Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

sjekk dagbladet 22/2 07. 2 skjelv i området januar /februar. bommet litt på skjelvsenteret. men det forste kunne vert katastrofalt for geiranger.

legg ballen død. og legg merke til at du var den eneste som reagerte.
Antall ord: 39
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Xirque Zdataan skrev:sjekk dagbladet 22/2 07. 2 skjelv i området januar /februar. bommet litt på skjelvsenteret. men det forste kunne vert katastrofalt for geiranger.

legg ballen død. og legg merke til at du var den eneste som reagerte.
Legg merke til at dette jordkjelvet ike ble registrert av ett eneste menneske.

I mars skrev jeg dette, som inkluderer dette du tenkte på, og som kun ble registrert på veldig fintfølende instrumenter. Dette lille skjelvet kunne ikke på noen måte være katastrofalt for hverken Geiranger eller andre steder.

Hvor mange skal reagere før det er noe å ta hensyn til da? Er sannheten en demokratisk sak, hvor man avstemmer om det har vært flodbølge eller ikke?
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Jeg stemmer imot.
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Paranormale nikkedukker, som Xirque Zdataan med fleire, ser og opplever livet gjennom eit innsnevra nålauge utan bruk av sunn fornuft, nyskjerrig åpenhet eller fornuftig skjepsis. Da dukker gjerne gullkorna opp oxo, som fjerner alt håp om IQ'ens tilstedeværelse blant alternative.

Og som vanleg er det ikkje ein einaste som tør å ta spørsmåla fra BA på alvor. Svara er egentleg innlysande men like fullt tunge å svelge for dei som lever etter ein paranormal sannhet. Skjønt denne sannhet synast heller å basere seg på fantasi enn fakta. For går ein den alternative sannhet og åpenhet nærmere etter i sømmane, oppdager ein at den viktigaste bestanddelen er pisspreik. Masse pisspreik!
Antall ord: 117
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

madjava skrev:Paranormale nikkedukker, som Xirque Zdataan med fleire, ser og opplever livet gjennom eit innsnevra nålauge utan bruk av sunn fornuft, nyskjerrig åpenhet eller fornuftig skjepsis. Da dukker gjerne gullkorna opp oxo, som fjerner alt håp om IQ'ens tilstedeværelse blant alternative.

Og som vanleg er det ikkje ein einaste som tør å ta spørsmåla fra BA på alvor. Svara er egentleg innlysande men like fullt tunge å svelge for dei som lever etter ein paranormal sannhet. Skjønt denne sannhet synast heller å basere seg på fantasi enn fakta. For går ein den alternative sannhet og åpenhet nærmere etter i sømmane, oppdager ein at den viktigaste bestanddelen er pisspreik. Masse pisspreik!
ååå så sinte lille du var nå, nesten litt søtt når du furter. jeg har arrestert deg før når du snakket om at psi-baller var oppspinn, skal vi ta den igjen? Kvantefysikk, og om du ikke klarer å forstå hva det er snakk om å er det ikke min iq som er sviktende.

Eller er det som man sie: på seg selv så kjenner man Andre. :mozilla_foot:
Antall ord: 187
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Xirque Zdataan skrev:sjekk dagbladet 22/2 07. 2 skjelv i området januar /februar. bommet litt på skjelvsenteret. men det forste kunne vert katastrofalt for geiranger.

legg ballen død. og legg merke til at du var den eneste som reagerte.
Kunne vært katastrofalt for Geiranger, eller var katastrofalt for Geiranger? Du har fått med deg at dette som tilsynelatende ble kanalisert er blitt sagt å ikke ha skjedd likevel fordi den universelle tiden ikke er som vår og bla bla bla. Osv.

Det er sjelden jeg er enig med BA. Men å se folk misbruke åndelige egenskaper og forsøke manipulere med dem som gjort her, det er verdt å sette fokus på. Og etter min mening kan det ikke forsvares. Det er like ille som en psykolog som misbruker sine pasienter på ene eller andre måten eller bryter sin taushetsplikt - eller advokaten som jobber mot sin klient. En viss seriøsitet bør vi kunne forvente fra folk som hevder å kunne noë.

Dersom du sier du skal strikke en genser så strikk en genser. Dersom noen en måned senere beklager seg over at det ikke ble en genser men en lue, så innrøm at du gjorde en dårlig jobb. KJære vene - livet blir enkelt hvis man bare kan slenge ut hva som helst for så å endre mening når det ikke stemmer

Og det er vanvittig useriøst. Tragisk, trist og ganske ekkelt å se på - spesielt med tanke på hva rolle selvutnevnte "åndelige ikoner" påtar seg overfor andre mennesker.
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Jeg er for øvrig også en av dem, som opplever manglende evne til kontinuitet i hverdagen og i sine uttalelser som litt lite intelligent.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

det vi vet er at sprekken i geirangerfjellet blir større og større, og når vi ser på det på den m\åten vil ett hvert skjelv, stort som lite, kunne være katastrofal. Det trengs ikke en kjempeladning for å løse noe som *er* løst, man trenger bare å løse litt mere der det holder igjen, når det er sagt så er det flere fjell i omrødet som vil kunne gli ned ihavet i regionen, om Opstadhornet går i havet då rammes Moldefjorden, Tresfjorden, Vikebukt, ++ ikke like kjent men med like store følger og betraktelig mye nermere begge skjelvene der var snakk om i artiklen.
Antall ord: 113
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Xirque Zdataan skrev:
madjava skrev:Paranormale nikkedukker, som Xirque Zdataan med fleire, ser og opplever livet gjennom eit innsnevra nålauge utan bruk av sunn fornuft, nyskjerrig åpenhet eller fornuftig skjepsis. Da dukker gjerne gullkorna opp oxo, som fjerner alt håp om IQ'ens tilstedeværelse blant alternative.

Og som vanleg er det ikkje ein einaste som tør å ta spørsmåla fra BA på alvor. Svara er egentleg innlysande men like fullt tunge å svelge for dei som lever etter ein paranormal sannhet. Skjønt denne sannhet synast heller å basere seg på fantasi enn fakta. For går ein den alternative sannhet og åpenhet nærmere etter i sømmane, oppdager ein at den viktigaste bestanddelen er pisspreik. Masse pisspreik!
ååå så sinte lille du var nå, nesten litt søtt når du furter. jeg har arrestert deg før når du snakket om at psi-baller var oppspinn, skal vi ta den igjen? Kvantefysikk, og om du ikke klarer å forstå hva det er snakk om å er det ikke min iq som er sviktende.

Eller er det som man sie: på seg selv så kjenner man Andre. :mozilla_foot:
Hersketeknikk bite ikkje på meg...alle kan misbruke "på seg sjølv kjenner man andre" i mangelen av noko konstruktivt å komme med...
Antall ord: 212
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Xirque Zdataan skrev:det vi vet er at sprekken i geirangerfjellet blir større og større, og når vi ser på det på den m\åten vil ett hvert skjelv, stort som lite, kunne være katastrofal. Det trengs ikke en kjempeladning for å løse noe som *er* løst, man trenger bare å løse litt mere der det holder igjen, når det er sagt så er det flere fjell i omrødet som vil kunne gli ned ihavet i regionen, om Opstadhornet går i havet då rammes Moldefjorden, Tresfjorden, Vikebukt, ++ ikke like kjent men med like store følger og betraktelig mye nermere begge skjelvene der var snakk om i artiklen.
Ja - plutselig faller den ned i vannet og vi oversvømmes hele gjengen - så lykkelig for å bo i 3 etg. Poenget er at dette er gammel nytt, veldig gammel nytt - helt fra jeg var barn... så gammel nytt.

Og det har overhode ikke noe med spådommene å gjøre. Antagelsen om at det kan få katastrofale følger en gang, den er gammel. Mange som har spådd det før. Denne gangen gjaldt det forøvrig påstanden om at et gjordskjelv ville føre til en flodbølge i 2007 - for flere måneder siden. Dette har ikke skjedd, sprekk eller ikke sprekk. Det henger godt på plass enda.
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Xirque Zdataan skrev:
madjava skrev:Paranormale nikkedukker, som Xirque Zdataan med fleire, ser og opplever livet gjennom eit innsnevra nålauge utan bruk av sunn fornuft, nyskjerrig åpenhet eller fornuftig skjepsis. Da dukker gjerne gullkorna opp oxo, som fjerner alt håp om IQ'ens tilstedeværelse blant alternative.

Og som vanleg er det ikkje ein einaste som tør å ta spørsmåla fra BA på alvor. Svara er egentleg innlysande men like fullt tunge å svelge for dei som lever etter ein paranormal sannhet. Skjønt denne sannhet synast heller å basere seg på fantasi enn fakta. For går ein den alternative sannhet og åpenhet nærmere etter i sømmane, oppdager ein at den viktigaste bestanddelen er pisspreik. Masse pisspreik!
ååå så sinte lille du var nå, nesten litt søtt når du furter. jeg har arrestert deg før når du snakket om at psi-baller var oppspinn, skal vi ta den igjen? Kvantefysikk, og om du ikke klarer å forstå hva det er snakk om å er det ikke min iq som er sviktende.

Eller er det som man sie: på seg selv så kjenner man Andre. :mozilla_foot:
Noe bedre bekreftelse kunne ikke Madjava få for sine ord. :)

Ingen saklige argument, kun nedlatenhet og selvskryt, som jeg, for min del, tviler sterkt på har bunn i virkeligheten.
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Xirque Zdataan skrev:det vi vet er at sprekken i geirangerfjellet blir større og større, og når vi ser på det på den m\åten vil ett hvert skjelv, stort som lite, kunne være katastrofal. Det trengs ikke en kjempeladning for å løse noe som *er* løst, man trenger bare å løse litt mere der det holder igjen, når det er sagt så er det flere fjell i omrødet som vil kunne gli ned ihavet i regionen, om Opstadhornet går i havet då rammes Moldefjorden, Tresfjorden, Vikebukt, ++ ikke like kjent men med like store følger og betraktelig mye nermere begge skjelvene der var snakk om i artiklen.
Dette er uvesentlig. Det ble "kanalisert" jordskjelv og flom i Geiranger. Et jordskjelv som ikke merkes av mennesker hadde ikke holdt til å fullføre denne sprekken.

Det kom ingen flodbølge i Geiranger i februar. Det kom ikke noen voldsomme jordskjelv i mars. Alt var bare oppspinn fra ende til annen.
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Jeg tror noen og enhver kunne godt av å ha litt selvrens før de starta å rense jorda hehe...

ikke skjønner jeg at det er noe i veien å bruke litt fornuft og være åndelig? nettopp det være åndelig og fornuftig forteller jo at du skal være ydmyk og at din sannhet er ikke den andres? Og ta aldri forgitt at hva du sanser og opplever er hva ALLE andre sanser, burde sanse og skal sanse!!!

Hva en har kanalisert er ikke akkurat hva andre mener er den mest sannsynlig utvei eller for den saks skyld hva andre igjen har kanalisert?

For min del er kanalisering noe alle driver med.. og et oppskrytt ord... og brukes for hva det er verdt, dvs at noen mener å kanalisere er sjelden vare og den som gjør det har fortrinn iform av direkte kontakt, edel livsoppgave og innsikt som vi andre små sauer ikke er forunt hehe...

In generally speaking :mozilla_wink: men jeg har fortsatt ikke dratt alle over en kam, bare at den som lever får se.. er det eneste man kan faktisk være sikker på. og ser man rundt på jorda og alle menneskene som fins der.. så kan ikke alle dra nytte av "fast enlightning" tross alt vil vi mennesker erkjenne og erfare bit for bit, vi elsker det innerst inne selv om det gjør vondt av og til. Og en rask endring er ikke den beste "barneoppdragelsen". Her må det faktisk sige inn hos noen... selv om det sies at verden er på randen av opplysning og det hele går i en fart som ikek ligner grisen..

for alt vi vet kan vi ha vært igjennom dette flere ganger, jvf forbudt arkeologi.. der man har funnet gjenstander som ikke lar seg føye inn i f.eks darwismen ang menneskearten eksistens og utvikling. De er for gamle og for menneskeskapte til å samsvare med vår historie i årtall. De gjemmes isteden for bort i støvete hyller i museum og etikken får litt yngre alder enn karbondatering og andre metoder sier.. metoder som vi likevel bruker på andre litt askepterte ting ;)

det som kan irritere meg er en fast oppskriftene man finner kanalisert, på veien fremover.. noen av ingrediense er ikke helt gode, mens andre kan man til en viss grad akseptere..

hva velger jeg da? si det.. har ikke landa på en god nok teori eller kanalisering enda :D kanskje jeg er litt kresen....
Antall ord: 414
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

prøvde å legge ballen død. B.A Klarte ikke å motstå fristelsen, noe han burde, det kan jo tenkes at fldbølgen ikke ki\+om da det er mange som jobber for å forhindre den.. det er mye energi som holder fjellet oppe, men siden B.A Ikke er åpen for at Slike ting eksisterer så er det umuløig å nå igjennom, Sjekk alle inleggene til B.A negativ til alt som lukter av noe siom ikke j\har en logisk forklaring, forumets desidert ukronede konge av kranglefanter. Har å inse at andre har en annen sannhet som er like sann som hans egen er vist vanskelig ettersom han/ho er ufeilbarlig.
Jeg har aldri sagt at jeg har noe tro på Gautes Kanalisering men jeg er kritisk til krabnglefanter som gjør en tråd som skulle vert glemt for over ett halvt år siden til en kjempesak.

Gaute Bommet, Men det betyr ikke at han ikke er i stand til å få beskjeder om hva som kan skje allikavel. Er det noe som vi vet så er det at det er bvanskelig å spå i tid, da tidsbegrepet er annerledes på den andre siden, det som er kort tid der er en evighet her.

Kan vi tegge dette dødt Nå???? :evil:
Antall ord: 209
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Hvorfor skal det legges dødt da, det er jo bare og holde seg unna tråden og la andre fortsette diskusjonen
Antall ord: 22
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links