Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinEr du healer ?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
NenTara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 07 Feb 2007 22:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av NenTara »

Jeg har drevet med selvhealing (qigong) ett års tid nå, og begynner å kjenne jordenergien ganske godt (kjenner også en del i hendene, de begynner å bli litt varme så det er gøy :)

Men jeg tviler på at jeg kan gjøre noe mer enn å kanskje få ett skrubbsår til å bli litt bedre foreløpig ;)

Ellers er jeg veldig enig i det som har blitt skrevet her om at man må jobbe med seg selv, og jo mer man jobber med "gammelt grums", jo mer åpen blir man også for energiene :)
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Men det finnes vel "grense" for hva man kan heale??
Man kan vel ikke healer en som er blind f.eks slik at man kan få litt syn tilbake???

(det er bare et spørsmål som jeg har stadig lurt på siden noen sier at de kan heale)
Antall ord: 49
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tinamakeup
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 14 Feb 2007 18:38
17

Innlegg av tinamakeup »

Maza skrev:
livingdeaddoll skrev:finnes det positiv og negativ energi? merker man forskjell som healer? kan negativ energi være sykdom?
JA, det finnes positiv og negativ energi.
Gjenferd har negativ. (når JEG kjenner dem)
Jeg kjenner forskjell på mennesker, nei negativ energi er bare en
pest og en plage, ikke sykdom.



Jeg vil bare få si at gjenferd kan ha både positiv og negativ energi, jeg tror også den fornemmelsen kommer mye av hva som er ditt utgangspunkt da du kjenner dem der.
Tenk på dem som mennesker.. Jeg kan ihvertfall kjenne på noen om de har mye negativt ladet energi eller positiv, akkurat det samme gjelder dem som går iblant oss.
Det er ihvertfall min erfaring.:)
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Limme
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 12 Des 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Limme »

Dj_Devil skrev:alle i verden kan heale.. men er forkjell på folk som er født åpne å di som må jobbe seg åpen :)
Det er jo ett utrolig spennende tema. :D Det må jo være noe av det mest givende man kan gjøre, hjelpe dyr, mennesker og planter. Oprettholde en harmoni. (hvis jeg har forstått det riktig?)
Hvordan kan man jobbe seg åpen? Er fornøyd om noen evt kan peke meg over på en gammel tråd eller lignende også :mozilla_cool:
Antall ord: 86
<¨""">< ||| ><""¨>
Rejoice not at thine enemy's fall - but don't rush to pick him up either..
__________________
Life is a grave.. Dig it!
^^^^^^^^^^^^^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Limme skrev:
Dj_Devil skrev:alle i verden kan heale.. men er forkjell på folk som er født åpne å di som må jobbe seg åpen :)
Det er jo ett utrolig spennende tema. :D Det må jo være noe av det mest givende man kan gjøre, hjelpe dyr, mennesker og planter. Oprettholde en harmoni. (hvis jeg har forstått det riktig?)
Hvordan kan man jobbe seg åpen? Er fornøyd om noen evt kan peke meg over på en gammel tråd eller lignende også :mozilla_cool:
eg kan desvære ikke svare på det.. eg har selv alltid vert åpen.
men har ikke øvet meg til å bruke det.
ikke har eg tenkt til det enda heller.
men kommer nokk :)
Antall ord: 121
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hamstro
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 12 Okt 2007 13:04
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

healing

Innlegg av hamstro »

hei jeg har lest en del om healing og har hørt man skal føle energien gå melom høyre hand og slippe all negativ energi ut venstre hand.så jeg tenkte at jeg kunne prøve dette på hamsteren min =) for han er alltid så lat men når jeg gjøre dette så glikket han helt hehe.
og han løper i hjulet sitt ennå så jeg lurte bare på om jeg klarte å heale.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sahre
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 67
Startet: 30 Jun 2007 22:46
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Her og nå!

Innlegg av sahre »

@ngel skrev:Men det finnes vel "grense" for hva man kan heale??
Man kan vel ikke healer en som er blind f.eks slik at man kan få litt syn tilbake???

(det er bare et spørsmål som jeg har stadig lurt på siden noen sier at de kan heale)
Nei, det finnes absolutt ingen grense for hva som kan heales. Grensene er det den syke som skaper. Jeg er utdannet thetahealer og vi jobber veldig mye med trossystemer. I thetahealingens ideologi er det ofte negative trossystemer hos klienten som skaper sykdommene. Det kan være slikt som at man må lide for å få kjærlighet eller at man må være syk for å få oppmerksomhet. Dette er begge trossystemer som finnes hos veldig mange. Dette opphever vi og erstatter med positive trossystemer som at man er elsket til enhver tid, uansett hva som skjer.

Jeg anerkjenner alle typer healing, fordi det finnes utrolig mange fungerende metoder der ute. Jeg mener også at uansett hvilken metode man bruker så er det ingen grense for hva som kan heales. Grensene settes hos healeren og klienten.
Antall ord: 185
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Devina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 10 Okt 2006 18:57
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Devina »

@ngel skrev:Men det finnes vel "grense" for hva man kan heale??
Man kan vel ikke healer en som er blind f.eks slik at man kan få litt syn tilbake???

(det er bare et spørsmål som jeg har stadig lurt på siden noen sier at de kan heale)
det meste har ei grense på jorda......

det indre i mennesket er meir grenselaust enn det ytre (fysiske)
Antall ord: 69
Orda mellom menneske lagar bruer
mellom rom som før var åtskilde,
lagar felles mellomrom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

sahre skrev:
@ngel skrev:Men det finnes vel "grense" for hva man kan heale??
Man kan vel ikke healer en som er blind f.eks slik at man kan få litt syn tilbake???

(det er bare et spørsmål som jeg har stadig lurt på siden noen sier at de kan heale)
Nei, det finnes absolutt ingen grense for hva som kan heales. Grensene er det den syke som skaper. Jeg er utdannet thetahealer og vi jobber veldig mye med trossystemer. I thetahealingens ideologi er det ofte negative trossystemer hos klienten som skaper sykdommene. Det kan være slikt som at man må lide for å få kjærlighet eller at man må være syk for å få oppmerksomhet. Dette er begge trossystemer som finnes hos veldig mange. Dette opphever vi og erstatter med positive trossystemer som at man er elsket til enhver tid, uansett hva som skjer.

Jeg anerkjenner alle typer healing, fordi det finnes utrolig mange fungerende metoder der ute. Jeg mener også at uansett hvilken metode man bruker så er det ingen grense for hva som kan heales. Grensene settes hos healeren og klienten.
Det er healerens fantasi som setter begrensing for hva som er mulig, det og healerens egne evner, men evnene økes med trening/praktisering. Det som er viktig er at *Healeren* har tro på egne evner.

Nei ikke alle har evnen til Healing. Det er en evne som går ut på å manipulere livsenergi, ta bort og føye til livsenergi hos en annen person, bruke denne energien til å manipulere og starte en helende prosess i kroppen til pasienten. En healer er faktisk i stand til å gjøre det motsatte også, noe de fleste ikke er klar over (ups...eh der sprang jeg bomben). Ett annet ord på det er Psi-magi/energimagi.

Det går an å lære seg teknikker som går ut på å balansere den energien som allerede er til tilstede i pasienten, disse kan alle lære seg, dette er teknikker som theta reiki og sheikem. Resultatet er ofte likt, men Healinfg er mannen med "varme hender", en evne noen er født med enten latent eller åpne.

Har du slike evner så er det biktig å ikke utvikle de videre for tidlig, men vente med det til kroppen er ferdigvokst, det er såpass energikrevende at det kan hemme den naturlige kroppsveksten om evnene blir videreutviklet for tidlig, men det er også viktig at man er klar over at disse evnene er der, opg lære å kontrollere de når tiden er moden, ellers så kan man få problemer med ukontrollerte evner og evner styrt av ubevistheten og ikke av bevistheten, da evnene vil utvikle seg uansett, men da er det vanskeligere å kontrollere hva man gjør.

En liten test på evner:
1. Lukk øynene og slapp av; finn 3 øyet, gjør som om du skulle meditere.
2. hold hånden ut i rommet, hva kjenner du i fingertuppene og i hånden din?
3. rett hendene (håndflatene) mot hverandre men med ett par cm mellom fingertuppene
Hva kjenner/ føler du?
Antall ord: 514
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Alkz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 16 Okt 2007 21:58
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Er du healer ?

Innlegg av Alkz »

ape skrev:Er du healer ?
Isåfall, hvilken metode er du best på ?
Hei;)

Jeg tenkte å svare på hva det egentlig ble spurt om i denne tråden.

Ja, jeg er healer. Både Universell hvit tids healer og kirurgisk healer. Liker disse metodene veldig godt, og praktiserer hver dag:) skjer ofte mye nytt, og jeg føler jeg blir bedre og bedre hver dag:D

Andre som driver med samme type healing? Eller andre typer?

Med vennlig hilsen,

Alkz;)
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
samma det

Innlegg av samma det »

jeg kan healing men kjønner ikke det med metoder
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

sahre skrev:
@ngel skrev:Men det finnes vel "grense" for hva man kan heale??
Man kan vel ikke healer en som er blind f.eks slik at man kan få litt syn tilbake???

(det er bare et spørsmål som jeg har stadig lurt på siden noen sier at de kan heale)
Nei, det finnes absolutt ingen grense for hva som kan heales. Grensene er det den syke som skaper. Jeg er utdannet thetahealer og vi jobber veldig mye med trossystemer. I thetahealingens ideologi er det ofte negative trossystemer hos klienten som skaper sykdommene. Det kan være slikt som at man må lide for å få kjærlighet eller at man må være syk for å få oppmerksomhet. Dette er begge trossystemer som finnes hos veldig mange. Dette opphever vi og erstatter med positive trossystemer som at man er elsket til enhver tid, uansett hva som skjer.

Jeg anerkjenner alle typer healing, fordi det finnes utrolig mange fungerende metoder der ute. Jeg mener også at uansett hvilken metode man bruker så er det ingen grense for hva som kan heales. Grensene settes hos healeren og klienten.
Det er faktisk healerens fantasi somer grensen for hva som er mulig å heale, ikke hos den syke
Antall ord: 204
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sahre
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 67
Startet: 30 Jun 2007 22:46
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Her og nå!

Innlegg av sahre »

Xirque Z'dataan skrev:Det er faktisk healerens fantasi somer grensen for hva som er mulig å heale, ikke hos den syke
Av og til tror den syke at han/hun ikke fortjener healing, og nekter å ta den imot. Jeg ser det hele tiden, og en stor del av arbeidet jeg gjør handler om å fjerne negative trossystemer hos klienten, slik at sperrene forsvinner. Hver eneste klient jeg har hatt hittil har ikke sett seg selv som verdig til å ta imot healingen jeg har kommandert så jeg må alltid jobbe litt med dem før jeg befaler at healingen skal skje.

Så ut fra min erfaring så er det alltid klientene som sperrer mest.
Antall ord: 113
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Det siste innlegget her kan være litt intressant å spinne
videre på :)

Om en opplever at de fleste klienter ikke føler seg verdig
til å ta i mot healing og derfor bruker tid på å "fjerne"
denne sperren før en starter hva kommer det av?

Jeg har en helt annen opplevelse med mine klienter.
De kan ønske å bli friske mentalt, men ikke emosjonelt.
Det kan hende de ikke er klare for å gi slipp på akkurat
det de kom for. Men jeg har aldri opplevd at de ikke tar i mot
healingen på ett eller annet nivå.

Når vi opplever at en "sperre", jeg liker ikke ordet, gjentar
seg hele tiden er det forde vi overfører våre egne "sperrer"
på klienten?
Får vi den samme typen klienter hele tiden forde det er noe vi
skal lære?
Eller har vi lært noe på ett kurs som vi tror så mye på at vi
manifesterer det hos de vi møter?
Antall ord: 164
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pink_heaven

Innlegg av Pink_heaven »

Kan man heale depresjon?
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links