Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHva er det som sjer?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
piia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 10 Jan 2007 20:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Hva er det som sjer?

Innlegg av piia »

Hva er det som skal sje i 2012? Jeg er veldig redd for det, for noen skriver at det liksom blir *paradis* på jorden, mens noen skriver at vi ska dø :mozilla_cry: Og det er ikke en koslig tanke å tenke på at jeg kansje bare har 5 år igjend å leve :mozilla_cry:

Jeg vet jo at det er ingen som kan si akkurat hva som skal sje, men jeg lurer på om det er noen som har noen bevis for at vi skal dø, eller om noen har bevis for at det blir *paradis*?

Jeg er veldig redd for hva som kan sje i 2012... :mozilla_cry:
Antall ord: 102
Jeg Er Nysjærri. Meget Nysjærri.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Så bra at du startet denne tråden for akkurat det samme har jeg lurt på også !
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
piia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 10 Jan 2007 20:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av piia »

Det var bra det var flere som sjønne hva jeg mener :mozilla_smile:

Det er er utrolig skremende *Tema*, eller, jeg blir ihvertfall livredd av å tenke på det.. :mozilla_frown:
Antall ord: 31
Jeg Er Nysjærri. Meget Nysjærri.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ingen vet i grunnen hva som skjer for ingenting er gitt.

Det er ikke noen dommedag i allefall. Det er bare et paradigmeskifte som er fullendt i det året. Noen skal hjem, andre skal bli. Men slik er livet, det går sin gang......
Ikke bruk opp energi på å bekymre dere for dette, det er mer bekymringsfullt å kjøre bil. Det er større sannsynlighet for å omkomme i trafikken enn i noe som har med oppstigningen å gjøre. Det er synd det ligger så mye skremselspropaganda ute på nettet. Ikke alle klarer å skille mellom det som er rene budskap og det som kommer fra egoet og da blir det mye svada.
Lytt til magefølelsen deres når dere leser slikt. Føler dere at det ikke treffer dere med kjærlighet, er det mest sannsynlig ikke verdt å ta med seg heller.
Antall ord: 142
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Lytt til magefølelsen deres når dere leser slikt. Føler dere at det ikke treffer dere med kjærlighet, er det mest sannsynlig ikke verdt å ta med seg heller.

Det var fine ord Hecate.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Hecate skrev:Ingen vet i grunnen hva som skjer for ingenting er gitt.

Det er ikke noen dommedag i allefall. Det er bare et paradigmeskifte som er fullendt i det året. Noen skal hjem, andre skal bli. Men slik er livet, det går sin gang......
Ikke bruk opp energi på å bekymre dere for dette, det er mer bekymringsfullt å kjøre bil. Det er større sannsynlighet for å omkomme i trafikken enn i noe som har med oppstigningen å gjøre. Det er synd det ligger så mye skremselspropaganda ute på nettet. Ikke alle klarer å skille mellom det som er rene budskap og det som kommer fra egoet og da blir det mye svada.
Lytt til magefølelsen deres når dere leser slikt. Føler dere at det ikke treffer dere med kjærlighet, er det mest sannsynlig ikke verdt å ta med seg heller.
Hva er Paradigmeskifte ?
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
piia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 10 Jan 2007 20:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av piia »

Hecate skrev:Ingen vet i grunnen hva som skjer for ingenting er gitt.

Det er ikke noen dommedag i allefall. Det er bare et paradigmeskifte som er fullendt i det året. Noen skal hjem, andre skal bli. Men slik er livet, det går sin gang......
Ikke bruk opp energi på å bekymre dere for dette, det er mer bekymringsfullt å kjøre bil. Det er større sannsynlighet for å omkomme i trafikken enn i noe som har med oppstigningen å gjøre. Det er synd det ligger så mye skremselspropaganda ute på nettet. Ikke alle klarer å skille mellom det som er rene budskap og det som kommer fra egoet og da blir det mye svada.
Lytt til magefølelsen deres når dere leser slikt. Føler dere at det ikke treffer dere med kjærlighet, er det mest sannsynlig ikke verdt å ta med seg heller.
Det var fint å lese :mozilla_smile: Men jeg er fremdeles litt små redd.. Men det kommer seg sikkert etterhvert håper jeg..Skal ha det du sa i bakhodet :mozilla_smile:
Antall ord: 175
Jeg Er Nysjærri. Meget Nysjærri.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Drusilla skrev:Hva er Paradigmeskifte ?
Det er at gamle, vedtatte oppfatninger i et samfunn plutselig endres.
F.eks. det at alle mennesker gikk fra å være sikker på at jorden var i sentrum i universet med andre planeter inkl. solen i bane rundt, til å finne ut at jorden og andre planeter beveger seg rundt sola, som er i sentrum...

Har studert ex.phil. og ex.fac., men dette satt langt inne... Håper du skjønte hva jeg mente :)
Antall ord: 79
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 03 Jan 2007 08:39
17

Innlegg av elia »

Nei ingen vet vel egentlig hva som vil skje i 2012. Tror ikke du skal være redd for å dø, det vil du helt sikkert ikke. Vi skal jo alle dø engang, men ikke på grunn av at vi får år 2012! :)
Paradigmeskifte blir som en ny måte å tenke på, så de største forandringene vil faktisk skje i oss mennesker. http://no.wikipedia.org/wiki/Paradigmeskifte

Synes dette sitatet passer så fint akkurat her:


For hver illusjon du bryter ned har du to valg: skape en ny illusjon eller la kjærlighet ta dets plass.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
piia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 10 Jan 2007 20:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av piia »

elia skrev:Nei ingen vet vel egentlig hva som vil skje i 2012. Tror ikke du skal være redd for å dø, det vil du helt sikkert ikke. Vi skal jo alle dø engang, men ikke på grunn av at vi får år 2012! :)
Paradigmeskifte blir som en ny måte å tenke på, så de største forandringene vil faktisk skje i oss mennesker. http://no.wikipedia.org/wiki/Paradigmeskifte

Synes dette sitatet passer så fint akkurat her:


For hver illusjon du bryter ned har du to valg: skape en ny illusjon eller la kjærlighet ta dets plass.
Sjønner litt hva du mener.. har fått med meg at vi da skal få ny tankegang.. men kommer personligheten til og bli anderledes eller no sånt? :mozilla_surprised:
Antall ord: 131
Jeg Er Nysjærri. Meget Nysjærri.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

I følge Maya-kalenderen og astrologiske kilder skal planetene stille seg på rekke i år 2012. Dette er en begivenhet som vil sørge for at paradigme skiftet inntreffer, og menneskeheten vil entre den nye tidsalder, den Gyldne Tidsalder, hvor mennesket vil få en høyere bevissthet.:) Høyere bevissthet betyr at innsikten som ligger i vårt høyere selv integreres i personligheten. I sjelen ligger all universell visdom, som vi mennesker har vært adskilt fra pga læreprosessen vi har valgt å gå igjennom på jorda, denne fysiske dimensjon/3`de dimensjon.

Tiden har kommet hvor vi som mennesker skal få vite hvem vi er, og at vi alle er Ett. Vi skal utrykke oss gjennom hjertesenteret. Det vil komme utrensninger på forskjellige plan, og mange mennesker oplever dette allerede. I takt med det som skjer inne i oss, skjer det også store ting utenfor, med moder jord. Siden alt egentlig er Ett, kan alt som skjer inne i oss alltid reflekteres i våre omgivelser. Mange naturkatastrofer vil inntreffe i tiden framover, Dette kan leses om i kanaliseringene til Gaute :)



Da jeg lyttet litt nærmere på teksten til Michael Jackson så jeg at han i sangen "Another part of me", faktisk synger om nettopp det som skal skje, slik jeg tolker det :) At planetene skal stilles på rekke, og at du bare er en annen del av meg/ Vi er Ett.



We're Takin' Over
We Have The Truth
This Is The Mission
To See It Through

Don't Point Your Finger
Not Dangerous
This Is Our Planet
You're One Of Us

We're Sendin' Out
A Major Love
And This Is Our
Message To You
(Message To You)
The Planets Are Linin' Up
We're Bringin' Brighter Days
They're All In Line
Waitin' For You
Can't You See . . .?
You're Just Another Part Of Me . .

A Rather Nation
Fulfill The Truth
The Final Message
We're Bring To You
There Is No Danger
Fulfill The Truth
So Come Together
We're Mean Is You

We're Sendin' Out
A Major Love
And This Is Our
Message To You
(Message To You)
The Planets Are Linin' Up
We're Bringin' Brighter Days
They're All In Line
Waitin' For You
So Look The Truth
You're Just Another Part Of Me . .
Antall ord: 389
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Slutter meg til de andres forklaring her.
Du kan trygt legge deg og vite at ingenting
skjer over natten. At personligheten eller
andre ting forandrer seg,ja så klart, det gjør den hele livetså
lenge du er villig til å forandre deg saakte og du er med,
ingeting skjer på ett blunk.
Antall ord: 52
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Satser 200kr på at det ikke skjer noen ting spesielt.

Utvikler seg helt vanlig, som vi gjør nå og alltid har gjort.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Jepp, bare slapp av folkens. Moder Jord støvsuger bare litt. Det trengs! Men i 2012 vil ikke planetene stå i rekke. Dette har jeg fått bekreftelse på fra Ødegaard og co oppe på blindern. Det er svært viktig å ikke ta alt man leser på internett helt dønn seriøst. Man kan nemlig skrive hva pokker man vil her...Mye er svada og oppspinn, og vriing av sannheten. Maya kalenderen er fantastisk. Ingen tvil om det. Og det eneste som skjer i 2012, er at den rett og slett bare slutter. Står ingenting om at det skal skje noe spesielt i 2012. Menne...jeg liker jo ikke været vi har nå. jeg kan ikke huske å ha sett et sånt vær som dette...litt creepy ja.. :mozilla_sealed:
Antall ord: 132
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maze
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 01 Jun 2006 15:27
17

Innlegg av Maze »

"Lytt til magefølelsen deres når dere leser slikt. Føler dere at det ikke treffer dere med kjærlighet, er det mest sannsynlig ikke verdt å ta med seg heller."

Flott formulert Hecate :D
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links