Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisKunnskap om det paranormale ender?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

SvartMagi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 05 Des 2006 11:57
17

Kunnskap om det paranormale ender?

Innlegg av SvartMagi »

Er det bare jeg som føler at jo mer jeg studerer paranormale fenomener, jo mer skeptisk blir man? Jeg snakker ikke kun om skeptiskhet til svindlerne som vi alle vet finnes, men absolutt alt. Når man ikke vet noe om det overnaturlige og paranormale fenomener så virker det så lett å tro på, siden det er så overbevisende. Men er det det?

For min del har jeg mistet troen på omtrent alt som er av klarsynte.

Mennesker med evne for telekinese har aldri under noen omstendigheter klart å bevise sine evner til tross for ethvert internett-forum har brukere som påstår at de har disse evnene.

Ut av kroppen opplever er med all sannsynlighet lucide drømmer. Nær døden opplever faller i samme kategori. Enkelte opplever ikke dette heller selv om de er kliniske døde og våkner opp igjen. Isåfall må vi ta høyde for at de ikke har en sjel. All min erfaring og all seriøs forskning sier det samme: Det er kun hjernen som virker inn.

Så har vi pinnejegerne som stort sett finner vann når de leter alene. Lenge nok.

Ouijabrett som ikke funker siden all testing av det brettet med bind for øynene viser at det ikke kommer 1 vettugt ord ut av det.