Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterVitenskap om Intelligent Design

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Vitenskap om Intelligent Design

Innlegg av mordecai »

Charles Darwin publiserte “Artenes opprinnelse” i 1859. I den argumenterte han at alt liv på jorden var et produkt av udirekte naturlig prosess. Tid, tilfeldigheter og naturlig utvalg. Helt siden Darwins tid, har biologer relatert slike prosesser for opprinnelsen til alt levende. Men i dag blir disse påstandene utfordret som aldri før.
”Unlocking the mystery of Life” er en historie om vitenskapsmenn som fremlegger en kraftig, men kontroversiell ide – teorien Intelligent Design. Det er en teori basert på overbevisende biokjemiske bevis. Denne bemerkelsesverdige dokumentaren utforsker de vitenskapelige tilfeller som taler for ID – en ide med kraften til å forandre vår forståelse av liv... og å åpne mysteriet i dets opprinnelse.

Se "Unlocking the mystery of Life" her;

Video her
Antall ord: 121
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Vitenskap om Intelligent Design

Innlegg av BA. »

mordecai skrev:Charles Darwin publiserte “Artenes opprinnelse” i 1859. I den argumenterte han at alt liv på jorden var et produkt av udirekte naturlig prosess. Tid, tilfeldigheter og naturlig utvalg. Helt siden Darwins tid, har biologer relatert slike prosesser for opprinnelsen til alt levende. Men i dag blir disse påstandene utfordret som aldri før.
”Unlocking the mystery of Life” er en historie om vitenskapsmenn som fremlegger en kraftig, men kontroversiell ide – teorien Intelligent Design. Det er en teori basert på overbevisende biokjemiske bevis. Denne bemerkelsesverdige dokumentaren utforsker de vitenskapelige tilfeller som taler for ID – en ide med kraften til å forandre vår forståelse av liv... og å åpne mysteriet i dets opprinnelse.

Se "Unlocking the mystery of Life" her;

Video her
Intelligent Design er ikke vitenskapelig, ikke basert på biokjemiske bevis, det er en påstand uten belegg i noen som helst vitenskapelige metoder, men er en fordekt kristen løgn for å kunne lære om kreasjonisme i de amerikanske skoler.

"Teorien" om the Flying Spaghetti Monster er mer vitenskapelig belagt enn ID.

Vi har mange andre tråder som omhandler kreasjonisme, hvor jeg venter på svar fra deg. Kan du ikke heller besvare disse spørsmålene før du starter nye tråder om samme tema?
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »


Det er jo det Gummitarzan skriver om i linken " Er vi til på slump ? ".


Å skulle jeg ha ett liv så trist , så ville jeg blitt en ateist.
Smalsporet ville jeg min verden ha , men alltid syns det jeg sa var bra.

Så smart var jeg faktisk at jeg selv var imponert , mens alle andre syns jeg mere trengte å bli lobotomert.
Men ikke noe hull i mitt hode jeg ville ha , så jeg pakket å reiste langt vekk herifra.
Nå sitter jeg i skogen jeg , i denne verdslige pøl , og drukner mine sorger i billigsprit og øl.

Evulusjonsteorien , den forklarer meg allt , det har jeg jammen ofte alle andre fortallt.
Men all den tid jeg sitter her , og tenker på mitt... kan jeg i allefall ikke gnage hull i hode ditt.

En ateist jeg vil være , det høres så politisk korrekt , så får jeg heller se bort fra , at det er verken kult eller videre no`kjekkt.
Men ikke var det noe krav , da jeg meldte meg inn her att jeg skulle være lur , så det får dere rekne med , at jeg er å kjøre litt ute på tur. Litt sånn at jeg liker å prate i vei , om ting jeg ikke kan.
Litt sånn om teorier å sånt , sånt som ikke holder vann.

Men nå må jeg gå og legge meg , her under det store tre , ikke trenger jeg jo, til noen over meg og be. Bare en eneste ting av viktighet i denne tilværelse jeg har , og det er jo heldigvis bare meg selv , her jeg ligger med rumpa bar.
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:
Det er jo det Gummitarzan skriver om i linken " Er vi til på slump ? ".


Å skulle jeg ha ett liv så trist , så ville jeg blitt en ateist.
Smalsporet ville jeg min verden ha , men alltid syns det jeg sa var bra.

Så smart var jeg faktisk at jeg selv var imponert , mens alle andre syns jeg mere trengte å bli lobotomert.
Men ikke noe hull i mitt hode jeg ville ha , så jeg pakket å reiste langt vekk herifra.
Nå sitter jeg i skogen jeg , i denne verdslige pøl , og drukner mine sorger i billigsprit og øl.

Evulusjonsteorien , den forklarer meg allt , det har jeg jammen ofte alle andre fortallt.
Men all den tid jeg sitter her , og tenker på mitt... kan jeg i allefall ikke gnage hull i hode ditt.

En ateist jeg vil være , det høres så politisk korrekt , så får jeg heller se bort fra , at det er verken kult eller videre no`kjekkt.
Men ikke var det noe krav , da jeg meldte meg inn her att jeg skulle være lur , så det får dere rekne med , at jeg er å kjøre litt ute på tur. Litt sånn at jeg liker å prate i vei , om ting jeg ikke kan.
Litt sånn om teorier å sånt , sånt som ikke holder vann.

Men nå må jeg gå og legge meg , her under det store tre , ikke trenger jeg jo, til noen over meg og be. Bare en eneste ting av viktighet i denne tilværelse jeg har , og det er jo heldigvis bare meg selv , her jeg ligger med rumpa bar.
Ja, det er det samme vrøvlet om igjen, og ikke har du noe fornuftig å si i denne tråden heller.
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

En så super avansert ting som hjernen vår tror ikke jeg er noe som bare blir til helt av seg selv ved hjelp av at den sterkeste overlever osv. For meg så er det helt klart at det er en en slags intelligens bak mange av disse avanserte designene man ser.

Og DNA da som inneholder all informasjon om hvordan en skapning er oppbygd osv (fungerer jo nesten som kildekoden til et program egentlig), var det noe som bare helt tilfeldig falt sammen?
Finnes det folk her inne som også tror at operativsystemet dem bruker på pc'n sin er noe som bare helt tilfeldig falt sammen?
Antall ord: 108
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Endelig ett fornuftig resonemang.
Trapped soul , du har lagt ut noen knallgode linker her inne.
Jeg har brukt timer på og se disse godbitene og godtteriet.

Har du flere sånne ?
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

TrappedSoul skrev:En så super avansert ting som hjernen vår tror ikke jeg er noe som bare blir til helt av seg selv ved hjelp av at den sterkeste overlever osv. For meg så er det helt klart at det er en en slags intelligens bak mange av disse avanserte designene man ser.

Og DNA da som inneholder all informasjon om hvordan en skapning er oppbygd osv (fungerer jo nesten som kildekoden til et program egentlig), var det noe som bare helt tilfeldig falt sammen?
Finnes det folk her inne som også tror at operativsystemet dem bruker på pc'n sin er noe som bare helt tilfeldig falt sammen?
Det er et godt resonnement du starter med der, og evolusjonsteorien viser nettopp det at hjernen vår ikke bare blir til helt av seg selv. Det er millioner av år med evolusjon som fører til at vår hjerne er slik, mens andre dyrs hjerner er annerledes. En intelligent designer hadde aldri gjort det slik.

Vårt DNA, som inneholder all informasjon om hvordan skapningene har gjennomgått evolusjonen viser hvor lenge det var siden våre og sjimpansenes stamfedre hadde like gener og var samme art, når våre og lemenenes stammødre hadde like gener osv. Det viser altså at ingenting bare har falt helt tilfeldig sammen, så selv om begynnelsen på ditt innlegg var bra, så mistet du kontakten med virkeligheten underveis.
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Men hvorfor inneholder hjernen vår et program som gjør at hvis man går med briller som gjør at man ser opp ned og bruker dem i flere uker så plutselig skifter hjernen om slik at det blir normalt igjen?
Er det liksom noe som har utviklet seg gjennom flere millioner år evolusjon fordi det er helt normalt at man plutselig begynner å se opp ned?
Antall ord: 68
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

TrappedSoul skrev:Men hvorfor inneholder hjernen vår et program som gjør at hvis man går med briller som gjør at man ser opp ned og bruker dem i flere uker så plutselig skifter hjernen om slik at det blir normalt igjen?
Er det liksom noe som har utviklet seg gjennom flere millioner år evolusjon fordi det er helt normalt at man plutselig begynner å se opp ned?
Det er ikke noe program dom gjør det. Hjernen er tilpasningsdyktig så det er nok ikke en reaksjon som skjer plutselig.

George Stratton gjorde dette eksperimentet i 1897, og oppdaget at på den fjerde dagen begynte ting å virke normalt heller enn oppned. Den femte dagen kunne han gå litt rundt forholdsvis normalt, men han oppdaget at når han så nøye på ting ble det aldri slik at ting ble oppfattet helt normalt i løpet av de åtte dagene hans eksperiment varte.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

TrappedSoul skrev:En så super avansert ting som hjernen vår tror ikke jeg er noe som bare blir til helt av seg selv ved hjelp av at den sterkeste overlever osv. For meg så er det helt klart at det er en en slags intelligens bak mange av disse avanserte designene man ser.

Og DNA da som inneholder all informasjon om hvordan en skapning er oppbygd osv (fungerer jo nesten som kildekoden til et program egentlig), var det noe som bare helt tilfeldig falt sammen?
Finnes det folk her inne som også tror at operativsystemet dem bruker på pc'n sin er noe som bare helt tilfeldig falt sammen?
Er ikkje berre hjernen vår som er avansert, delfiner har en hjerne som er nesten like utviklet som vår tilpasset sitt element. Evolusjonen har utviklet seg forskjellig på land og i havet, men forskjellen på di mest avanserte hjernene er ikkje så stor.

Operativsystemet i pc'r er laget av mennesker, og det meste mennesker har laget er enten en modell av naturen eller med utgangspunkt i naturen. Husk at operativsystemet i begynnelsen berre var personer som flyttet på brytere eller ledninger. Tilfeldighet er en viktig ingrediens i utviklingen. :)
Antall ord: 201
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Metodisten skrev:
Det er jo det Gummitarzan skriver om i linken " Er vi til på slump ? ".


Å skulle jeg ha ett liv så trist , så ville jeg blitt en ateist.
Smalsporet ville jeg min verden ha , men alltid syns det jeg sa var bra.

Så smart var jeg faktisk at jeg selv var imponert , mens alle andre syns jeg mere trengte å bli lobotomert.
Men ikke noe hull i mitt hode jeg ville ha , så jeg pakket å reiste langt vekk herifra.
Nå sitter jeg i skogen jeg , i denne verdslige pøl , og drukner mine sorger i billigsprit og øl.

Evulusjonsteorien , den forklarer meg allt , det har jeg jammen ofte alle andre fortallt.
Men all den tid jeg sitter her , og tenker på mitt... kan jeg i allefall ikke gnage hull i hode ditt.

En ateist jeg vil være , det høres så politisk korrekt , så får jeg heller se bort fra , at det er verken kult eller videre no`kjekkt.
Men ikke var det noe krav , da jeg meldte meg inn her att jeg skulle være lur , så det får dere rekne med , at jeg er å kjøre litt ute på tur. Litt sånn at jeg liker å prate i vei , om ting jeg ikke kan.
Litt sånn om teorier å sånt , sånt som ikke holder vann.

Men nå må jeg gå og legge meg , her under det store tre , ikke trenger jeg jo, til noen over meg og be. Bare en eneste ting av viktighet i denne tilværelse jeg har , og det er jo heldigvis bare meg selv , her jeg ligger med rumpa bar.

Hahahahahaha, så genialt!
Også er det faktisk sånn det er i virkeligheten også.
Skrev du det? :mozilla_smile:
Antall ord: 290
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Mick Wild skrev:Hahahahahaha, så genialt!
Også er det faktisk sånn det er i virkeligheten også.
Skrev du det? :mozilla_smile:
Jaja, hvis dette vrøvlet er genialt i dine øyne så. :lol:
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Ærlig talt, nå må vi ta oss litt sammen. Man er ikke openminded bare man tror et eller annet man ikke kan bevise. Hjernen spiller enn puss hele tiden.

-"Jeg tror hun dama jeg er forelsket i er gud."

Vel, vet du hva? Hun er ikke det. Nei niks no nada...neeeeeeeeeeeeeeei. Vent noen år så vil du se.

Åpenhet(dog en veldig sårbar posisjon) vil være å vurdere muligheten for at du lyver til deg selv.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links