Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynEr guds helbredende kraft virkelig?

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Er guds helbredende kraft virkelig?

Innlegg av mordecai »

Det her er et videoklipp fra en julekonferanse i Sunny Orange County med Benny Hinn. Han er helbredelses evangelist og holder prekener rundt om i verden. Nylig holdt han en tale i øst-asia med over 1million publikum. Videoen innledes med forskjellige juelsanger og lovprisningssanger, og hvis du allerede er lei jula, kan du se midten på videon. Der manifisterer Jesus seg med den Hellige Ånds kraft. Filmens varighet er på 30min :mozilla_smile:

Mange syke går rundt og er ikke klar over hvilken gudommelig kraft er tilgjengelig for dem. Flere går et helt liv uten å være klar over at den Hellige Ånd er mer virkelig enn at du sitter der.

Se denne; http://www.bennyhinn.org/media/2006-12-25.asx (krever windows media player)
Antall ord: 129
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Dette fenomenet er ikke noe som bare er fobeholdt de som tror på Jesus...
Du finner det samme i alle kulturer, og religioner, det er livskraft som kommer fra lyset selv, det de kristne kaller gud, det muslimer kaller Allah, det Åsatroen kaller Tor og Odin,
det new age, og flere kaller LYSET, og så videre.
Personlig kaller jeg denne ur-energien for lyset... - men det er en annen sak . . .

Tilogmed blandt mennesker som ikke tror på det gudommelige skjer dette, et mer kjent ord for det hele er HEALING.
Som skjer ved håndspåleggelse, fjernhealing, osv.

Etter min mening er det den samme prosessen som skjer uansett HVOR man befinner seg og hva (om) man tror på.

Felles for dette er at man gjerne kjenner en kraft i hendene, gjerne som en varmefølelse.
Den kan i enkelte tilfeller også kjennes som en kuldefølelse.

En annen ting med dette fenomenet, er at vanlige måleinstrumenter ikke registrerer noe spesielt, annet enn overflatetemperatur.
Selv infrarøde kamera greier ikke å fange opp denne varmestrålingen, som noe spesielt, men folk kjenner den likevel.
Dette demonstreres best ved at healeren legger hånden (uten å berøre) mot et sted på kroppen til mottakeren, og mottakeren kan faktisk fortelle HVOR på kroppen handen til healeren er nær.
Dette selv igjennom flere lag med klær. ( noe som indikerer at det ikke ER varmestråling men en annen type energi. )
Videre kan ofte en healer bare ved å føre hendene noen centimetre fra kroppen til "klienten" - oppdage hvor det trengs healingenergi - da disse stedene forårsaker en endring i energistrømmen, noe som healeren merker.

Folk fra forskjellig bakgrunn har forskjellige forklaringer, og forskjellig trosgrunnlag om dette.
Men man finner det i alle folkeslag, og alle religioner.
( i noen religioner er det forbudt...)

Men bare se på foreldre/barn forhold - bare det at mor eller far blåser på - er nok til å dempe smerten hos barnet - det er etter min mening og noe av den samme energien.

Husk; energi forsvinner ikke, den bare endrer form.
En dag vil vi kansje kunne måle dette og, uten menneskelige følelser involbvert, men der er vi etter mine opplysninger ikke kommet enda.
( det blir forresten en spennende dag ;-) )

mvh Asbjørn
Antall ord: 378

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

Jeg synes det grenser til arroganse når kristne forklarer healing, eller til og med hell, med gud eller Jesus. Som Asbjørn sier er ikke dette forbeholdt kristne.
Antall ord: 29
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Treo skrev:Jeg synes det grenser til arroganse når kristne forklarer healing, eller til og med hell, med gud eller Jesus. Som Asbjørn sier er ikke dette forbeholdt kristne.
Som Asbjørn sier, er gud de kristnes forklaring, mens lyset er new ageres forklaring. Det er litt vel arrogant å påstå at alle har flotte naturlige ord på det, bortsett fra de som forklarer det med gud eller Jesus.

Lyset? herlig
Odin? flott
Tor? hurra!
Allah? jaa!!
Jesus/Gud/DHÅ: "det er arroganse når kristne forklarer healing!!!"
Antall ord: 90
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Disse miraklene skjer i såpass stor omfang at det er helt tydelig at det er evangeliets løfter og kraft som er i funksjon. Derfor er dette noe helt for seg selv og det er noe særegent over disse miraklene. Det har aldri blitt erfart og kommer aldri til å bli opplevd lignende helbredelser verken i andre kulturer, religioner eller chakra-healinger. Det er den kristne guden som er i arbeid ved sin evige, hellige ånd.

Du forsøker å påstå at slike fenomener har en vid omfang uten at man har den kristne guden med inne i bildet, men jeg vet ikke hvor du har det ifra. Selvom jeg tildels er enig i at energi kan overføres til et annet menneske og det burde forskes mer på, så er jeg redd for at du dessverre tar grundig feil med dine antakelser
Antall ord: 144
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

mordecai skrev:Disse miraklene skjer i såpass stor omfang at det er helt tydelig at det er evangeliets løfter og kraft som er i funksjon. Derfor er dette noe helt for seg selv og det er noe særegent over disse miraklene. Det har aldri blitt erfart og kommer aldri til å bli opplevd lignende helbredelser verken i andre kulturer, religioner eller chakra-healinger. Det er den kristne guden som er i arbeid ved sin evige, hellige ånd.

Du forsøker å påstå at slike fenomener har en vid omfang uten at man har den kristne guden med inne i bildet, men jeg vet ikke hvor du har det ifra. Selvom jeg tildels er enig i at energi kan overføres til et annet menneske og det burde forskes mer på, så er jeg redd for at du dessverre tar grundig feil med dine antakelser
Du har rett i at det skjer mirakuløse helbredelser i kristen sammenheng. Men jeg synes fremdeles det er arrogant å påstå at dette kun kan skje i en slik sammenheng. Da tror jeg heller at det er noe spesielt med settingen det skjer i, og at man kan kopiere dette ved å tro på healingen i seg selv istedet for å tro på gud eller Jesus. Healing er grundig dokumentert utenom en kristen setting i parapsykologiske journaler. Her er en del artikler om det: http://www.findarticles.com/p/search?qt ... rt&x=0&y=0
Antall ord: 241
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

MikkelRev: Les posten min over, så forstår du kanskje bedre hva jeg mente.
Antall ord: 14
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Nei Treo, jeg forstår dessverre fremdeles ikke hva du prøver å si.
Du sier jo selv at det kan skje både her og der. Du henviste selv til Asbjørn, som sa at forskjellige trosretninger har forskjellige forklaringer på helbredelse.

Forklar meg hvorfor alle andre forklaringer enn den kristne, er gode, sunne, fornuftige og akseptable forklaringer ?
Antall ord: 58
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

MikkelRev skrev:Nei Treo, jeg forstår dessverre fremdeles ikke hva du prøver å si.
Du sier jo selv at det kan skje både her og der. Du henviste selv til Asbjørn, som sa at forskjellige trosretninger har forskjellige forklaringer på helbredelse.

Forklar meg hvorfor alle andre forklaringer enn den kristne, er gode, sunne, fornuftige og akseptable forklaringer ?
Det er fremdeles du som legger ord i munnen på meg. Jeg er hverken new age, muslim, kristen eller religiøs på noen som helst måte. Jeg tror hverken på new age eller kristendommen sine teorier om healing, og som jeg har gitt uttrykk for er jeg uenig i kristnes tro på at healing bare kan gjøres gjennom gud. Det var også det jeg mente å si i den første posten min, men jeg forklarte meg kanskje litt for kort. Beklager det.
Antall ord: 144
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg har ikke vært på noe sånne seanser og kan derfor ikke uttale meg om disse.
Men jeg har mye erfaring med healing og energier. Og etter noen år i dette arbeidet
kan jeg ikke lenger benekte at det å heale i Guds navn eller energi ikke har noen effekt.

Når jeg snakker om Gud snakker jeg om den rene kjærlighetsenergien som kan flyte
fritt inn i ett annet menneske eller noe annet som trenger løftes.
Tidligere kunne jeg ikke forholde meg til disse religiøse uttrykkene eller "personene" rett og slett forde jeg forbandt de med synd, dom og maktsyke mennesker.
Men jeg er heldigvis av den typen som ikke er bastant i mine meninger før jeg selv har erfart og opplevd.
Og etter å ha vært healer med f,eks Reiki hvor en bare tar ned en energi og synes det er flott at det er noe som strømmer etter eller annet sted fra så bestemte jeg meg for å erfare mer. Jeg lærte å ta ned forskjellige energier ved englenes hjelp. Gud som den reneste, Kristus, Hellig Ånd og Maria er noen. Jeg er ikke lenger i tvil om at det finnes. Ikke som personer som sitter der opp og styrer, men energier med forskjellige kvaliteter og bruksområder.
Jeg forstår godt at mange reagerer mot dette og ikke orker forholde seg til det seriøst.
Det religion står for for de fleste er ikke hyggelig. Jeg tenker at alt vi hører, leser og ser kommer fra kilder som ønsker makt, manupulerer for egen vinning og helst ikke har villet at dette skulle være noe alle kan ha kontakt med. Hva skulle presteskapet leve av om vi snakket med Gud selv?

Sånn jeg opplever disse Guddommelige energiene så tror jeg faktisk at det kan skje store ting i sånne forsamlinger. Jo flere genaratorer som formidler jo høyere frekvens og flyt.
Det er nok ikke forbeholdt religiøse, det er i oss alle, men ved å tro så åpner en muligens bedre og det blir lettere å samarbeide med en energi du tror på og vet hva er.
Antall ord: 360
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Jeg fikk vite av en.. at denne ramset opp fader vår og la sin inderlighet i den.. når denne jobbet med andre og det hjalp.. jeg testa en gang.. men seff.. du må ha tro på at det er noe mer enn kun celler og molekyler som grunnlag for livskraft... det fungerte ja..

Men så det er sagt... Den kraften du manifestere og henter og er del av. er det ikke noe eiendomsrettsopphav til via det det å være evangelist eller u name it... egentlg er den navnløs og tilhører alle?
Antall ord: 95
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Selvsuggesjon eller massesuggesjon kan blinde all form for fornuft, og at mange da trur dei erfarer energier eller ei kraft av kjente religiøse personer er egentlig ikkje noko rart.
Antall ord: 30
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Guds helbredende kraft er virkelig i den forstand at en tror det er en helbredende kraft. Som madjava er inne på, det er i troen det ligger. Har en sterk nok tro, kan en flytte fjell. Hvorvidet en tror det er ens egen evne til å helbrede seg selv eller om en tror det er Gud, det er i grunn opptil enhver smak. Men det er så enkelt at en helbreder seg selv dersom en innstiller seg på det og tror på at det fungerer.
Antall ord: 84
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
The Sofus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 09 Aug 2009 19:17
14

Re: Er guds helbredende kraft virkelig?

Innlegg av The Sofus »

Ett ord: Placebo
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Er guds helbredende kraft virkelig?

Innlegg av Lilja »

The Sofus skrev:Ett ord: Placebo
Hehehe, drar du fram en tre år gammel tråd for å si det??
(Men ville egentlig takke deg for det, fordi dette var en god, gammel tråd
som var verdt å lese.)

For å følge diskusjonen; Jeg mener intensjonen man legger bak healingen veier
tyngre -mye tyngre- enn navnet man setter på kraften bak.
Noen kaller denne kraften for Gud og skal respekteres for det,
men jeg er veldig enig i at kristendommens Gud alene ikke skal ha noen "enerett"
på helbredelsens kraft.

Og du...
Hva så om det er placebo? Det er vel det samme hva man kaller det,
bare det funker ;)

Mvh Lilja
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !