Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisUSA står bak 9/11?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Vomit

USA står bak 9/11?

Innlegg av Vomit »

Virker så fjernt for meg at det blir helt latterlig.

Må veie litt opp her med å legge inn litt fakta fra folk som kan dette her, og la konspirasjonsteorier ligge litt.

http://www.metacafe.com/watch/295620/ho ... collapsed/

Kort, men virker så logisk.
Man bør ikke være ekspert for å skjønne denne.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 28 Jan 2007 00:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av fru_luna »

Jeg tror USA, om ikke de står bak, visste om det. For alle som hadde bra jobber og sånn ble frarådet å fly denne dagen. Og USA fikk mange advarsler om at noe sånnt skulle skje, helt fra 1993 liksom. Bush fikk t.o.m et brev om dette, i august 2001 eller noe. Hvor det sto konkret at det kom til å skje, og hvor også tror jeg. Er det dette som denne filmen er om egentlig? Jeg gadd ikke se den skjønner du. Hehe. For det irriterer meg bare egentlig. Hehe.
Antall ord: 96
Steik vafler for samfunnet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

...

Innlegg av green eyes »

Det er mye som er merkelig med 9/11, det kan vi vel alle väre enige om...
Antall ord: 18
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 28 Jan 2007 00:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av fru_luna »

Æsj-. Det som egentlig irriterer meg mest rundt 9/11 akkurat nå er helt klart de filmene som er kommet nå¨. Ikke en, men 2. At de skal bruke sånne ting å tjene penger på, og dra de som var pårørende rett ned i søla igjen, nå så lenge etter når de kanskje hadde greid å komme seg et steg videre. Hollywood crap, amerika crap. Jeg liker ikke Amerika veldig mye
Antall ord: 74
Steik vafler for samfunnet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

....

Innlegg av green eyes »

Kan bare si meg enig i det...
Antall ord: 7
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Odin.01
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 06 Des 2006 20:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Odin.01 »

Det var en meget godt planlagt terroristaksjon...er vel ikke noe mer å si om det.. tragisk. er jo ikke usa som står bak, hvilke paranoide idioter kan finne på å si noe slikt.. bar for å få lov til å komme i media å bli kjent..syke personer som finner på å si noe slikt.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 28 Jan 2007 00:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av fru_luna »

Jeg tror ikke USA står bak det. Men jeg tror de var ganske klar over at et kom til å skje. Herr Osama lå jo også faktisk på sykehus i USA en periode han, men så ble han sendt ut... Han ble nok glad da også. Men jeg tror virkelig USA, eller i alle fall de høyt oppe i staten viste om det. Som mister Bush selv.
Antall ord: 68
Steik vafler for samfunnet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: USA står bak 9/11?

Innlegg av Dj_Devil »

Drogh-vonney skrev:Virker så fjernt for meg at det blir helt latterlig.

Må veie litt opp her med å legge inn litt fakta fra folk som kan dette her, og la konspirasjonsteorier ligge litt.

http://www.metacafe.com/watch/295620/ho ... collapsed/

Kort, men virker så logisk.
Man bør ikke være ekspert for å skjønne denne.
dette er eit selvfølge.. det er jo domino effekten....
alle stål bjelker hadde varme beskyttelse. men pågrunn av explosjonen så ble denne sprengt vekk dei plassene flyene slo til.
når da varmen gjore at stålet smelta eller ble mykt, så kolapser gulvet som da er laget av stål.
som da forårsaker at stivheten i selve bygningen ikke eksisterer lenger. som da forårsaker at dei overvåningene blir for tungt å holde oppe. som da forårsaker domino effekt på veien ned.

arkitektane hadde fårutsett brann når dei lagde bygningen.. men dei hadde aldri i hele sitt liv sett for seg at fly skulle kresja inn i bygningen som får varme beskyttelsen til å explodere vekk.

det har ingenting med at det er amerikanerne sin feil at bygningen kolapset. bygningen ble laget på en tid der tetorisme ikke var så høyt som den er i dag. å alle arkitekter for bygningen er gamle menn. hoved problemet for arkitektene på den tiden bygningen ble laget var vinden... fordi så høyt oppe er vinden sterk. noe som var deres største utfordring. ikke at eit fly skulle krasje i det.

på en måte vil eg tro at 9.11 er USA sin feil. men ikke at bygningen kolapset.
det er USA sin feil at dei jekk ut av afganistan før dei egentlig skulle så andre militante personer kunne ta over makten, som al caida (skrevet rett?).
Antall ord: 303
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

fru_luna skrev:Æsj-. Det som egentlig irriterer meg mest rundt 9/11 akkurat nå er helt klart de filmene som er kommet nå¨. Ikke en, men 2. At de skal bruke sånne ting å tjene penger på, og dra de som var pårørende rett ned i søla igjen, nå så lenge etter når de kanskje hadde greid å komme seg et steg videre. Hollywood crap, amerika crap. Jeg liker ikke Amerika veldig mye
Helt enig. Og at de lager disse "United 93" filmene under ULIKE titler, som faktisk er samme film, er oppsiktsvekkende, da noen av eksemplarene har gått som "dokumentarer" fra Discovery og andre utgivelser på DVD. Jeg så den selv på kino.
For meg virker det ut som enda et forsøk på å influentere og indoktrinere om hva som "virkelig" skjedde. Jeg finner det meget suspekt og veldig forkastelig.
Underholdning my ass.
Antall ord: 149
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Med tanke på alt som blir sagt om konspirasjonsteorier og alt dette,
så synes jeg likevel dere burde stille dere til sidelinjen litt,
både dere som sluker rått konspirasjonsteorier, dere som kritiserer sterkt for tilhengerne av disse teoriene til å være paranoide, og til dere som allerede forholder dere noenlunde nøytralt og objektivt til hva som egentlig skjedde. En ting dere alle burde ha til felles i hodene deres er faktumet over hvorfor USA har støttet Osama bin Laden, Saddam Hussein og ikke minst MANGE andre dikatorer gjennom alle år, også under andre verdenskrig - vår "kjære" Hitler.
Ansiktet utad for USA er "Fysj, dikatatur er forkastelig, det må vi bekjempe".
Innad er de skitne hemmelighetene mange.

Norsk Hydro produserte magnesium til bruk i napalm under Korea-krigen,
de supplerte også tyskerne med gass til Auswitzch.
Bestefaren til George W. Bush (altså Prescott Bush) overførte penger for nazistene under andre verdenskrig og ga også lån til dem av betydelige summer.
De visste at de skulle bli angrepet av Japanerne i Pearl Harbour, da hadde de en gyldig grunn til å slå tilbake.

Hvorfor skulle WTC tilfellet være utelukket fra resten av ideologien de bygger sine verdier på? Jeg ser ikke unntaksargumentene. Ingen.

USA har alltid tjent på krig.
Alt henger sammen veldig komplekst, og vi ville brukt mange livsløp på å finne utav hvordan alt dette henger sammen. Men for enkelhets skyld dreier det seg nok som vanlig om penger og makt. Trist?
Antall ord: 250
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Hvorfor har du et spørsmålstegn bak om penger og makt er trist, ludoburgero ..

Penger og makt er denne verdens pillarer, det må du vel innse. :D
Antall ord: 27
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: ...

Innlegg av BA. »

green eyes skrev:Det er mye som er merkelig med 9/11, det kan vi vel alle väre enige om...
Og det merkeligste av alt er alt det merkelige folk tror om 9/11. :D

Det meste her er avklart for lenge siden. Det var fremstående forretningsfolk med på flyene som krasjet, det var jøder i WTC og det var et fly som krasjet i Pentagon.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 28 Jan 2007 00:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av fru_luna »

ludoburgero skrev:Med tanke på alt som blir sagt om konspirasjonsteorier og alt dette,
så synes jeg likevel dere burde stille dere til sidelinjen litt,
både dere som sluker rått konspirasjonsteorier, dere som kritiserer sterkt for tilhengerne av disse teoriene til å være paranoide, og til dere som allerede forholder dere noenlunde nøytralt og objektivt til hva som egentlig skjedde. En ting dere alle burde ha til felles i hodene deres er faktumet over hvorfor USA har støttet Osama bin Laden, Saddam Hussein og ikke minst MANGE andre dikatorer gjennom alle år, også under andre verdenskrig - vår "kjære" Hitler.
Ansiktet utad for USA er "Fysj, dikatatur er forkastelig, det må vi bekjempe".
Innad er de skitne hemmelighetene mange.

Norsk Hydro produserte magnesium til bruk i napalm under Korea-krigen,
de supplerte også tyskerne med gass til Auswitzch.
Bestefaren til George W. Bush (altså Prescott Bush) overførte penger for nazistene under andre verdenskrig og ga også lån til dem av betydelige summer.
De visste at de skulle bli angrepet av Japanerne i Pearl Harbour, da hadde de en gyldig grunn til å slå tilbake.

Hvorfor skulle WTC tilfellet være utelukket fra resten av ideologien de bygger sine verdier på? Jeg ser ikke unntaksargumentene. Ingen.

USA har alltid tjent på krig.
Alt henger sammen veldig komplekst, og vi ville brukt mange livsløp på å finne utav hvordan alt dette henger sammen. Men for enkelhets skyld dreier det seg nok som vanlig om penger og makt. Trist?
Jeg er enig med deg. Alt amerika tenker på er penger og makt, de er jo tross alt det "richest and most powerful country in the world" Så.. Men har de velferds koder og andre goder for den sags skyld? Neida. Amerika er en av de yngste statene i verden. Men alikevel gir vi dem retten til å styre.. Noe burde gjøres egentlig..
Antall ord: 315
Steik vafler for samfunnet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 28 Jan 2007 00:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av fru_luna »

Velferdsgoder* mente jeg:p
Antall ord: 4
Steik vafler for samfunnet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Odin.01
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 06 Des 2006 20:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Odin.01 »

Er jo ikke noe å spekulere noe mer over hva som skjedde, terrorister angrep usa, og da vil de jo ha tak i de skyldige.. altså terrorister... er det de driver med, ikke noe mer innfløkt enn det.. er så mange av de som gjerne vil lage en film eller skrive en bok, bare av en grunn.. for å få solgt det, og få mange til å tro på at "kanskje det var usa selv som sto bak"hmmmmmm spekulere på ditt og datt..hallo!!
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links