Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinny spiritist kirke i oslo.....

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
dagnass
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 27 Feb 2007 15:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av dagnass »

Ja, den youtube-linken rett over meg her viser vel bare at litt sunn skepsis kan være på sin plass? :mozilla_foot:
Antall ord: 21
Hvem som helst kan være hvem som helst (Terningmannen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Re: :mozilla_laughing:

Innlegg av mason »

Free skrev:
mason skrev: Noen betaler 40 000 i året for bedrifts økonomi studie, men alle bøkene kan kjøpes for under 3000,- og pugge selv. Ved å gå på skole betaler man for personlig veiledning og støtte i arbeidet. De fleste får best resultat slik.
Akkurat, men går du bedrifts økonomi studie så har du i isåfall et papir på at du kan stoffet.
Og trur det er flere som har lykkes innom Økonomi studie :)
mason skrev:Ser fra linken din at det du mener er at alt er skuespill, og man kan påvirke andre ved å bruke riktige metoder. Det er nok sant det, man kan kopier og forfalske vitnemål og få jobb som daglig leder også, men også på dette området vil man bli avslørt. I dette miljøet er det mennesker som jobber, og det vi vet da, er at det alltid we nioen vil ta snarveier, uansett hva de jobber med eller hvor de kommer fra. Det er menneskene sitt dilemma. Men ikke ta alle under en kam....
Det er få som blir avslørt, for de setter seg aldri i den posisjonen som deres "Evner" faktisk blir testet. Og de som blir testet holder aldri mål :)

Syntes det er morsomt at du nevner daglig leder og vitnemål, for dette er jo, En form for vitenskap. Som feks de lære måtene som gir best resultat gjennom testing og forsøk, Hvilken bøker som inneholder best informasjon osv.

Men denne "Spirituelle kirken" er jo alt annet en vitenskap.
http://www.youtube.com/watch?v=NrJsAEvQFCI
Jeg nevner daglig leder fordi jeg er det selv, og dermed er det letter å sette seg inn i en situasjon man er kjent i. bedriftsøkonomi studie får du papirer på hvis du består de eksamene som kreves, dvs at det kan utskrives vitnemål dersom det er mulig å stykke opp resultatene til tall. Dette kan ikke gjøres i det alternative på lik linje som det ikke er mulig å gi en kunstner et vitmemål om han eller hun har fullført studie der kunstneren kan levere kunst av prima kvalitet.

Alternativ tenking dreier seg ikke om vitenskap. Det dreier seg om å prøve å distansere seg fra den tenkingen som hindrer den utviklingen vi vil prøve å få.
Antall ord: 392
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Moldestad holder egne kurs. Det er ingen skoler som leier inn den karen gitt. Tilbakemedlingene har nok endret seg siste tiden ja. Og det vil jo være større krav til den som underviser i dag, enn for noe år siden da alle trodde at læreren alltid viste best.

Jeg har ingenting mot kirken eller noen av de som starter den. Jeg synes kun at uttalelsen om å utdanne de beste mediumene er veldig selvopphøyende.
Antall ord: 77
- - Kjærleik er å vilja vel - -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

Octopuzzy skrev:Moldestad holder egne kurs. Det er ingen skoler som leier inn den karen gitt. Tilbakemedlingene har nok endret seg siste tiden ja. Og det vil jo være større krav til den som underviser i dag, enn for noe år siden da alle trodde at læreren alltid viste best.

Jeg har ingenting mot kirken eller noen av de som starter den. Jeg synes kun at uttalelsen om å utdanne de beste mediumene er veldig selvopphøyende.
Tenkte ikke på skoler i ordets rette forstand, siden det ikke er så mange skoler innen dette feltet. Det var mer kurs steder, eller en organisasjon av mennesker som driver kurs. OM er ofte på disse stedene og holder kurs, selv om det er han selv som er ansvarlig for innhold er det kursstedene som leier han inn, eller lar sitt sted utleies til han.

Håper vi nå endelig kan få i Norge, det vi senere kan kalle skole.
Antall ord: 159
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
macette - sluttet

Innlegg av macette - sluttet »

Octopuzzy skrev:Moldestad holder egne kurs. Det er ingen skoler som leier inn den karen gitt. Tilbakemedlingene har nok endret seg siste tiden ja. Og det vil jo være større krav til den som underviser i dag, enn for noe år siden da alle trodde at læreren alltid viste best.

Jeg har ingenting mot kirken eller noen av de som starter den. Jeg synes kun at uttalelsen om å utdanne de beste mediumene er veldig selvopphøyende.
Er enig med deg octopuzzy. Som du sier så krever jo det mye hard jobbing for å utvikle seg til å bli et medium- så det kommer jo helt an på dem som melder seg på kursene og den insatsen de gir for å utvikle seg- så ja det er jo veldig selvopphøyende å si at de skal utdanne de beste mediummene... Får no hvertfall håpe at de underviser om etikk og moral så de som begynner å praktisere viser omsorg for dem som bruker tjenestene deres.
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

Octopuzzy skrev:Moldestad holder egne kurs. Det er ingen skoler som leier inn den karen gitt. Tilbakemedlingene har nok endret seg siste tiden ja. Og det vil jo være større krav til den som underviser i dag, enn for noe år siden da alle trodde at læreren alltid viste best.

Jeg har ingenting mot kirken eller noen av de som starter den. Jeg synes kun at uttalelsen om å utdanne de beste mediumene er veldig selvopphøyende.

Ser fra et svar du har gitt på dette forumet:

Jeg er spiritualist. Jobber med å undervise andre i å utvikle sansene sine. Driver senteret Åndelig Sentrum med meditasjon, yoga, healing, og mediumsutvikling.

jeg kikket litt på siden til senteret du driver, og så med stor forundring at du reklamerer med kurs i november, med Olav moldestad??? Så jeg skjønner ikke helt samsvaret her, først sier du at ingen leier inn den karen der, og så finner jeg han som kursholder hos deg? Er det pga konkurranse at du ikke liker den nye spiritist kirken sine ambisjoner???
Antall ord: 176
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Hei mason.

Jeg legger du liste over de som holder kurs på senteret. Men det står ikke at jeg er ansvarlig for alt som blir gjort og sagt fra de forskjellige stedene. Olav står for det Olav gjør. Hverken mer eller mindre. Ingen andre kan ta ansvar for andres kurs. På lik linje som jeg må stå til ansvar for det jeg underviser/leder i våre sirkler. Det er uansett opp til hver enkelt å jobbe. Jeg utvikler ingen, jeg bidrar med teknikker. Selve utviklingen må hver enkelt student stå for selv.

Det som er i regi av senteret er i regi av senteret. Andre leier seg inn. Så jeg kan se at dette kan missforstås, men når man ser at kurs bookes på alt fra sentre til hotell.... Hotellet blir neppe ansvarlig for de som leier?

Men fint at vi fikk oppklart dette. Så takk for spørsmålet.
Antall ord: 155
- - Kjærleik er å vilja vel - -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !