Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisJeg skal gi dere skeptisk jeg

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Dr. Doktor skrev:Og jeg som trodde det var religion som var bakgrunnen til all krig i verden.
Religion er en følge av menneskers holdninger, tro og overbevisning. Dessuten så kan faktisk mennesker være uenige om andre ting enn religion også.

Så da trodde du feil.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olav moldestad

Re: Jeg skal gi dere skeptisk jeg

Innlegg av olav moldestad »

Jeg er enig med deg Zind, jeg kaller ikek det spådom når jeg jobber, men livs veiledning, for det jeg "ser" i dag kan du endre allerede i morgen.

masse styggeord i gamletestamentet, søk på "bibelen med 18års grense" =)

Olav.

zind skrev:Dr Doktor

1. Kolliderer ikke spådommer og fri vilje?

Er av samme oppfatning som appelsin her

2. Ba gud noensinne noen om å skrive **BANNEORD!?** bibelen?

Dette var sikkert sterkt for de som opplevde det og ikke minst de som ble fortalt historiene muntlig i ettertid, så det er ikke så rart at noen ville skrive det ned. Jeg ser ikke på det som "guds ord", men mener det er historien rundt Jesus som er det viktige her. Han gikk foran som et godt eksempel og det er en viktig beretning som fortsatt er gyldig i dag

3. Er det en universell sannhet som gjør at vi alle kan kommunisere korrekt(det eneste det vil være nyttig for).

Jeg tror på den universelle sannhet i den forstand at vi har muligheten til å intuitivt gjenkjenne sannheten.. "Korrekt" kommunikasjon er i mine øyne vanskelig uten telepati, men med godt utviklet empati så nærmer vi oss..

4. Er det ingen grunn til å tvile?

Jo.. det er i allefall god grunn til å være skeptisk og stille spørsmål ved ting, spesielt andre sine konklusjoner

5. Hvorfor finner dere på så mange rare navn?

Mener du navnene på alle disse englene, oppstigne mestere osv? Det er mange rare navn innenfor new-age, men de aller fleste av de er ikke "nye" dog, men navn du finner igjen i gamle dokumenter og skrifter..
Mange av navnene har nok også kommet gjennom kanaliseringer

6. Personifisering av føleler og ansvarsfraskrivning er sterkt utbredt i denne verden, bedriver noen av dere slikt?

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg ser på meg selv som ansvarlig for mitt eget liv, min egen fremtid, mine egne følelser. Hvis jeg blir forbannet for noe så er det som regel hos meg det er noe som skurrer.
Antall ord: 347

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest

Re: Jeg skal gi dere skeptisk jeg

Innlegg av ragerod »

Globeline skrev:
ragerod skrev:
Globeline skrev:Dr. Doktor
2. Ba gud noensinne noen om å skrive **BANNEORD!?** bibelen? Er spørsmålet her egentlig om Gud ba noen om å skrive Bibelen? Jeg har ikke snakket med Gud på den tiden, levde du da? Vanskelig å svare for ting som skjedde for mange, mange tusen år siden. Men så vidt jeg forstår så er bibelen blitt kanalisert. Et sånn rart navn det, kanalisere, men det betyr å være kanal for informasjon.
Det vil si at bibelen er galskap på lik linje med all annen form for kanalisering...takk Globeline...denne innsikten kom godt med. :D
Ja, hvis kanalisering er galskap så er nok bibelen også galskap. Jeg vil forøvrig si at å ikke være kjent med utenforliggende krefter og følelser kanskje er mer galskap, enn å være det. Du ga meg en ny tanke der. Viser meg hvor intoleranse kommer fra. Det er jo på en måte selvfølgelig, kan man ikke føle så kan man heller ikke forstå. Og når man ikke forstår da er det også nok vanskelig å tolerere at andre forstår. Da vil man nok opptre som intolerant, når det egentlig bare er mangel på erfaring, innsikt, visshet - eller hva man nå skal kalle det.
Har kanalisering vist seg som noe annet enn galskapen bak det? Kan kanalisering vise til noe mer enn tankespinn og stadig bom der di gang på gang kanaliserer et plaster på såret i form av kursforandring og "lover" som gjere kanaliseringa tvetunget og tilpasset virkelighetens enkle dans i ettertidens klokskap?

Er det ikkje omvendt, sikter til det eg fremhever i ditt svar. Utenforliggende krefter og følelser viser seg som fantasi uten hold i virkeligheten, men for di som tror er det "gudommelig" og sannhet som ikkje kan rokkes av noe. Det ser en snev av hos alle troende, mer hos fanatiske...

...intolerant av meg å si, men pyttsan...pga mangel på erfaring, innsikt og visshet vet eg ikkje bedre. :mozilla_laughing:
Antall ord: 336
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Globeline skrev:
Dr. Doktor skrev:Og jeg som trodde det var religion som var bakgrunnen til all krig i verden.
Religion er en følge av menneskers holdninger, tro og overbevisning. Dessuten så kan faktisk mennesker være uenige om andre ting enn religion også.

Så da trodde du feil.
Nei, mener du virkelig det? :roll:
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Re: Jeg skal gi dere skeptisk jeg

Innlegg av Globeline »

ragerod skrev:
Globeline skrev:
ragerod skrev:
Globeline skrev:Dr. Dok
tor
2. Ba gud noensinne noen om å skrive **BANNEORD!?** bibelen? Er spørsmålet her egentlig om Gud ba noen om å skrive Bibelen? Jeg har ikke snakket med Gud på den tiden, levde du da? Vanskelig å svare for ting som skjedde for mange, mange tusen år siden. Men så vidt jeg forstår så er bibelen blitt kanalisert. Et sånn rart navn det, kanalisere, men det betyr å være kanal for informasjon.
Det vil si at bibelen er galskap på lik linje med all annen form for kanalisering...takk Globeline...denne innsikten kom godt med. :D
Ja, hvis kanalisering er galskap så er nok bibelen også galskap. Jeg vil forøvrig si at å ikke være kjent med utenforliggende krefter og følelser kanskje er mer galskap, enn å være det. Du ga meg en ny tanke der. Viser meg hvor intoleranse kommer fra. Det er jo på en måte selvfølgelig, kan man ikke føle så kan man heller ikke forstå. Og når man ikke forstår da er det også nok vanskelig å tolerere at andre forstår. Da vil man nok opptre som intolerant, når det egentlig bare er mangel på erfaring, innsikt, visshet - eller hva man nå skal kalle det.
Har kanalisering vist seg som noe annet enn galskapen bak det? [/quote] Ja
ragerod skrev: Kan kanalisering vise til noe mer enn tankespinn og stadig bom der di gang på gang kanaliserer et plaster på såret i form av kursforandring og "lover" som gjere kanaliseringa tvetunget og tilpasset virkelighetens enkle dans i ettertidens klokskap?
Ja
ragerod skrev:
Er det ikkje omvendt, sikter til det eg fremhever i ditt svar. Utenforliggende krefter og følelser viser seg som fantasi uten hold i virkeligheten, men for di som tror er det "gudommelig" og sannhet som ikkje kan rokkes av noe. Det ser en snev av hos alle troende, mer hos fanatiske...
Da har du gått glipp av en del erfaringer. Du har nok aldri våknet og visst f.eks at xxx døde i natt. Eller du har nok aldri plutselig visst at en viss person kommer til å oppleve en spesifikk ting. Og hvis du ikke har opplevd kanalisering, da vil du selvfølgelig ikke tro at andre har det heller. Du skjønner - selv om mange overvurderer sine evner, så betyr ikke det at alle lyver.
ragerod skrev:
...intolerant av meg å si, men pyttsan...pga mangel på erfaring, innsikt og visshet vet eg ikkje bedre. :mozilla_laughing:
Ja, det er tydelig at du mangler slik erfaring.
Antall ord: 434

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Dr. Doktor skrev:
Globeline skrev:
Dr. Doktor skrev:Og jeg som trodde det var religion som var bakgrunnen til all krig i verden.
Religion er en følge av menneskers holdninger, tro og overbevisning. Dessuten så kan faktisk mennesker være uenige om andre ting enn religion også.

Så da trodde du feil.
Nei, mener du virkelig det? :roll:
Nei, jeg vet det.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Dr. Doktor skrev:Jeg har ingen anelse. Jeg bare slenger dem ut i løse lufta for å gi det hele et intellektuelt preg.
Kan jeg få en time doktor? jeg tror jeg sliter noe jævlig he he :D
Antall ord: 38
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Globeline skrev:
Dr. Doktor skrev:
Nei, mener du virkelig det? :roll:
Nei, jeg vet det.
Du vet bare det de vil du skal tro.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Re: Jeg skal gi dere skeptisk jeg

Innlegg av Dr. Doktor »

Dj_Devil skrev:
1: spådom koliderer ikke med fri vilje. men en spådom sier hvordan livet ditt blir om du går den "veien" du går nå. vi velger mange "veier" mens vi våkser.. vær "vei" har en kjebne.
du kan forandre vei med vilje eller ubevist. det er hvilken måte du lever på..
la oss si du veiger 200kg. da er veien mest sansynlig at du vil dø av tidlig alder pågrunn av belastningen hjerte får. om du bevist ikke gjør noe med det, så er det "veien".
om du da bestemer deg for å forandre hele lifs stilen å du ender opp som 70kg å lever sunt å trener mye. da vil du ha gått vekk fra din forje "vei" å over på en ny.
Klart man følger visse retninger i livet. Dette er jo ikke spådommer, men en induktiv videreføring av et hendelsesforløp.
En annen faktor er at vi er ganske mange mennesker på jorden. Denne 200'ern trenger kanskje ikke bevisst gjøre noe for å gå ned i vekt. Kanskje noen andre griper inn i situasjonen.
Eller enda bedre. Kanskje han ikke dør av dårlig hjerte, men ble påkjørt på vei hjem fra jobb en dag. Når man tenker på hvor mange mennesker man kjører forbi på vei hjem fra jobb, så skjønner man at det er ganske mange variabler i denne "veien" du snakker om. Altså er det ikke bare enns egen evne til å forandre sin egen skjebne som spiller inn, men alle andres bevisste valg(da gitt at vi har en fri vilje).
Hvis derimot den frie viljen ikke eksisterer, så vil hjernene til alle sammen reagere på en forutbestemt måte i forhold til den stimulien man blir utsatt for, og det hele vil da være som et gigantisk regnestykke man kan regne ut og derfor forutse.
Antall ord: 321

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Jeg skal gi dere skeptisk jeg

Innlegg av Dj_Devil »

Dr. Doktor skrev:
Dj_Devil skrev:
1: spådom koliderer ikke med fri vilje. men en spådom sier hvordan livet ditt blir om du går den "veien" du går nå. vi velger mange "veier" mens vi våkser.. vær "vei" har en kjebne.
du kan forandre vei med vilje eller ubevist. det er hvilken måte du lever på..
la oss si du veiger 200kg. da er veien mest sansynlig at du vil dø av tidlig alder pågrunn av belastningen hjerte får. om du bevist ikke gjør noe med det, så er det "veien".
om du da bestemer deg for å forandre hele lifs stilen å du ender opp som 70kg å lever sunt å trener mye. da vil du ha gått vekk fra din forje "vei" å over på en ny.
Klart man følger visse retninger i livet. Dette er jo ikke spådommer, men en induktiv videreføring av et hendelsesforløp.
En annen faktor er at vi er ganske mange mennesker på jorden. Denne 200'ern trenger kanskje ikke bevisst gjøre noe for å gå ned i vekt. Kanskje noen andre griper inn i situasjonen.
Eller enda bedre. Kanskje han ikke dør av dårlig hjerte, men ble påkjørt på vei hjem fra jobb en dag. Når man tenker på hvor mange mennesker man kjører forbi på vei hjem fra jobb, så skjønner man at det er ganske mange variabler i denne "veien" du snakker om. Altså er det ikke bare enns egen evne til å forandre sin egen skjebne som spiller inn, men alle andres bevisste valg(da gitt at vi har en fri vilje).
Hvis derimot den frie viljen ikke eksisterer, så vil hjernene til alle sammen reagere på en forutbestemt måte i forhold til den stimulien man blir utsatt for, og det hele vil da være som et gigantisk regnestykke man kan regne ut og derfor forutse.
forkjellen er at om du følger en rett linje vil du se hvor du går selv. men om du går en svingete vei. så går man kanskje til en spå dame som kan se rundt neste sving uten å kjenne deg. da blir det en spådom. men om du kommer til eit veiskille en plass uten å være klar over det å går der så vil ikke spådomen stemme. uansett har du den frie vilje til å passe på at spådomen ikke skjer (om du missliker det) eller kjøre det samme løpet du gjore da du ble spåd for da skjer det som ble sakt (om du liker det) man må uansett ta all spådom med en klype med salt.

selvsakt er det mange variabler.. det varierer også hvordan du skrev lifs kontrakten din og hvilken tid som er din tid for å forsvinne fra denne jorda.
når din tid er kommet så vil det jo skje uansett. om det så er at du kveles av at du fekk kaffe i feil rør eller blir påkjørt. :p er så mange måter å "forsvinne" på. :p
Antall ord: 519
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Dr. Doktor skrev:
Globeline skrev:
Dr. Doktor skrev:
Nei, mener du virkelig det? :roll:
Nei, jeg vet det.
Du vet bare det de vil du skal tro.
Neida. Jeg er selvstendig nok til å ta egne avgjørelser.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Re: Jeg skal gi dere skeptisk jeg

Innlegg av Globeline »

Dj_Devil skrev:
forkjellen er at om du følger en rett linje vil du se hvor du går selv. men om du går en svingete vei. så går man kanskje til en spå dame som kan se rundt neste sving uten å kjenne deg. da blir det en spådom. men om du kommer til eit veiskille en plass uten å være klar over det å går der så vil ikke spådomen stemme. uansett har du den frie vilje til å passe på at spådomen ikke skjer (om du missliker det) eller kjøre det samme løpet du gjore da du ble spåd for da skjer det som ble sakt (om du liker det) man må uansett ta all spådom med en klype med salt.

selvsakt er det mange variabler.. det varierer også hvordan du skrev lifs kontrakten din og hvilken tid som er din tid for å forsvinne fra denne jorda.
når din tid er kommet så vil det jo skje uansett. om det så er at du kveles av at du fekk kaffe i feil rør eller blir påkjørt. :p er så mange måter å "forsvinne" på. :p
Jeg syns i grunn at uttalelser som
Dette er jo ikke spådommer, men en induktiv videreføring av et hendelsesforløp.
faktisk undergraver intelligensen til de som driver med paranormale "ting". Og hvis de velger å ha en slik innstilling til diskusjonen så ser jeg ikke så stor mening i å prøve å overbevise dem om noe annet. Det ville jo vært temmelig flaut om man ikke visste forskjell på et hendelsesforløp og en intuitiv sansning - det ville sagt at vi manglet selvkritikk og manglet evne til å se oss selv i sammenheng med det vi gjør. Og hvorfor skal vi nedlate oss til å diskutere på et slikt nivå? Trenger vi bevise at vi har iq?

Jeg syns kanskje at folk som kommer med slike påstander snart bør begynne å motbevise i stede. For det er de som mangler erfaringer, ikke oss.
Antall ord: 342

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Melvin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 13 Feb 2007 19:35
17

Re: Jeg skal gi dere skeptisk jeg

Innlegg av Melvin »

Globeline skrev: Jeg syns i grunn at uttalelser som
Dette er jo ikke spådommer, men en induktiv videreføring av et hendelsesforløp.
faktisk undergraver intelligensen til de som driver med paranormale "ting".
Hvis jeg sier "om noen minutter skal jeg se på film" vil det være en spådom eller en fornuftig antagelse? Eller hvis jeg for noen år siden sa "USA kommer til å invadere Irak", ville det vært en spådom eller en fornuftig antagelse?
Vis meg en spådom som kom i oppfyllelse og som samtidig ikke var en fornuftig antagelse.
Globeline skrev: Trenger vi bevise at vi har iq?
Tydeligvis ikke.
Globeline skrev: Jeg syns kanskje at folk som kommer med slike påstander snart bør begynne å motbevise i stede. For det er de som mangler erfaringer, ikke oss.
BanDitto!
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Re: Jeg skal gi dere skeptisk jeg

Innlegg av Globeline »

Melvin skrev: Hvis jeg sier "om noen minutter skal jeg se på film" vil det være en spådom eller en fornuftig antagelse? Eller hvis jeg for noen år siden sa "USA kommer til å invadere Irak", ville det vært en spådom eller en fornuftig antagelse?
Vis meg en spådom som kom i oppfyllelse og som samtidig ikke var en fornuftig antagelse.
Nei - dersom du sier noe som resultat av en logisk slutning er det ikke en spådom. En spådom er noe som ikke er resultat av enlogisk slutning. En spådom kan likevel, i en samtale, bli del av en helhet som inneholder både spådom og logisk slutning. Men spådom er det som ikke kommer av logikk - mens resten er logiske tankerekker. Det er ikke så veldig avansert, faktisk er det ganske enkelt.
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Melvin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 13 Feb 2007 19:35
17

Re: Jeg skal gi dere skeptisk jeg

Innlegg av Melvin »

Melvin skrev: Vis meg en spådom som kom i oppfyllelse og som samtidig ikke var en fornuftig antagelse.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !