Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisartig om energi

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

puma/f

artig om energi

Innlegg av puma/f »

Det er en enkel fysikk regel en lærer på skolen: ingen energi kan oppstå ingen energi kan forsvinne. Energien forandrer bare form.

Tenker en litt etter bli da den energien som et levende menneske består av bare omgjort når mennekse dør... og dermed blir ikke tanken på ånder så fjern...


men uansett det grunner vell alltids i hva en til slutt velger og tro...


puma/f
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 385
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

sant det du sier, en veninne av meg blei hjemsøkt av sin døde bestemor, samtidig som søstra hennes var gravid med sitt første barn, noe som bestemoren viste om før hun døde.
Når barnet ble født så synstes veninna mi at hun på en måte gjenkjente bestemoren i det nyfødte barnet, hun tror hvertfall at sjela hadde gått over i barnet... spennende syns da jeg:)

det sier jo litt om at eergien ikke blir flyttet da, men bare forandrer form eller sted, er nok det samme med sjelen, den dør nok ikke, blir bare om til noe annet, eller blir flyttet til et annet sted (reinkarnasjon)
:D
Antall ord: 118
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 341
Startet: 05 Okt 2005 20:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av line001 »

Sylvia Brown skrev i en av sine bøker at vi kan faktisk ha vært moren eller bestemoren(avhengig av hvilket kjønn du er i nå, og hvilken stilling du har i familie gruppa nå, barn foreldre, besteforeldre osv...) til moren våres.


Som eks : det var en gang at barnet kom til moren og spurte. Mamma husker du da jeg var bestemoren din? (da mente hun i et forgje livet...) Moren tenkte jo ikke noe spesielt over dette, før hun fikk lest boken av Sylvia Brown.

:mozilla_smile:
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 385
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

utrolig rar tanke da:P at vi på en måte er våre egne mødres mor:P hvis mormoren er død da selvfølgelig..

men vil vi ikke da ha merket et? altså gamle minner og erfaringer..
Antall ord: 40
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: artig om energi

Innlegg av BA. »

puma/f skrev:Det er en enkel fysikk regel en lærer på skolen: ingen energi kan oppstå ingen energi kan forsvinne. Energien forandrer bare form.

Tenker en litt etter bli da den energien som et levende menneske består av bare omgjort når mennekse dør... og dermed blir ikke tanken på ånder så fjern...


men uansett det grunner vell alltids i hva en til slutt velger og tro...


puma/f
Som du sa, ingen energi kan oppstå av ingenting, og ingen energi kan forsvinne. Men den kan endre form.

Når vi dør så vil vi slutte å omdanne sukker og fett til varmeenergi, så våre kropper vil bli kalde. Massen i kroppene våre vil ved begraving motta varme fra omgivelsene, som bakterier og andre organsismer kan leve av og omdanne resten av våre kropper til jord.

Ingen energi vil kunne oppstå for å danne en ånd.

line001:
Sylvia Browne er et av denne klodens ondeste mennesker, slik jeg ser det.

27. februar 2003 hadde Sylvia Browne et møte med foreldrene til en gutt som var forsvunnet.

Hun kunne fortelle foreldrene at gutten ikke lenger var med oss, og at han var i et skogholt 48 km sørvest for Richwoods.

Hun kunne fortelle at hun trodde sykkelen han hadde var i en "dump" i en annen stat.

Browne mente at gutten hadde blitt tatt av en mørkhudet - latinamerikansk - mann med dreadlocks , og han var riktig høy.

Det vi vet for øyeblikket, er at gutten lever, Gudskjelov, men Sylvia Browne fortalte foreldrene den grusomme og fullstendig usanne nyheten om at deres sønn var død.

Da dette er ganske nytt vet vi enda ikke så mye om saken, men kanskje dere har sett bildet i avisene de siste dagene?
Bilde
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Det er ganske tragisk når foreldre får slike beskjeder. Før man uttaler seg om sånt skal man være 110% sikker, holder IKKE med "jeg tror" og "jeg føler"!!!

Tror mange lar seg rive med og tror og føler litt av hvert. Og ikke gå god for alt du hører!

Ha bena på bakken folkens, det er lett å ta av...hehe

Hilsen en som prøver å lime seg fast
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Marilyn døde August 1962. Ni måneder senere ble Sherrie Lea Laird født i Skotland.

Både Sherrie og Dr. Adrian Finkelstein er fullt overbevist både om at Sherrie er Marilyn reinkarnert og at Sherries datter Kezia er Marilyns mor Gladys Baker. Under hypnose, fortalte Sherrie detaljert fra en kveld med Ted Jordan. Både Sherry og Marilyn har mislykkes to selvmordsforsøk. Sherrie var 36 år da hun oppsøkte dr. Finkelstein. Marilyn var 36 år da hun døde. Utvilsomt, dette jo være samme person, mens Sherries datter er hennes forrige mor. http://ekstrabladet.dk/vrangen/article216889.ece
Antall ord: 105
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Liis skrev:Det er ganske tragisk når foreldre får slike beskjeder. Før man uttaler seg om sånt skal man være 110% sikker, holder IKKE med "jeg tror" og "jeg føler"!!!
Ja det er tragisk når foreldre får slike beskjeder, men en ekstra stor glede når de finner ut at han allikevel lever. Det er jo slik mediumer og klarsynte arbeider da. De sier ikke hva de vet, men hva de "får inn" eller "fornemmer". Noen ganger treffer de godt, andre ganger ikke, og det vet de selv.
Antall ord: 97
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:Marilyn døde August 1962. Ni måneder senere ble Sherrie Lea Laird født i Skotland.

Både Sherrie og Dr. Adrian Finkelstein er fullt overbevist både om at Sherrie er Marilyn reinkarnert og at Sherries datter Kezia er Marilyns mor Gladys Baker. Under hypnose, fortalte Sherrie detaljert fra en kveld med Ted Jordan. Både Sherry og Marilyn har mislykkes to selvmordsforsøk. Sherrie var 36 år da hun oppsøkte dr. Finkelstein. Marilyn var 36 år da hun døde. Utvilsomt, dette jo være samme person, mens Sherries datter er hennes forrige mor. http://ekstrabladet.dk/vrangen/article216889.ece
Hehe. Ja, hvis du vil tro på dette så skal jeg ikke nekte deg. :lol:

BTW. Jeg har et slott jeg gjerne vil selge, sentralt plassert i London ved Hyde Park, du kan få det veldig billig.
Bilde
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

BA skrev:BTW. Jeg har et slott jeg gjerne vil selge, sentralt plassert i London ved Hyde Park, du kan få det veldig billig.
Bilde
Alle tiders! Bare gi meg kontonr ditt på PM, så er det mitt :D
Antall ord: 37
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

MikkelRev skrev:
Liis skrev:Det er ganske tragisk når foreldre får slike beskjeder. Før man uttaler seg om sånt skal man være 110% sikker, holder IKKE med "jeg tror" og "jeg føler"!!!
Ja det er tragisk når foreldre får slike beskjeder, men en ekstra stor glede når de finner ut at han allikevel lever. Det er jo slik mediumer og klarsynte arbeider da. De sier ikke hva de vet, men hva de "får inn" eller "fornemmer". Noen ganger treffer de godt, andre ganger ikke, og det vet de selv.
Ja, det er klart. Det jeg prøver å si er at de bør opplyse om at de kan ta feil, før de sier hva som fornemmes. Og som i denne saken...så var det jo et ekstremt dystert "syn" hun fikk inn da.... og med tanke på hva disse stakkars foreldrene må ha følt og gjennomgått som følge av det hun trodde...så bør man jo være SIKKER før man forteller.
Dette er jo ikke som med tipping... Kan det stemme eller ikke stemme..? Tror kanskje noen overvurderer evnene sine til å fornemme.

Dette er IKKE ment som kritikk, (eller JO, mot HENNE) bare saklig debatt :mozilla_cool:
Sist redigert av Liis på 22 Jan 2007 02:55, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

hmmm...skulle ikke poste...tulla litt..sorry :mozilla_sealed:
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: artig om energi

Innlegg av puma/f »

BA skrev:
puma/f skrev:Det er en enkel fysikk regel en lærer på skolen: ingen energi kan oppstå ingen energi kan forsvinne. Energien forandrer bare form.

Tenker en litt etter bli da den energien som et levende menneske består av bare omgjort når mennekse dør... og dermed blir ikke tanken på ånder så fjern...


men uansett det grunner vell alltids i hva en til slutt velger og tro...


puma/f
Som du sa, ingen energi kan oppstå av ingenting, og ingen energi kan forsvinne. Men den kan endre form.

Når vi dør så vil vi slutte å omdanne sukker og fett til varmeenergi, så våre kropper vil bli kalde. Massen i kroppene våre vil ved begraving motta varme fra omgivelsene, som bakterier og andre organsismer kan leve av og omdanne resten av våre kropper til jord.

Ingen energi vil kunne oppstå for å danne en ånd.

line001:
Sylvia Browne er et av denne klodens ondeste mennesker, slik jeg ser det.

27. februar 2003 hadde Sylvia Browne et møte med foreldrene til en gutt som var forsvunnet.

Hun kunne fortelle foreldrene at gutten ikke lenger var med oss, og at han var i et skogholt 48 km sørvest for Richwoods.

Hun kunne fortelle at hun trodde sykkelen han hadde var i en "dump" i en annen stat.

Browne mente at gutten hadde blitt tatt av en mørkhudet - latinamerikansk - mann med dreadlocks , og han var riktig høy.

Det vi vet for øyeblikket, er at gutten lever, Gudskjelov, men Sylvia Browne fortalte foreldrene den grusomme og fullstendig usanne nyheten om at deres sønn var død.

Da dette er ganske nytt vet vi enda ikke så mye om saken, men kanskje dere har sett bildet i avisene de siste dagene?
Bilde
Når du dauer så brytes denorgansiek delen av kroppen din ned. Næringstoffene siver ut i jorda, og blir tatt opp av røttene til ulike planeter osv osv.
MEN hvor blir det av sjela ? Her blir det sjølsagt et spørsmål om og tro og hva en velger og definere som sjel. Er sjela de elektiske impulsene som blir sendt runt i hjernen og nervebanene??? Er det andre ting som ikke lar seg måle??? Det blir til slutt hva en velger og tro.... Og ingen regel uten unntak, ergo og finne en absolutt sannhet skal godt gjøres.


Med det at en arver sjelen til bestemor... begge mine bestemødre lever i beste velgående og mormor har sågar 11 oldebarn.... En har nok familie som passer på men tror nok ikke en får sjela til en anna sånn uten vidre.
hallo jeg har visnok arva gemytte til oldefaren min, men det er jo egentlig rein alvslære, og dermed blir det ikke slik at en arver sjel men har felles DNA og dermed felles medfødte egenskaper... Mye kjedeligere men litt mere troverdig forklaring på at en ser besteforeldre i barnebarna ;)


puma/f ( aiaia lukter det brent fra kjøkkenet her???? )
Antall ord: 509

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: artig om energi

Innlegg av BA. »

puma/f skrev:Når du dauer så brytes denorgansiek delen av kroppen din ned. Næringstoffene siver ut i jorda, og blir tatt opp av røttene til ulike planeter osv osv.
MEN hvor blir det av sjela ? Her blir det sjølsagt et spørsmål om og tro og hva en velger og definere som sjel. Er sjela de elektiske impulsene som blir sendt runt i hjernen og nervebanene??? Er det andre ting som ikke lar seg måle??? Det blir til slutt hva en velger og tro.... Og ingen regel uten unntak, ergo og finne en absolutt sannhet skal godt gjøres.


Med det at en arver sjelen til bestemor... begge mine bestemødre lever i beste velgående og mormor har sågar 11 oldebarn.... En har nok familie som passer på men tror nok ikke en får sjela til en anna sånn uten vidre.
hallo jeg har visnok arva gemytte til oldefaren min, men det er jo egentlig rein alvslære, og dermed blir det ikke slik at en arver sjel men har felles DNA og dermed felles medfødte egenskaper... Mye kjedeligere men litt mere troverdig forklaring på at en ser besteforeldre i barnebarna ;)


puma/f ( aiaia lukter det brent fra kjøkkenet her???? )
Hvilken sjel? Ditt argument var at siden ikke energi kan oppstå eller forsvinne spontant, så ligger tanken på ånder nært.

De elektriske pulsene som sendes rundt i hjernen er ikke der når vi er døde. Da er det ingen levende hjerne som kan sende dem. Er det noe som ikke kan måles i det hele tatt?

Regelen om ingen regel uten unntak gjelder også regelen om ingen regel uten unntak. Naturlovene har nemlig ikke unntak.

Ellers er jeg enig i konklusjonen du avslutter med. :)
Antall ord: 301

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: artig om energi

Innlegg av puma/f »

BA skrev:
puma/f skrev:Når du dauer så brytes denorgansiek delen av kroppen din ned. Næringstoffene siver ut i jorda, og blir tatt opp av røttene til ulike planeter osv osv.
MEN hvor blir det av sjela ? Her blir det sjølsagt et spørsmål om og tro og hva en velger og definere som sjel. Er sjela de elektiske impulsene som blir sendt runt i hjernen og nervebanene??? Er det andre ting som ikke lar seg måle??? Det blir til slutt hva en velger og tro.... Og ingen regel uten unntak, ergo og finne en absolutt sannhet skal godt gjøres.


Med det at en arver sjelen til bestemor... begge mine bestemødre lever i beste velgående og mormor har sågar 11 oldebarn.... En har nok familie som passer på men tror nok ikke en får sjela til en anna sånn uten vidre.
hallo jeg har visnok arva gemytte til oldefaren min, men det er jo egentlig rein alvslære, og dermed blir det ikke slik at en arver sjel men har felles DNA og dermed felles medfødte egenskaper... Mye kjedeligere men litt mere troverdig forklaring på at en ser besteforeldre i barnebarna ;)


puma/f ( aiaia lukter det brent fra kjøkkenet her???? )
Hvilken sjel? Ditt argument var at siden ikke energi kan oppstå eller forsvinne spontant, så ligger tanken på ånder nært.

De elektriske pulsene som sendes rundt i hjernen er ikke der når vi er døde. Da er det ingen levende hjerne som kan sende dem. Er det noe som ikke kan måles i det hele tatt?

Regelen om ingen regel uten unntak gjelder også regelen om ingen regel uten unntak. Naturlovene har nemlig ikke unntak.

Ellers er jeg enig i konklusjonen du avslutter med. :)

Tja til slutt ender det med hva en velger og tro. Naturlovene er jo noe menneske har laget for og forklare hvorfor de er til ( satt litt på spissen ). Og lærestningnen med energi gjelder den om en ser på sjela som del av menneske og energi...
For enn så lenge kan ingen helt forklare hvordan vi tenker og hvor fantasi kommer i fra *s*

Ellers er alvslære vanvittig gøy :)


puma/f
Antall ord: 377

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links