Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisNei,vet du hva?!!!!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Chark
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 28 Nov 2006 12:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Nei,vet du hva?!!!!

Innlegg av Chark »

Nå har jeg slitt i flere år med å finne "min tro". Jeg fant ut tidlig at jeg ikke var kristen og meldte meg ut av statskirken. Jeg har studert alle slags religioner og livssyn, men til slutt så dukket Wicca opp og siden den gang har jeg vert "selvpraktiserende heks". Jeg føler meg virkelig vell med min tro, og håpte at visst jeg viste respekt ovenfor andre troer, så ville jeg selv bli respektert. Men for litt siden fikk jeg høre at selv om jeg hadde vert et godt menneske (sier ikke at jeg er det på alle måter), og hjulpet andre mennesker i nød så hadde jeg havnet i helvete.Imens et kristent egoistisk mennekse, som kun brukte livet på seg selv hadde havnet i himmelen uansett! Og nå skal de komme og frelse oss ikke kristne, drive oss vekk fra de onde. Ærlig talt!Heksejakten er over, vi lever i et fritt land, og religion eller tro burde ikke bety noe så lenge folk er lykkelige med det de tror på. Vis oss respekt!
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 84
Startet: 29 Jul 2006 18:27
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Trøndergut »

Enig med deg. Men hva er anledningen? Har noen forsøkt å "frelse deg"?
Møter slike ganske ofte selv, men de fleste har gitt seg etter litt diskusjon vedrørende religion, hehe. Liker å diskutere,hehe!
Antall ord: 35
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chark
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 28 Nov 2006 12:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Chark »

He,he...Leste et innlegg hvor en skrev at jesus var eneste frelse osv..Er ganske lei får ofte komentarer fra folk som har en annen tro. I komfirmasjonen min kom bara halve familien min, fordi jeg hadde en borgerlig en og den halvparten som ikke kom,sendte meg en bibel og skrev at de håpte jeg ville finne "jesus din vei" en dag. det er en god stund siden, men tenker på det forsatt. Blir derfor irritert av kristne folk som ikke kan akseptere at du har en annen tro... :(
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Jeg er selv kristen og jeg blir så provosert når jeg hører om andre kristne som går rundt å slår Bibelen i hue på folk !
De ødelegger så mye for oss andre. Ja, for det er det jeg vil si her,- at det er faktisk en god del av oss som er kristne som respekterer andres tro og som ikke kommer med svovel, helvetes ild og " vend om i tide for det er vi som vet hva som er rett " taler.
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Drusilla skrev:Jeg er selv kristen og jeg blir så provosert når jeg hører om andre kristne som går rundt å slår Bibelen i hue på folk !
De ødelegger så mye for oss andre. Ja, for det er det jeg vil si her,- at det er faktisk en god del av oss som er kristne som respekterer andres tro og som ikke kommer med svovel, helvetes ild og " vend om i tide for det er vi som vet hva som er rett " taler.
Er du ei kristen heks?
Antall ord: 91
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 509
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

Uff. Det er frustrerende med slike folk. Men det er nok slike folk i alle religioner. Også de som ikke tror på gud. Noen sånne folk "slår bibelen i hodet" på de som tror på gud og er uhøflige mot de. Folk som ikke respekterer andres tro finnes overalt. Og de er like irriterende alle sammen.
Antall ord: 59
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aron

Innlegg av Aron »

Drusilla skrev:Jeg er selv kristen og jeg blir så provosert når jeg hører om andre kristne som går rundt å slår Bibelen i hue på folk !
De ødelegger så mye for oss andre. Ja, for det er det jeg vil si her,- at det er faktisk en god del av oss som er kristne som respekterer andres tro og som ikke kommer med svovel, helvetes ild og " vend om i tide for det er vi som vet hva som er rett " taler.
Hei Drusilla,
Jeg ville bare si at det er en glede å kunne finne en som er kristen, men ikke helt krampekristen, en gang iblant. Det gjelder forresten for alle religiøse, uansett tro. Det er i alle fall et hyggelig avbrekk.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Enten tror man på en GUD, eller så gjør man det ikke.

Når de som tror på en GUD skjønner at det er den samme gud, uansett hva man kaller sin religion, DA har vi kommet et viktig skritt videre.

Kristen, Hindu, Muslim, Jøde, Åsatro, Heks, osv, de fleste er hellig overbevist om at det finnes en Høyere bevissthet.
Og at man på en eller annen måte tilhører denne.

Det er helt rett, man GJØR det, det er derfra vi kommer og dertil vi skal.
Troen som en enkeltperson har, bygger på menneskelig påvirkning, noens ønsker om makt, osv.
Derfor har man mange forskjellige varianter av tro.

Helvete - det finnes, men HER PÅ JORD, HER er det vi merker alt ondt...

Personlig tror jeg på reinkarnasjon, at man lever mange liv, og skal ha med forskjellige erfaringer fra de forskjellige liv.

Ett liv skal man være rik og undertrykkende, et annet skal man være undertrykket, osv.
Sånn bytter man "situasjon" fra liv til liv, inntill man har "prøvet alt".
Dermed har man kunnskap om allslags livserfaringer, - når man ikke er bundet av "jordelivets regler".

Å slå seg på tommelen med hammeren, det vet vi gjør vondt.
Har DU prøvet det ? Hvis ikke, hvordan vil du da forklare hvordan dette føles ?
På andre siden VET man alt, og kan alt, men man mangler erfaringen.
Erfaringene er det vi er her for....

Det trur jeg... ;-)

Men har ikke tenkt å stappe det ned i halsen på deg, har du lest så langt, er det fordi du selv ville ;-)

mvh Asbjørn
Antall ord: 274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

madjava skrev:
Drusilla skrev:Jeg er selv kristen og jeg blir så provosert når jeg hører om andre kristne som går rundt å slår Bibelen i hue på folk !
De ødelegger så mye for oss andre. Ja, for det er det jeg vil si her,- at det er faktisk en god del av oss som er kristne som respekterer andres tro og som ikke kommer med svovel, helvetes ild og " vend om i tide for det er vi som vet hva som er rett " taler.
Er du ei kristen heks?
Ja du kan kanskje si det sånn ! Ei heks tilber naturen og de krefter som finnes der og alt det er skapt av Gud og alt som ligger i det er lagt der av Han. For å gi deg et bilde på
" min kristendom " så kan jeg sammenligne det med en sekk med poteter. Gud er sekken som omfavner alt, han har skapt alt og holder alt i sammen men inne i sekken finnes "alt det andre". Der finnes andre guder og gudinner, engler, demoner + + . Jeg tror på en romslig Gud. :)
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 11 Sep 2006 14:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av Maritha »

I følge en jeg kjenner . han fortalte at han en gang druknet. å da han fløy oppover å oppover så han under seg noe stort å lava aktig greier. som han mente var helvete. ja jeg tror nok at det var helvete.. men han kom nå til himmelen. der han fikk beskjed om at det ikke var hans tid ennå.

Men tingen er, kristen eller ikke kristen. så kommer nok de fleste til himmelen. jeg tror nok at er du en massemorder osv.. så kansje du havner i helvete. å får utdelt ei glo, å kan begynne for deg selv. MEN , uannsett hvordan tro dere har. så ender vi alle sammen opp med samme troen like vel. om man er heks, kristen, anti kristen eller ikke kristen..

Jeg selv har min egen tro i forhold til gud osv.. å jeg kan ikke gå inn i ei kirke uten om å grine meg i hjel kjennes det som.. vet ikke hvorfor..

Men man skal ikke tvinge noen til å tro noe annet enn det man tror . Ikke hør på folk som komanderer dere til å tro på noe annet enn det dere tror på. dere kommer ditt det er meningen dere skal komme uansett.

Det ER en mening med oss alle. så om du er heks. så var det ditt kall. ingen som kan gjøre noe som helst med det :)

Ble kansje litt mye surr i denne teksten.. meneh.. kansje dere skjønte ? hihi
Antall ord: 239
Smerte er bare feighet som forlater kroppen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Martha skrev :
er du en massemorder osv.. så kansje du havner i helvete. å får utdelt ei glo, å kan begynne for deg selv.

Kjempebra !! Jeg gliste godt av den der :lol:
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Trøndergut skrev:Enig med deg. Men hva er anledningen? Har noen forsøkt å "frelse deg"?
Møter slike ganske ofte selv, men de fleste har gitt seg etter litt diskusjon vedrørende religion, hehe. Liker å diskutere,hehe!
å var det så vanskligt for deg?
eg hadde ein pastor etter meg en hel kveld som ville frelsa meg..
eg berre sa at han såg ut som djevelen og pekefingeren var pisken hans.
da holt han kjeft for resten av kvelden og resten av tiden eg var rundt han
Antall ord: 88
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Drusilla skrev:
madjava skrev:
Drusilla skrev:Jeg er selv kristen og jeg blir så provosert når jeg hører om andre kristne som går rundt å slår Bibelen i hue på folk !
De ødelegger så mye for oss andre. Ja, for det er det jeg vil si her,- at det er faktisk en god del av oss som er kristne som respekterer andres tro og som ikke kommer med svovel, helvetes ild og " vend om i tide for det er vi som vet hva som er rett " taler.
Er du ei kristen heks?
Ja du kan kanskje si det sånn ! Ei heks tilber naturen og de krefter som finnes der og alt det er skapt av Gud og alt som ligger i det er lagt der av Han. For å gi deg et bilde på
" min kristendom " så kan jeg sammenligne det med en sekk med poteter. Gud er sekken som omfavner alt, han har skapt alt og holder alt i sammen men inne i sekken finnes "alt det andre". Der finnes andre guder og gudinner, engler, demoner + + . Jeg tror på en romslig Gud. :)
La merke til underteksten din og fekk jo eit godt svar da. :)
Antall ord: 198
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Du da Madjava, hva tror du på ?
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Velkommen til tråden ''Vend dere om!'', en tråd full av lysende eksempler på ekte kristne fantatikere av den alle kvalmeste sorten, pluss en hel gjeng med andre litt alternative mennesker som faktisk har rett.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links