Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterTIDEN ER INNE!!! IKKE LA FRYKTEN VINNE..

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Pia har nok rett. Jorda er nok mer "levende" enn mange tror :mozilla_wink:
Bra innlegg Pia. Våkne opp folkens, vi er f**n så bortskjemte her vi sitter oppe i det iskalde høye nord og driter penger.
Antall ord: 40
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Seraphim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Nov 2005 22:36
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Seraphim »

Ja.. dette var heavy kost for en stakkar klokka halv fire om natta. :mozilla_undecided:

Om jeg velger å tro på dette, fører det bare til redsel for det som kommer til å skje. Så hvorfor fortalte du meg det, egentlig? Hadde jeg ikke hatt det bedre om jeg levde i lykkelig uvitenhet? :?
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

TrappedSoul skrev:Lurer egentlig på hvor mange sånne "jordens undergang prediksjoner" som faktisk ikke ble oppfylt jeg... Kan selvsagt hende du er inne på noe, men har dem noen gang hatt rett før, folk som predikerer slikt?
ja men.. de ble ofte redikert med helvete og frykt og seleskjon av en elite som liksm skal overleve, her var det langt mer lihet og ansvar hos hver enkelt.. ikke minst leste jeg også mellom linjene; kjærlighet og utvidelse av ens væren.
Antall ord: 84
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Seraphim skrev:Ja.. dette var heavy kost for en stakkar klokka halv fire om natta. :mozilla_undecided:

Om jeg velger å tro på dette, fører det bare til redsel for det som kommer til å skje. Så hvorfor fortalte du meg det, egentlig? Hadde jeg ikke hatt det bedre om jeg levde i lykkelig uvitenhet? :?
jeg ble ikke redd.. det lå jo i innlegget at alle kan gjøre sitt, ikke la seg overmanne av at det virker håpløst.. hvis alle tok innlegget positivt og gjorde små endringer på jorda ville det nok ha påvirket mye... bare se på miljøforandringene... ;)

Ikke minst var det faktisk mye fornuft i det... jorden blør, kan for meg overføres til at miljøe får ubotelig skade av oss menneskene i hele verden. Og å utvide ens virkelighets oppfatning er også en form for å øke intelligens og bevisthet om hva man er i hva slags verden
Antall ord: 154
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

skjonn att vi maa ta ett valg NAA.
ikke i morgen.. da er det forsent.. vi mennesker har mulighet til aa velge mellom morke og lys..hat eller kjerlighet.. det er dette som er utfordringen her paa jorda naa..
Jeg blir litt frustrert og forvirret når det gjelder dette " valget " det snakkes om hele tiden jeg da. I alle disse kanaliseringene virker det som om det er en eller annen bevissthet som skal sortere de " snille " og de " slemme " og utslette de som ikke er snille nok. De som ikke har kommet langt nok i utviklingen sin får ikke lov å være her mer. Hadde jeg vært snill og velutviklet nok så hadde jeg sikkert visst om det på et vis og hadde ikke hatt noe å frykte..?

Ikke at jeg egentlig går og er redd for " undergangen ", den kommer når den skal uansett. Kanskje man burde vært flinkere til å levd i dag, i nuet, men det har lett for å bli litt krampaktig og går fort over når man bestemmer seg for det sånn plutselig fordi man har lest noe " skummelt "..

Bare en sånn liten bi- ting forresten.. har man bokstaven Å i India eller ikke??
aa ta handling i våre egene liv.. finne fred her og nå.. kom i kontakt med hjertet.. gå i fred med naturen..observer naturen og hennes språk..hun sitter med svarene.. bak skyene er det alltid sol..husk dette i tunge tider.. vi er her for aa forstaa..kan vi ikke bare forstaa
Antall ord: 259
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Pia sine innlegg har vært en oppvåkner for meg. takk. For en stund tilbake fikk jeg evnen til å kunne bruke mitt potensiale, til å kunne koble meg til den uendelige kjærigheten og å bruke dem, men jeg er lat, og har slutten med det nå og har gått tilbake til min egamle mønstre. Nå er det nok på tide å begynne igjen. Jeg føler at det er tid til å begynne igjen. Begynne å forme mitt livet slik JEG vil ha det.
Antall ord: 83
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Skjønner Indiaturen har gjort inntrykk på deg Pia.
Det du prediker er det mange som sier ser du. Dem har sikkert rett og , naturen er vi avhegig av alle i hop.
Tuller man med den slår den tilbake uten smålige hensyn.
Vil du jeg skal reise ut i skogen å bo i telt får du være med meg og varme meg , for det er kaldt på denne årstiden i Norge.

Kansje kanariøyene er ett Ok reisemål neste gang Pia ?
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Penta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 11 Feb 2007 21:13
17

Innlegg av Penta »

Jeg trenger å komme i kontakt med personer av høyere bevisthet for å utvikle mitt åndelige selv !

Hvem kan bistå meg i min åndelige utvikling ?
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Penta skrev:Jeg trenger å komme i kontakt med personer av høyere bevisthet for å utvikle mitt åndelige selv !

Hvem kan bistå meg i min åndelige utvikling ?
Den personen kommer til å krysse din vei...
Garantert! :mozilla_smile:
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Penta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 11 Feb 2007 21:13
17

Innlegg av Penta »

Takk lilja ! Jeg stoler på din innsikt !

:mozilla_smile:
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Penta skrev:Takk lilja ! Jeg stoler på din innsikt !

:mozilla_smile:
Nja... innsikt?

Har bare erfart etterhvert at ting kommer ofte av seg selv når man trenger dem og er klar for å ta dem imot :mozilla_wink:
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
pia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 27 Mai 2005 21:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tønsberg og oslo

Innlegg av pia »

ahhh..herlig aa lese de siste innlegga..positivitet..
det er fantastisk..det er ikke haaplost og ikke ver redd.. moder jord gjor det som trengs aa gjores.. ikke tenk for mye paa skummle domme dager.. det er nokk ett slu trikks fra egoet som prover aa stjele oppmerksomheten din.. yoga lerern min sier alltid: where the attention goes the prana flows.. prana betyr livs kraften som er rundt og i oss hele tiden.. saa hvor fokuset er er vel cluet.ITS A DEVINE RESTURANT AND YOU GET WHAT YOU ORDER... husk att du skremmer deg selv.. glem alldri menneskets kraft..det finns ingenting som overgaar menneskets hjerte.. vi er paa jorda og det er her vi regjerer.og det er ingen ting ingen vesner som overgaa ett menneske som er klar over sin egen kraft..gjennom hjertet.. menn vi har ett sinn som konstant prover aa veilede oss fra vaar sanne natur.. saa faar du opp tanker som skaper frykt, usikkerhet, dommende tanker..la dem gaa..ikke heng deg opp i dem.. gi heller energi til allt det vakkre her i verde.. det er en konstant flyt av kjerlighet rundt oss hele tiden..du er denne kjerligheten..du kan aapne oynene dine naa..men du maa velge det selv..og du kan velge det.. jeg tror det som har hjulpet meg mest her i verden er aa overgi meg selv til noe storre..i den forstand att jeg vet virkelig att det er en storre kraft i og rundt oss som gir oss akkurat det vi trenger for aa forstaa for aa lere.. naar jeg gjor dette er jeg ikke redd lenger.. det er en grunn til allt som skjer..det er gaver..hvert oyeblikk..
ikke ver redd.. stol paa moderen..hun tar vare paa deg..allt hun ber om er att du overgir deg.. hvordan er ett nyfodt barn i mors armer? barnet tenker ikke paa att moren kan miste det, barnet tviler heller ikke paa att det ikke skal gaa bra.. SURRENDER.. hor din hjertes rost.. det er der.. hele tiden..ikke ver redd for att det ikke er der..det er i alle..
se for deg ett foster i en mage..se for deg att dette fosteret kunne holde paa navelstrengen og klemme til hver gang det var noe som det ikke ville ha..da ville kanskje barnet blitt ufullstendig..kanskje mangle ett ben eller ett oye..paa samme maate er vi i en STOR mage her paa jorda.. hvor vi blir servert alle mulige opplevelser og moter med mennesker og folelser og utfordringer..allt for aa gjore oss hele..hvordan leve uten motstand uansett hva som kommer? overgivelse... du blir tatt vare paa.. stol paa det..

Husk..du er ikke alene..vi er mange naa.som begynner aa vaakne. og flere kommer..
Even dissorder is in order...hva moder jord maa gjore for aa rydde opp det overlater jeg til hun..jeg vill bare gjore min del..gjore hva jeg kan for aa gjore min verden til ett bedre sted..for meg selv... for mine sostre og brodre..alle dere..:) foler du avsky eller hat av aa lese dette innlegget saa er det ett sikkert tegn paa att du av alle trenger en STOR kos..

the great spirit:
the more you ask the more i have to give.. the more you ask the MORE I HAVE TO GIVE..THE MORE YOU ASK THE MORE I HAVE TO GIVE..

sat nam-det sanne navn..
lys fred og kjerlighet til deg og alle rundt deg..maate det beste mote deg paa din vei og maa du finne det du virkelig soker..


May I greet the all-illuminating dawn of love and abundance and may I always remain loyal to those who are still lost in the ever-darkening sunset of fear and desire.
-david richo-
Antall ord: 637

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
pia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 27 Mai 2005 21:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tønsberg og oslo

Innlegg av pia »

om du gidder, ta deg fem min og les dette..har hjulpet meg masse..

Unconditional love is what we have looked for whenever and wherever we looked for anything: in relationships, in sex, in people-pleasing, in family ties, in any ties. All the while it has been here within us and here everywhere around us. The only search is for that which is always and already ours. What makes us human beings so uniquely wonderful in this puzzling universe is that we never give up on love. Against all odds, with no guarantee of being loved in return, out of the hate and hurt so often handed us, in the face of the meaningless suffering history has let us see, we go on loving. We make a door of every gaping hole, a threshold of every prohibiting wall. What deep respect we deserve for this capacity of ours to take what fate chooses for us and to make a choice of love in return! How can we ever doubt the specialness of the part we play on this planet? What honor we deserve for handling, indefatigably and indomitably, the most delicate and tender task of evolution: to make love out of nothing and to let it last. Our experience is that human beings live on. From this I infer that it is the law of love that rules mankind. It gives me ineffable joy to go on trying to prove that. -David Richo..



Christmas' Presents


Each contextual moment i.e. place, space, time, people and all that presents itself to you through your mind and senses, in past-present-future which resolves in now, are all nothing but carefully wrapped presents presenting themselves in sacred presence-now.


The ultimate giver has given his all. He cannot give more and cannot give less. He/She has given even the concept of more and less and the capacity to have these concepts! He is the un-witnessed-witness of all concepts, self evident in and through all concepts. He is manifested in the form of all these presents, this whole universe.


We can receive these presence-presents with reverential bow, right here-now. How? Recognizing the capacity in ourselves to offer non-resistance to that we cannot, need not to change, and to open our hearts in prayerful reception of grace. This recognition itself is grace.


This recognition blesses us with the "emotional posture" of freedom from offence or defense, relaxed in the trust of a helpless newborn babe. Hands in prayer to the infinite giver. Namah!


In giving, the giver is the receiver of all that he/she may give.

In receiving the receiver is giver of all that he/she fully receives.

In giving I receive and in receiving I give.


All this creation including our body-mind complex is given in completeness by Isvara as Isvara. Therefore Isvara is all this manifest and un-manifest creation.


We cannot give anything except what is already given. Seeing this fact we have deep gratitude for the given, recognizing the giver-Isvara in and through all this given… We mutually share in deepest gratitude for the infinite given.


Imagine the king of kings has presented you with a most thoughtful present. How do you feel? So grateful, so blessed! Out of this gratitude and blessedness you will overflow in sharing what you recognize as the given.


You will not consider how much I will get back. This thought will not even arise. For the blessing to be able to give is a gift in itself! I am full in the capacity to share. I recognize this given capacity and honor it through sharing.


To the degree I can openly share the given gifts I've been presented without the thought of getting anything in return, so, to that degree my heart is free.


May we all recognize in each moment that what is presented to us (physically and mentally) is a special present given by Isvara.


May we come to open each present moment and all that it contains with alert prayerfulness gratitude for the given, in which we ever see the immediate presence of the infinite giver.
Antall ord: 697

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Jeg skjønner ikke en gang engelsk, men skjønner en del andre ting. Skjønner den høyere bevisthet, men klarer ikke å leve den. Er det noe som kommer etter intens anstrengelser over flere år, eller er det mer smittsomt. Folk vil jo helst ha det kasta på seg uten å måtte anstrenge seg så mye.
Ikke ha frykt for døden sies det, men man må jo ha en overbevisning om at noe vakkert venter etter døden for å klare å kvitte seg med den frykten.
Antall ord: 87
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Vel, jeg har sagt det før og sier det igjen. Så mye fokus på død og frykt, forsterker det bare.
Antall ord: 22
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !