Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsissjelegrupper

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

jomfruen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 02 Des 2006 12:16
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim

sjelegrupper

Innlegg av jomfruen »

Tror dere som meg at vbi tillhører visse sjelegrupper? At vi reiser igjennom "livene" med de samme sjelene? Mange snakker jo om en sjelevenn, jeg tror det kan være noe i det. MEN ofte så utvikler sjeler seg i forskjellig fart tror jeg slik at noen må forlate gruppa til et evnt høyere nivå.

Jeg møter noenganger folk som jeg har en så sterk følelse på at kan være i den samme reisen som meg.. Men dette kan jo også være reine tilfeller på at kemien stemmer. Men jeg tror at det er en mening med de personene vi omgås med, gifter oss med osv.. De er alle der for å gjøre sine oppgaver i forhold ti at mitt liv skal utvikle seg etter planen.
Antall ord: 133
Tenk posetive tanker, si posetive ord og du skal se det posetive gror :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er sjelegrupper og karmagrupper med glidende overgang. Menge du har karma med er ikke i din sjelegruppe, men de fleste i sjelegruppa har du karma med.
Antall ord: 27
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Jeg tror det er slik at alle forholdene du utvikler til andre har en mening. Meningen er å påvirke hverandre positivt med egenskaper. Når man ikke har noe å bidra med til hverandre, da avsluttes forholdet.

Slik er det også med de du treffer underveis..kanskje de har en egenskap som lærer deg noe, inspirerer deg til å utvikle denne egenskapen selv.

Vi har forskjellige perioder i livet hvor vi kommer i kontakt med mennesker etter behov, skjebnene/livene flettes inn i hverandre slik at man utvikler seg, får støtte, inspirasjon osv.

Jeg har ikke noe erfarning/minner/viten om mine eventuelle liv, men hvis det er slik, noe jeg tror, så er jeg ganske sikker på at noen personer i livet mitt har vært med meg før.
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SvartMagi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 05 Des 2006 11:57
17

Innlegg av SvartMagi »

Hvem skal man lære av hvis alle er på samme stadium?

Mitt inntrykk er av vi er alene, men tilhører grupper.
Disse gruppene er man. Punktum.
Balanse. Finito.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Er alle på samme stadium? Ikke utifra mine observasjoner...
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SvartMagi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 05 Des 2006 11:57
17

Innlegg av SvartMagi »

Nei, det er jo det jeg sier.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ingen er på samme stadium som mennesker, men som sjeler har vi helt like forutsetninger. Bortsett fra de som ikke har vært her før da. De har jo ikke menneskeerfaring.
Antall ord: 32
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SvartMagi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 05 Des 2006 11:57
17

Innlegg av SvartMagi »

Hecate skrev:Ingen er på samme stadium som mennesker, men som sjeler har vi helt like forutsetninger. Bortsett fra de som ikke har vært her før da. De har jo ikke menneskeerfaring.

Men tror du alle sjeler kommer fra det samme?
As above so below.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

SvartMagi skrev:
Hecate skrev:Ingen er på samme stadium som mennesker, men som sjeler har vi helt like forutsetninger. Bortsett fra de som ikke har vært her før da. De har jo ikke menneskeerfaring.

Men tror du alle sjeler kommer fra det samme?
As above so below.
Jeg tror det finnes entiteter som ikke er av sjelefamilien; d.v.s. Gud, men jeg har vanskelig for å tro at de inkarnerer som mennesker. Men det er jo de som hevder at de ikke er av vår familie, så jeg vet ikke. Det som er her på jorden er her enten for Planetens skyld, eller for vår utviklings skyld.
Antall ord: 111
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jomfruen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 02 Des 2006 12:16
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim

Innlegg av jomfruen »

Mange sjeler er på forskjellig nivå av utvikling. Mange som ser på den andre siden ser farger, sjelen skifter farge etter hvor høyt utviklet den er. Jeg husker ikke riktig det her farge rangeringssystemet i rekkefølge, men det er det sikkert noen som gjør her i forumet??

Mennesker på jorda har alle nyansene av disse fargene, det vil si helt nybegynnere til veldig rutinerte gamle sjeler. Dermed slår jeg i hjel "myten" om at alle mennesker har lik forutsettning. Jeg sier tvert om, alle har forskjellige forutsettninger for å leve det forutbestemte livet.
Antall ord: 96
Tenk posetive tanker, si posetive ord og du skal se det posetive gror :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg har også lest dette i Newtons bok, men det stemmer ikke helt med mitt verdensbilde.
Jeg tror det har mer med kjennetegn å gjøre.
En annen teori jeg har hørt er at farger er en indikasjon på hvor du har "tjenestegjort" og hvor mange ganger. Som en slags utmerkelsefor vel gjennomført oppdrag. ;)
Antall ord: 55
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jomfruen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 02 Des 2006 12:16
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim

Innlegg av jomfruen »

Kan godt tenkes at du har rett i det...
Antall ord: 9
Tenk posetive tanker, si posetive ord og du skal se det posetive gror :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links