Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisNei,vet du hva?!!!!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Sol@ngelica skrev:Å gid kristene folk blir mobba.
Dere tapere fortjener ikke noe bedre sånn dere tvang kristendommen på oss.
Dere tror dere er bedre enn oss fordi dere tror på en hevngjerrig gud.


Dere skal ikke ha noen andre guder enn **BANNEORD!?** egoist.
Er det noen i Norge, eller verden forøvrig som har tvunget kristendommen på noen? Hvem er det? Ble noen drept`? Eller presterer du å laste folk i dag, for hva andre folk gjorde for flere hundre år siden? Det er i hvert fall patetisk og du burde både skamme deg om du er så vanvittig hevngjerrig at du tar det utover uskyldige mennesker og mister hele forstanden.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Sol@ngelica skrev:De fleste kriger opp igeniom årene har skyltes religion:
Hvorfor ikke drite sååååå langt **BANNEORD!?** i religionen da?
Det har ikke gjort så mye at vi har kommet så langt gjennom årene.
Det har ikke hjulpet oss så mye å tro på en gud som ikke finnes.
Hvis du er så opptatt av dette. HVorfor er da du den som hyler høyest på grunnlag av religion. Ja, det er riktig at du her beviser det du selv sier. Og du beviser også hvem som står bak krigingen - nettopp, dine likemenn.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

karina skrev:Nei religion er ikke roten til alt ondt. Feiltolking av religion kanskje, men ikke religion.
Viktig
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Sol@ngelica skrev:Men hvor mange som er religiøse er feiltolkere da?
Du er, så du vet vel kanskje å kjenne dem igjen også?

Joda, jeg er frekk., Men det er søren du også. Fy søren
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Globeline skrev:
Sol@ngelica skrev:Å gid kristene folk blir mobba.
Dere tapere fortjener ikke noe bedre sånn dere tvang kristendommen på oss.
Dere tror dere er bedre enn oss fordi dere tror på en hevngjerrig gud.


Dere skal ikke ha noen andre guder enn **BANNEORD!?** egoist.
Er det noen i Norge, eller verden forøvrig som har tvunget kristendommen på noen? Hvem er det? Ble noen drept`? Eller presterer du å laste folk i dag, for hva andre folk gjorde for flere hundre år siden? Det er i hvert fall patetisk og du burde både skamme deg om du er så vanvittig hevngjerrig at du tar det utover uskyldige mennesker og mister hele forstanden.


Mange ble drept fordi de skulle tro på kristendommen ja, Hvor lite opplyst er du da?
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Globeline skrev:
Sol@ngelica skrev:De fleste kriger opp igeniom årene har skyltes religion:
Hvorfor ikke drite sååååå langt **BANNEORD!?** i religionen da?
Det har ikke gjort så mye at vi har kommet så langt gjennom årene.
Det har ikke hjulpet oss så mye å tro på en gud som ikke finnes.
Hvis du er så opptatt av dette. HVorfor er da du den som hyler høyest på grunnlag av religion. Ja, det er riktig at du her beviser det du selv sier. Og du beviser også hvem som står bak krigingen - nettopp, dine likemenn.


Hadde det ikke vært for den usle kristendommen hadde ikke dettie spørsmålet vært aktuelt, jeg synes ikke at de som tror på nor så laterlig burde eksiteret.
Hvprfor skal dere være noe bere enn oss andre da?
Og ikke kom med noen omskrivninger vi har hlørt bedre før.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Sol@ngelica skrev:

Mange ble drept fordi de skulle tro på kristendommen ja, Hvor lite opplyst er du da?
Jeg er ganske opplyst. Faktisk er jeg så opplyst at jeg er fullt klar over at dette er noe som noen mennesker gjorde for lang tid siden. Og at de sa de gjorde det i kristendommens navn. Jeg er så opplyst at jeg vet at ikke en eneste av de som er kristne i dag har noe som helst med dette å gjøre. Så jeg lurer heller på hvor opplyst du er. Du vet at folk dør og ikke lever i mange hundre år. Du vet at de som lever i dag overhode ikke har gjort noe slikt?

Det du sier kan flyttes over til tyskere. Så kan du skjelle ut alle tyskere fordi de drepte jødene. Ville du gjort det? Hvis du ser en tysk 3 åring løpe rundt og le, er det denne treåringens feil at jødene ble drept? Syns du det er riktig å dømme denne treåringen fordi at Hitler var gal? Hvis ikke, hvordan kan du da gjøre det med folk som er kristne?
Vær så snill å tenke litt da.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Sol@ngelica skrev:

Hadde det ikke vært for den usle kristendommen hadde ikke dettie spørsmålet vært aktuelt, jeg synes ikke at de som tror på nor så laterlig burde eksiteret.
Hvprfor skal dere være noe bere enn oss andre da?
Og ikke kom med noen omskrivninger vi har hlørt bedre før.
Den som gjør seg bedre enn andre. Den som sier at andre ikke har rett til å diskutere fordi de har en latterlig tro - det er faktisk DU. Den eneste her som tror de er bedre enn andre, det er du. Og den eneste som kommer med omskrivinger her, det er du.

Og det er interessant. Og det er typisk. Du roper og hyler over hva som har skjedd før og hva som er galt med det og at det fører til krig. Og den eneste her som ikke klarer å holde roen og diskutere saklig, det er du. Altså, den eneste i denne tråden som kunne valgt å krige for sin tro, det er du. Vi andre prøver å se ting i forhold til hverandre. Ja, det er et tankekors. Du møter deg selv mitt i fleisen her.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Sol@ngelica skrev:
Sol@ngelica skrev:De fleste kriger opp igeniom årene har skyltes religion:
Hvorfor ikke drite sååååå langt **BANNEORD!?** i religionen da?
Det har ikke gjort så mye at vi har kommet så langt gjennom årene.
Det har ikke hjulpet oss så mye å tro på en gud som ikke finnes.

Hadde det ikke vært for den usle kristendommen hadde ikke dettie spørsmålet vært aktuelt, jeg synes ikke at de som tror på nor så laterlig burde eksiteret.
Hvprfor skal dere være noe bere enn oss andre da?
Og ikke kom med noen omskrivninger vi har hlørt bedre før.
Nå må du jammen gi deg [-X

Du er jo verre enn den verste kristne fanatiker! Det skulle vært en kristen som snakket sånn om det DU tror på... Ja, for noe tror vel du også på?

Og du vet, et utall av de alternative retningene kan også defineres som religion.
Bl.a andre spiritismen. I england har spiritistene til og med egne kirker!
Setter du disse i samme bås også?
Skal vi fordømme alle spiritister fordi vi har sett eksempler på at enkelte sprø individer har tent på kirker og ofret spedbarn og jomfruer i spiritismens navn?

Nei, vet du hva!! I utgangspunktet tror jeg (utrolig nok) at vi mener mye av det samme, men å legge det fram på denne måten, synes jeg faktisk ødelegger for noe som kunne blitt en god diskusjon...
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Sol@ngelica skrev:Å gid kristene folk blir mobba.
Dere tapere fortjener ikke noe bedre sånn dere tvang kristendommen på oss.
Dere tror dere er bedre enn oss fordi dere tror på en hevngjerrig gud.


Dere skal ikke ha noen andre guder enn **BANNEORD!?** egoist.
Nå syns jeg ærlig talt du kan roe deg litt ned ! At du ikke har sans for kristne folk er det ingen her inne som ikke har fått med seg nå. Det du driver med nå er barnslig drittkasting og det bør du holder deg for god til. Hvis du ønsker respekt fra oss kristne så er det på tide at du viser oss den samme respekten [-X
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Sol@ngelica skrev:Var det gjennomtenkt at dere skulle tvinge på oss den utrolige dårlige kristendommen da?
Var mange gode utsagn å ta av her så bare valgte ett.
Må si at jeg er glad for å kjenne at jeg ikke lar meg
provosere av sånne hodeløse påstander, de faller på
sin egen urimelighet.
Så jeg ble sittende å tenke på hva som får ett ungt
menneske til å ta så til de grader av over ett tema som
dette. Skal ikke legge ut hva jeg fant ut, men i psykologien
er det noe som heter prosjisering. Ikke like det en opplever hos
andre forde en fortrenger det selv.
Så sol@ngelica skulle forundre meg mye om ikke du om noen år
når du har turt å se litt på hvem du egentlig er har funnet din Gud :mozilla_wink:
Antall ord: 141
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Globeline skrev:
Sol@ngelica skrev:Å gid kristene folk blir mobba.
Dere tapere fortjener ikke noe bedre sånn dere tvang kristendommen på oss.
Dere tror dere er bedre enn oss fordi dere tror på en hevngjerrig gud.


Dere skal ikke ha noen andre guder enn **BANNEORD!?** egoist.
Er det noen i Norge, eller verden forøvrig som har tvunget kristendommen på noen? Hvem er det? Ble noen drept`? Eller presterer du å laste folk i dag, for hva andre folk gjorde for flere hundre år siden? Det er i hvert fall patetisk og du burde både skamme deg om du er så vanvittig hevngjerrig at du tar det utover uskyldige mennesker og mister hele forstanden.
Forsatt vert krig utkjempa pga religion og kva religion som skal ha makt over andre religioner. Sjølvsagt finn ein mange døme på at andre land med sin religiøse overbevisning er inne og "hjelper" i gang slike prosjekt, og kanskje med heilt andre baktanker enn religion, så som olje osv.

Av nyare tid har vi jo religiøse hjelpeorganisasjoner som dukker opp i katastrofeområder og hjelper dei som går med på å la seg omvende til hjelpeorganisasjonens religion. Om dei ikkje vil la seg omvende får dei heller ikkje hjelp.

Mange kristne i noreg prøver forsatt å tvinge kristendommen på andre samt tvinge kristne verdisyn på det norske samfunn, verdisyn som knapt 10% av den norske befolkninga støtter opp om. Du treng bare kikke litt på det politiske kristne engasjemang og kva mål dei jobber mot.

Andre religiøse politiske retningar er ikkje eit hakk betre, men har heller ikkje så stor innflytelse i det politiske landskap enda, skjønt det vil vel forandre seg i takt med utviklinga(les religiøs utvikling).

I verden forøvrig pågår det ein innbitt kamp om kva religion som skal verte størst og dermed få mest makt. Oppi alt dette har vi små-sekter og alternative som hauser opp sine ideal og tek til seg nokre "sjeler" her og der. Det religiøse maleri av verden er ikkje noko pent syn viss du bare tør å kikke på det...
Antall ord: 360
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Jeg endrer herved mitt syn på deler av kristendommen som negativ, til et syn på

mennesker som dømmer andre
mennesker som ser på andre som mindreverdige
mennesker som er urettferdige
mennesker som forskjellsbehandler på feil grunnlag

som negativt. Og dette uansett om det er noe de forkynner.

Dette inkluderer både de verste kristne fanatikere, dvs de som kaller meg djevelens barn på tross av at jeg tror på Gud, OG SolAngelica.(Du ligner mer på kristne fanatikere enn du tror selv)
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

madjava skrev:
Globeline skrev:
Sol@ngelica skrev:Å gid kristene folk blir mobba.
Dere tapere fortjener ikke noe bedre sånn dere tvang kristendommen på oss.
Dere tror dere er bedre enn oss fordi dere tror på en hevngjerrig gud.


Dere skal ikke ha noen andre guder enn **BANNEORD!?** egoist.
Er det noen i Norge, eller verden forøvrig som har tvunget kristendommen på noen? Hvem er det? Ble noen drept`? Eller presterer du å laste folk i dag, for hva andre folk gjorde for flere hundre år siden? Det er i hvert fall patetisk og du burde både skamme deg om du er så vanvittig hevngjerrig at du tar det utover uskyldige mennesker og mister hele forstanden.
Forsatt vert krig utkjempa pga religion og kva religion som skal ha makt over andre religioner. Sjølvsagt finn ein mange døme på at andre land med sin religiøse overbevisning er inne og "hjelper" i gang slike prosjekt, og kanskje med heilt andre baktanker enn religion, så som olje osv.

Av nyare tid har vi jo religiøse hjelpeorganisasjoner som dukker opp i katastrofeområder og hjelper dei som går med på å la seg omvende til hjelpeorganisasjonens religion. Om dei ikkje vil la seg omvende får dei heller ikkje hjelp.

Mange kristne i noreg prøver forsatt å tvinge kristendommen på andre samt tvinge kristne verdisyn på det norske samfunn, verdisyn som knapt 10% av den norske befolkninga støtter opp om. Du treng bare kikke litt på det politiske kristne engasjemang og kva mål dei jobber mot.

Andre religiøse politiske retningar er ikkje eit hakk betre, men har heller ikkje så stor innflytelse i det politiske landskap enda, skjønt det vil vel forandre seg i takt med utviklinga(les religiøs utvikling).

I verden forøvrig pågår det ein innbitt kamp om kva religion som skal verte størst og dermed få mest makt. Oppi alt dette har vi små-sekter og alternative som hauser opp sine ideal og tek til seg nokre "sjeler" her og der. Det religiøse maleri av verden er ikkje noko pent syn viss du bare tør å kikke på det...
Ja, det finnes folk som prøver å påvirke andre. Men det finnes ikke folk som gjør det Sol@angelica fremlegger. Fordi hun kjefter ut folk i dag,¨på bakgrunn av hva folk gjorde for leeeeeeeeeeeeeenge siden. Men du har nok rett i at jeg kunne uttalt meg tydeligere.

Mitt utgangspunt for svaret til Sol@ngelica var hennes utsagn "dere tvang kristendommen på oss". Og, vel - kan selvfølgelig diskutere hvorvidt folk påtvinger andre kristendom i dag eller ikke. Men jeg syns faktisk det er viktigere å trøkke inn i ansiktet på Sol@ngelica hva hun faktisk sitter å sier. Fordi det er så forkastelig at jeg får hakeslepp og syns det er alvorlige beskyldninger hun kommer med.
Sist redigert av Globeline på 14 Jan 2007 15:31, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 482

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

karina skrev:Jeg endrer herved mitt syn på deler av kristendommen som negativ, til et syn på

mennesker som dømmer andre
mennesker som ser på andre som mindreverdige
mennesker som er urettferdige
mennesker som forskjellsbehandler på feil grunnlag

som negativt. Og dette uansett om det er noe de forkynner.

Dette inkluderer både de verste kristne fanatikere, dvs de som kaller meg djevelens barn på tross av at jeg tror på Gud, OG SolAngelica.(Du ligner mer på kristne fanatikere enn du tror selv)
Det syns jeg var lurt å gjøre. :)
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links