Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterTIDEN ER INNE!!! IKKE LA FRYKTEN VINNE..

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

pia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 27 Mai 2005 21:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tønsberg og oslo

TIDEN ER INNE!!! IKKE LA FRYKTEN VINNE..

Innlegg av pia »

FOLKENS..!!!
LYTT..ikke la mine ord bare vere ord..er du en person som bryr deg og som er vaaken.. please..les og ta dette til deg..

dra naa..ikke vent..dra og finn deg ett sted ute i naturen..skaff deg ett parr kyllinger..dyrk litt mark..ver i nerheten av friskt vann. helst langt ute i naturen..MODER JORD er syk..vi har skadet henne dypt..og hun kommer til aa si fra..snart...fortere enn vi aner..... det er noe som holder paa aa skje..det forste vill vi merke snart men innen kort tid vill det skje noe ganske spesiellt paa jorda.. vi har jo snakket om dette for men naa begynner det..Det vill vere noe kjipt som skjer men det vill bli bra til slutt..

nå er jeg i India New Delhi.. har akkurat vert i Varanasi.. en av Indias helligste byer..mange som pilegrimer hit for aa bade i Gange... jeg har det bra..livet byr på mange kontraster..spesielt her i India.er mye smerte her..sorg.mange mennesker på ett sted.. viktig aa huske på hvor heldige vi er i Norge.. vi har så mye men er allikevel så tomme.. jeg tror mye av det henger sammen med att det er EN verdens sjel.. når en del av verden er ulykkelig er den andre det også..når en del av verden suger blod ut av den andre er det ikke rart det blir smerte.. når en del av verden lever på en annen er det ikke rart vi er ulykkelige.alt henger sammen.lider en del av verden lider også den andre..vi er en.. vi lever i sus og dus i vesten, har lokket øynene HELT fra hva som foregår.. på bekostning av dem som sliter hele livet ut, sliter ut kropp og lem for aa tjene nok til mat og for aa overleve.. all denne smerten setter seg i allt hva vi bruker og hva vi tar til oss fra de delene av verden vi utnytter.men naa har det gaatt over alle grenser..onskapen er ute av kontroll.. kali yoga er fullt igang..den morkeste tids epoken jorden vill se..

.. alt overføres..siden dette er universets regel..en kosmisk regel som ikke går ann aa komme utenom.. akkurat som om man spiser ett dyr som har levd hele eller store deler av livet sitt i fangeskap og mye aggresjon og smerte lagres i cellene til dette dyret så er det en selvfølge att når man da spiser dette dyret vill man selv bli aggressiv og fole seg i fangeskap..sjelen som ikke er fri.. det vill også vere saann med klaer, sko, ting og tang..alt som vi bygger samfunnet vårt ut av.. all smerten og slitet og sorgen mennesker på den andre siden av verden..(som vi utnytter i en skala vi ikke en gang kan forestille oss.)..alt vill da ligge som ett sorg lag rundt oss..vi tror vi kan holde paa saan i all evighet..men vi er ikke mestere over jorda..det er Moder Jord som skal respekteres...og det gjor vi først og fremst ved aa ta handling i våre egene liv.. finne fred her og nå.. kom i kontakt med hjertet.. gå i fred med naturen..observer naturen og hennes språk..hun sitter med svarene.. bak skyene er det alltid sol..husk dette i tunge tider.. vi er her for aa forstaa..kan vi ikke bare forstaa dette...? vi er her for aa heale..for aa finne hjertet..hvis det bare er EN, da kan ikke vi vere lykkelige naar resten av verden ikke er det.. det er en FAMILIE..staa sammen naa..med alle dine sostre og brodre..det finns ingen fiende..kan vi ikke skjonne dette snart.. menneske staar overfor ett valg..2007..the last year of the lords grace.. skjonn att vi maa ta ett valg NAA.
ikke i morgen.. da er det forsent.. vi mennesker har mulighet til aa velge mellom morke og lys..hat eller kjerlighet.. det er dette som er utfordringen her paa jorda naa..

ett utdrag fra en fantastisk bok jeg leser nå:

it is very difficult to keep the heart open in the face of rejection and hurt that another prodjects to maintain a safe distance from our heart. how do we rise above the emotional hurt, imbalance, and power, struggels to the state of balanced and compassionate emotional sensitivity which reflects our higher awareness?
We do this by keeping the heart open, no ,matter what pain we may feel. it is this wound of the heart that leads us into the awakening of our heart. as we do this, it becomes easier to be in the awareness of the truth of who we are and to see this play of truth in all our everyday interactions, turning them into valuable lessons as gifts of God..
Gabriel Cousens

er naa i new delhi..besoker en venn som har en freds organisasjon.. er paa Mhatma Gandhis fredskonferanse.. er utrolig..jeg kommer rett fra slitne fattig siden av india til dette fem stjernes hotellet konferansen blir holdt paa. preidenter og ambassadorer og biskoper og fredspris vinnere og det som er.. stor kontrast..innterresant og observere og lytte. naar jeg snakker med vennen min saa sier han att de alle bare bruker store fine ord..veldig lite HANDLING.hadde de handla, de som styrer verden vaar, hadde verden vert paa en annen kurs enn den er naa. det er dette som skal til for aa redde jorda naa.. handling.. ta jorda tilbake til hennes sanne rost...
ser vi ikke hva vi driver med? innen sommern kommer saa er vi i 3.verdens krig.. usa er paa vei inn i iran.. for vi vet ordet av det fyker det atomvaapen over hodene vaare.hele verden er paa randen av okonomisk kolapps.usas skygge regjering prover naa aa ta over hele verden men ingen snakker om det.

om du har sett en dokumentar som heter "what the bleep do we know?" saa snakker dem om att de innfodte paa en oy for flere hundre aar siden ikke kunne se skipene som var ute i vannet forran dem paa flere uker...ikke for sjamanen i gruppen saa det..fordi de ikke hadde sett dette for kunne de ikke identifisere skipene..heller ikke se dem for det eksisterte ikke i sinnet dems.
se paa himmelen ...vi kan se dem om vi velger.. men siden vi ikke har sett det for er det ikke alle som klarer aa se dem..aliens, lysvesner..de er her naa.. mange av dem..de strommer til jorda.. de har kommet for aa hjelpe..onsk dem velkommen..

det er NAA DET GJELDER...Vaakn opp..hva er det vi dirver med.. slipp deg los fra egoets begrensede verden og se hva vi gjor.. vi tar selvmord..vakn opp...
det er en ondskap som har gaatt over alle grenser..det kommer en tung tid fremover..husk aa staa sammen naa..send all din kjerlighet til MODER JORD.. kom i kontakt med hjertet ditt..for det er forseint..vi trenger aa vaakne opp fra den tunge tunge sovnen vi er i..selv naar du leser dette vill det kanskje bare vere ord..men tiden vill vise..

ikke la frykten vinne...

if you use colours now - then keep a focus on purple or violet in your
minds eye - and always, always, always see the black and destructive
picture that humans paint in the 'real' world without believing in it for
one second. It is there in front of you - but it does not exist in itself.
It is a picture formed in front of you in order to try and steal your
focus from your higher world and with the agent of fear to bring your
energy into this world and assist in making the dark 'reality' more
'real'.

Never - never - never believe the myth of reality

fred til verdens sjelen PACHA MAMA..og til deg min venn..

mvh pia flora padma
Antall ord: 1344

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 295
Startet: 03 Jun 2006 10:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

og dette vet du fordi..?
Antall ord: 5
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 27 Mai 2005 21:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tønsberg og oslo

Innlegg av pia »

du lurer paa dette fordi du snakker de fem sansenes spraak.. hvor allt maa bekreftes gjennom de fem elementene som utgjor vaar fysiske verden..gaa vekk fra egoets begrensede selv..start aa fokusere paa all informasjonen rundt deg..saa vill du ogsaa vite..det er en strom av infor rundt oss hele tiden det er bare aa koble seg paa den..det er dette vi vill se mere av i fremtiden og.. mennesker som gaar mer og mer vekk fra de fem sansene og videreutvikkler seg.det er det neste steget.. fra insekter som lever paa instinkter til dyr som har utviklet en viss form for mulighet til aa fole smerte og glede, til menneskene som har mulighet til aa ta bevisste valg...som har en bevisthet i seg selv som kan resonere og fundere og avgjore.. saa kommer neste steg. vi vill leve anderledes.vi vill etter hvert..de som blir igjen hvertfall..komunisere uten ord..leve paa lifskraften i luften rundt oss og sol energi ikke fysisk mat.. .utvikle helt andre maater aa kommunisere paa. egoet vill bli mindre..begjer, hat frykt og tvil vill forsvinne.. det er ikke saa mystisk og magisk som alle skal ha det til det handler bare om aa fin justere sansene sine.allt er der allerede..det er ikke noe fremover eller noe vi skal naa..det er her naa..men det er opp til deg og opne opp doren..alle kan ta det valget..doren gaar gjennom hjertet..ikke gjennom egoets lyster min venn...
Antall ord: 253

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

eh... er dette kanalisering eller ... ?
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 27 Mai 2005 21:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tønsberg og oslo

lys

Innlegg av pia »

var ikke meningen aa skremme noen..bare forteller hva som trengs aa bli sagt..

det er mange av dere som trenger veiledning for aa kunne gaa utover egoets grenser og for aa gi slipp paa allt hva vi har blitt lert til aa tro att er sant og virkelig.. jeg har faatt det gjennom mine lerere og mine bonner..saa be..be om aa faa svar og dere vill faa det..men be fra hjertet..gi slipp paa selv onsket om aa faa en bekreftelse, for dette onsket er ogsaa egoets spill..men bare be..og vent aapen hjertet paa allt hva som kommer.. visualiser hvitt lys.. be om veiledning..og du vill faa det.. vi har alle engler mestere og andre vesener som bare venter paa att vi skal be dem om hjelp..de kan virkelig ikke gjore noe om dere ikke spor dem. det er dette som er en av menneskenes utfordringer her paa jorda..aa bruke viljen sin riktig.. til aa forstaa hele dette puslespillet.. og ikke kast bort tiden din paa allt annet for det er virkelig ikke noe annen vi skal..enn aa lere..husk dette i de vanskeligste stunder..att vi er her paa jorda-for aa heale..aa bli hele..
kom i kontakt med hjertet ditt naa.. gjor ett lite rituale..tenn ett lys..skriv ned ting du vill manifistere i livet ditt som vill fremme kjerlighet i ditt liv og i andres..som fred paa jord for deg selv og dine eller hva du onsker (og please prov aa gi slipp paa egoets lyster) men onsk det fra hjertet.. saa graver du det ned i bakken neste full maane..

dette er fra lerern min:

the rituals - they are important - now more than ever. Ask your friends to
bless some water - in a bowl or in and ocean - it doesnt matter how much
or where you do this - you will know how to bless it when you perform this
ritual

the water you bless is connected to all of the rest of the water in the
world - and this is our greatest network for spreading the healing on our
planet - each small part will communicate to the whole and your intentions
and blessings will be amplified throughout the earth...


gjor din innsats..husk att du skaper din egen virkelighet..du har valget..
Antall ord: 389

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 295
Startet: 03 Jun 2006 10:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

hvordan kan jeg koble meg på strømmen av informasjon som strømmer rundt meg?
Antall ord: 15
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Takker og bukker!
Beundrer reisen din til India..
Antall ord: 8
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 27 Mai 2005 21:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tønsberg og oslo

lys kriger

Innlegg av pia »

sett deg ned.. start med aa observere sinnet ditt.. vi er bygd opp av flere lag.. egoet som vill ha ha ha..mere hele tiden aldri fornoyd.. det lille barnet som er saaret og som trenger bekreftelser fra alle andre utenifra, som er redd..som trenger noen til aa passe paa en.. moderen faderen- den ansvarlige, omtenksomme, kritikeren-den som kritiserer allt hva du gjor enda det er aldri saa bra.. vi har alle mange stemmer i oss.. disse er her for aa distrahere oss..saa har vi vaare hoyere selv. som komuniserer med hverandre gjennom sonarer vi har f.eks mellom oyenbryna (det tredje oyet) og andre steder om kring kroppen vaar.. dette er en del av oss som mange kaller "jeg-et". det er vel denne vi helst vill kommunisere gjennom og leve gjennom.som er rent utenfor egoets funksjoner...saa har vi vaart kollektive jeg. som kommuniserer med verdens sjelen og fungerer som ett hele. rent lys..

forklarer litt halvveis og kjapt.. men observer sinnet ditt og se om du klarer aa la alle stemmene vere stille..trekk deg tilbake..krev senteret ditt tilbake..senteret er stillhet..ingen stemmer plager deg lenger.. fokuser saa paa hjertet ditt.. omraadet rundt hjertet ditt..sitt her litt.. her kan du begynne saa vill resten komme av seg selv.. det er dette som er viktig for menneskene..aa kreve tronen sin tilbake..sitt i tronen din i senteret ditt.. lys kriger.. smerten har vert her lenge nok..slipp lyset inn.. MEN saa til det viktigste av allt.. ikke forvent-forlang eller vent paa noen ting..ok? dette er enda ett triks fra egoets side..att det skal skje noe man venter paa noe eller er ikke fornoyd for man fikk det ikke som man ville.. det er akkurat dette jeg snakker om.. egoet prover aa hindre deg i aa vere i ditt hoyere selv og stjele oppmerksomheten din.. krev den tilbake..i stillhet.. lykke til
Antall ord: 324

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 295
Startet: 03 Jun 2006 10:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

tusen takk Pia :)
hva er du for slags person egentlig?
Antall ord: 10
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Quelleriel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 20 Des 2006 01:44
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Quelleriel »

Jeg har også vært i India. Det er mye fattigdom der, gjør vondt å se på..
Antall ord: 17
- Quelleriel -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tanja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 07 Jan 2007 18:54
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Tanja »

Interessant lesning!
Har du lært om de 12 sansene ?
Antall ord: 10
Tanja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Eh....interesting....
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Tanja skrev:Interessant lesning!
Har du lært om de 12 sansene ?
Jeg lurer på hvilke sanser det er...................
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 27 Mai 2005 21:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tønsberg og oslo

Re: lys kriger

Innlegg av pia »

MEN, en liten kommentar til fra meg; det virker som du "forteller noe som andre har fortalt deg" - No offence, altså, men jeg jeg anbefale deg å ikke bli "helt slukt av lyset" - du må ikke glemme å tenke selv nå, og ikke bare høre på den åndelige læreren din.

:mozilla_cool:[/quote]

kloke ord min venn..takk..sant det.. viktig aa huske paa.men saa er vel allt vi vet og har kunnskap bare overforinger fra andre eller info som er universiell..kan ikke eie noen form for informasjon..men er enig...er viktig aa jobbe med morket og lyset..balanse... men husk hva som er viktig mitt opp i det hele..ikke hvor jeg har faatt orda fra men hva de inneholder..

hvem person jeg egentlig er.. naar jeg er i norge lerer jeg bort yoga.og er med i en lys sirkel hvor vi er kanaler og fungerer som portaler for store straaler av gudommelig kjerlighet..for norge og alle hennes barn...men er naa ute aa tar inn kunnskap fra Moder Jord..ogsaa studerer jeg Vedanta hos lerern min i rishikesh.i india.. vedanta er ur skriftene som hinduisme og buddhisme stammer fra.. de inneholder likningen paa det mennesklige fundamentale "problemet".. og det er att vi ser oss selv som separate enheter istedet for att vi ser vaar sanne natur..som EN..
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

Herreminsøtehatt!!!! :mozilla_cry:
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links