Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisUSA står bak 9/11?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 28 Jan 2007 00:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av fru_luna »

De filmene som er lagd, sikter til united 93 og den andre som ikke kom for så lenge siden. Er ene å alene bare penge lystige idioter, som ikke eier medfølelse for andres tragedier. Hollywood. Blæ
Antall ord: 36
Steik vafler for samfunnet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Nostradamus skrev:Hvorfor har du et spørsmålstegn bak om penger og makt er trist, ludoburgero ..

Penger og makt er denne verdens pillarer, det må du vel innse. :D
*kaste litt opp*
Tja... penger og makt kan være en fin måte å spille verden på.
Dersom en sitter med det selv.
Litt småkjipt for hele resten av verden.

For det er som regel relativt få hender om makten og pengene.
De rike blir rikere. Og resten vet vi.
Antall ord: 80
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Odin.01 skrev:Er jo ikke noe å spekulere noe mer over hva som skjedde, terrorister angrep usa, og da vil de jo ha tak i de skyldige.. altså terrorister... er det de driver med, ikke noe mer innfløkt enn det.. er så mange av de som gjerne vil lage en film eller skrive en bok, bare av en grunn.. for å få solgt det, og få mange til å tro på at "kanskje det var usa selv som sto bak"hmmmmmm spekulere på ditt og datt..hallo!!
Hvis ingen hadde vist meg hvordan 2 og 2 er 4, kunne jeg fint trodd på at 2 og 2 var 3, dersom de sa det til meg da jeg var liten og ikke lot meg fundere på hvorfor.
Antall ord: 125
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

fru_luna skrev: Jeg er enig med deg. Alt amerika tenker på er penger og makt, de er jo tross alt det "richest and most powerful country in the world" Så.. Men har de velferds koder og andre goder for den sags skyld? Neida. Amerika er en av de yngste statene i verden. Men alikevel gir vi dem retten til å styre.. Noe burde gjøres egentlig..
Noe blir prøvd gjort, men dessverre blir det gjort feil.
Terroristene, ekstremistene. De som drastisk går til verks.
Og de som av den grunn også blir klandret for mye ellers iscenesatt virksomhet av vår gode venn Onkel Sam sjøl.
Krig og terrorisme er ikke løsningen på problemet.
Det er avleggs. Kanskje på moten for noen hundre år siden, men ikke i år.

Men "verden" lærer aldri. Vi må jo selvsagt ha et forsvar, dersom vi fortsatt ønsker å gi signaler og indirekte foreslår at vi ønsker krig, kan skjønne.
Vi må jo også støtte "krigen mot terrorisme" for at USA skal bli et enda rikere land.
Rikere land, ja. Der hvor alle har det så fint. Siden det er et så rikt land.
Der hvor godene blir rettferdig fordelt.
The land of opportunities.
Yes sir. Ingen tvil.

Hva om jeg foreslo at mord ikke var en forbrytelse så lenge det gikk mot makteliten der borte? Hadde jeg blitt oppsøkt/hentet av noen skumle menn for å skrive noe slikt?
Da lar jeg være :D
Men jeg er fremdeles litt lamslått over at det var en helt fin-fin ting å henge Saddam Hussein... for går ikke det her på det samme?

Og det jeg også tenker mye på... det er hvor stor sikkerheten faktisk ER... og hvor mange som er involvert... når det gjelder sikkerheten rundt det hvite hus... og hvordan i all verden kan de leve et tilnærmet normalt liv da..?
Hvorfor kan VI (ja, vi også) ikke ha en verdens-regjerende president i USA som vi faktisk kan forholde oss til, som legger kortene for våre liv, som faktisk også lever et noenlunde NORMALT liv - siden det er det VI andre gjør som han jo har i sin hule hånd?
Presidentene i USA har i nyere tider vært verdens mektigste menn, sies det.
Sannheten er også at det er andre krefter bak. Bush har mange intelligente menn i ryggen som setter opp brikkene for ham. Han er vel almenn kjent for å ikke være den sylskarpeste kniven i skuffa selv. Han har mange med seg.
Det å klandre Bush for noe som helst annet enn å være med på det hele og være ansiktet utad blir derfor også litt dumt egentlig. Han har nok relativt stor makt, men ikke i forhold til maktapparatet som består av så mange andre. Paul D. Wolfowitz er nok den styggeste ulven av de alle, attpåtil den farligste av dem.

Igjen. Det kan oppsummeres med at USA er fucked up som de helt sikkert kunne sagt selv. Fucked up ja. Er det norsk? Jeg tror ihvertfall vi bruker fuck veldig mye her til lands i dagligtale. Spesielt kidsa idag. Whatever, dere tar pointet tenker jeg.
Antall ord: 535
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 28 Jan 2007 00:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av fru_luna »

ludoburgero skrev: Noe blir prøvd gjort, men dessverre blir det gjort feil.
Terroristene, ekstremistene. De som drastisk går til verks.
Og de som av den grunn også blir klandret for mye ellers iscenesatt virksomhet av vår gode venn Onkel Sam sjøl.
Krig og terrorisme er ikke løsningen på problemet.
Det er avleggs. Kanskje på moten for noen hundre år siden, men ikke i år.

Men "verden" lærer aldri. Vi må jo selvsagt ha et forsvar, dersom vi fortsatt ønsker å gi signaler og indirekte foreslår at vi ønsker krig, kan skjønne.
Vi må jo også støtte "krigen mot terrorisme" for at USA skal bli et enda rikere land.
Rikere land, ja. Der hvor alle har det så fint. Siden det er et så rikt land.
Der hvor godene blir rettferdig fordelt.
The land of opportunities.
Yes sir. Ingen tvil.

Hva om jeg foreslo at mord ikke var en forbrytelse så lenge det gikk mot makteliten der borte? Hadde jeg blitt oppsøkt/hentet av noen skumle menn for å skrive noe slikt?
Da lar jeg være :D
Men jeg er fremdeles litt lamslått over at det var en helt fin-fin ting å henge Saddam Hussein... for går ikke det her på det samme?

Og det jeg også tenker mye på... det er hvor stor sikkerheten faktisk ER... og hvor mange som er involvert... når det gjelder sikkerheten rundt det hvite hus... og hvordan i all verden kan de leve et tilnærmet normalt liv da..?
Hvorfor kan VI (ja, vi også) ikke ha en verdens-regjerende president i USA som vi faktisk kan forholde oss til, som legger kortene for våre liv, som faktisk også lever et noenlunde NORMALT liv - siden det er det VI andre gjør som han jo har i sin hule hånd?
Presidentene i USA har i nyere tider vært verdens mektigste menn, sies det.
Sannheten er også at det er andre krefter bak. Bush har mange intelligente menn i ryggen som setter opp brikkene for ham. Han er vel almenn kjent for å ikke være den sylskarpeste kniven i skuffa selv. Han har mange med seg.
Det å klandre Bush for noe som helst annet enn å være med på det hele og være ansiktet utad blir derfor også litt dumt egentlig. Han har nok relativt stor makt, men ikke i forhold til maktapparatet som består av så mange andre. Paul D. Wolfowitz er nok den styggeste ulven av de alle, attpåtil den farligste av dem.

Igjen. Det kan oppsummeres med at USA er fucked up som de helt sikkert kunne sagt selv. Fucked up ja. Er det norsk? Jeg tror ihvertfall vi bruker fuck veldig mye her til lands i dagligtale. Spesielt kidsa idag. Whatever, dere tar pointet tenker jeg.
Jeg liker måten du tenker på anngående dette her. Og jeg er helt enig med deg. Krig gikk av moten for over 100 år siden, men alikevel setter NRA og mediene inn i hue på amerikanske folk at de trenger våpen til å beskytte seg med. Alikevel prioriteres å drepe flest mulige uskyldige i irak og slikt, over å oppklare mord i eget land. Eller ta opp kampen mot fattigdom og alt det der. Men selvfølgelig, the american dream, det er det alle burde prøve å oppnå.

Mord burde ikke være en forbrytelse så lenge det gikk på makteliten der borte. Sånn nå har jeg sagt det, så kan de skumle mennene bare komme å ta meg:p Og ja, hengingen på Sadam, jeg syns det er ok at han ble hengt, men mange andre kunne hengt med ham, for å si det sånn.

Og ja, bush er jo i prinsippet bare en nikkedukke han. Men det er han som er ansiktet utad ja, så. Jeg misliker han sterkt som står der å taler. Jeg misliker hele den amerikanske staten veldig sterkt. Og kunne ønske jeg greide la vær å irritere meg over det. Men det får ikke. Hehe.

Men men. Tingene vi meningfulle men desverre maktløse mennesker ikke kangjøre noe med..

Og fucked brukes mye av oss "kidsa". selv om jeg personlig kunne ønske det ikke var sånn. Norsk er et vakkert språk,i all fall før i tiden når ikke alle andre duste ord var inne i bildet, og da folk greid å si kj lyden:)
Antall ord: 737
Steik vafler for samfunnet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

ludoburgero skrev:
Nostradamus skrev:Hvorfor har du et spørsmålstegn bak om penger og makt er trist, ludoburgero ..

Penger og makt er denne verdens pillarer, det må du vel innse. :D
*kaste litt opp*
Tja... penger og makt kan være en fin måte å spille verden på.
Dersom en sitter med det selv.
Litt småkjipt for hele resten av verden.

For det er som regel relativt få hender om makten og pengene.
De rike blir rikere. Og resten vet vi.
Ludoburgero.. det er nesten så jeg blir litt øm om hjerteroten over deg..

Om du blir noe kvalm av mine streker, er det nok ditt problem det. Det du nok allikevel er nødt for uansett å innse - om en stund - er dette:

Vi lever for det meste av tiden utenfor Paranormal.no :mozilla_surprised:

Vi kan forsøke å undertrykke "den tunge og dystre virkeligheten" en stund, men går det for lang tid uten at vi vender tilbaketilbake til den - kommer vi først til å bli beskyldt for å være dagdrømmere - og så går det slag i slag.. nedover, nedover..

Ser at fru_luna har blitt bitt av sin egen "lunatic", men jeg er litt hardere i skallet:
Til og med studentmiljøene rundtomkring i verden er mye mindre på defensiven enn det du uttaler som læresetninger her i tråden.
Universitetsstudenter i dag lar seg ikke vippe av pinnen med hjernetomt pølsevev i teorienes jumboklasse. Det er fremdeles tanks i Kina, men ungdommen av i dag går mere på fotgjengerfeltene der nå..

At også jeg finner mye av det disse selvutnevnte verdens-onkel-politi USA foretar seg for usmakelig, er vel ingen hemmelighet. Men, jeg har levd såpass lenge at jeg begynner å kjenne amerikanernes dobbeltmoral og fremelskelse av søtsupperomantiske western-shows.

Amerikanere bare elsker det å få bringe tårene frem. Målet helliger da middelet for dem i mange tilfeller. En skikkelig tåreperse MÅ bare komme fra USA, ellers blir den av den jevne amerikaner ignorert og latterliggjort. Og nordmenn elsker å henge seg på amerikanske trender..
Have a Hot Dog - and grab a spell on your way out..

Lev livet i virkeligheten - ellers reiser det seg opp og glefser deg i mykpartiet der bak. :D
Antall ord: 375
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Feilslag.. :mozilla_oops:
Antall ord: 1
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Eg sitter å ser på ein uteligger på byen.
Synes orntlig synd på han. Lyst å gjøre noe.
Men der kommer en tv som viser en unge i afrika som såvitt lever.
Den uteliggeren har det plutsligt ikke så gale lenger.
Eg tusler videre...

kjønner dere bakteksten? tar å forklarer ford eg så det ikke er noen missforståelser.
Usa kringkaster til deres folk om at dei treng våpen å bla bla bla for krig å bla bla bla.
dette er for å få folk til å tenke på annet enn deres egen økonomi (som ja har forværet seg), få dei til å gleme USA sine problemer rett å slett. Når di hører hvor gale det er i Irak eller Afganistan er ikke deres problemer så store lenger.

Dette blir også gjort i norge. Det kjøres så mange kampanier om å hjelpe dei å dei i andre land. JA det er synd på dei. JA dei treng hjelp. MEN bør vi ikke hjelpe oss selv like mye?
Vi har masse støtte aparater å bla bla bla. Men hva med dei som faller imellom? Eg har selv vert imellom den sprikka. Det er helt umulig å få hjelp før man da vertfall har en av kriteriene. Takk og lov for familie på den tiden sier eg berre.
Antall ord: 214
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Nostradamus skrev:
ludoburgero skrev:
Nostradamus skrev:Hvorfor har du et spørsmålstegn bak om penger og makt er trist, ludoburgero ..

Penger og makt er denne verdens pillarer, det må du vel innse. :D
*kaste litt opp*
Tja... penger og makt kan være en fin måte å spille verden på.
Dersom en sitter med det selv.
Litt småkjipt for hele resten av verden.

For det er som regel relativt få hender om makten og pengene.
De rike blir rikere. Og resten vet vi.
Ludoburgero.. det er nesten så jeg blir litt øm om hjerteroten over deg..

Om du blir noe kvalm av mine streker, er det nok ditt problem det. Det du nok allikevel er nødt for uansett å innse - om en stund - er dette:

Vi lever for det meste av tiden utenfor Paranormal.no :mozilla_surprised:

Vi kan forsøke å undertrykke "den tunge og dystre virkeligheten" en stund, men går det for lang tid uten at vi vender tilbaketilbake til den - kommer vi først til å bli beskyldt for å være dagdrømmere - og så går det slag i slag.. nedover, nedover..

Ser at fru_luna har blitt bitt av sin egen "lunatic", men jeg er litt hardere i skallet:
Til og med studentmiljøene rundtomkring i verden er mye mindre på defensiven enn det du uttaler som læresetninger her i tråden.
Universitetsstudenter i dag lar seg ikke vippe av pinnen med hjernetomt pølsevev i teorienes jumboklasse. Det er fremdeles tanks i Kina, men ungdommen av i dag går mere på fotgjengerfeltene der nå..

At også jeg finner mye av det disse selvutnevnte verdens-onkel-politi USA foretar seg for usmakelig, er vel ingen hemmelighet. Men, jeg har levd såpass lenge at jeg begynner å kjenne amerikanernes dobbeltmoral og fremelskelse av søtsupperomantiske western-shows.

Amerikanere bare elsker det å få bringe tårene frem. Målet helliger da middelet for dem i mange tilfeller. En skikkelig tåreperse MÅ bare komme fra USA, ellers blir den av den jevne amerikaner ignorert og latterliggjort. Og nordmenn elsker å henge seg på amerikanske trender..
Have a Hot Dog - and grab a spell on your way out..

Lev livet i virkeligheten - ellers reiser det seg opp og glefser deg i mykpartiet der bak. :D
Jeg liker godt at du er så lyrisk begavet, det er nesten poesi å lese dine innlegg. En ting må du likevel ha klart for deg: det ligger ikke så mye mellom linjene mine som du vil ha det til. At du selv også da lever i en drømmeverden fremstår også som mer enn soleklart for meg, men da på din egen måte, siden du selvklart konkluderer med at du kjenner mine tanker som du da har fått frem mellom linjene mine.

Ellers er jeg enig med ditt syn på amerikanerne.
Men mener du at jeg skal stille meg klar til et samlebånd på lik linje som resten av den pengegrådige verden, at alle dagdrømmere før eller siden vil drabbes av tunge depresjoner grunnet sitt isolerte sinn - og at jeg før eller siden vil innse at mine drømmer bare forblir drømmer?
Vel, jeg sier ikke jeg er noen aktiv revolusjonist, på ingen måte.
Men mine meninger og ønsker for en bedre verden, slik jeg ser det, kan ingen ta fra meg. Og jeg er ganske sikker på at det meste starter med en selv. Jeg ytrer meg også om mine meninger, og dermed påvirker jeg andre. Det gjør vi alle.
Men tro ikke at jeg vil skubbe meg selv utenfor samfunnet av den grunn, for jeg er også et ledd av det store maskineriet, det samlebåndet som gjør konsumenter utav oss.
Vi mennesker lever og dør for hverandre, det er ihvertfall en sannhet som - uavhengig av hvordan dette utsagnet tolkes på alle måter - likevel spores til en konstant sannhet.
Finnes det dog en sak vi alle er villige til å dø for? Så gjelder det kjærlighet.
Det å elske og bli elsket. Det er det livet dreier seg om for meg, ikke annet.
Det andre jeg har rundt meg trenger jeg slett ikke. Det er bare deler av et system.
Pengene trenger jeg fordi det er blitt sånn, og på sett og vis er det greit med det systemet vi har, og derfor ser vi heller få som klager.
Jeg bøyer meg fremdeles i støvet. Nettopp fordi jeg har det helt greit.
MEN dersom flere som har overflod av penger og makt kunne jekket seg ned og ofret noe for massen, slik at FLEST FOLK verden om fikk det helt greit.......

Ja, det ville vært en drøm gå i oppfyllelse.
Antall ord: 788
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Så må jeg til syvende og sist få meddele at det opprettholdes klasseskiller, og at de som mener dette er feil blir fremdeles på gammeldags vis kalt kommunister og "farlige".
Nettopp fordi disse skillene øker velstand på den ene siden,
og fattigdom og elendighet - hva er vel det, annet enn et verktøy?

En kan jo spørre seg selv om det er slik vi vil fortsette,
siden det har fungert slik i mange år.

Men da kan man heller ikke nekte at man er hyklerisk, kynisk
og fortjener en podieplass i Helvete,
om man støtter dette.

Nettopp derfor mener jeg at vi alle kan begrense vår sløseri,
med ressurser, med penger og velstand.

Hva med å gi en hjelpende hånd?
Å nei, nå høres jeg homo ut... :lol:

Stakkars folk.
Jeg har ikke vippet over.
Jeg sier at mennesker bare ikke tenker så mye over hva de gjør.
Og så er det så lett å unnskylde seg med at "det er så lite vi kan gjøre".

Nettopp fordi vi har det så fint.
Vi her i den fine Vesten.
Antall ord: 183
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

ludoburgero skrev:Så må jeg til syvende og sist få meddele at det opprettholdes klasseskiller, og at de som mener dette er feil blir fremdeles på gammeldags vis kalt kommunister og "farlige".
Nettopp fordi disse skillene øker velstand på den ene siden,
og fattigdom og elendighet - hva er vel det, annet enn et verktøy?

En kan jo spørre seg selv om det er slik vi vil fortsette,
siden det har fungert slik i mange år.

Men da kan man heller ikke nekte at man er hyklerisk, kynisk
og fortjener en podieplass i Helvete,
om man støtter dette.

Nettopp derfor mener jeg at vi alle kan begrense vår sløseri,
med ressurser, med penger og velstand.

Hva med å gi en hjelpende hånd?
Å nei, nå høres jeg homo ut... :lol:

Stakkars folk.
Jeg har ikke vippet over.
Jeg sier at mennesker bare ikke tenker så mye over hva de gjør.
Og så er det så lett å unnskylde seg med at "det er så lite vi kan gjøre".

Nettopp fordi vi har det så fint.
Vi her i den fine Vesten.
Hallo i luken..

På an' igjen: Jeg kan ikke for det, men jeg synes at du gaper så altfor høyt , ludoburgero. Det er ikke så vanskelig, selv for en realist å følge din tankegang ser du, - men vi får nøye oss med noe mindre skritt, kanskje..

Jeg har nok stått på mange barrikeder (flere enn du nok aner) i min tid, før jeg ble litt mere avslepen i kantene. Dine tanker om klasseskille og pengemakt er nok blitt tenkt før, skal du vite..

For en del år siden (let det opp selv) var det en amerikaner som ble sjef for verdensbanken: Robert McNamara het han. Denne mannen var det nesten så jeg elsket, selv om jeg ikke har merket videre slike lyster ellers, da jeg er det man kaller straight.

Nåvel - han var et skikkelig tenkende menneske Robert M. og satte en støkk i mange pengefolk rundt om i verden, med sine berømte taler om :En ny verdensordning. Denne tankegangen hans var ikke bare teorier, må vite. Nei, han hadde planene klare for en alvorlig snuoperasjon i verden - økonomisk sådan. Det var så jeg ante at luften var elektrisk noen år der..

Men så, - det ble lengre og lengre mellom de gode talene hans. Omfordelingen til den nye økonomiske verdensordningen lot vente på seg - og vente på seg - og vente..

Nå sitter jeg her i dag, flere tiår etter. Min verden er noen illusjoner fattigere. Men man får ikke gi opp håpet om at de store gutta i sandkassen innser at de små også fortjener noen godiser iblandt..

Derfor gir jeg når det er innsamlinger til gode formål (ja, jeg forbeholder meg retten til å avgjøre "godheten" selv) og prøver etter min fattige evne å gi folk rundt meg en latter i hverdagen, et smil på veien, - og kanskje - et glimt av håp i øyekroken for noen få..

Da blir jeg også glad. :D
Antall ord: 514
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Feil :mozilla_oops:
Antall ord: 1
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Nostradamus skrev:
ludoburgero skrev:Så må jeg til syvende og sist få meddele at det opprettholdes klasseskiller, og at de som mener dette er feil blir fremdeles på gammeldags vis kalt kommunister og "farlige".
Nettopp fordi disse skillene øker velstand på den ene siden,
og fattigdom og elendighet - hva er vel det, annet enn et verktøy?

En kan jo spørre seg selv om det er slik vi vil fortsette,
siden det har fungert slik i mange år.

Men da kan man heller ikke nekte at man er hyklerisk, kynisk
og fortjener en podieplass i Helvete,
om man støtter dette.

Nettopp derfor mener jeg at vi alle kan begrense vår sløseri,
med ressurser, med penger og velstand.

Hva med å gi en hjelpende hånd?
Å nei, nå høres jeg homo ut... :lol:

Stakkars folk.
Jeg har ikke vippet over.
Jeg sier at mennesker bare ikke tenker så mye over hva de gjør.
Og så er det så lett å unnskylde seg med at "det er så lite vi kan gjøre".

Nettopp fordi vi har det så fint.
Vi her i den fine Vesten.
Hallo i luken..

På an' igjen: Jeg kan ikke for det, men jeg synes at du gaper så altfor høyt , ludoburgero. Det er ikke så vanskelig, selv for en realist å følge din tankegang ser du, - men vi får nøye oss med noe mindre skritt, kanskje..

Jeg har nok stått på mange barrikeder (flere enn du nok aner) i min tid, før jeg ble litt mere avslepen i kantene. Dine tanker om klasseskille og pengemakt er nok blitt tenkt før, skal du vite..

For en del år siden (let det opp selv) var det en amerikaner som ble sjef for verdensbanken: Robert McNamara het han. Denne mannen var det nesten så jeg elsket, selv om jeg ikke har merket videre slike lyster ellers, da jeg er det man kaller straight.

Nåvel - han var et skikkelig tenkende menneske Robert M. og satte en støkk i mange pengefolk rundt om i verden, med sine berømte taler om :En ny verdensordning. Denne tankegangen hans var ikke bare teorier, må vite. Nei, han hadde planene klare for en alvorlig snuoperasjon i verden - økonomisk sådan. Det var så jeg ante at luften var elektrisk noen år der..

Men så, - det ble lengre og lengre mellom de gode talene hans. Omfordelingen til den nye økonomiske verdensordningen lot vente på seg - og vente på seg - og vente..

Nå sitter jeg her i dag, flere tiår etter. Min verden er noen illusjoner fattigere. Men man får ikke gi opp håpet om at de store gutta i sandkassen innser at de små også fortjener noen godiser iblandt..

Derfor gir jeg når det er innsamlinger til gode formål (ja, jeg forbeholder meg retten til å avgjøre "godheten" selv) og prøver etter min fattige evne å gi folk rundt meg en latter i hverdagen, et smil på veien, - og kanskje - et glimt av håp i øyekroken for noen få..

Da blir jeg også glad. :D
Det ser ut til at vi deler noenlunde samme livsfilosofi likevel.
Derimot har jeg store problemer med å se på verdens fremtid økonomisk sett. For jeg mener det har vært en epoke som må ta sin ende for at rettferdighet skal seire.
Jeg vet godt at tankene jeg sitter inne med har vært luftet mang en gang før, og delt i mange mange tider. Men de store gutta i sandkassen vil ha sandkassen for seg selv.
Og hvem vil vel egentlig ikke det?
Besettelse er en sykdom, og den er uhelbredelig.

Jeg blir ikke glad før alle er glade. Men det hender jeg glimter til jeg også.
Som for eksempel idag, fordi det er helg og dermed fri fra jobb i et par dager :)

De små gledene i livet er ofte de største.
Antall ord: 653
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

...OG overdrivelser er et verktøy som ved riktig bruk kan bidra til et nyansert syn.
Det måtte jeg nesten få med. Så om jeg tar store steg eller små, velger jeg dette etter som jeg selv synes det passer seg. Men klart det bare er mine egne bein jeg tar stegene med. Og jeg håper folk ser hvor jeg går, men om de følger etter eller går meg imot er det samme for meg - jeg sleper ihvertfall ingen etter håret :)
Antall ord: 87
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Nostradamus skrev:Feil :mozilla_oops:
?
Antall ord: 3
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links