorfor skulle det ikke være mer intiligente vesner der ute når de har hatt mye lenger eksistens enn oss?
Antall ord: 182
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder 

Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 20
- Blitt takket: 6 ganger
Nå har vi disse bildene igjen. Tidligere har jeg tenkt at dette kunne være kometer, men det har jeg oppdaget er feil. Det er solen og månen.Gaute skrev:Til dere som fornekter alt som dere velger å ikke undersøke nærmere...og som mener det er lite sannsynlig at menneskeheten har hatt besøk av utenomjordisk liv :
"The Crucifixion" hangs above the altar at the Visoki Decani Monestary in Kosovo, Yugoslavia ~ it was painted in 1350.
On either side of Jesus are a pair of Jetsons like skycars, one chasing the other ~ the pilots apparently working controls.
The leading craft is decorated with two twinkling stars, one reminiscent of national insignia on modern aircraft.
I tidlig bysantisk ikonografi var det vanlig å menneskeliggjøre sol og måne, og ha med begge som vitner til korsfestelsen. Her er et annet eksempel på det samme, og hvor det er lettere å se at det dreier seg om sol og måne.

Hvi du hadde tatt med hele bildet, hadde du sett at hun satt i en stall, og dermed er det ikke så rart når gjeteren i bakgrunnen med sin gjeterhund kikker opp på denne ledestjernen.Det at ledestjernen viste vei var i seg så spesielt at den i tidlig ikonografi ble malt med forskjellige former. På dette utsittet ser du heller ikke at et annet tegn for symbolisme er tatt med, nemlig tre stjerner/flammer og en lysende sky øverst til venstre i bildet.
~ "The Madonna with Saint Giovannino" ~
Above Mary's left shoulder is a shining, or glowing, disk shaped object.
A man and his dog can clearly be seen looking up at the floating object in the composite below.
Painted in the 15th century, Palazzo Vecchio lists the artist as unknown ~ although attributed to the Lippi school.
Rektangulære sigarer er nytt for meg.
Domino or "cigar shaped" craft also appear in ancient art ~ Notabilia Temporum by Angelo de Tummulillis
(left) describes a "flaming girder" sighted in February 1465 the sky during the reign of Enrico IV
~ a similar renaissance illustration (right) of a UFO sighting in that occurred in Rome
detailed in the book "Prodigiorum Liber" by Roman historian Julio Obsequens.
The caption translates: "Something like a sort of weapon, or missile,
rose with a great noise from the earth and soared into the sky."
They resemble the monoliths featured in the movie 2001.

Dette var en forklaring for noen av bildene, og det finnes sikkert like naturlige og gode forklaringer for resten av bildene.
Det handler altså om at noen jukser ved f.eks. å kun vise et utsnitt for å markere det de vil, mens de utelater viktige deler av helheten, som ville vist at helheten var en annen.
Antall ord: 551
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 20
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Kan du spesifisere? For nå vet jeg ikke hvilke organisasjoner du sikter til. Vet du egentlig hva et non-profitt-selskap er? Dette er selskaper som ikke gjør profitt, alle inntekter går til forskning/utvikling eller evnt. til å spre et budskap.madjava skrev:For det første stusser eg over desse non-profitt organisasjonane som tjener penger på alt mulig dei selger av bøker, filmer og diverse.
Jeg regner med at du sikter til et non-profitt-selskap som omhandler kornsirkler her, siden det er tema.
Så dersom du mener å kjenne til et slikt non-profitt-selskap som tar profitt, så får du komme med et eller annet saklig som tilsier det da, og ikke bare slenge ut slike tomme påstander. Ja for de er nemlig helt tomme så lenge du ikke klarer å vise til noe som helst som kan underbygge dette.
For det andre er ikkje kildemateriellet tilgjengelig i anna form enn dei bøkene og filmane dei selger.
Hva? Hvilke kildemateriell er det da? Igjen, kan du spesifisere? Både bilder og dokumentasjon på forskning av kornsirkler finnes i det vide og brede GRATIS på internett, og det t.o.m hos FLERE uavhengige kilder og forskere. Men det finnes også bøker til salgs for de som heller foretrekker å lese fra papir.
For det tredje baserer dei all sin "vitenskaplige" ekspertise på synsing og ei ferdig tolking av at dette er laga av aliens på ein eller anna måte.

Forskningsteamet BLT som forøvrig består av bl. andre et titalls universitetsutdannede vitenskapsmenn/kvinner har ALDRI konstatert noe som helst om hvem som står bak de uforklarlige, ekte kornsirklene. Det eneste de har teorier på er hvordan de kan ha blitt laget. De falske kornsirklene inneholder aldri de anormalitetene som påvises i de uforklarlige. Falske sirkler (der kornet er mekanisk bøyd) utgjør under 10% av det totale antallet kornsirkler de har undersøkt (over 250 i 8 land).
Det som kjennetegner de uforklarlige kornsirklene er bl.a ; de som inneholder magnetiske jernpartikler, forlengede eller eksploderte leddknuter i kornet, INGEN brekte strå, alle er bøyd, 5 ganger så høy vekst-rate på korn innenfor kontra utenfor sirkelen, elektromagnetisk felt som viser seg svakere jo lenger unna senter av sirkelen en beveger seg, osv osv. Disse funnene er publisert i vitenskapelige tidsskrifter med referi-ordning, altså de har en ekstern faglig vurdering.
BLT vet altså ingenting om hvem som står bak kornsirklene, de har kun teorier på hvordan de blir laget. Levengood i BLT mener virvler av plasma kan være involvert når kornsirklene oppstår. Plasma, som kan oppstå i naturen under spesielle værforhold, er elektrisk ladet luft. Noen ganger kan slik plasma danne virvler.
Hans teori er at plasmavirvler fra den øvre atmosfæren kommer ned til jordoverflaten.
Plasmavirvlene gir fra seg mikrobølger som fremkaller endringer i plantene (forlengede eller eksploderte leddknuter) og fører til krystalliseringer i leirpartikler.
Plasmavirvlene trekker også til seg store mengder magnetisk jern.
Elektromagnetisme fører til hyperventilering i plantene og får de til å fordele seg i lineært avtagende konsentrasjon fra sentrum.
Dette er en teori om hvordan kornsirkler oppstår, men ikke om hvem som står bak.
Hva er det snakker om? Dette må du også spesifisere nærmere om du vil bli tatt seriøst. Eller prøver du bare å være morsom? Hvem påstår at slike sirkler er ekte??For det fjerde er mange av desse kornsirklane som skal være "ekte" aliens-made så tydelige spor i etter tråkkestokk som må førast rundt og rundt i sirkler og halvsirkler at du med fleire burde skaffe briller av sterkare slag.
Jo. Ett eksempel er kvadrering av en sirkel, som har blitt vist på en mye enklere måte i en kornsirkel enn i skolebøkene. Et annet eksempel er dette, som viser en tidligere ukjent matematisk regel som kom frem gjennom kornsirkler.For det femte har det enda ikkje dukka opp noko nytt i ein kornsirkel som ikkje er kjent av vitenskapen fra før.
Du skjønner det at før verden fikk internett, så var det forsvinnende få bilder av kornsirkler som kom ut. Vi hadde bare aviser og blader da vet du, og du ser jo selv hvor "mye" de trykker av kornsirkler.For det sjette ville aliens kome med vanskelige kornsirkler med ein gang og ikkje gradvis blitt flinkerer og flinkere til å lage vanskelige kornsirkler. Tenk litt da. Det er faktisk lov.
Er det rart at kornsirkel-fenomenet for alvor ble et tema først da internettet ble tilgjengelig?
En annen ting er at de store og avanserte formasjonene som begynte å oppstå utover 80-tallet kun er mulig å studere i sin helhet på flyfoto. Det er ikke mye du ser når du står inne i en helt flat kornåker, du får ikke med deg stort av de unike geometriske målene der innenfra. Gjør du vel?
På den tida hvor det fantes lite av både piloter, småfly og helikoptere på den engelske landsbygda så hadde det jo lite for seg å lage enorme kompliserte kornsirkler som ingen kunne beundre storheten av! Tror du ikke de utenomjordiske visste dette?
Er det rart at vi ser mer av disse nå som vi har internett og fotografer med digitalkamera som med eget privatfly flyr over England hver sommer for ta bilder av flest mulig kornsirkler før bøndene rekker å kjøre over dem?
Er det rart? Tenk litt selv du...
HAHA. Klarer du å grave frem bare den minste lille ting som kan underbygge noe av det du påstår i skribleriene dine her inne?Det har dukka opp mange andre og vanskligare fraktaler etter som åra har trampa korn og det er garantert forsatt mennesker som står bak, godt betalt for å halde kjeft om det dei driv med. Sjå kven som skriv bøker om emnet og kven som dreg desse kornsirklane inn i sine utallige bøker om new age svada. Dette burde du greie å fordype deg i vil eg tru.

Altså....hvem er det som nekter for at tydelig nedtrampede kornsirkler er menneskelagde? Ikke jeg ihvertfall.
Kom med eksempler på vanskelige fraktaler som du kan garantere at mennesker står bak da. For all del, det kan godt hende det finnes noen fraktal-sirkler som er menneskelagde. I så fall tror jeg ikke de er særlig avanserte, og uansett så eksisterer ikke de anormale endringene i korn og jordsmonn i disse.
Blir disse godt betalt for å holde kjeft om det de driver med sier du? Av hvem da?
Hvem er det som ruinerer seg selv ved å bestikke de som står bak alle de 500 kornsirklene som oppstår verden over hver sommer? Antyder du at det er de stakkars forfatterne av kornsirkel-bøker som bruker sparepengene sine på dette? Jeg visste ikke at kornsirkel-bok-"industrien" var så utbredt. Har knapt nok hørt om slike bøker. Jeg vet om EI, som jeg har kjøpt selv. Boka til Eva-Marie Brekkestø, ungdomskole-lærerinnen som leder Norsk Kornsirkelgruppe. Men hun tror jeg er relativt uskyldig

Teorien om at åndelige forfattere eller bokforlag betaler "circlemakers" i hundretall verden over HVERT eneste år for å holde kjeft tror jeg du er alene om Madjava

Det at kornsirkler er nevnt i mange åndelige bøker og i utallige kanaliseringer er ikke så merkelig. Vi går mot en ny tidsalder, mye vil skje i årene fremover, og de utenomjordiske gjør sitt for å hjelpe oss i overgangen. Vi er ikke modne nok enda til at de kan lande utenfor regjeringskvartalet. Det hadde skremt mange, og kunne lett ført til kaos både innenfor økonomi, religion og andre områder. I stedenfor kommuniserer de med oss ved å legge ned disse ufarlige kornsirklene, uten engang å skade kornet. Formasjonene i mange av kornsirklene inneholder nøkler og koder som går inn i underbevisstheten og forbereder oss til den nye tiden og de nye energiene vi går inn i nå frem mot 2012, andre sirkler kan ha en helbredende effekt. Folk som beveger seg inne i sirklene kan kjenne at de får healing. Andre opplever følelsesmessige forløsninger og kan begynne å gråte bare ved å studere bilder av kornsirkler, mens enkelte får kanalisert ned bildebeskjeder.
Synes du kanskje det jeg skrev på slutten her ser ut som "new-age svada"? Healing, energier, høyere bevissthet og ny tidsalder...
Da er det på tide du får hodet opp av sanden og ser deg rundt, for dette kommer du til å DRUKNE i fremover for å si det sånn

Her står det foresten mye bra å lese om kornsirkler:
http://www.lovely.clara.net/education.html
Antall ord: 1543
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Des 2003 12:18
- 21
Jeg applauderer Gaute, og konstaterer at Madjava som ofte ellers er lite opplyst, og opptatt av kverulering istedet for saklig argumentasjon.Gaute skrev:Kan du spesifisere? For nå vet jeg ikke hvilke organisasjoner du sikter til. Vet du egentlig hva et non-profitt-selskap er? Dette er selskaper som ikke gjør profitt, alle inntekter går til forskning/utvikling eller evnt. til å spre et budskap.madjava skrev:For det første stusser eg over desse non-profitt organisasjonane som tjener penger på alt mulig dei selger av bøker, filmer og diverse.
Jeg regner med at du sikter til et non-profitt-selskap som omhandler kornsirkler her, siden det er tema.
Så dersom du mener å kjenne til et slikt non-profitt-selskap som tar profitt, så får du komme med et eller annet saklig som tilsier det da, og ikke bare slenge ut slike tomme påstander. Ja for de er nemlig helt tomme så lenge du ikke klarer å vise til noe som helst som kan underbygge dette.
Hva? Hvilke kildemateriell er det da? Igjen, kan du spesifisere? Både bilder og dokumentasjon på forskning av kornsirkler finnes i det vide og brede GRATIS på internett, og det t.o.m hos FLERE uavhengige kilder og forskere. Men det finnes også bøker til salgs for de som heller foretrekker å lese fra papir.
For det tredje baserer dei all sin "vitenskaplige" ekspertise på synsing og ei ferdig tolking av at dette er laga av aliens på ein eller anna måte.Denne påstanden er ikke bare tom, den vitner også om din totale uvitenhet om fenomenet. Når har du tenkt å sette deg inn i det vi diskuterer?? Utrolig irriterende og bortkastet å diskutere med noen som aldri kan være saklig. Det må du nemlig være om du vil bli tatt på alvor her. Heldigvis er det flere som leser dette, hvis ikke hadde jeg aldri giddet å svare deg.
Forskningsteamet BLT som forøvrig består av bl. andre et titalls universitetsutdannede vitenskapsmenn/kvinner har ALDRI konstatert noe som helst om hvem som står bak de uforklarlige, ekte kornsirklene. Det eneste de har teorier på er hvordan de kan ha blitt laget. De falske kornsirklene inneholder aldri de anormalitetene som påvises i de uforklarlige. Falske sirkler (der kornet er mekanisk bøyd) utgjør under 10% av det totale antallet kornsirkler de har undersøkt (over 250 i 8 land).
Det som kjennetegner de uforklarlige kornsirklene er bl.a ; de som inneholder magnetiske jernpartikler, forlengede eller eksploderte leddknuter i kornet, INGEN brekte strå, alle er bøyd, 5 ganger så høy vekst-rate på korn innenfor kontra utenfor sirkelen, elektromagnetisk felt som viser seg svakere jo lenger unna senter av sirkelen en beveger seg, osv osv. Disse funnene er publisert i vitenskapelige tidsskrifter med referi-ordning, altså de har en ekstern faglig vurdering.
BLT vet altså ingenting om hvem som står bak kornsirklene, de har kun teorier på hvordan de blir laget. Levengood i BLT mener virvler av plasma kan være involvert når kornsirklene oppstår. Plasma, som kan oppstå i naturen under spesielle værforhold, er elektrisk ladet luft. Noen ganger kan slik plasma danne virvler.
Hans teori er at plasmavirvler fra den øvre atmosfæren kommer ned til jordoverflaten.
Plasmavirvlene gir fra seg mikrobølger som fremkaller endringer i plantene (forlengede eller eksploderte leddknuter) og fører til krystalliseringer i leirpartikler.
Elektromagnetisme fører til hyperventilering i plantene og får de til å fordele seg i lineært avtagende konsentrasjon fra sentrum.
Dette er en teori om hvordan kornsirkler oppstår, men ikke om hvem som står bak.
Hva er det snakker om? Dette må du også spesifisere nærmere om du vil bli tatt seriøst. Eller prøver du bare å være morsom? Hvem påstår at slike sirkler er ekte??For det fjerde er mange av desse kornsirklane som skal være "ekte" aliens-made så tydelige spor i etter tråkkestokk som må førast rundt og rundt i sirkler og halvsirkler at du med fleire burde skaffe briller av sterkare slag.
Jo. Ett eksempel er kvadrering av en sirkel, som har blitt vist på en mye enklere måte i en kornsirkel enn i skolebøkene. Et annet eksempel er dette, som viser en tidligere ukjent matematisk regel som kom frem gjennom kornsirkler.For det femte har det enda ikkje dukka opp noko nytt i ein kornsirkel som ikkje er kjent av vitenskapen fra før.
Du skjønner det at før verden fikk internett, så var det forsvinnende få bilder av kornsirkler som kom ut. Vi hadde bare aviser og blader da vet du, og du ser jo selv hvor "mye" de trykker av kornsirkler.For det sjette ville aliens kome med vanskelige kornsirkler med ein gang og ikkje gradvis blitt flinkerer og flinkere til å lage vanskelige kornsirkler. Tenk litt da. Det er faktisk lov.
Er det rart at kornsirkel-fenomenet for alvor ble et tema først da internettet ble tilgjengelig?
En annen ting er at de store og avanserte formasjonene som begynte å oppstå utover 80-tallet kun er mulig å studere i sin helhet på flyfoto. Det er ikke mye du ser når du står inne i en helt flat kornåker, du får ikke med deg stort av de unike geometriske målene der innenfra. Gjør du vel?
På den tida hvor det fantes lite av både piloter, småfly og helikoptere på den engelske landsbygda så hadde det jo lite for seg å lage enorme kompliserte kornsirkler som ingen kunne beundre storheten av! Tror du ikke de utenomjordiske visste dette?
Er det rart at vi ser mer av disse nå som vi har internett og fotografer med digitalkamera som med eget privatfly flyr over England hver sommer for ta bilder av flest mulig kornsirkler før bøndene rekker å kjøre over dem?
HAHA. Klarer du å grave frem bare den minste lille ting som kan underbygge noe av det du påstår i skribleriene dine her inne?Det har dukka opp mange andre og vanskligare fraktaler etter som åra har trampa korn og det er garantert forsatt mennesker som står bak, godt betalt for å halde kjeft om det dei driv med. Sjå kven som skriv bøker om emnet og kven som dreg desse kornsirklane inn i sine utallige bøker om new age svada. Dette burde du greie å fordype deg i vil eg tru.
Altså....hvem er det som nekter for at tydelig nedtrampede kornsirkler er menneskelagde? Ikke jeg ihvertfall.
Kom med eksempler på vanskelige fraktaler som du kan garantere at mennesker står bak da. For all del, det kan godt hende det finnes noen fraktal-sirkler som er menneskelagde. I så fall tror jeg ikke de er særlig avanserte, og uansett så eksisterer ikke de anormale endringene i korn og jordsmonn i disse.
Blir disse godt betalt for å holde kjeft om det de driver med sier du? Av hvem da?
Hvem er det som ruinerer seg selv ved å bestikke de som står bak alle de 500 kornsirklene som oppstår verden over hver sommer? Antyder du at det er de stakkars forfatterne av kornsirkel-bøker som bruker sparepengene sine på dette? Jeg visste ikke at kornsirkel-bok-"industrien" var så utbredt. Har knapt nok hørt om slike bøker. Jeg vet om EI, som jeg har kjøpt selv. Boka til Eva-Marie Brekkestø, ungdomskole-lærerinnen som leder Norsk Kornsirkelgruppe. Men hun tror jeg er relativt uskyldig![]()
Teorien om at åndelige forfattere eller bokforlag betaler "circlemakers" i hundretall verden over HVERT eneste år for å holde kjeft tror jeg du er alene om Madjava
Det at kornsirkler er nevnt i mange åndelige bøker og i utallige kanaliseringer er ikke så merkelig. Vi går mot en ny tidsalder, mye vil skje i årene fremover, og de utenomjordiske gjør sitt for å hjelpe oss i overgangen. Vi er ikke modne nok enda til at de kan lande utenfor regjeringskvartalet. Det hadde skremt mange, og kunne lett ført til kaos både innenfor økonomi, religion og andre områder. I stedenfor kommuniserer de med oss ved å legge ned disse ufarlige kornsirklene, uten engang å skade kornet. Formasjonene i mange av kornsirklene inneholder nøkler og koder som går inn i underbevisstheten og forbereder oss til den nye tiden og de nye energiene vi går inn i nå frem mot 2012, andre sirkler kan ha en helbredende effekt. Folk som beveger seg inne i sirklene kan kjenne at de får healing. Andre opplever følelsesmessige forløsninger og kan begynne å gråte bare ved å studere bilder av kornsirkler, mens enkelte får kanalisert ned bildebeskjeder.
Synes du kanskje det jeg skrev på slutten her ser ut som "new-age svada"? Healing, energier, høyere bevissthet og ny tidsalder...
Da er det på tide du får hodet opp av sanden og ser deg rundt, for dette kommer du til å DRUKNE i fremover for å si det sånn
Her står det foresten mye bra å lese om kornsirkler:
http://www.lovely.clara.net/education.html
Antall ord: 1566
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Des 2004 15:13
- 20
- Lokalisering: Sør-Tøndelag
Sier meg enig jg..JUNE skrev:jeg er i grunnen åpen for det meste. så jeg har troen på at det kan finnes liv på andre planeter. men om de farter rundt i tallerkener er en annen sak... kanskje det bare finnes mikrober.... men like fullt er det liv.

Antall ord: 49
[ .. Dear Cupid! I just have to tell you, you suck!! .. ]
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 20
Disclosure ProjectGaute skrev:Kan du spesifisere? For nå vet jeg ikke hvilke organisasjoner du sikter til. Vet du egentlig hva et non-profitt-selskap er? Dette er selskaper som ikke gjør profitt, alle inntekter går til forskning/utvikling eller evnt. til å spre et budskap.madjava skrev:For det første stusser eg over desse non-profitt organisasjonane som tjener penger på alt mulig dei selger av bøker, filmer og diverse.
http://www.disclosureproject.org/access.htmFor det andre er ikkje kildemateriellet tilgjengelig i anna form enn dei bøkene og filmane dei selger.
Nå synes jeg ikke vi skal snakke om hverandres kunnskapsløshet her, men vi kan konkuldere at uenighet og uvitenhet ikke er synonymt.For det tredje baserer dei all sin "vitenskaplige" ekspertise på synsing og ei ferdig tolking av at dette er laga av aliens på ein eller anna måte.Denne påstanden er ikke bare tom, den vitner også om din totale uvitenhet om fenomenet. Når har du tenkt å sette deg inn i det vi diskuterer?? Utrolig irriterende og bortkastet å diskutere med noen som aldri kan være saklig. Det må du nemlig være om du vil bli tatt på alvor her. Heldigvis er det flere som leser dette, hvis ikke hadde jeg aldri giddet å svare deg.
I følge www.kornsirkler.org brukerBLT tresirkler som "bevis" på at de ikke kan være menneskelaget. Enhver amatør kan se at disse fotobevisene av tresirklene er bildeutsnitt uten relevanse til noe sirkelfenomen.Forskningsteamet BLT som forøvrig består av bl. andre et titalls universitetsutdannede vitenskapsmenn/kvinner har ALDRI konstatert noe som helst om hvem som står bak de uforklarlige, ekte kornsirklene. Det eneste de har teorier på er hvordan de kan ha blitt laget. De falske kornsirklene inneholder aldri de anormalitetene som påvises i de uforklarlige. Falske sirkler (der kornet er mekanisk bøyd) utgjør under 10% av det totale antallet kornsirkler de har undersøkt (over 250 i 8 land).
Ofte er det kornsirkelfolket selv som påstår dette inntil spøkefuglene/skoleklassen har stått fram som opphavsfolket. Da først er kvaliteten heller slett.Hva er det snakker om? Dette må du også spesifisere nærmere om du vil bli tatt seriøst. Eller prøver du bare å være morsom? Hvem påstår at slike sirkler er ekte??For det fjerde er mange av desse kornsirklane som skal være "ekte" aliens-made så tydelige spor i etter tråkkestokk som må førast rundt og rundt i sirkler og halvsirkler at du med fleire burde skaffe briller av sterkare slag.
Informer oss om denne enkle kvadreringen.Jo. Ett eksempel er kvadrering av en sirkel, som har blitt vist på en mye enklere måte i en kornsirkel enn i skolebøkene. Et annet eksempel er dette, som viser en tidligere ukjent matematisk regel som kom frem gjennom kornsirkler.For det femte har det enda ikkje dukka opp noko nytt i ein kornsirkel som ikkje er kjent av vitenskapen fra før.
Nå skal jeg prøve å ikke legge meg på en like nedlatende tone som du har gjort, men aviser og blader viste/viser mange rare bilder og artikler de også.Du skjønner det at før verden fikk internett, så var det forsvinnende få bilder av kornsirkler som kom ut. Vi hadde bare aviser og blader da vet du, og du ser jo selv hvor "mye" de trykker av kornsirkler.For det sjette ville aliens kome med vanskelige kornsirkler med ein gang og ikkje gradvis blitt flinkerer og flinkere til å lage vanskelige kornsirkler. Tenk litt da. Det er faktisk lov.
Allers, Hjemmet osv. har så lenge jeg kan huske hatt mange artikler om slikt. "Det ukjente" var også et blad som eksisterte før internett, og de hadde mange artikler av tilsvarende seriøsitet.
Däniken skrev bøker om slike fenomener, så argumentet ditt faller rett igjennom her.
Man behøver forresten ikke opp i fly for å se kornsirklene, en åskam holder lenge. Se bare på filmen om Olivers Castle.
Fraktalene kom ikke i kornsirkler før det ble populært ellers. Da ble de til gjengjeld virkelig populære i kornsirkler, og mange flotte fraktaler har blitt vist slik.HAHA. Klarer du å grave frem bare den minste lille ting som kan underbygge noe av det du påstår i skribleriene dine her inne?Det har dukka opp mange andre og vanskligare fraktaler etter som åra har trampa korn og det er garantert forsatt mennesker som står bak, godt betalt for å halde kjeft om det dei driv med. Sjå kven som skriv bøker om emnet og kven som dreg desse kornsirklane inn i sine utallige bøker om new age svada. Dette burde du greie å fordype deg i vil eg tru.
For å si det slik, alle fraktalmønstrene kan jeg garantere er menneskelagede, men det vil nok ikke overbevise deg.

Fraktalene på Windhill Mill ble laget av circlemakers.

Du behøver ikke lage stråmenn å diskutere mot. Vi har nok av ting i den riktige diskusjonen.Blir disse godt betalt for å holde kjeft om det de driver med sier du? Av hvem da?
Hvem er det som ruinerer seg selv ved å bestikke de som står bak alle de 500 kornsirklene som oppstår verden over hver sommer? Antyder du at det er de stakkars forfatterne av kornsirkel-bøker som bruker sparepengene sine på dette? Jeg visste ikke at kornsirkel-bok-"industrien" var så utbredt. Har knapt nok hørt om slike bøker. Jeg vet om EI, som jeg har kjøpt selv. Boka til Eva-Marie Brekkestø, ungdomskole-lærerinnen som leder Norsk Kornsirkelgruppe. Men hun tror jeg er relativt uskyldig![]()

Som du ser knekker ikke kornet, men det bøyes ved den tradisjonelle menneskelige metoden.

Ja.Synes du kanskje det jeg skrev på slutten her ser ut som "new-age svada"?
Antall ord: 1782
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jul 2006 22:53
- 18
- Lokalisering: Trondheim
Jeg tror vel delvis på det, ja.
Man snakker jo om d store da som skal forandre hele verden.
Slippes vel ut i februar.
Også noe annet myndighetene holder hemmelig er at romvesner skal kontakte oss i år 2012.
Man snakker jo om d store da som skal forandre hele verden.
Slippes vel ut i februar.
Også noe annet myndighetene holder hemmelig er at romvesner skal kontakte oss i år 2012.
Antall ord: 39
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Sep 2005 16:10
- 19
.
det sikkreste tegnet på at det finnes inteligent liv i rommet, er at de ikke har tatt kontakt med menneskene 

Antall ord: 20
Hide post links |