Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisTeori ang stemmer i hus

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Teori ang stemmer i hus

Innlegg av Thyrin »

Etter lignende opplevelser i 2 forskjellige hus (over tid) har jeg begynt å lure på om "stemmer" fra telefonkabelen inn til huset kan overføre vibrasjoner og bruke huset som en slags "resonanskasse" og/ell høytaler?

Både huset jeg bor i nå og et hus jeg bodde i tildligere antyder at dette kan stemme.
(Hører "mumling" fra bestemt sted i huset som da tilfeldigvis er i samme omeråde der telefonkabel kommer inn til huset)

Noen flere som kanskje har erfaring med dette?
Eventuelt kan bekrefte eller avkrefte hvordan dette kan eller ikke kan skje?
Antall ord: 97
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Med rette kombinasjonen kan en ta inn radiosendinger gjennom tannfyllinger i munnen.
Det er heller ikke uvanlig at radiomusikk kommer fra lamper (gatelamper også, ekstra skremmende på vei hjem tidlig en søndagsmorgen, altså) og andre helt tilfeldige ting..

Good morning, Vietnam. :D
Antall ord: 42
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Unskyld meg, ikke for å være frekk. Men hvor i alle dager tar dere dette fra? Kanskje en idé å sette seg litt inn i hvordan slike apparater og tannfyllinger fungerer?...
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Magikeren skrev:Unskyld meg, ikke for å være frekk. Men hvor i alle dager tar dere dette fra? Kanskje en idé å sette seg litt inn i hvordan slike apparater og tannfyllinger fungerer?...
Unskyldning godtatt, da du tydelig ikke er så gamle magigeren. Når du får noen år til på baken, skal du se at heller ikke du blir fullt så skråsikker på at du vet riktig alt..

At til og med tannfyllinger kan avstedkomme radiogjengivelse er faktisk flere tilfeller av, selv om det selvsagt ikke er sånn at du kan høre dette hele tiden hvis du møter folk på byen.

Ikke for å være frekk, men Åse Kleveland sang engang i Grand Prix:

"Jeg vet om en gammel mann, en som har levd lenge
Han er så snill når han spør meg, om ting som har hendt meg
og om solen har brent meg.
Intet er nytt under solen, - iINTET er nytt under solen.."

Jeg har forresten også hørt at i 2012 er all vinden nedpå kaia i Bodø oppbrukt, så da skal jeg dit og sole meg..

Nei, nå skifter det visst stasjon her, - hadeadu. :D
Antall ord: 195
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Uffameg, nå ble det visst dobbeltposting igjen a du..

Forresten: Det med vinden nedpå kaia i Bodø ER bare et rykte, altså. Så jeg holder igjen litt med innkjøp av solbadoljen min her. Bare sånn for i alle tilfelles skyld..
Antall ord: 42
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Nostradamus skrev:Uffameg, nå ble det visst dobbeltposting igjen a du..

Forresten: Det med vinden nedpå kaia i Bodø ER bare et rykte, altså. Så jeg holder igjen litt med innkjøp av solbadoljen min her. Bare sånn for i alle tilfelles skyld..
Tror det er lurt, ja... Den dagen vinden tar slutt på kaia i Bodø, er det stor fare for at verden går under... :mozilla_undecided:
Antall ord: 68
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kvitskrømt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 02 Des 2006 17:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mot vest...

Innlegg av Kvitskrømt »

Vi hadde engang en høyttaler som sto og mumlet for seg selv, både når radioen var av, men også mens vi hørte på cd-er. I pausene kom det plutselig en annen melodi... Jeg fikk aldri noe klart svar på hva dette var for noe, men jeg tviler på at det var spøkelser eller ånder. Sannsynligvis bare noe teknisk som jeg ikke hadde forstått uansett :mozilla_tongue:

Kan tenke meg at det er en del skuffede mennesker rundt i verden som tror de bor i et hjemsøkt hus - de hører jo stemmer! Hei, det er radioen, jo! Æsj :mozilla_wink:
Antall ord: 106
Ingenting er så absurd at ikke en filosof har sagt det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Kvitskrømt skrev:Vi hadde engang en høyttaler som sto og mumlet for seg selv, både når radioen var av, men også mens vi hørte på cd-er. I pausene kom det plutselig en annen melodi... Jeg fikk aldri noe klart svar på hva dette var for noe, men jeg tviler på at det var spøkelser eller ånder. Sannsynligvis bare noe teknisk som jeg ikke hadde forstått uansett :mozilla_tongue:

Kan tenke meg at det er en del skuffede mennesker rundt i verden som tror de bor i et hjemsøkt hus - de hører jo stemmer! Hei, det er radioen, jo! Æsj :mozilla_wink:
Du er nok VELDIG nær sannheten her.

Det jeg sier om radiosendinger er faktisk bevist vitenskapelig, ved flere anledninger: OGSÅ dette med tannfyllinger ja, Magikeren...

Otto Jespersen har jo Barron Blod, som går omkring med denne skruen gjennom hodet som han skrur på og tar inn radiosendinger: Han har hentet ideen fra virkeligheten, selv om han jo som vanlig overdriver da..

10 points, Kvitskrømt. :D
Antall ord: 176
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

Nostradamus skrev: Det jeg sier om radiosendinger er faktisk bevist vitenskapelig, ved flere anledninger: OGSÅ dette med tannfyllinger ja, Magikeren...

Kom gjerne med kildehenvinsninger hvis du kan, noe jeg tviler sterkt på...
Antall ord: 32
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Treo skrev:
Nostradamus skrev: Det jeg sier om radiosendinger er faktisk bevist vitenskapelig, ved flere anledninger: OGSÅ dette med tannfyllinger ja, Magikeren...

Kom gjerne med kildehenvinsninger hvis du kan, noe jeg tviler sterkt på...
Du må skifte ut det stearinlyset ditt, Treo , det holder på å brenne ned nå.

Bagateller som kilder hefter vi oss ikke med til vanlig her på Paranormal.no..
Kilder er til for sidrumpa akademikere med 16 m2 store kontor og lønnstrinn så høye som boligblokker i New York.

Ellers er tanntråd god til å ta inn VG-lista. Det eneste jeg hører av klager er fra disse som vil ha trøkk som fra en sub-woofer. Sier bare en ting til dem; Vi HAR reklamasjonsrett i Norge. Forbrukerkontoret er jo også der,nederst i veien..
Antall ord: 133
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Odin.01
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 06 Des 2006 20:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Odin.01 »

Den tannfyllingteorien din tror jeg vel du skal glemme..hehe... er visst bare en myte som du er blitt overbevist at er sann..det er den da altså Ikke..
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

Nostradamus skrev:
Treo skrev:
Nostradamus skrev: Det jeg sier om radiosendinger er faktisk bevist vitenskapelig, ved flere anledninger: OGSÅ dette med tannfyllinger ja, Magikeren...

Kom gjerne med kildehenvinsninger hvis du kan, noe jeg tviler sterkt på...
Du må skifte ut det stearinlyset ditt, Treo , det holder på å brenne ned nå.

Bagateller som kilder hefter vi oss ikke med til vanlig her på Paranormal.no..
Kilder er til for sidrumpa akademikere med 16 m2 store kontor og lønnstrinn så høye som boligblokker i New York.

Ellers er tanntråd god til å ta inn VG-lista. Det eneste jeg hører av klager er fra disse som vil ha trøkk som fra en sub-woofer. Sier bare en ting til dem; Vi HAR reklamasjonsrett i Norge. Forbrukerkontoret er jo også der,nederst i veien..

Da vet jeg iallefall hvem sine poster jeg skal ignorere heretter. Om du mener folk bør se at alt du skriver bare er tull vet jeg ikke, men det kan iallefall virke som du mener folk skal tro at du vet hva du snakker om. Det er det iallefall helt sikkert at du ikke gjør.
Antall ord: 192
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

hehe.....morsom ting å si fra de som kommer med personangrep....

Når det gjelder tannfylling radio teorien så har de bevist det på myth buster :mozilla_tongue: Eller......tannfyllingen fikk inn radiosignaler, men ikke som støy! Eller som "radio".....Sånn tilfelle det egentlig var noen som lurte....

Er jeg og bedreviter nå Treo?
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Ingen som ser på Myth Busters her da?

Myth statement Status Notes
It is possible to pick up radio signals through a tooth filling. Busted!! The tooth filling did not act as an antenna.

heh, du kom meg i forkjøpet suss
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

suss24 skrev:hehe.....morsom ting å si fra de som kommer med personangrep....

Når det gjelder tannfylling radio teorien så har de bevist det på myth buster :mozilla_tongue: Eller......tannfyllingen fikk inn radiosignaler, men ikke som støy! Eller som "radio".....Sånn tilfelle det egentlig var noen som lurte....

Er jeg og bedreviter nå Treo?

Ok, I stand corrected, men jeg tror fremdeles ikke at det samme kan skje med lamper, og jeg er fremdeles ikke enig i at man ikke skal komme med kildehenvisninger til det man påstår (og det var egentlig hovedpoenget mitt, ikke om hvorvidt Nostradamaus hadde rett eller ikke). Og som du sier kommer det ikke som støy, og det sier jo egentlig seg selv siden den ikke er noen høyttaler.
Antall ord: 129
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links