Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinFor noen timer siden gikk et snøskred i Tromsø

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

For noen timer siden gikk et snøskred i Tromsø

Innlegg av Medi »

Letemannskap er ute og leter etter de som er tatt av skredet.

Jeg håper de som leser dette og de som vet hvordan , kan sette seg ned og avse noen minutter og sender healing og lys til offrene, og kanskje nok lys til at det kan hjelpe letemannskapet.

Det kreves ikke mye, bare sett deg ned og tenk på det som har skjedd og tenkt at letemannskapet klarer å finne de som er tatt og at alle overlever. Så enkelt er det. Bare tenk at det vil gå bra og fokuser dissse tankene på ulykken. Området heter Kroken Alpinannlegg.

Takk til alle som hjelper.

http://www.nordlys.no/nyheter/article2549065.ece
Sist redigert av Medi på 27 Jan 2007 14:57, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 112
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Ps:

Det snør mye nå, og det kan hindre letemannskapet. Om noen kan sende tanker om at snøværet vil gi seg, så hadde det vært supert. Jeg vet om en hendelse hvor mange mennesker klarte å stoppe et uvær. Om det var dem eller bare været som ga seg, kan jeg ikke si med sikkerhet. Men personlig trur jeg på at mennesker kan klare å fokusere nok energi til å oppholde været.

Tusen takk til alle som vil hjelpe. Jeg skal selv gjøre min del. Jeg kan se ulykkestedet fra her hvor jeg bor.
Antall ord: 99
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rocky
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 15 Nov 2006 13:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Rocky »

Såehm, du oppdaterer oss hver gang du får vite noe?

Skal tenke positive tanker om det, jeg, håper letemannskapet lykkes :mozilla_smile:
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

jeg kan godt holde dere oppdatert. Jeg har fått lagt ut en link til en artikkel om det hele øverst på tråden.

Ironisk nok heter området der skredet gikk djevelberget.
Antall ord: 33
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

...

Innlegg av green eyes »

Sakl sende noen engler jeg!!
Antall ord: 5
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Antall ord: 8
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Sender lys og varme
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Oppdatering:

Det snør ennå ivrig her og det har begynt å bli mørkt. Utsikten min til fjellet forsvant for en time siden.
Antall ord: 23
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

ser at ingen er savna så da endte det nok godt
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

At det ikke var noen mennesker som ble tatt av dette skredet var vel ikke så vanskelig å gjette på..

Det er nok sånn at hvis vi skal være edru litt her, så er sjansen for at et menneske på ski eller i en bil blir tatt i et ras VELDIG minimal. At en bil eller et menneske på ski passerer akkurat når et ras går er det så liten sjanse for at her må en ta frem et godt gammelt norsk uttrykk: Microscopical..

Men, - jeg er litt i villrede her: Hvordan kan det gå noe snøras nå? Det er jo bare litt over en uke siden de bombaderte seerne i nyhetene på TV2 med at meteorologene hadde meldt at det ikke kom til å bli snø i de nærmeste 3 måneder i landet vårt.

Hærlighet altså: Lyver TV2? Nå detter jeg sidelengs forsiktig ned på sofaen, altså! :mozilla_innocent:
Antall ord: 155
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Nostradamus skrev:At det ikke var noen mennesker som ble tatt av dette skredet var vel ikke så vanskelig å gjette på..

Det er nok sånn at hvis vi skal være edru litt her, så er sjansen for at et menneske på ski eller i en bil blir tatt i et ras VELDIG minimal. At en bil eller et menneske på ski passerer akkurat når et ras går er det så liten sjanse for at her må en ta frem et godt gammelt norsk uttrykk: Microscopical..

Men, - jeg er litt i villrede her: Hvordan kan det gå noe snøras nå? Det er jo bare litt over en uke siden de bombaderte seerne i nyhetene på TV2 med at meteorologene hadde meldt at det ikke kom til å bli snø i de nærmeste 3 måneder i landet vårt.

Hærlighet altså: Lyver TV2? Nå detter jeg sidelengs forsiktig ned på sofaen, altså! :mozilla_innocent:
Duuu...vi har vinter nord i landet på denne tiden av året..så da lyger de vel?
Antall ord: 174
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

-Marie- skrev:
Nostradamus skrev:At det ikke var noen mennesker som ble tatt av dette skredet var vel ikke så vanskelig å gjette på..

Det er nok sånn at hvis vi skal være edru litt her, så er sjansen for at et menneske på ski eller i en bil blir tatt i et ras VELDIG minimal. At en bil eller et menneske på ski passerer akkurat når et ras går er det så liten sjanse for at her må en ta frem et godt gammelt norsk uttrykk: Microscopical..

Men, - jeg er litt i villrede her: Hvordan kan det gå noe snøras nå? Det er jo bare litt over en uke siden de bombaderte seerne i nyhetene på TV2 med at meteorologene hadde meldt at det ikke kom til å bli snø i de nærmeste 3 måneder i landet vårt.

Hærlighet altså: Lyver TV2? Nå detter jeg sidelengs forsiktig ned på sofaen, altså! :mozilla_innocent:
Duuu...vi har vinter nord i landet på denne tiden av året..så da lyger de vel?
Ja, det er jo litt spennende med denne opphetede globaliseringdebatten, da..

Det er nesten så jeg gruer til at vi kan risikere at en som bor i Kristansand kommer her og sier at det er kommet snø der også! Da kommer jeg til å besvime, så nå sitter jeg godt innpolstret mellom godputene mine og reiser meg aldri? opp igjen..

Ellers har vel ikke du noen vanskeligheter med snøen -Marie- . Du kan vel bare ta den saken du har mellom bena dine og feie snøen vekk. :mozilla_oops:

Bare helt tilslutt, så man ikke får en skyllebøtte her også: Det var godt at det gikk bra i Tromsø. :D
Antall ord: 285
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Nostradamus skrev:
-Marie- skrev:
Nostradamus skrev:At det ikke var noen mennesker som ble tatt av dette skredet var vel ikke så vanskelig å gjette på..

Det er nok sånn at hvis vi skal være edru litt her, så er sjansen for at et menneske på ski eller i en bil blir tatt i et ras VELDIG minimal. At en bil eller et menneske på ski passerer akkurat når et ras går er det så liten sjanse for at her må en ta frem et godt gammelt norsk uttrykk: Microscopical..

Men, - jeg er litt i villrede her: Hvordan kan det gå noe snøras nå? Det er jo bare litt over en uke siden de bombaderte seerne i nyhetene på TV2 med at meteorologene hadde meldt at det ikke kom til å bli snø i de nærmeste 3 måneder i landet vårt.

Hærlighet altså: Lyver TV2? Nå detter jeg sidelengs forsiktig ned på sofaen, altså! :mozilla_innocent:
Duuu...vi har vinter nord i landet på denne tiden av året..så da lyger de vel?
Ja, det er jo litt spennende med denne opphetede globaliseringdebatten, da..

Det er nesten så jeg gruer til at vi kan risikere at en som bor i Kristansand kommer her og sier at det er kommet snø der også! Da kommer jeg til å besvime, så nå sitter jeg godt innpolstret mellom godputene mine og reiser meg aldri? opp igjen..

Ellers har vel ikke du noen vanskeligheter med snøen -Marie- . Du kan vel bare ta den saken du har mellom bena dine og feie snøen vekk. :mozilla_oops:

Bare helt tilslutt, så man ikke får en skyllebøtte her også: Det var godt at det gikk bra i Tromsø. :D
Har ingen snøproblemer, nei. Fikk en traktor til å ta det den saken mellom bena mine ikke klarte :mozilla_tongue:
Antall ord: 305
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
setripekk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 22 Feb 2006 23:18
18

Innlegg av setripekk »

Nostradamus skrev:At det ikke var noen mennesker som ble tatt av dette skredet var vel ikke så vanskelig å gjette på..

Det er nok sånn at hvis vi skal være edru litt her, så er sjansen for at et menneske på ski eller i en bil blir tatt i et ras VELDIG minimal. At en bil eller et menneske på ski passerer akkurat når et ras går er det så liten sjanse for at her må en ta frem et godt gammelt norsk uttrykk: Microscopical..
Ja... Men i dette tilfellet var det vel snakk om et snøras rett ved siden av en skibakke - i et område der folk pleier å befinne seg (selv om de ikke bør det pga. rasfare). Så sjansene for at folk gikk med var vel strengt tatt ikke små i det hele tatt.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

setripekk skrev:
Nostradamus skrev:At det ikke var noen mennesker som ble tatt av dette skredet var vel ikke så vanskelig å gjette på..

Det er nok sånn at hvis vi skal være edru litt her, så er sjansen for at et menneske på ski eller i en bil blir tatt i et ras VELDIG minimal. At en bil eller et menneske på ski passerer akkurat når et ras går er det så liten sjanse for at her må en ta frem et godt gammelt norsk uttrykk: Microscopical..
Ja... Men i dette tilfellet var det vel snakk om et snøras rett ved siden av en skibakke - i et område der folk pleier å befinne seg (selv om de ikke bør det pga. rasfare). Så sjansene for at folk gikk med var vel strengt tatt ikke små i det hele tatt.
Heldigvis så tar jeg ikke feil, selv om det jo er som du sier med stedet..

Ta deg en koseprat med Statistisk Sentralbyrå (vet det høres rart ut men det ER mennesker der) så vil du fort finne ut at det jeg sa, sa jeg ikke bare for å si noe, men det sa jeg fordi jeg mente å si AKKURAT det jeg sa, der - og da - jeg sa det..

Sjansene er små for at det er noen AKKURAT der AKKURAT når det skjer. Sjansene for at noe slikt skal hende i et skitrekk ett eller annet annet sted (eller der igjen) er også SMÅ, men, - min venn - de er der likevel!

Som sagt, - det gikk bra, - denne gangen også. :mozilla_wink:
Antall ord: 267
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links