Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis"bevise" cooldspots og tempraturfall...

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

puma/f

Innlegg av puma/f »

Hecate skrev:
puma/f skrev:
Hecate skrev:Hva er temperatur, da?
Jeg skal ikke være vanskelig, temperatur er noe vi har definert.
Problemet ved å bare forholde seg til temperaturmåling er som følger: Hva om det ikke foreligger en reell temperaturforskjell?
Det vi mennesker opplever som temperaturforskjeller er forskjeller i energifluksen, men temperaturen kan være konstant.
Eks. et metall vil kjennes kaldere ut enn f.eks. treverk, men temperaturen er den samme for begge to.
Det er derfor jeg sier en bør foreta måleinger før en "setter i gang ting". EN tar feks 3 døgn med målinger så får en opp en graf. Om en det nå skjer endringer i tempratur når et medium er i action vil dette kunne vises på på målingene og det vil avike fra referanse grafen :)

Nei jeg har ikke testa, men det hadde vært interesant og prøvd.
Dette blir da cooldspots som oppstår en vil prøve og finne bevise....

puma/f
Ja, jeg ser hva du vi frem til. Jeg sier bare at du kan risikere å ikke få noen utslag.
Ja det er vell heller større sansynlighet for ikke utslag enn utslag... men det hadde vært artig og prøvd... For fikk en da noen avik og utslag så vil det være vannskelig og forklare bort. Og mye lettere og argumentere med enn det er med følser og senceing
:)

Puma/f
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

At en føler det blir kaldere trenger ikke å ha noe å gjøre med at temperaturen synker. Om luftfuktigheten synker kan det også føles kaldere. Badstuen er et klassiskt eksempel der det føles kaldere når luftfuktigheten synker og motsatt når den stiger. Blodstrømmen i hender/føtter ol. kan variere og resultere i at det føles kaldere. Jeg sier ikke at dette forklarer tilfeller tidligere i tråden.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links