Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisÅssen kan jeg la være å hate?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Åssen kan jeg la være å hate?

Innlegg av Mandi »

Jeg hater en person. Det er helt grusomt bare å skrive det fordi det er en som en gang har betydd mye for meg.Jeg må ha kontakt med han pga ungene, men det sliter i meg så mye. Hvordan kan jeg unngå å hate?

Et lite desperat sukk fra meg
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Åssen kan jeg la være å hate?

Innlegg av Dj_Devil »

Mandi skrev:Jeg hater en person. Det er helt grusomt bare å skrive det fordi det er en som en gang har betydd mye for meg.Jeg må ha kontakt med han pga ungene, men det sliter i meg så mye. Hvordan kan jeg unngå å hate?

Et lite desperat sukk fra meg
om han har gjort noe som gir deg grunn til å hate han så er det egnentlig ikke så mye annet å gjøre enn å lære deg å takle å være i samme rom som han vertfall for ungane sin skyld.
for har du først grunn til å hate noen. som er eit veldigt sterkt ord. så kan du lære deg å holde sinne tilsides når han er rundt deg. men heller ikke vise at du hater han for mye rundt ungane.
Antall ord: 132
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Det klarer jeg. Men jeg blir alltid så utkjørt etterpå for det er forferdelig å snakke normalt, være blid og hyggelig når jeg har bare lyst til å snu.
Det er grusomt å overlevere ungene til en jeg ikke stoler på.

Takk for svar!
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 11 Sep 2006 14:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av Maritha »

Hei Mandi :)

Jeg har og en fyr som jeg ikke er så happy over.. han vil hele tiden at vi skal bli sammen igjen .. men jeg klarer ikke, for jeg orker bare ikke all den dritten igjen .. han er og pappa til jenta mi. å han får meg til å bli så utrolig sinna. asså.. jeg kan være sikkelig blid osv.. men så fort han kommer i nærheten av meg så blir jeg så sinna.. å begynner å sette han på hat listen..

Vel jeg vet innerst inne at jeg ikke hater han, er bare så utrolig lei meg for at det ikke funker bra for oss.

Jeg tror det er sånn med oss alle, at vi " hater " men jeg tror ikke at vi mener det helt innerst bak hjerterota langt nedi der.

Det er utrolig vondt når en man er utrolig glad i gjør noe mot en .

Men du skriver at det er grusomt å levere ungene til en du ikke stoler på. jeg synes ikke du skal levere ungene til han. han må jo ha gjort noe helt forferdelig mot deg, siden du ikke stoler på han. der har ikke jeg det problemet.. bare at jeg må holde han litt stramt.. for han er litt slapp noen ganger med ungen...

Men du vet.. du har mors instinkt. det skal du følge :)
Antall ord: 225
Smerte er bare feighet som forlater kroppen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Det er trist å høre! Får vondt av deg. Når man hater noen, er det virkelig en grunn til det. Så å forsøke å tilgi er ingen mulighet? (med det første?)

Men i første omgang er det vel viktigst å skåne ungene. Som DJ sier, hold deg i skinnet, selv om det ikke er lett.

Og en tanke til. Spør deg selv: 'hva kan jeg lære av dette? Hvorfor opplever jeg dette?' Dette kan være en oppgave for deg å løse, som du vil komme styrket ut av.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Det er ille.
Jeg er midt oppe i en prosess nå som jeg søker om full foreldre rett. vi har delt.
Og jeg kan ikke nekte dem å dra dit eller gjøre noe før saken er ferdig. Jeg ønsker at dem skal treffe han, men jeg må være sikker på at ting foregår på barnas premisser.
Han har gjort meg og min eldste( som ikke er hans) utrolig mye vondt og jeg skjønner de som virkelig kidnapper sine egne unger for å beskytte dem.Men jeg vil jo selfølgelig ikke gjøre vondt verre for dem.
Måtte bare få fra meg et hjerte sukk. Godt å skrive ut litt.
Nå er det en uke uten dem og ting har vært sånn i over et år så sku tru jeg var vant med det nå. Men nei.

Og jeg hater virkelig. Det er vondt og ille for det trudde jeg faktisk ikke at jeg var kapabel til..
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Satsuki skrev:Det er trist å høre! Får vondt av deg. Når man hater noen, er det virkelig en grunn til det. Så å forsøke å tilgi er ingen mulighet? (med det første?)

Men i første omgang er det vel viktigst å skåne ungene. Som DJ sier, hold deg i skinnet, selv om det ikke er lett.

Og en tanke til. Spør deg selv: 'hva kan jeg lære av dette? Hvorfor opplever jeg dette?' Dette kan være en oppgave for deg å løse, som du vil komme styrket ut av.
Jeg har tilgitt flere ganger,men nå føler jeg at det ikke går. At jeg går på akkord med meg selv hvis jeg gjør det. Men jeg må få klart det på et eller annet vis etterhvert. Jeg vet jo det.
Jeg har begynt å skrive dagbok igjen og det hjelper ganske godt.
Samtidig har jeg en samboer nå som er verdens beste venn og det hjelper veldig. Er ikke alt som er negativt heldigvis.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Mandi skrev:Det er ille.
Jeg er midt oppe i en prosess nå som jeg søker om full foreldre rett. vi har delt.
Og jeg kan ikke nekte dem å dra dit eller gjøre noe før saken er ferdig. Jeg ønsker at dem skal treffe han, men jeg må være sikker på at ting foregår på barnas premisser.
Han har gjort meg og min eldste( som ikke er hans) utrolig mye vondt og jeg skjønner de som virkelig kidnapper sine egne unger for å beskytte dem.Men jeg vil jo selfølgelig ikke gjøre vondt verre for dem.
Måtte bare få fra meg et hjerte sukk. Godt å skrive ut litt.
Nå er det en uke uten dem og ting har vært sånn i over et år så sku tru jeg var vant med det nå. Men nei.

Og jeg hater virkelig. Det er vondt og ille for det trudde jeg faktisk ikke at jeg var kapabel til..
eneste du kan gjøre er å være 100% ærlig hele tiden
nå vet eg ikke hvor gamle ungane dine er. men da mamma å pappa jekk fra hverandre.. så var det på mamma sin fordel at hu aldri løyg mens pappa løyg så det rant av han..
etter vi ble 18 og plikten vår forsvant om at vi måtte besøke han så er det ingen av oss som har besøkt han på over eit havår.. hadde han her i sommer en liten tur å satte opp eit falsk smil. man takler det.. det er energi krevende. men det er mer krevende å krangle.
Antall ord: 273
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Tilgi ham, gi slipp på ham å la livet gå videre:-)
Du får det bedre ved å ikke hate noen!

Det er det beste for din egen del, og for barna's del selvfølgelig..
La barna forstå at han er fantastisk.. Alle barn forguder foreldrene sine, å det gjør vondt for dem også når mamma og pappa er uvenner.. Ennå vondere gjør det for dem om en av foreldrene snakker nedlatende om den andre..

Lykke til med alt i livet:-)
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

jeg leser enkelte av svarene med litt forundring.
nei, det er ikke noe særlig å gå med et evig hat. men det å hate kan faktisk være terapi i seg selv. jeg har båret på hat utallige ganger. av grunner jeg ikke går inn på her. og jeg har faktisk kommet styrket ut av det.
hat får deg iblandt til å bli likegyldig. det kan hjelpe mange.
det å være likegyldig til noen jeg før har hatet, får meg til å føle at jeg har vunnet... trukket det lengste strået.

hat i seg selv er et negativt ord, men snur man litt på flisa, kan man forandre det til å bli noe positivt for en selv.

ang det med ungene, tror jeg ikke jeg ville latt ham treffe dem foreløpig. du trenger så absolutt ikke rose "pappa" opp i skyene. det holder med å aldri si noe negativt så ungene hører det.

lykke til i din vanskelige situasjon. og hvis det skulle være til noen trøst så har jeg vært gjennom det selv. :)
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Hei!

Har også vært i samme situasjon som deg, og det er ikke noe greit...Ille å være redd for at ikke ungene har det noe greit.. Hvis du mener han er virkelig ille, kan du får besøksforbud... Er det ikke så ille, får du vel bare vente til retten avgjør saken.
Vil bare nevne at jeg hatet min eks frem og tilbake de første årene vi gikk fra hverandre... Men etterhvert så går det seg til, og man klarer kommunisere... Vel og merke hvis han ikke er helt sprø da. Og det var vel ikke min...
Nei, du behøves slettes ikke skryte av faren til ungene, bedre å ikke nevne han da, da gjør du ikke noe du vil få tilbake senere.
Lykke til!
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Beklager, men jeg leste ikke det innlegget ditt hvor du skriver at han ikke har behandlet deg og sønnen din bra..
Jeg håper at barna dine får det trygt og godt hos eksen din.. Håper virkelig at det løser seg til alles fordel..
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zeluna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 13 Okt 2006 18:32
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord-Norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Zeluna »

Hei... Hater du han så hater du han. Vet ikke bakgrunnshistorien men du har vel en god grunn. Håper du får barna. Det legges vekt på hvem barna har vært mest med, hvem som setter barnas interesser fremfor sine egne interesser, om eventuelle miljøforandringer kan skade barnene, og at søsken ikke bør skilles! Antar at du har eldste uansett siden hun/han er bare din? Også burde barna få sagt sin mening dersom de er gamle nok...Lykke til med det...
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

JUNE skrev:jeg leser enkelte av svarene med litt forundring.
nei, det er ikke noe særlig å gå med et evig hat. men det å hate kan faktisk være terapi i seg selv. jeg har båret på hat utallige ganger. av grunner jeg ikke går inn på her. og jeg har faktisk kommet styrket ut av det.
hat får deg iblandt til å bli likegyldig. det kan hjelpe mange.
det å være likegyldig til noen jeg før har hatet, får meg til å føle at jeg har vunnet... trukket det lengste strået.

hat i seg selv er et negativt ord, men snur man litt på flisa, kan man forandre det til å bli noe positivt for en selv.

ang det med ungene, tror jeg ikke jeg ville latt ham treffe dem foreløpig. du trenger så absolutt ikke rose "pappa" opp i skyene. det holder med å aldri si noe negativt så ungene hører det.

lykke til i din vanskelige situasjon. og hvis det skulle være til noen trøst så har jeg vært gjennom det selv. :)
Takk :mozilla_smile: . innmari fint svart.Jeg tror nok det kan bli terapi i lengden. Ungene har han hos seg nå, med full rett. Jeg er såpass heldig at jeg har god kontakt med resten av familien hans og dem passer på. Misforstå ikke,han har aldri vært voldelig direkte og aldri mot sine egne barn.
Setter veldig pris på alle dere som tok innlegget mitt alvorlig og svarte så fint. Det varmer.
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Det positive her er at vi nå har det kjempebra. Jeg har en unik samboer som henter månen for meg og ungene. Og selfølgelig....paranormal :mozilla_smile:
Hvis bare han kan vokse opp litt nå så. Det er tre år siden vi gikk fra hverandre .. på tide å gi slipp da. Jeg skryter han ikke oppi skyene. Da er det ren løgn og det vil nok dem forstå. dem er 3,6 og min eldste er 10. Men sier heller ikke noe stygt. Jeg prøver jo å gjøre det beste for dem hele tiden.Det er jo tross alt dem vi lever for.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links