Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinFor noen timer siden gikk et snøskred i Tromsø

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

setripekk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 22 Feb 2006 23:18
18

Innlegg av setripekk »

På landsbasis (hvis sannsynligheten er beregnet med bakgrunn i antall snøras og antall mennesker tatt/ikke tatt av snøras) er det jo tilfelle som du sier. Men her gjelder det et spesifikt rasfarlig område der folk ferdes dagen lang, og hvor folk har utløst og blitt tatt av ras tidligere, så man må se på sannsynligheten for akkurat dette stedet. Sjansene er ikke mikroskopiske.

Men min kverulering betyr egentlig ikke noe. Det viktigste er at det gikk bra! :D
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

setripekk skrev:På landsbasis (hvis sannsynligheten er beregnet med bakgrunn i antall snøras og antall mennesker tatt/ikke tatt av snøras) er det jo tilfelle som du sier. Men her gjelder det et spesifikt rasfarlig område der folk ferdes dagen lang, og hvor folk har utløst og blitt tatt av ras tidligere, så man må se på sannsynligheten for akkurat dette stedet. Sjansene er ikke mikroskopiske.

Men min kverulering betyr egentlig ikke noe. Det viktigste er at det gikk bra! :D
Ta den statistikken din over ras oppigjennom - tja, la oss si de 25 siste årene - på akkurat dette stedet(du vet jo dette, siden du viser til det i ditt innlegg) og ta så i betraktning hvor mange mennesker som ferdes der (det er MANGE flere enn de som registreres i trekket) - del dette på tiden som har gått.. ... .... (knaak) ..

Sjansene her er - som du tydelig ser av svaret ditt - microscopical. :D

Håper du ikke bor på Geilo - for ifølge din regnemåte - er det ikke sikkert du rekker å svare meg nå... :mozilla_wink:
Antall ord: 180
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
setripekk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 22 Feb 2006 23:18
18

Innlegg av setripekk »

Nostradamus skrev:
setripekk skrev:På landsbasis (hvis sannsynligheten er beregnet med bakgrunn i antall snøras og antall mennesker tatt/ikke tatt av snøras) er det jo tilfelle som du sier. Men her gjelder det et spesifikt rasfarlig område der folk ferdes dagen lang, og hvor folk har utløst og blitt tatt av ras tidligere, så man må se på sannsynligheten for akkurat dette stedet. Sjansene er ikke mikroskopiske.

Men min kverulering betyr egentlig ikke noe. Det viktigste er at det gikk bra! :D
Ta den statistikken din over ras oppigjennom - tja, la oss si de 25 siste årene - på akkurat dette stedet(du vet jo dette, siden du viser til det i ditt innlegg) og ta så i betraktning hvor mange mennesker som ferdes der (det er MANGE flere enn de som registreres i trekket) - del dette på tiden som har gått.. ... .... (knaak) ..

Sjansene her er - som du tydelig ser av svaret ditt - microscopical. :D

Håper du ikke bor på Geilo - for ifølge din regnemåte - er det ikke sikkert du rekker å svare meg nå... :mozilla_wink:

Man kan ikke dele på tiden som har gått. I hvert fall ikke hvis man vil ha svar på sannsynlgheten for å bli tatt av et ras.

Man må dele antall ras som har tatt mennesker (ett eller flere) med antall ras som har gått. Og hvis vi antar at man vet at dette raset ble utløst av folk i området, kan vi bli enda mer spesifikke når vi regnet ut sjansene: antall ras som har tatt mennesker her / (antall ras som har gått her - antall ras her som ikke er utløst av mennesker).
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

setripekk skrev:
Nostradamus skrev:
setripekk skrev:På landsbasis (hvis sannsynligheten er beregnet med bakgrunn i antall snøras og antall mennesker tatt/ikke tatt av snøras) er det jo tilfelle som du sier. Men her gjelder det et spesifikt rasfarlig område der folk ferdes dagen lang, og hvor folk har utløst og blitt tatt av ras tidligere, så man må se på sannsynligheten for akkurat dette stedet. Sjansene er ikke mikroskopiske.

Men min kverulering betyr egentlig ikke noe. Det viktigste er at det gikk bra! :D
Ta den statistikken din over ras oppigjennom - tja, la oss si de 25 siste årene - på akkurat dette stedet(du vet jo dette, siden du viser til det i ditt innlegg) og ta så i betraktning hvor mange mennesker som ferdes der (det er MANGE flere enn de som registreres i trekket) - del dette på tiden som har gått.. ... .... (knaak) ..

Sjansene her er - som du tydelig ser av svaret ditt - microscopical. :D

Håper du ikke bor på Geilo - for ifølge din regnemåte - er det ikke sikkert du rekker å svare meg nå... :mozilla_wink:

Man kan ikke dele på tiden som har gått. I hvert fall ikke hvis man vil ha svar på sannsynlgheten for å bli tatt av et ras.

Man må dele antall ras som har tatt mennesker (ett eller flere) med antall ras som har gått. Og hvis vi antar at man vet at dette raset ble utløst av folk i området, kan vi bli enda mer spesifikke når vi regnet ut sjansene: antall ras som har tatt mennesker her / (antall ras som har gått her - antall ras her som ikke er utløst av mennesker).
](*,) Men, - du skjøn....aghhh...uhh..sjan... :mozilla_kiss:
Antall ord: 291
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 180
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Re: For noen timer siden gikk et snøskred i Tromsø

Innlegg av ape »

Medi skrev:Letemannskap er ute og leter etter de som er tatt av skredet.

Jeg håper de som leser dette og de som vet hvordan , kan sette seg ned og avse noen minutter og sender healing og lys til offrene, og kanskje nok lys til at det kan hjelpe letemannskapet.

Det kreves ikke mye, bare sett deg ned og tenk på det som har skjedd og tenkt at letemannskapet klarer å finne de som er tatt og at alle overlever. Så enkelt er det. Bare tenk at det vil gå bra og fokuser dissse tankene på ulykken. Området heter Kroken Alpinannlegg.

Takk til alle som hjelper.

http://www.nordlys.no/nyheter/article2549065.ece
Dette har jeg tatt fra reglene i forumet, som <u>alle</u> skal lese:

Ingen skal leke klarsynt drapssetterforskere her
Dersom du tror du vet hvor en avdød befinner seg: ikke skriv om dette på forumet. Du skal da kontakte politiet, og ingen andre. Vi har hatt skrekktilfeller tidligere. Slike forhold kan bli anmeldt og få svært alvorlige konsekvenser!
I 2002 ble paranormal.no kontaktet av en frustrert familie, som hadde pratet med en "klarsynt" her inne og som hadde gitt tips om hvor en savnet person befant seg. Dette stemte ikke! Å bryte denne regelen sees derfor på som svært alvorlig, og vil om nødvendig anmeldes til politiet.
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Hensikten hennes var vel om noen ville sende gode tanker og lys, håpe på det beste utfallet liksom.. :)
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Hei :) Det gikk bra med det snøskredet viser det seg. Så bra!

Vil bare si at jeg er rørt over dem som sendte lys og gode tanker. Dette viser jo bare at man kan stole på at noen vil stille opp, om noe skulle skje.

Og uansett om det med snøskredet gikk bra, så har nok ikke de gode tankene dere sendte vært bortkastet. De har nok blitt "plassert" en plass hvor det har vært trengt for dem :)

Love Medi :mozilla_smile:
Antall ord: 87
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Re: For noen timer siden gikk et snøskred i Tromsø

Innlegg av Medi »

Maza skrev:
Medi skrev:Letemannskap er ute og leter etter de som er tatt av skredet.

Jeg håper de som leser dette og de som vet hvordan , kan sette seg ned og avse noen minutter og sender healing og lys til offrene, og kanskje nok lys til at det kan hjelpe letemannskapet.

Det kreves ikke mye, bare sett deg ned og tenk på det som har skjedd og tenkt at letemannskapet klarer å finne de som er tatt og at alle overlever. Så enkelt er det. Bare tenk at det vil gå bra og fokuser dissse tankene på ulykken. Området heter Kroken Alpinannlegg.

Takk til alle som hjelper.

http://www.nordlys.no/nyheter/article2549065.ece
Dette har jeg tatt fra reglene i forumet, som <u>alle</u> skal lese:

Ingen skal leke klarsynt drapssetterforskere her
Dersom du tror du vet hvor en avdød befinner seg: ikke skriv om dette på forumet. Du skal da kontakte politiet, og ingen andre. Vi har hatt skrekktilfeller tidligere. Slike forhold kan bli anmeldt og få svært alvorlige konsekvenser!
I 2002 ble paranormal.no kontaktet av en frustrert familie, som hadde pratet med en "klarsynt" her inne og som hadde gitt tips om hvor en savnet person befant seg. Dette stemte ikke! Å bryte denne regelen sees derfor på som svært alvorlig, og vil om nødvendig anmeldes til politiet.
Jeg leker ikke klarsynt drapsetterforsker, om det er det du hinter til?

Jeg har ikke gitt ut noe informasjon som ikke uansett sto i media. Så jeg er ikke helt med på hva du vil frem til?
Antall ord: 265
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Slapp av Medi, ikke tenk på det :D
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Diffusa skrev:Slapp av Medi, ikke tenk på det :D
:mozilla_wink:

Tar meg ikke så nær av det Diffusa :)

Men jeg liker at ting blir oppklart, for om jeg eller noen andre skulle bli missforstått så kan det skape litt dårlig energi mellom de to missfoståelsene oppstå mellom.

:)
Antall ord: 52
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Tror ikke denne missforståelsen er av det heftigste slaget :)

Men jeg skjønner.

Godt at du ikke tok deg nær av det hvertfall :D
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 180
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Innlegg av ape »

Diffusa skrev:Tror ikke denne missforståelsen er av det heftigste slaget :)

Men jeg skjønner.

Godt at du ikke tok deg nær av det hvertfall :D
:lol:
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

:mozilla_laughing:
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links