Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisTeori ang stemmer i hus

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Treo skrev:
suss24 skrev:hehe.....morsom ting å si fra de som kommer med personangrep....

Når det gjelder tannfylling radio teorien så har de bevist det på myth buster :mozilla_tongue: Eller......tannfyllingen fikk inn radiosignaler, men ikke som støy! Eller som "radio".....Sånn tilfelle det egentlig var noen som lurte....

Er jeg og bedreviter nå Treo?

Ok, I stand corrected, men jeg tror fremdeles ikke at det samme kan skje med lamper, og jeg er fremdeles ikke enig i at man ikke skal komme med kildehenvisninger til det man påstår (og det var egentlig hovedpoenget mitt, ikke om hvorvidt Nostradamaus hadde rett eller ikke).
Akkurat nå er din glorie så liten, så liten..

Se litt lysere på livet - ellers kan du ende opp i nabokisten min. Jeg vil ikke ha deg der - det er fredelig nå - uten den evige fjertingen til han forrige.

Stå på og let etter kilden, du Treo. :D
Antall ord: 154
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kathil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 25 Jan 2007 17:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av Kathil »

Svartepus skrev:
Nostradamus skrev:Uffameg, nå ble det visst dobbeltposting igjen a du..

Forresten: Det med vinden nedpå kaia i Bodø ER bare et rykte, altså. Så jeg holder igjen litt med innkjøp av solbadoljen min her. Bare sånn for i alle tilfelles skyld..
Tror det er lurt, ja... Den dagen vinden tar slutt på kaia i Bodø, er det stor fare for at verden går under... :mozilla_undecided:
Vinden på kaia i Bodø er INGENTING compared to vinden på moloen i Hovden i Vesterålen om høsten! INGENTING!
Antall ord: 91
Kathitholan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Kathil skrev:
Svartepus skrev:
Nostradamus skrev:Uffameg, nå ble det visst dobbeltposting igjen a du..

Forresten: Det med vinden nedpå kaia i Bodø ER bare et rykte, altså. Så jeg holder igjen litt med innkjøp av solbadoljen min her. Bare sånn for i alle tilfelles skyld..
Tror det er lurt, ja... Den dagen vinden tar slutt på kaia i Bodø, er det stor fare for at verden går under... :mozilla_undecided:
Vinden på kaia i Bodø er INGENTING compared to vinden på moloen i Hovden i Vesterålen om høsten! INGENTING!
Ka gjørr du neppå moloen å vase førr heile høusten ..

Sjå tell å kom dæg innomhus førskje, før hain tykje ser dæg! :D
Antall ord: 120
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kathil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 25 Jan 2007 17:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av Kathil »

Nostradamus skrev:
Kathil skrev:
Svartepus skrev:
Nostradamus skrev:Uffameg, nå ble det visst dobbeltposting igjen a du..

Forresten: Det med vinden nedpå kaia i Bodø ER bare et rykte, altså. Så jeg holder igjen litt med innkjøp av solbadoljen min her. Bare sånn for i alle tilfelles skyld..
Tror det er lurt, ja... Den dagen vinden tar slutt på kaia i Bodø, er det stor fare for at verden går under... :mozilla_undecided:
Vinden på kaia i Bodø er INGENTING compared to vinden på moloen i Hovden i Vesterålen om høsten! INGENTING!
Ka gjørr du neppå moloen å vase førr heile høsten ..

Sjå tell å kom dæg innomhus førskje, før hain tykje ser dæg! :D
Du høres ut som gammelonkelen min(inngiftet). Han bruker å si: "Å, førr et fadervår!" :mozilla_laughing: :mozilla_laughing:
Antall ord: 142
Kathitholan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Så mye for å stille et spørsmål....

Får vel bare gå ut ifra mine egne opplevelser - samt opplevelsene til en annen person....
Men skulle det dukke opp noen med relevant info om TELEFONLEDNINGER - STEMMER I HUS taes de i mot med takk. :mozilla_smile:
Antall ord: 46
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Teori ang stemmer i hus

Innlegg av Dj_Devil »

Thyrin skrev:Etter lignende opplevelser i 2 forskjellige hus (over tid) har jeg begynt å lure på om "stemmer" fra telefonkabelen inn til huset kan overføre vibrasjoner og bruke huset som en slags "resonanskasse" og/ell høytaler?

Både huset jeg bor i nå og et hus jeg bodde i tildligere antyder at dette kan stemme.
(Hører "mumling" fra bestemt sted i huset som da tilfeldigvis er i samme omeråde der telefonkabel kommer inn til huset)

Noen flere som kanskje har erfaring med dette?
Eventuelt kan bekrefte eller avkrefte hvordan dette kan eller ikke kan skje?
lol nei. i telefon kabelen er det ikke vibrasjoner alt skjer. det er elektriske impulser som treffer en liten høytaler som får den til å reagere.. du kan ikke koble høytaler ledninger til veggen å få lyd foreksempel. fordi at det er elektriske impulser som treffer høytaleren som utgir lyd. er den samme prinsippen i telefon. så har du en microfon som viderefører din steme..
har ingenting med vibrasjoner å gjøre før etter det treffer høytaleren. da blir det lyd vibrasjoner som er så svake at du må ha øre helt inntil.

med mindre du har en høytaler instalert i veggen som overfører telefon samtaler fra andre sine telefoner eller what so ever så er nokk ikke teorien din sann nei.
Antall ord: 227
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Som sagt bare en teori.
Bare jeg noe jeg bynte å tenke på da det titt og ofte "skravla" på badet i et hus jeg bodde i før. Alltid på samme sted, og på utsiden av veggen hang telefonkabelen.
Samme med der jeg bor nå. Alltid i samme hjørnet. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spurt mannen min om han huska å skru av tv'n, for så å komme på at tv'n ikke står i det hjørnet mer!
En venninne har også ev tv som skravler. Tilfeldigvis er det også i samme område som telefonkabelen treffer veggen.
Ingen av husene har hustelefon i bruk forresten.
Men du skjønner kanskje hvorfor jeg tenker i de baner?
Litt mye tilfeldigheter.....
Er klart åpen for andre muligheter, men vil ha alt "naturlig" utelukket før jeg godtar en paranormal! :mozilla_smile:
Men takketakk for et ordentlig svar!
Antall ord: 152
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

hehe..
må innrømme at eg selv hadde tenkt i samme baner om eg ikke hadde hatt såpass kunskaper om teknologi..
det som kan være muligt om det er en telefon der så er det muligt at signalene faktisk blir overført til telefonen selv om ingen svarer.. men det er mest usansynligt siden en tråløs slår av signalene å ein med ledning har jo en egen knapp som stopper signalene for å nå røret.

men som eg merker med noen forsterkere som har innebygget radio. det kan lett være signal overføring. som gjør at radioen høres men utruligt svakt. selv om man ikke har radioen på.
dette er ganske godt fjerna på nye. men litt eldre har noe av det..
Antall ord: 129
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Er nok teknisk imbesil for å si det mildt! :mozilla_tongue:
Men er ingen telfon i huset - telefonkontakten er forresten langt unna veggen med telefonkabelen....
Og radioen er det garantert ikke.
Men for å være nysgjerrig; Hva slags teknisk kompetanse har du?
Syns bare forklaringa mi virka så logisk når det faktisk skjer i tre forskjellige hus!
Men alt er jo ikke alltid som det virker...... :mozilla_smile:
Antall ord: 66
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Thyrin skrev:Er nok teknisk imbesil for å si det mildt! :mozilla_tongue:
Men er ingen telfon i huset - telefonkontakten er forresten langt unna veggen med telefonkabelen....
Og radioen er det garantert ikke.
Men for å være nysgjerrig; Hva slags teknisk kompetanse har du?
Syns bare forklaringa mi virka så logisk når det faktisk skjer i tre forskjellige hus!
Men alt er jo ikke alltid som det virker...... :mozilla_smile:
har gått mekanisk. der hadde vi elektro.
eg har fulgt med på teknologi siden eg var 12 (diskuvery var en mine fav kanaler som liten)
har skrudd fra hverandre mengder av telefoner og mengder av andre elektriske utstyr.
lodda motorer rundt i romet mitt for å kjøle meg ned en sommer. vert hobby elektriker siden eg begynte å skru. lest utrulig mye..


det med radioen var berre eit eksempel på signal overføring. ikke at det kunne være radio.om tven er nær desse punktene?
Antall ord: 155
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

I første huset var det badet (altså ingen tv), i huset vårt sto tv'n der før men er flyttet og i det tredje huset står det en ødelagt tv med uttrekt kontakt på aktuelle sted. Dermed kan vi nok utelukke tv'n også :mozilla_smile:
Grunnen til at jeg spurte om din tekniske bakgrunn er at min mann -som er utdannet telekommunikasjonsmontør- mener det er usannsynlig men ikke umulig! Derfor ville jeg bare vite om du hadde "noe mer" liksom :mozilla_smile:
Næh... Får vel bare sende en mail til mythbusters da... Kan jo hende man får litt underholdning utav det iallefall! :mozilla_laughing:
Antall ord: 113
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Thyrin skrev:I første huset var det badet (altså ingen tv), i huset vårt sto tv'n der før men er flyttet og i det tredje huset står det en ødelagt tv med uttrekt kontakt på aktuelle sted. Dermed kan vi nok utelukke tv'n også :mozilla_smile:
Grunnen til at jeg spurte om din tekniske bakgrunn er at min mann -som er utdannet telekommunikasjonsmontør- mener det er usannsynlig men ikke umulig! Derfor ville jeg bare vite om du hadde "noe mer" liksom :mozilla_smile:
Næh... Får vel bare sende en mail til mythbusters da... Kan jo hende man får litt underholdning utav det iallefall! :mozilla_laughing:
hehe.. har han mer kompetanse enn meg så har eg ikke så mye eg skulle sakt lenger ;)
Antall ord: 132
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Han prøvde å forklare meg hvordan det kunne skje, men det gikk meg litt over hodet for å si det slik.
Et eller annet med svingninger (eller noe slikt) som treffer materialets frekvens....
Og at det kan være foreksempel avhengig av temperatur, luftfuktighet osv....
Så dermed usannsynlig, men ikke umulig.....
Men du kan jo prøve å tenke over det om du møter noen i et gammelt hus med stemmer! :mozilla_laughing:
Antall ord: 72
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Thyrin skrev:Han prøvde å forklare meg hvordan det kunne skje, men det gikk meg litt over hodet for å si det slik.
Et eller annet med svingninger (eller noe slikt) som treffer materialets frekvens....
Og at det kan være foreksempel avhengig av temperatur, luftfuktighet osv....
Så dermed usannsynlig, men ikke umulig.....
Men du kan jo prøve å tenke over det om du møter noen i et gammelt hus med stemmer! :mozilla_laughing:
da må det være mye foktighet i den veggen for at elekstriske impulser skal føres videre du :p med tanke på at tre er ikke elektrisk førende før det er nokk vann i det. pappir og for den saks skyld
Antall ord: 117
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

I 2 av tilfellene ser jeg ikke bort ifra det (gammle hus)... Men det første huset jeg opplevde det i var det på sommer'n og det var en VARM sommer.... Hører det forsåvidt hjemme på sommerstid og......
Men er åpen for andre forklaringer og! :mozilla_smile:
Kanskje du kan fortelle meg hvorfor lyspærene mine går hele tiden, men bare på bestemte steder i huset men ikke der det er mest sannsynlig pga vibrasjoner?
Har tilogmed spurt elektriker, men svaret jeg fikk da var at han ikke hadde peiling og at det var sånn hjemme hos han og.....
Antall ord: 104
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links