Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinReaksjoner på Healing

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

klabadaba
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 02 Jan 2007 23:40
17

Reaksjoner på Healing

Innlegg av klabadaba »

Hvilke reaksjoner kan en få når en Healer folk og holder handa over det "syke" stedet på klienten? Har hørt om prikking og stikking er en normal reaksjon. På meg begynner fingrene mine å skjelve og får ryktninger. Flere som får slik reaksjon?
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spiírit

Innlegg av Spiírit »

Lurer på det samme. Dytter opp.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Jeg får ofte prikking/stikking i hendene når energien strømmer gjennom meg og jeg ikke bruker den til noe.

Er ganske fersk på healingfronten, men de få gangene jeg har kunnet føle meg fram til problemområder, har jeg kjent dem som kalde punkter.

Jeg tror det er viktig å stole på at den reaksjonen du får, er den rette for deg :mozilla_wink:
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Som Lilja skriver, så er det energier som strømmer igjennom hendene når man healer.
Man henter ofte energien inn via et av hovedchakraene, enten kronechakra på hodet, eller rotchakra nede ved halebenet.
Deretter forflyttes den via energibaner, og ut i hendene .

På samme måte som forskjellige mennesker reagerer forskjellig på varme ting, vil man og reagere forskjellig på andre energier.

Noen merker omtrent ingenting, andre prikking / sitring, og andre igjen enda kraftigere reaksjoner som kraftig skjelving / smerter.
Varme og kuldefølelser er og slike "bevis" på at noe skjer / at det skal gjøres noe.

Mange som driver med healing har "varme hender" - det er gjerne forklart med at man har høyere energinivå i hendene enn andre. ( og også kraftigere blodgjennomstrømming )

Men "symptomene" er varierende, det som er en persons "kjennemerker " på energi, vil gjerne ikke en annen dra kjensel på, selv om de to faktisk har tilsvarende "evner".

En annen sak er at healing ofte kan virke på noen men ikke på andre.
En annen healer opplever kansje det motsatte, at de den ene ikke kan hjelpe, kan den andre hjelpe - og omvendt.
(kan det ha med forskjellige "person-frekvenser" å gjøre tro ?)

Noen kan kun heale ved direkte kontakt, andre kan heale over store avstander.

Resultatet er at det er utrolig mange variasjoner - det som er riktig for deg, kan man bare forsøke seg frem til, og legge merke til hva som føles rett, og hva som føles feil.
Den følelsen stemmer somregel.

Ps; et lite hint ; dersom noen sier nei til healing, er det deres valg, og skal da ikke sendes healing til, eller forsøkes å heales.

my 5¢ .

mvh Asbjørn
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Flere enn meg som aldri kjenner noe i det hele tatt?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

karina skrev:Flere enn meg som aldri kjenner noe i det hele tatt?
Helt sikkert !

Det betyr ikke at det ikke er energier der, men at du ikke påvirkes av dem.

Mange healere opplever gode resutlater uten å kjenne noe som helst, de styres av intuisjonen sin ( nå føler jeg for å heale der og der...)

Det viktige er at "pasienten" / "klienten" faktisk merker en forskjell etterhvert.
Som sagt ; ikke alle er på "bølgelengde" med healeren, og da virker det sannsynligvis ikke.
som regel...

Men det er ingen unnskyldning til ikke å prøve likevel ... ;-)
Bølgelengde her er ikke nødvendigvis det samme som "å være på bølgelengde" mentalt og eller humørmessig sett.

mvh Asbjørn
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Asbjørn skrev:
karina skrev:Flere enn meg som aldri kjenner noe i det hele tatt?
Helt sikkert !

Det betyr ikke at det ikke er energier der, men at du ikke påvirkes av dem.
Er ikke helt enig med deg der, Asbjørn.

At man ikke kjenner noe under healing betyr ikke nødvendigvis at man ikke påvirkes av energiene.
Mange mener opplevelsen man har under selve healingprosessen fungerer som et barometer på "nytteverdien" av energiene man mottar, men jeg tror energiene jobber som (og hvor) de skal, uansett.

Hva og hvor mye man kjenner dreier seg jo kun om følelser, og vil dermed bli påvirket av personlighet, dagsform og mye mye mer :mozilla_wink:
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Lilja skrev:
Asbjørn skrev:Det betyr ikke at det ikke er energier der, men at du ikke påvirkes av dem.
Er ikke helt enig med deg der, Asbjørn.
hehe, skjønner den når jeg ser hvordan jeg ordla meg...

At man kan påvirkes av kreftene - helt klart.
Mitt poeng var at nervene kansje ikke påvirkes slik at man føler noe - det var det jeg mente, men ordvalget gjorde at det kunne misforståes.

mvh Asbjørn
Sist redigert av Asbjørn på 04 Feb 2007 22:37, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Aha!

Da er vi enige da :mozilla_innocent:
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Jeg er veldig fersk på området. Jeg har hatt brennende hender så lenge jeg kan huske men har aldri forstått hvorfor. Det oppleves til tider som ubehagelig fordi jeg bokstavelig talt kjenner hendene mine "brenner" og av og til har jeg mått holde dem under kaldt vann for å lindre litt.
I det siste har jeg lagt merke til at de blir varmere når jeg er i nærheten av mennesker som er syke. Pussig følelse forresten.
Når jeg legger hendene på noen kjennes det ut som om det strømmer varme ut fra midten av håndflatene og inn i den jeg tar på.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rikke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 14 Jul 2006 01:34
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge

Innlegg av Rikke »

mine hender dirrer og klarer ikke å la være å riste.. og jeg begynner å få samme smerte som personen når jeg er ferdig healet. orker ikke å heale så lenge av gangen for jeg får fort vondt der de har vondt.

men rart det at jeg har veldig kalde hender, men jeg kan få dem varme bare ved å holde hendene ti cm fra hverandre. da blir det varme med en gang. som en liten ball.. hendene mine har altid sånne mørke røde, blåe streker på seg, som viser at de er kalde. de bli lilla i kulda og:P litt gøy at forsvinner når jeg setter hendene 10 cm fra hverandre
Antall ord: 117
MVH Rikke

Lukk et øye og du ser halvt, lukk begge øynene og du ser alt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 436
Startet: 20 Nov 2006 15:31
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

JEG BRUKER REIKI OG BLIR IKKE SLITEN SELV. GODT Å HJELPE ANDRE
Antall ord: 11
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
barbara

Innlegg av barbara »

Drusilla skrev:Jeg er veldig fersk på området. Jeg har hatt brennende hender så lenge jeg kan huske men har aldri forstått hvorfor. Det oppleves til tider som ubehagelig fordi jeg bokstavelig talt kjenner hendene mine "brenner" og av og til har jeg mått holde dem under kaldt vann for å lindre litt.
I det siste har jeg lagt merke til at de blir varmere når jeg er i nærheten av mennesker som er syke. Pussig følelse forresten.
Når jeg legger hendene på noen kjennes det ut som om det strømmer varme ut fra midten av håndflatene og inn i den jeg tar på.
Jobber i helsevesenet og idag var det en person som bemerket at jeg hadde så varme hender. Det brant nesten. Personen har kreft. Jeg har alltid hatt varme hender, på vinteren bruker jeg å "leke" med snøball i hendene fordi det er så varmt. Ballen smelter...
Jeg har ALDRI tenkt på dette med healing (er usikker på om jeg i det hele tatt tror på det) men personen mente jeg burde sjekke dette ut. Hun ville at jeg skulle hjelpe henne (kanskje hun ble frisk)( jeg ble vel på en måte litt skremt...) Og før jeg gikk spurte hun om jeg kunne holde henne i hånda litt. Det var greit (jeg skjønte egentlig ikke vitsen, men...)
Jeg er da ingen healer?!? Familien har varme hender i generasjoner (men ikke som at noen har tenkt på healing, langt derfra) Vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette, men dere forstår her derfor skrev jeg dette...
Antall ord: 271

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Etter å ha jobbet med både mennesker å healing over tid er min
oppfattelse at alle mennesker formidler energi, noen mer enn andre.

Men i dette ligger det at vi har noen grunnenergier innbygd i oss som
vi lettere formidler. Vi har alle alle typer, men noen er mer fremtredende
eller sterkere hos forskjellige mennesker.
Det jeg oppfatter er at du formidler trygghet, og den kan du gi videre
enda sterkere ved å åpne opp ogi strømme den bevisst.
Mer mystisk enn det er ikke healing egentlig.
Antall ord: 86
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
barbara

Innlegg av barbara »

Det jeg oppfatter er at du formidler trygghet, og den kan du gi videre
enda sterkere ved å åpne opp ogi strømme den bevisst.
Mer mystisk enn det er ikke healing egentlig.[/quote]

Det er helt rett oppfattet :)
Dette har jeg hørt i så mange år nå. Så det stemmer. Får også høre at personer blir avstresset ved å ha meg i nærheten...(de blir rolige)
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links